Een beugel 18+, ik ga ervoor!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 19:50

Oh dat is niet lang een half jaartje! Ik moest 640 dagen of zoiets. :+

Mijn tanden staan na een jaar ongeveer recht en daarna gaan ze prutsen met de kaken. Alhoewel ik aan het twijfelen ben of ik dat wel wil. Ik vind mijn mond nu mooi. Ja je ziet dat ik een lichte overbeet heb maar ik vind het verre van lelijk.

Anoniem

Re: Een beugel 18+, ik ga ervoor!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 22:03

Ik ben niet bang voor de pijn van het trekken, heb er al eerder 2 laten trekken maar dat geluid. %)
En dat gevroet in mijn mond en dat het dan langer gaat duren omdat die ene zo beroerd in mijn mond ligt |(
Ben al lang blij dat ik over mijn tandarts angst heen ben.

Mizsz_Kitty

Berichten: 3208
Geregistreerd: 03-11-04
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 22:06

Zien jullie na een maand al verschil?

Ik heb januari en maart verstandskiezen laten trekken bij kaakchirurg. Onder lagen ze heel scheef en was heel bang...maar het was zo gepiept, en heb daarna ook totaal geen last gehad.

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 22:18

Nee, ik zie geen verschil. Ik verwacht dat ik na 3 maanden iets mag zien. :P

_Ekenna
Berichten: 2803
Geregistreerd: 25-06-12

Re: Een beugel 18+, ik ga ervoor!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 06:01

Ik zag toen na een dag al verschil! :j
Als je op mijn berichten gaat selecteren zie je hier op mijn eerste pagina een aantal foto’s..

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Een beugel 18+, ik ga ervoor!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 06:57

Ik zag na een maand wel al verschil :j het grootste schuiven is bij mij in de eerste maanden gebeurd.

Romy1234: ik heb ze alle 4 onder narcose laten trekken in België. Heerlijk!

xChantal94

Berichten: 4451
Geregistreerd: 16-03-08
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 07:00

Ik zag binnen de eerste maand onwijs veel verschil :j . Zelfs de ortho schrok ervan hoe het al verschoven was, op een positieve manier :D .

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Re: Een beugel 18+, ik ga ervoor!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 07:14

Bij mij worden eerst de kiezen verschoven dus daarom dat ik er denk ik dan niks van zie. :+

xChantal94

Berichten: 4451
Geregistreerd: 16-03-08
Woonplaats: Brabant

Re: Een beugel 18+, ik ga ervoor!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 08:09

Bij mij moeten ook kiezen verschoven worden (4 getrokken, dus gaten :+ ) maar het rechtzetten van de andere tanden gaat gelukkig tegelijkertijd :)

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Re: Een beugel 18+, ik ga ervoor!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 08:41

Oh dan heb je geluk! Bij mij hebben ze momenteel nog geen plek voor te verschuiven. Ze hebben zelfs moeten 'zagen' tussen mijn tanden om ruimte te maken. :=

Zertab

Berichten: 12191
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Een beugel 18+, ik ga ervoor!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 16:28

Ik heb tien jaar geleden al een beugeltraject van drie jaar gehad hé. Dus dan is het logisch dat ik nu niet nog eens jaren een beugel moet dragen. :P

Ik zie geen verschil, helaas... Doet het dan zijn werk wel? :+

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 17:19

Ik ben net terug van mijn controle! Ik mag ipv om de 14 dagen wisselen nu om de 7 dagen wisselen! Wat betekend dat ik al minder dan een jaar klaar moet zijn. *\%/*

Dus heb nu t/m bitje 9 gekregen van de 47 en als je die vergelijkt met de eerste dan zie je zooooo veel verschil. :=

Mizsz_Kitty

Berichten: 3208
Geregistreerd: 03-11-04
Woonplaats: Alkmaar

Re: Een beugel 18+, ik ga ervoor!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 17:30

Dat zou fijn zijn!!

Zertab

Berichten: 12191
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Een beugel 18+, ik ga ervoor!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 19:13

Ik heb pas over twee weken controle. Ga dan even zeggen dat ik nog geen verschil zie ofzo :+

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 17977
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 09:39

Ik zag na de eerste 6 weken geen verschil, na 2 weken met draad 2 ook nog niks. Toen is bij mij alles er weer uit gehaald wegens problemen. Nu opnieuw bezig, sinds 2 weken draad 2, en ik zie nu wel verschil, maar vooral omdat er spleetjes tussen mijn tanden ontstaan. Als ik gewoon zo in de spiegel kijk, zie ik weinig verschil. Ik denk dat het er ook vooral vanaf hangt wat ze aan het doen zijn hoeveel verschil je wel of niet ziet (en hoe goed je zelf bent in verschil zien, ik niet namelijk :o)

Zertab schreef:
Ik heb tien jaar geleden al een beugeltraject van drie jaar gehad hé. Dus dan is het logisch dat ik nu niet nog eens jaren een beugel moet dragen. :P

Ik zie geen verschil, helaas... Doet het dan zijn werk wel? :+


Ik heb 20 jaar geleden ook al een langdurig beugeltraject gehad, maar zit er desondanks nu weer 2 tot 3 jaar aan vast. Dus in het verleden een beugeltraject gehad hebben zegt niet alles.

Maar ik kan gelukkig nu melden dat het op dit moment wél goed verloopt, dus nu goede hoop voor de rest van het traject *\o/*

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Re: Een beugel 18+, ik ga ervoor!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 09:45

Ik merk het vooral met flossen! Ik heb in een keer ruimte tussen mijn tanden. Nu weet ik niet of je met een normale beugel kan flossen???

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 17977
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 09:47

Stokeren :j Flossen wil inderdaad niet vanwege de draad. Maar waar ik eerst op plekken er nog geen tandenstoker door heen kreeg, kan er nu een vrij grote rager tussendoor :D

xChantal94

Berichten: 4451
Geregistreerd: 16-03-08
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 10:39

Ik zie nu ook niet zoveel verschil meer maar ben er ook niet meer zo mee bezig. Het is in 3,5 maand tijd al behoorlijk recht gaan staan :D . Ik hoop nu vooral dat mijn kiezen snel gaan schuiven zodat de gaten van de extractie snel dicht zijn. Maar ben bang dat, dat best even gaat duren -O-

Hebben mensen hier ervaring mee?

Selina

Berichten: 14271
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: Een beugel 18+, ik ga ervoor!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 10:41

Hier knijp ik hem wel, m'n voortand is nu een stukje achter m'n andere voortand geschoven en over een maand gaat hij er al uit en had vorige week m'n laatste controle dus hoop dat dat nog goed schuift :=

Zertab

Berichten: 12191
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Een beugel 18+, ik ga ervoor!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 11:21

@Lalidan: Klopt, maar mijn tanden staan niet héél schuin ofzo. We zullen zien. Hopelijk ben ik er met een half jaartje vanaf :+

Heb er nu al geen zin meer in. Elke keer dat stomme tanden poetsen pff. Ben elke avond 20 minuten bezig met mijn tanden. Poetsen met de had, poetsen elektrisch voor tandvlees en tandplak, flossen en dan nog spoelen. Heb het idee dat mijn tanden geler zijn geworden, terwijl ik echt heel goed mijn best doe qua poetsen.

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 11:29

Aaah hou op over dat tandenpoetsen... Ik ben 6 keer op een dag mijn tanden aan het poetsen dat een kwartier duurt. Het is echt een verschrikking. Maar het went... Ik heb er nu ook schijt aan dat ik mijn tanden + beugel poets op het openbaar toilet waar heel veel mensen me raar aankijken. _O- Gisteren nog veel rare blikken gekregen bij de Efteling. :Y)

Zertab

Berichten: 12191
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 12:11

Neverland schreef:
Aaah hou op over dat tandenpoetsen... Ik ben 6 keer op een dag mijn tanden aan het poetsen dat een kwartier duurt. Het is echt een verschrikking. Maar het went... Ik heb er nu ook schijt aan dat ik mijn tanden + beugel poets op het openbaar toilet waar heel veel mensen me raar aankijken. _O- Gisteren nog veel rare blikken gekregen bij de Efteling. :Y)


Ik heb geen mogelijkheid om doordeweeks mijn tanden na de lunch te poetsen. Te drukke toiletten. Dus doe drie keer doordeweeks en in het weekend wel vier keer. Zes keer zou ik echt niet trekken... Als er wat tussen mijn tanden ziet dan flos ik dat natuurlijk wel weg tussendoor.

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 12:19

Ik ben helaas verplicht om het zoveel keer te doen. Nadeel van invisalign. :P Als ik het niet zou doen dan heb ik geen tanden meer over na dat hele jaar.

Zertab

Berichten: 12191
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 12:29

Neverland schreef:
Ik ben helaas verplicht om het zoveel keer te doen. Nadeel van invisalign. :P Als ik het niet zou doen dan heb ik geen tanden meer over na dat hele jaar.


Ah op die manier. Ik heb de normale plaatjesbeugel. Kan me alleen niet voorstellen dat ik voorheen ook zo obsessief bezig was met mijn tanden. Nu zie ik elke verkleuring etc. Het is echt niet leuk meer. En hij zit er nog maar een maand in.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Een beugel 18+, ik ga ervoor!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 14:18

Bij invisalign werd ik na een tijd wel wat makkelijker. Gewoon even goed spoelen als het even niet goed uitkwamen en dan zo snel mogelijk wel poetsen.