Wielrenners/ mountainbikers hier?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Zebrastreep
Berichten: 9690
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 15:24

Time2Tri schreef:
Even snel tussendoor ...
En the winner is van de tijdrit Almere virtual Challenge is *\o/*



[ [url=m/Jyd9Gs.jpg]Afbeelding[/url] ]


[ [url=m/hUIJm6.jpg]Afbeelding[/url] ]


*\o/* *\o/* goed bezig!

--
Vandaag even een ritje op de weg gedaan. Uiteindelijk terecht gekomen in Roden en daar het bike park bezocht was wel een grappige mini route. Daarna weer naar huis en nog een stukje bos in Norg meegepakt. Een mooie 42 km in totaal heerlijk om de week zo te beginnen.

Without the pain there'd be no learning , without the hurting we'd never change - Kate Bush


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 15:28

Super, T2T! Gefeliciteerd! Ik dacht dat je 'm voor jezelf ging fietsen; leuk dat ze er zo toch nog een beetje competitie van hebben gemaakt.

Klinkt nog steeds sportief, MuSLi! Hoe doet de kleine het?

Ah, mooie omgeving daar he, Zebrastreep!

Zebrastreep
Berichten: 9690
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 15:42

culaccino schreef:
Super, T2T! Gefeliciteerd! Ik dacht dat je 'm voor jezelf ging fietsen; leuk dat ze er zo toch nog een beetje competitie van hebben gemaakt.

Klinkt nog steeds sportief, MuSLi! Hoe doet de kleine het?

Ah, mooie omgeving daar he, Zebrastreep!


Ik heb erg genoten van het mooie Drenthe. Ook al woon ik er alsnog heb ik zoveel plekken niet gezien. Ook een keer een andere omgeving dan het standaard rondje hier in de omgeving.

Without the pain there'd be no learning , without the hurting we'd never change - Kate Bush

IMAY1990
Berichten: 1875
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 16:11

Time2Tri schreef:
Even snel tussendoor ...
En the winner is van de tijdrit Almere virtual Challenge is *\o/*



[ [url=m/Jyd9Gs.jpg]Afbeelding[/url] ]


[ [url=m/hUIJm6.jpg]Afbeelding[/url] ]


Gaaf, gefeliciteerd *\o/*

In 2022 en 2023 heb ik meegedaan met Kikathlon, een triathlon evenement om geld op te halen voor onderzoek naar kinderkanker. Ook dit jaar doe ik weer mee https://www.kikathlon.nl/christel-koend ... erdam-2024

Time2Tri
Berichten: 6106
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 18:06

Thanks :D

@ Cullacino, ik heb hem ook alleen gereden .
Maar er was een virtuele challenge aan verbonden .
We moesten hem fietsen tussen 08:00 en 17:00 uur .
En het resultaat door geven met een upload van je activiteit tot zondag 15:00 uur .
Ach , het gaat om de eer .


Ironman2022-2023
Ironman 70.3 Valencia 2024
Ironman 70.3 Duisburg 2024

Time2Tri
Berichten: 6106
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 05:58

Morguh ...
Trouwens , mijn coach was heel tevreden .
En heeft als beloning mijn FTP maar omhoog gezet _O-


Ironman2022-2023
Ironman 70.3 Valencia 2024
Ironman 70.3 Duisburg 2024

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 14:33

Time2Tri schreef:
Even snel tussendoor ...
En the winner is van de tijdrit Almere virtual Challenge is *\o/*



[ [url=m/Jyd9Gs.jpg]Afbeelding[/url] ]


[ [url=m/hUIJm6.jpg]Afbeelding[/url] ]



Wooooo, netjes hoor *\o/* *\o/* *\o/*

Sorry ik was even een beetje afwezig. Ben heeeeel druk geweest! Excuses daarvoor! Helaas ook niet meer gefietst..

MuSLi
Berichten: 5205
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 14:35

culaccino schreef:
Super, T2T! Gefeliciteerd! Ik dacht dat je 'm voor jezelf ging fietsen; leuk dat ze er zo toch nog een beetje competitie van hebben gemaakt.

Klinkt nog steeds sportief, MuSLi! Hoe doet de kleine het?

Ah, mooie omgeving daar he, Zebrastreep!

Kleine man doet het supergoed. Groeit als kool en ontwikkelt als een malle.
Tijgert ondertussen het hele huis rond en lacht zich een ongeluk <3

Hun verwachting is niet jouw verplichting..

Lauraennala
Berichten: 2694
Geregistreerd: 29-04-10
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 15:18

Bedankt voor de felicitaties allemaal :D

@T2T, wat een transformatie heb je doorgemaakt zeg, tof om te zien! Gefeliciteerd met je tijdrit!

@Culaccino, ja inderdaad al voor mn aftstuderen hihi. Is aan te reizen vanaf waar ik woon, dus perfect. Start in februari, studeer in januari af.

@Musli, stom he al die regen van de afgelopen weken.. Snap dat het fietsen in combinatie met werk etc er dan bij in schiet. Leuk dat die kleine het zo goed doet, heerlijk.

@Zebrastreep, lekker bezig geweest!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 16:17

Time2Tri schreef:
Morguh ...
Trouwens , mijn coach was heel tevreden .
En heeft als beloning mijn FTP maar omhoog gezet _O-

Heel fijn :') Hoe is het nu eigenlijk met het contact met je vorige coach? Of spreek je die niet meer?

MuSLi schreef:
Kleine man doet het supergoed. Groeit als kool en ontwikkelt als een malle.
Tijgert ondertussen het hele huis rond en lacht zich een ongeluk <3
Ahh wat lief, zo'n blij kleintje! Fijn dat het zo goed gaat. Die moet je dus al goed in de gaten houden met dat getijger van 'm :P

Echt super, Laura! Sluit perfect aan met je afstuderen dus. Ik moest mijn scriptie nog afronden toen ik begon aan mijn baan, dat was wel even afzien :=

scooby09
Berichten: 2200
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 17:03

Oei niks veilig in huis nog even en dan lopen ze...Dan blijf je erachter aan rennen.. :))
Fietsen zal idd niet mee vallen nee.

Mooi gedaan hoor T2T toch niet voor niks getraind dit jaar.
Volgend jaar hopelijk beter al hoewel ik niet verwacht dat Corona dan weg is.

Ik ben bijna weer op streef gewicht dan mag ik van mijzelf een nieuwe lange fietsbroek kopen haha
Moet op schieten word al stuk frisser buiten.
Morgen lekker vrij ik denk dat ik maar flinke wandeling met de woef ga lopen heb iets zere onderrug namelijk.

Time2Tri
Berichten: 6106
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 04:16

Thanks Laura ... tja , als je wakker word geschud en de knop omgaat . :D

@Culaccino : is al een poosje geleden dat ik bij mijn oude club ben geweest . Heb wel met nog wat personen contact .

@ MuSLI : super te horen dat de kleine vent het zo goed doet . Sorry af en toe vergeet ik dat je een kind hebt .

@ Svooby ; effe doorwerken nog tot je beloning!!

Ik heb deze week rust week , lekker doen waar ik zin in heb . Gisteren even wezen zwemmen .
Misschien vandaag een stukkie lopen , afwachten hoe moe ik vanavond ben . Mag zo om 06:00 uur werken namelijk.

En 9-11 heb ik een spatader behandeling in beide benen . Moet er nu echt wat aan laten doen .
Hoop voor het eind van het jaar weer zo fit dat ik qua sport alles mag doen .


Ironman2022-2023
Ironman 70.3 Valencia 2024
Ironman 70.3 Duisburg 2024

IMAY1990
Berichten: 1875
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Amsterdam

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 19:15

Ik heb gister toen ik bijna thuis was van de decathlon lek gereden. Gelukkig was ik in mijn gewone kleding en schoenen en was het maar 10 minuutjes naar huis lopen. Vanmiddag geprobeerd de band te wisselen maar dat is nog geen succes. Met heel veel moeite heb ik na een half uur eindelijk de buitenband er af en de oude binnenband er af maar ik heb denk ik de verkeerde nieuwe binnenband gekregen van de fietsenmaker toen ik die laatst uit voorzorg toch maar eens ging halen en ik krijg met geen mogelijkheid de buitenband weer terug goed op de velg. Morgen of vrijdag maar even naar de decathlon met het wiel en om hulp vragen. En als ik inderdaad de verkeerde binnenband heb dan kan ik daar meteen de juiste kopen, de fiets komt er vandaan dus ze zouden wel de goede moeten hebben :+

In 2022 en 2023 heb ik meegedaan met Kikathlon, een triathlon evenement om geld op te halen voor onderzoek naar kinderkanker. Ook dit jaar doe ik weer mee https://www.kikathlon.nl/christel-koend ... erdam-2024

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 20:13

Oh, buitenband terug op de velg krijgen is ook mijn minst favoriete onderdeel van een bandje verwisselen. Vooral dat allerlaatste stukje!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 19:23

Nou, ik zat sinds een week weer op de fiets en raad eens.. Het ging absoluut niet zoals gepland lol!

Ik had afgesproken om met een vriend het rondje hier in de buurt te doen maar opweg er naar toe zei ik al tegen hem ik hoor iets raars, hij zegt nee hoor ik hoor niks. Maar ik had een nieuw tasje op mijn frame met mijn sleutels daarin dus ik dacht dat het dat was. Sleutels even in mijn rugzakken gedaan en toen hoorde ik het nog... Ongeveer 3km van de route gefietst dus ik zeg dit is echt niet goed hoor... Ik ga echt niet verder fietsen.. Wat bleek zat mijn casette helemaal los...

Gelukkig woonden de ouders van die vriend in de buurt en had die een casette tool liggen dus naar de ouders gefietst en gelukkig konden ze het daar oplossen..

Daarna terug naar de route en nog een klein stukje route gereden want het was echt al heel erg aan het schemeren...

Gelukkig is het nu goed, maar heeeeeeel heeeeeel heeeeeeel raar dat hij los was, want dat hoort echt niet te kunnen, zeker niet bij een gloednieuwe fiets waar nog geen 200km op is gefietst.... Morgen de fietsenwinkel eventjes bellen.



Al met al heel blij dat ik niet alleen was, want naar huis vanaf de route was nog wel een stukje...

[ img ]
De lockring was dus niet goed aangedraaid waardoor mijn casette los was..



al met al nog wel wat KM's gemaakt, van het weekend weer een poging _O-
[ img ]

Zebrastreep
Berichten: 9690
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 19:38

@Fading

Bij nieuwe fietsen zou het nog wel eens kunnen dat door trillingen onderdelen wat losser komen te zitten. Daarom altijd belangrijk controleren voordat je opstapt. Zo is mijn voorband er al eens bijna onder los geschoten omdat ik niet goed had gecontroleerd of alles wel goed vast zat. Zo moet je ook altijd om je ketting denken als je een nieuwe erop laat zetten. Vaak na een paar ritjes moet de boel weer wat strakker worden gedraaid. Vriendin van mij kreeg ook advies na de aankoop goed op te passen met remmen en echt 10 keer goed te gaan remmen voordat ze het bos in ging.

Het komt ook wel door droogte en boomwortels die naar boven komen tegenwoordig. Je fiets krijgt soms beste klappen te verduren , helemaal een hardtail. Daarom wil ik ook meer gaan kijken naar een fiets met meer suspension. En niet alleen voor de fiets maar ook voor mijn rug soms is het niet normaal meer wat voor klap je krijgt. En gekraak en harde geluiden is nooit goed , ben ik ook achter gekomen door de tijd heen :')

En balen he dat het zo vroeg donker is... Ik vond het nog wel eens lekker om in de avond de fiets te pakken. En dat dat nog maanden gaat duren voelt heel vervelend :(

--
Vandaag was het heerlijk fietsweer. Rondje ging niet zo lekker... Weer veel water op de track en door de storm van gisteravond ook beste takken die aldoor net op de lijn lagen waar ik over heen wil fietsen. Dus het was flink op de remmen en dan weer gas. Na een halfrondje was ik al zo goed als op. Ook had ik mij te warm gekleed omdat ik dacht dat het kouder was.

En gewoon midden door de plassen omdat dat toch beter fietst dan eromheen met dit als resultaat


[ img ]

En bijna weer onderuit hoe ik overeind ben gebleven is mij ook een wonder :') Mijn paard struikelt ook wel vaak en dit voelt net zo dus een goed evenwicht is ook voor het fietsen erg handig.

Without the pain there'd be no learning , without the hurting we'd never change - Kate Bush

Anoniem

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 19:47

@Zebrastreep

Ah oke, ja ik ga morgen wel even bellen want die vriend heeft hem vast gedraaid alleen niet zo vast als dat het moet omdat hij daar de tool niet voor had. Dus dan mogen ze dat daar wel even doen het is toch in de buurt bij waar mijn paard staat.

In ieder geval blij dat mijn gevoel klopte haha. Ik heb dat bij mijn auto ook. Als ik ook maar een ander geluidje hoor dan ga ik meteen checken wat er aan de hand is. Maar ik heb meer verstand van auto's dan van fietsen..

Toen ze hem aan het fixen waren heb ik wel meegekeken want ik wil alles leren en vind het interessant om te kijken hoe alles in elkaar steekt, Altijd al gehad met alles :)


Vriend zegt overigens wel dat je casette echt wel heel strak hoort te zitten en echt niet zomaar los mag en kan gaan?



Wauw hahaha lekker modder gecrosst dus! Ja, dat remmen en weer gassen dat kost echt energie.. Ik ga ook het liefste niet op deze route in het weekend, want er zit een fietsverhuur ook voor kinderen dus dan moet je de hele tijd stoppen haha..

Hier lag de route er wel erg goed bij gelukkig! Beetje jammer dat het donker was en we hem niet konden afmaken haha!

Zebrastreep
Berichten: 9690
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 20:10

Fading schreef:
@Zebrastreep

Ah oke, ja ik ga morgen wel even bellen want die vriend heeft hem vast gedraaid alleen niet zo vast als dat het moet omdat hij daar de tool niet voor had. Dus dan mogen ze dat daar wel even doen het is toch in de buurt bij waar mijn paard staat.

In ieder geval blij dat mijn gevoel klopte haha. Ik heb dat bij mijn auto ook. Als ik ook maar een ander geluidje hoor dan ga ik meteen checken wat er aan de hand is. Maar ik heb meer verstand van auto's dan van fietsen..

Toen ze hem aan het fixen waren heb ik wel meegekeken want ik wil alles leren en vind het interessant om te kijken hoe alles in elkaar steekt, Altijd al gehad met alles :)


Vriend zegt overigens wel dat je casette echt wel heel strak hoort te zitten en echt niet zomaar los mag en kan gaan?



Wauw hahaha lekker modder gecrosst dus! Ja, dat remmen en weer gassen dat kost echt energie.. Ik ga ook het liefste niet op deze route in het weekend, want er zit een fietsverhuur ook voor kinderen dus dan moet je de hele tijd stoppen haha..

Hier lag de route er wel erg goed bij gelukkig! Beetje jammer dat het donker was en we hem niet konden afmaken haha!


Het kan zijn dat zeg maar de sluiting niet goed vastzat. Weet de naam niet maar is een soort pin die je handmatig vast kunt draaien ( zwart dopje) die door het wiel gaat en waardoor het wiel en de cassette vastzit aan de fiets. Op die manier is namelijk dus ook de bang bij mij losgeraakt. Mocht de fiets niet meer goed schakelen of versnellingen overslaan dan moet de cassette zeker vervangen worden. Als er echt delen van de cassette losknappen is niet goed nee.
Schade zit helaas in een klein hoekje. Veel onderdelen zijn best gevoelig voor een klap helaas. Ik heb wel filmpjes gezien van mensen met downhill fietsen waar de volledige voorkant afbrak na een landing en dan nog met full suspension fietsen.

Hoe maak je de fiets schoon? Mij is namelijk ooit afgeraden om een hoge druk spuit te gebruiken vanwege de onderdelen die dan kapot kunnen gaan.

Ik wil ook nog eens goed leren hoe de onderdelen werken van een fiets. Misschien als we nog in een tweede lockdown komen is dat wel een mooi moment.

Without the pain there'd be no learning , without the hurting we'd never change - Kate Bush

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 20:12

Ik heb geen hogedruk thuis, ik woon in een appartement dus ik heb alleen mijn berging. Ik heb mijn fiets nieuw gekocht en er dus nu 200km op gefietst.

Ik heb vorige week mijn fiets schoongeborsteld en daarna mijn ketting gedaan omdat ik niet wist of de fietsenwinkel hem ook met wet lube had gesmeerd. Dus eerst ketting gereinigd (met z'n apparaatje en ontvetter) daarna helemaal goed droog en schoon gemaakt en daarna gesmeerd. Fiets liep als een jekko de keer daarna, toen een week stil gezet en boem lock van de casette los? :?

Zebrastreep
Berichten: 9690
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 20:25

Fading schreef:
Ik heb geen hogedruk thuis, ik woon in een appartement dus ik heb alleen mijn berging. Ik heb mijn fiets nieuw gekocht en er dus nu 200km op gefietst.

Ik heb vorige week mijn fiets schoongeborsteld en daarna mijn ketting gedaan omdat ik niet wist of de fietsenwinkel hem ook met wet lube had gesmeerd. Dus eerst ketting gereinigd (met z'n apparaatje en ontvetter) daarna helemaal goed droog en schoon gemaakt en daarna gesmeerd. Fiets liep als een jekko de keer daarna, toen een week stil gezet en boem lock van de casette los? :?


Het kan zijn dat er in de sluitring ( rode ding op de cassette) wat speling is gekomen. Vriendin van mij had dat om de haverklap de ketting van haar nieuwe fiets eraf klapte. Waarom zijn we ook nooit achter gekomen we denken omdat het nieuw spul was en een combinatie van verkeerd schakelen. Afgelopen zomer fietste ik achter 2 heren en opeens klapt een ketting van een man voor mij compleet doormidden toen dacht ik ook oja er kan ook zomaar iets afknappen.

Without the pain there'd be no learning , without the hurting we'd never change - Kate Bush

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 15:47

Nou ik ben even langs de fietsenmaker gegaan, was heel toevallig dat hij nog een precies dezelfde fiets en model met hetzelfde probleem had vandaag. Ook een losse casette! Maargoed hij heeft hem vast gezet en gecontroleerd en moet nu weer goed zijn :D

Wel fijn dat er verder niks kapot door is gegaan :)

Dus vandaag op de weg gefietst naar de fietsenmaker en stal. Dus ik houd het weekend even rust!

[ img ]


Jullie fietsplannen van het weekend? *\o/*

Zebrastreep
Berichten: 9690
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 21:32

Fading schreef:
Nou ik ben even langs de fietsenmaker gegaan, was heel toevallig dat hij nog een precies dezelfde fiets en model met hetzelfde probleem had vandaag. Ook een losse casette! Maargoed hij heeft hem vast gezet en gecontroleerd en moet nu weer goed zijn :D

Wel fijn dat er verder niks kapot door is gegaan :)

Dus vandaag op de weg gefietst naar de fietsenmaker en stal. Dus ik houd het weekend even rust!

[ [url=m/mNrbZ2.jpg]Afbeelding[/url] ]


Jullie fietsplannen van het weekend? *\o/*


Oei misschien zijn er dus meer mensen met dezelfde fiets met een productiefoutje. Had ik niet zo snel verwacht bij Cannondale. Gelukkig dat niks verder beschadigd is...

Ik ga denk ik maandagochtend weer fietsen het gaat hier de komende 2 dagen natuurlijk regenen en ik heb nog geen overschoenen dus dan stel ik het fietsen even uit. Morgen krijgt de fiets wel weer even een schoonmaak beurt

Without the pain there'd be no learning , without the hurting we'd never change - Kate Bush

scooby09
Berichten: 2200
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 19:52

Gelukkig is het opgelost een fabrieks fout kan gebeuren.
Ik heb dat met mijn derailleur was vast gelopen foutje vanuit de fabriek.

Zo vandaag toch maar nieuwe warme broek gekocht kon het niet laten.
Gelijk mee gefietst heerlijk en een nieuw MTB zadel ook de mijne gaf echt zadelpijn.
Nu een fijn zadel weer wel eens een digitale meting laten doen met mijn mtb.
Heb ik bij mijn racefiets ook gedaan staat alles net wat fijner afgesteld.

Morgen de planning met zoon te gaan fietsen Leuk heb er zin in ondanks het weer niet zo mooi voorspelt word.
De planning is route Holten, of hellendoorn

scooby09
Berichten: 2200
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 14:40

Zo vanmorgen Holten gefietst met zoon .
Als die de volgende keer zegt dat hij last heeft van zijn benen ... 8)7
Heb behoorlijk moeten door trappen haha.

Mooie route trouwens niet heel technisch maar wel uitdagend genoeg en mooie hoogte verschillen en erg veel Single Tracks..
Nu de boel schoonmaken.. :D

Time2Tri
Berichten: 6106
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 15:59

Zo moet je lekker aan de bak Scobby !!
Ik ben lekker binnen gebleven vandaag , een uurtje op de Tacx geweest .
Na een weekje “ free to do what I want “ , geld vanaf morgen weer structuur. Off saison training .
Weer zin in !


Ironman2022-2023
Ironman 70.3 Valencia 2024
Ironman 70.3 Duisburg 2024


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ALiuvv, BeFunny, Eapy, Googlebot, leonie87, Maanon_, Tibamar en 40 bezoekers