[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Josien_
Berichten: 8996
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 21:03

smurffie schreef:
Is er gelijk een echo gemaakt of hij goed zit?
Ik kreeg krampen toen mn mirena in mn baarmoedermond gezakt was. Lage onderrugklachten, uitstralingspijn.


Bij mij is dus geen echo gemaakt en de dokter is van mening dat controle tegenwoordig niet noodzakelijk meer is. Vind ik ergens ook wel apart.

"Welsh Cobs are like patato chips, you can't have just one!" /3 =:)

SayaJones
Berichten: 11925
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 21:14

Hier ook geen echo gemaakt.. De huisarts heeft hem geplaatst en de na controle zou 13 december zijn. Dat wordt ook niet met een echo gedaan maar alleen met de speculum.
Ik heb nu wel een afspraak gemaakt maar voor volgende week donderdag want deze pijn episodes zijn niet heel grappig de hele dag door.
Ik heb nog diclofenac in huis welke ik neem met paracetamol maar zelfs dat helpt niet :=

Als ie in je baarmoedermond gezakt is, kun je dat dan niet voelen?

Jax ♡
You can always tell about somebody by the way they put their hands on an animal

Getty_Maan
Berichten: 2587
Geregistreerd: 14-04-06
Woonplaats: Fryslân

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 00:16

Ik vind dat geen normale reactie, zou echt ervoor zorgen dat je snel bij je ha terrecht kan.

Hier totaal geen last, menstruatie stelt ook al niet heel veel meer voor. Hier is het standaard na controle na 6 weken,maar ik heb nogsteeds geen afspraak gemaakt..

- Maan fan de Alde Skatting (Alwin 469 X Bartele 472) drachtig van Arent 515
- Ulkje H (Bartele 472 X Fetse 349)L2+13 drachtig van Arent 515

Josien_
Berichten: 8996
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 10:10

SayaJones schreef:
Hier ook geen echo gemaakt.. De huisarts heeft hem geplaatst en de na controle zou 13 december zijn. Dat wordt ook niet met een echo gedaan maar alleen met de speculum.
Ik heb nu wel een afspraak gemaakt maar voor volgende week donderdag want deze pijn episodes zijn niet heel grappig de hele dag door.
Ik heb nog diclofenac in huis welke ik neem met paracetamol maar zelfs dat helpt niet :=

Als ie in je baarmoedermond gezakt is, kun je dat dan niet voelen?


Je zou het touwtje moeten kunnen voelen, maar verder "niets" begreep ik.
Dus als je het staafje denkt te voelen zit hij niet goed.

"Welsh Cobs are like patato chips, you can't have just one!" /3 =:)

SayaJones
Berichten: 11925
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Almere

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 11:42

Touwtjes kan ik voelen ja :j
T is echt heel vervelend, ik heb gewoon pijn vanaf het moment dat ik opsta, zo begint m'n dag niet heel lekker :=

Jax ♡
You can always tell about somebody by the way they put their hands on an animal

BlackBeautyZ
Berichten: 948
Geregistreerd: 28-08-17

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 11:58

ik heb mijn Kyleena al een jaar... maar ik voel geen touwtjes meer :?

Verder had ik alleen de dag van het zetten een vervelende buikpijn. de dag daarna was dat al over. dus ik zou zeggen als je al zo lang zo veel pijn hebt, snel laten checken door de HA. mijn dokter gaf aan dat ik het 3 maanden de kans moest geven, maar als je zo veel pijn hebt dan zou ik dat niet doen..

petitparis
Berichten: 15982
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 13:14

Ik heb nooit touwtjes gevoeld ook geen na controle gehad, maar mijn spiraaltje is wel met behulp van een echo gezet... zou toch om een controle vragen, want zo'n felle krampen is echt niet normaal

There is beauty in everything, even the things that scare us.

Cerosa
Berichten: 766
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 16:35

Zo. Al een tijd zat ik te twijfelen over mijn anticonceptie (pil). Vanmorgen bij de huisarts langsgeweest en toch besloten voor een spiraal te gaan. Mijn voorkeur gaat in eerste instantie uit naar een hormoonspiraal, maar dit kan nog veranderen.
In ieder geval nu een soa test meegekregen (nooit bij stilgestaan dat dit standaard is voor het plaatsen van een spiraal), en dan wanneer die uitslag goed is (verwacht ik eigenlijk wel :7) de afspraak maken om het spiraal te plaatsen.
Het is fijn al jullie ervaringen hier te kunnen lezen!

Freekieee
Berichten: 1757
Geregistreerd: 19-09-13
Woonplaats: Borculo

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 11:26

Beetje stom gedaan :+

Gister ochtend de pil geslikt. Gister middag zag ik t stripje liggen en keek even en in gedachte dat het vrijdag was en meteen geslikt. Kom nu alleen tot conclusie dat het nu pas vrijdag is :') meot ik vandaag overslaan of een reserve slikken ?

Goedenmiddaghhh

Janinevv
Berichten: 13231
Geregistreerd: 12-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 14:45

Hebben er mensen hier een yaz pil geslikt? En kan ik daarover wat vragen?

[o]

Badeendje
Berichten: 3939
Geregistreerd: 25-11-11
Woonplaats: Baarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 20:40

Ik heb/had met de koperspiraal echt felle krampen. Ik dacht een tijdje dat het minder werd, maar vorige keer had ik echt enorm veel zeer. Wat helpt is naproxennatrium, ik neem 2 à 3 tabletten van het kruidvat, dan gaat het goed. Fijn is anders. Een echo schijnt vaak geen toegevoegde waarde te hebben:

https://www.henw.org/artikelen/echo-na- ... niet-nodig

Elk bad heeft er eendje.

WenK
Berichten: 10510
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 23:18

Janinevv schreef:
Hebben er mensen hier een yaz pil geslikt? En kan ik daarover wat vragen?


Ik heb de "nep" variant en je al eerder aangegeven dat ik vragen per PB best eil beantwoorden.
Geldt ook voor anderen...
Van Microgynon 30 naar fabrikanten variant, daarop doorbraakbloedingen, doorgezet naar Microgynon 50. Daarop na enige tijd doorbraakbloedingen. Toen de Mirena, continue spotting en meerdere negatieve bijwerkingen. Inmiddels de fabrikantenvariant van de Yazmin en nagenoeg klachtenvrij. Menstruatie is nihil.

www.extendedsteps.nl Sporttherapeut, MLD paard, instructie/coaching. Academische Rijkunst, werken aan de hand, Centered Riding, KNHS jury

Berdien
Berichten: 64501
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 10:38

Zijn er meer mensen die de (merkloze variant van) microgynon 20 slikken en die steeds meer last krijgen van hun stopweek? Ik slik deze pil al jaaaaaren omdat ik niet zo lekker ging op de 30, maar tegenwoordig is mijn stopweek echt niet leuk meer -O- Het was altijd maar een beetje ellende en minimaal 'ongesteld', tegenwoordig PMS ik flink aan het eind van de pilstrip (of wanneer de boel door wil breken), loop ik dagen met kramp rond en de hoeveelheid bloed is echt niet meer pil-normaal. Ook heb ik veel meer ehm.. weefsel dan normaal. En dat terwijl het idee is dat je door de pil geen eisprong en dus ook niet een ei-bedje in je baarmoeder hebt, toch?

Vannacht ook wakker geworden, doorgelekt en bloed in bed -O- Ik heb het idee dat hij niet echt meer lekker werkt, dat mijn eigen cyclus er doorheen dramt. Doorslikken helpt niet, dan is de stopweek uiteindelijk écht heel erg naar met veel rommel en het komt er anders toch wel gewoon doorheen.

Ga ook nog wel even overleggen met de HA maar ben vooral benieuwd of mensen dit herkennen.

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

petitparis
Berichten: 15982
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 12:47

@Berdien: klinkt toch alsof de 20 variant niet langer "sterk" genoeg is om je eigen cyclus te onderdrukken. Ikzelf ben ooit begonnen met Microgynon 30, maar rond mij 25 overgestapt naar de goedkopere Nora 30. Nooit problemen mee ondervonden, kon 3 strips doornemen alvorens een doorbraakbloeding te hebben. Maar veel meer dan spotting stelde dat eigenlijk niet voor...

Intussen al bijna 3j een Mirena en heel tevreden van.

There is beauty in everything, even the things that scare us.

emr
Berichten: 1481
Geregistreerd: 11-12-10
Woonplaats: Tussen hei en bos in.

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 15:29

Mag ik iemand een vraag stellen per PB, die een koper spiraal heeft?

HouVanUtopia
Berichten: 7173
Geregistreerd: 19-03-07
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 15:36

Ja hoor ik heb een koperspiraal pb maar

Party like there is no tomorrow!
Dance like there's nobody watching!

EmptyWords
Berichten: 10572
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 16:07

emr schreef:
Mag ik iemand een vraag stellen per PB, die een koper spiraal heeft?

Ja hoor

Beauty is as beauty does [o]

[MWS] paardrijden en overgewicht.

LilChar
Berichten: 1253
Geregistreerd: 16-06-14
Woonplaats: apeldoorn

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 17:24

Mij ook wel

emr
Berichten: 1481
Geregistreerd: 11-12-10
Woonplaats: Tussen hei en bos in.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 18:04

emr schreef:
Mag ik iemand een vraag stellen per PB, die een koper spiraal heeft?
ik ben inmiddels voorzien, bedankt allemaal! :)

Nienke98
Berichten: 1046
Geregistreerd: 28-02-12
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 14:58

Hallo, zou ik hier een vraag mogen stellen? Ik kom er zelf niet helemaal uit.
Ik slik mijn pil (Mylan) altijd in de avond rond 23:00
Nu heb ik net mijn stopweek gehad en ben ik vergeten om afgelopen vrijdagavond mijn pil in te nemen.
Mijn stopweek is dus 1 dag langer geweest dan normaal. Hier kwam ik pas zaterdagavond achter. Zaterdagavond ook nog maar de pil van vrijdag ingenomen, wist niet wat ik er anders mee moest doen. Ik las op internet dat je als je 5-7 dagen hiervoor seks hebt gehad je nu kans kan hebben op zwangerschap omdat er dan een eisprong plaats kan hebben gevonden ivm te laat weer beginnen. Nu heb ik met mijn vriend afgelopen donderdag seks gehad totdat hij bijna zijn ''hoogtepunt'' bereikte. Ik weet dat voorvocht het ook al gedaan kan hebben. Ik las dat je nog de morning after/noodpil kan nemen dus dit heb ik zondagmiddag rond een uur of half 5 gedaan. Ik vraag mij of of dit maatregel genoeg is of dat ik nu ook nog ergens een keer een zwangerschapstest moet doen om zeker te zijn. Ik wil graag een koperspiraaltje laten plaatsen (ook al voor deze gebeurtenis) maar ik weet niet of dat nu al mag of dat ik eerst moet ''wachten'' to ik zeker weet dat er niet iets aan de hand is.

In ieder geval is mijn vraag wat zouden jullie doen?

Ik heb net geprobeert om de huisarts te bellen voor advies maar mijn eigen huisarts is blijkbaar op vakantie. Ik ben in principe geen spoedgeval dus ik moet denk ik even wachten tot volgende week met bellen.

Eline91
Berichten: 3480
Geregistreerd: 21-05-11

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 20:32

Nienke98, als je zeker wil zijn kan je binnen een aantal weken even een testje doen :)

Koperspiraaltjes worden soms wel geplaatst als 'noodspiraal' wanneer iemand risico heeft gelopen op zwangerschap, maar dan moeten ze wel vrij snel daarna geplaatst worden. Kan je niet bij een andere huisarts terecht?
Je bent wel geen 'spoed'geval maar je hebt toch recht op zorg terwijl je HA op vakantie is.

Great horses are not often easy horses. They have big egos and idiosyncrasies and quirks and foibles. Horses of a lifetime do exist, but only for riders so skillful, tactful, and courageous that they can unlock and then reveal the brilliance of their equine partners.

Semental Divino ♥ °01/06/2005 - †23/01/2017

NNikki
Berichten: 243
Geregistreerd: 09-07-18

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 20:36

Ik denk dat ik mijn Kyleena er uit laat halen.
Nog steeds regelmatig veel last en vaak ongesteld.
Ook is m'n huid een drama geworden, merk wel dat ik psychisch t beter doe op minder hormonen maar goed het is lichamelijk niet echt uit te houden.

SayaJones
Berichten: 11925
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Almere

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 08:32

Ik heb de kyleena uiteindelijk na 8 weken er weer uit laten halen. Ik werd echt niet vrolijk van alle klachten :=

Ik heb ook de implanon gehad, 2 jaar lang en daar deed ik het echt zo goed op qua hormonen enz. Geen pijnklachten of andere klachten.
Alleen na anderhalf jaar werd ik ineens heel onregelmatig ongesteld en ook voor wekenlang achter elkaar -O-
Zo balen, dat was echt een ideaal ding.

Jax ♡
You can always tell about somebody by the way they put their hands on an animal

Josien_
Berichten: 8996
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 10:01

Wat vervelend dat jullie zo'n last hebben!
Heb nu ruim 2,5 maand de Kyleena, maar eigenlijk zo goed als geen klachten meer.
Ben nu voor de tweede keer ongesteld, dat is wel anders dan voorheen. Grootste verschil zijn de hevige krampen die ik de week voor mijn maandelijkse feestje af en toe krijg. Maar dat is niet zo erg dat het heel hinderlijk is.

"Welsh Cobs are like patato chips, you can't have just one!" /3 =:)

Nienke98
Berichten: 1046
Geregistreerd: 28-02-12
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 21:38

Eline91 schreef:
Nienke98, als je zeker wil zijn kan je binnen een aantal weken even een testje doen :)

Koperspiraaltjes worden soms wel geplaatst als 'noodspiraal' wanneer iemand risico heeft gelopen op zwangerschap, maar dan moeten ze wel vrij snel daarna geplaatst worden. Kan je niet bij een andere huisarts terecht?
Je bent wel geen 'spoed'geval maar je hebt toch recht op zorg terwijl je HA op vakantie is.


Zou een test al werken als ik dit doe in mijn volgende stopweek?

Ik kan in principe de vervangende huisarts bellen, maar aan de andere kant denk ik dat ze me alleen kunnen adviseren een test te doen aangezien ik de morning after pil wel geslikt heb en voorlopig geen onveilige seks heb. Dus dan maakt het denk ik niet erg veel uit of ik bij wijze van spreken morgen bel of maandag. Over het spiraaltje zou ik toch met mijn eigen huisarts moeten bespreken.

Slik altijd trouw mijn pil, heb je 1 hectische dag en dan vergeet je hem net op het verkeerde moment. {:)-:( . Goed kan gebeuren. Ik wil voor een koperspiraaltje gaan zodat ik de hormonen er niet bij heb. Ik denk dat ik van de pil erg moe word en mijn libido heeft er ook onder te leiden. Bovendien is het koperspiraaltje ook goedkoper heb ik vernomen. Aangezien ik al 21 ben wordt het spiraaltje natuurlijk niet meer vergoed en dat scheelt toch weer in de kosten. Mijn huisarts plaatst geloof ik zelf geen spiraaltjes dus zou ik naar de gyno moeten, tikt ook weer lekker aan. Mijn vriend is wel zo lief dat ie de helf mee wil betalen.

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 147 bezoekers