Een beugel 18+, ik ga ervoor!

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
xChantal94
Berichten: 4451
Geregistreerd: 16-03-08
Woonplaats: Brabant

Re: Een beugel 18+, ik ga ervoor!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 12:04

Bij mijn er kiezen getrokken omdat mijn voortanden anders ook niet zonder overbeet recht gezet konden worden :).

1 van de gaten van de getrokken kiezen begint eindelijk kleiner te worden *\o/*
Nu de andere 3 nog :+


Zertab
Berichten: 12078
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Een beugel 18+, ik ga ervoor!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 21:19

Die kussentjes blijven dus echt niet zitten op mijn tanden. Vanmorgen geweest, nu net - tijdens het eten - ligt er alweer eentje in mijn mond :+ Ga er niet voor terug... Paar keer al voor terug geweest, kost me alleen maar extra geld en het blijft echt niet zitten. Kan geloof ik ook niet veel kwaad. Werd de eerste keer toen ik ze kreeg gezegd dat ik niet perse terug hoef als ze los zitten of eraf zijn.

Heb voor de nacht stiekjes die ik als een driehoek moet dragen. Iemand een idee waarvoor dit is? Vergeten te vragen aan de ortho...

Neverland
Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 16:51

Ik ben nu nog net geen drie maanden bezig en ben zo ontzettend blij met het resultaat al! Ik durf gewoon al weer te lachen. :D

Op de dag dat ik begon:
[ img ]

1 week geleden:
[ img ]

Sorry voor de onsmakelijke foto's. _O-

Second to the right, and straight on till morning

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 19:56

Ja leuk e! Zo’n gedraaide hoektand had ik ook.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Michelleex
Berichten: 2762
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Leiden

Re: Een beugel 18+, ik ga ervoor!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 13:27

Hoi Dames,

Puur toeval kom ik dit topic tegen ..!
Ik mis 2 voortanden, dit is natuurlijk opgelost doordat mijn snijtanden nu op de plek van de 2 buitenste voortanden staan, maar naast mijn snijtanden zitten nu nog aan beiden kanten een iniminie melktand.
Deze worden eind augustus getrokken, .. ik schijt nu al in mijn broek.
Een week later ga ik starten met mijn beugel, ik ga voor aligners, het traject zal ruim 2-3 jaar gaan duren.

Liefdee.
~~Vul bokt met liefde
....................................................................Nomar <3 Baccio

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Een beugel 18+, ik ga ervoor!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 13:29

Aliners vallen super goed mee. Succes!

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Zertab
Berichten: 12078
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Een beugel 18+, ik ga ervoor!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 14:31

Wauw neverland, ziet er al een stuk beter uit!

Mizsz_Kitty
Berichten: 3204
Geregistreerd: 03-11-04
Woonplaats: Alkmaar

Re: Een beugel 18+, ik ga ervoor!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 15:50

Neverland wat een verschil al!


♫ ♬ It's a kind of Magic ♫ ♬
M1+20

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?
Berichten: 17917
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Re: Een beugel 18+, ik ga ervoor!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 07:38

Mooi verschil Neverland!

Bij mij gaat zo meteen onder erin.... := Ik ga daarna meteen maar door naar de AH, voor spul voor smoothies denk ik :+

Awareness sucks, but so does getting CPR
F. Kooij, TacT2019

Oh, life's a bastard....
....do you need a friend?

Zertab
Berichten: 12078
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 10:28

Lalidan schreef:
Mooi verschil Neverland!

Bij mij gaat zo meteen onder erin.... := Ik ga daarna meteen maar door naar de AH, voor spul voor smoothies denk ik :+


Zachte dingen kan je gewoon eten hoor, zoals brood! Het duurt alleen allemaal wat langer. :+

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?
Berichten: 17917
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Re: Een beugel 18+, ik ga ervoor!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 12:01

Nope, ik had het goed ingeschat: Eten wordt helemaal niks. Als ik mij kaken op elkaar zet, bijt ik op de slotjes, niet op mijn kiezen. Dat was helaas de verwachting, maar een andere optie is er niet.
Hele lading elastiekjes met buffers gekregen, boven ook een kettingelastiek, dus het wordt wel een beetje vol zo in mijn mond. Benieuwd hoe dit vannacht gaat, aangezien ik sinds de beugel ben gaan kaakklemmen 's nachts.

Awareness sucks, but so does getting CPR
F. Kooij, TacT2019

Oh, life's a bastard....
....do you need a friend?

Zertab
Berichten: 12078
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 20:54

Lalidan schreef:
Nope, ik had het goed ingeschat: Eten wordt helemaal niks. Als ik mij kaken op elkaar zet, bijt ik op de slotjes, niet op mijn kiezen. Dat was helaas de verwachting, maar een andere optie is er niet.
Hele lading elastiekjes met buffers gekregen, boven ook een kettingelastiek, dus het wordt wel een beetje vol zo in mijn mond. Benieuwd hoe dit vannacht gaat, aangezien ik sinds de beugel ben gaan kaakklemmen 's nachts.


Geen kussentjes gekregen zodat je in ieder geval op de kussentjes bijt en niet op het plaatje?

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?
Berichten: 17917
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Re: Een beugel 18+, ik ga ervoor!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 21:13

Jawel (elastiekjes met buffers heten ze bij ons), maar aan de ene kant bijt ik er volledig bij langs, aan de andere kant verhoogt het de kiezen te veel waardoor kauwen nog niet wil. Vandaar dat ik ook benieuwd ben wat er vannacht gaat gebeuren, aangezien er nu scheve druk op mijn kaakgewricht staat. Ik denk haast dat ik morgen die buffers er uit haal, kijken hoe het dan is. Maar eerst vannacht maar aankijken.

Awareness sucks, but so does getting CPR
F. Kooij, TacT2019

Oh, life's a bastard....
....do you need a friend?

Mizsz_Kitty
Berichten: 3204
Geregistreerd: 03-11-04
Woonplaats: Alkmaar

Re: Een beugel 18+, ik ga ervoor!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 18:40

Hoe ging het vannacht?

Ik heb vanmorgen foto's laten maken en heerlijk gips mogen happen.
30 aug behandelplan bespreken en dan 3 weken later gaat de beugel r eindelijk in :D


♫ ♬ It's a kind of Magic ♫ ♬
M1+20

Myka
Berichten: 689
Geregistreerd: 15-06-18
Woonplaats: Nederland

Re: Een beugel 18+, ik ga ervoor!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 20:30

Oh echt gipshappen nog? :D Ik heb 3d beelden kunnen laten maken, lekker makkelijk en ook leuk om (terug) te zien.

Rot zeg Lalidan, wist niet dat je dat soort dingen er zelf kon uithalen. Ik had zelf blauwe stukjes op mijn kiezen? Geen idee hoe het heette, maar die zaten echt vast en gaan er alleen uit als ze afgesleten zijn (voorlopig niet dus)

live laugh love

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?
Berichten: 17917
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 20:42

Het zijn hier gewoon losse elastiekjes die je er inderdaad zelf af kan halen. Wat ik vannacht dus bij de kiezen ook gedaan heb :+
En later vandaag die om mijn hoektanden ook. Nu kom ik in ieder geval de dag door zonder constant ergens piek belasting te hebben, maar kauwen is echt onmogelijk.... Hopelijk wordt ook dat snel beter. Als ze vast hadden gezeten was ik overigens vandaag terug gegaan, het was qua pijn echt niet te doen. Maar ik neem aan dat ze dan ook iets nauwkeuriger naar de hoogte kijken.

Spannend mizsz Kitty!

Ik heb zowel gips gehapt als een 3d scan laten maken :j

Awareness sucks, but so does getting CPR
F. Kooij, TacT2019

Oh, life's a bastard....
....do you need a friend?

Zertab
Berichten: 12078
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Een beugel 18+, ik ga ervoor!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 21:36

Ik kan mijn kussentjes er zelf ook niet afhalen, al gaan ze wel snel los zitten als er bijvoorbeeld net eten onder schiet ofzo. Is altijd opletten daarmee. Heb ze nu maar aan een kant dus kauw merendeel aan de andere kant :+

Mizsz_Kitty
Berichten: 3204
Geregistreerd: 03-11-04
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 22:21

Hoe gaat ie met iedereen?

Ik heb vandaag afspraak gehad voor het behandelplan. Komt helaas toch nog meer bij kijken dan alleen recht zetten.

Mijn voortanden staan nu scheef, waardoor bij het recht zetten er van 1 de onderkant( is een hoek een vulling) aldoor bijgeslepen moet worden. En als het mooi recht staat, kan het zijn dat het tandvlees net niet laag genoeg komt, waardoor er een " gaatje" zit, tussen de voortanden en tandvlees. Net alsof er een maanzaadje zit. Dus tegen die tijd, of de tanden iets strippen zodat ze wel tegen elkaar zitten, of de vulling vervangen en het midden meer opvullen. Dilemma's voor later.

9 september gaat de boven beugel erin. Paar maanden later onder, en verwachting is dat het ongeveer anderhalf jaar gaat duren...spannend, maar eindelijk gaat het gebeuren! Heb gekozen voor keramische brackets


♫ ♬ It's a kind of Magic ♫ ♬
M1+20

Neverland
Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 13:43

Spannend! Bij mij kwam (komt) er ook nog veel bij kijken maar je gaat zooo blij zijn met het resultaat!

Ik ben nu 5 maanden bezig en al mijn boven tanden staan al bijna recht. Ik vind mijn tanden nu zo mooi. <3 Onder tanden gaan wat moeizamer maar die zie je toch niet goed. Klinkt ook misschien heel stom maar ik vind mezelf er een stuk volwassener uitzien dan voorheen.

Second to the right, and straight on till morning

Michelleex
Berichten: 2762
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Leiden

Re: Een beugel 18+, ik ga ervoor!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 18:30

Ah! Het topic weer gevonden. :)

Bij mij zijn afgelopen donderdag mijn melktanden getrokken.
Aanstaande vrijdag ga ik starten met de beugel .. spannend hoor!

Voor mij duurt het traject ook even, ruim 2 -3 jaar.

Liefdee.
~~Vul bokt met liefde
....................................................................Nomar <3 Baccio

sasika
Berichten: 2180
Geregistreerd: 14-06-06
Woonplaats: Beinsdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 08:06

Hoi hoi allemaal, mag ik aansluiten in dit topic?
Ik ben 28 jaar en heb een jaar geleden besloten dat ik mijn overbeet/verkorte onderkaak zat ben en laat aanpassen.
Dit betekend het hele pretpakket met 2 operaties.

Gisteren eindelijk begonnen met jawel elastiekjes tussen mij kiezen om ruimte te maken voor de bandjes van de hyrax beugel. Ik moet echt weer wennen aan de druk op mijn tanden %)

_Ekenna
Berichten: 2802
Geregistreerd: 25-06-12

Re: Een beugel 18+, ik ga ervoor!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 08:15

Er is ook een topic “kaakosteotomie” waar anderen (waaronder ikzelf) hun verhaal hebben gedeeld over kaakoperaties. Misschien vind je dat interessant. :j
Succes met het traject!

Michelleex
Berichten: 2762
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Leiden

Re: Een beugel 18+, ik ga ervoor!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 15:34

Dat zijn pittige ingrepen, ik werk zelf als verpleegkundige op de afdeling waar ze worden uitgevoerd.

Ik heb vandaag de plaatsing gehad van de aligners, volgens mij zitten al mijn tanden nog onder de lijm.
Hopelijk is dat snel weg, voelt erg vervelend.

Liefdee.
~~Vul bokt met liefde
....................................................................Nomar <3 Baccio

Neverland
Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Re: Een beugel 18+, ik ga ervoor!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 15:58

Heb jij ook invisalign Michelle? Ik vind het echt een geweldige uitvinding! Je ziet het niet en het gaat sneller dan een normale beugel. :D

Second to the right, and straight on till morning

Michelleex
Berichten: 2762
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Leiden

Re: Een beugel 18+, ik ga ervoor!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 18:48

Ja ik ben vandaag begonnen.

Ik mis 2 tanden, hier zaten nog melktanden, die zijn nu getrokken en al mijn kiezen worden naar voren gehaald.

Liefdee.
~~Vul bokt met liefde
....................................................................Nomar <3 Baccio


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BeFunny, Corien_, GrapeshotBot, nano, Typhoon en 46 bezoekers