Wielrenners/ mountainbikers hier?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Zebrastreep
Berichten: 9737
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 21:03

Fading schreef:
Zebrastreep, ben je gevallen? Jeetje oeps!

't is wel leuk ik heb een fiets gekocht met GPS sensor in zijn voorwiel, heb er nu al 100KM opzitten sinds ik m bijna twee weken heb.. Met de afgelopen regen kon ik de route niet fietsen omdat ie te nat was... Maar wil wel echt 2/3 keer per week gaan!


Ik ben aangelegd om te vallen op rechte stukken :') Blijkbaar worden bepaalde bruggetjes nogal glad ( dit was niet eens op een route , maar de weg ernaar toe). En iets met te snel rijden en een achterband die weg slipte. Ik denk dat mijn benen een klap hebben gehad van de fiets en niet eens zozeer van de brug of de steentjes. De fiets zat namelijk nog tussen mijn benen :') Eerder last van een ego deukje , stonden leuk mensen te kijken.

En dan voor te stellen dat mij normaal niks te gek is qua afdalingen en snelheid maken. Maar nu toch weer even een stapje terug.

Without the pain there'd be no learning , without the hurting we'd never change - Kate Bush


Anoniem

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 21:05

Autsj! Klinkt erg pijnlijk!... Even rustig aan doen idd!

Jij doet wielrennen of MTBen?

Zebrastreep
Berichten: 9737
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 21:14

Fading schreef:
Autsj! Klinkt erg pijnlijk!... Even rustig aan doen idd!

Jij doet wielrennen of MTBen?



Mountainbiken! Wielrennen leek mij altijd stom maar ik moet zeggen dat ik er wel meer nieuwsgierig naar ben geworden en ook weer meer kanalen volg die met wielrennen te maken hebben.

Maar ik hou toch iets meer van de spanning van een afdaling in het zand. En de ultieme droom is toch wel down-hill met van die jumps ertussen.

Without the pain there'd be no learning , without the hurting we'd never change - Kate Bush

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 21:16

Zebrastreep schreef:
Fading schreef:
Autsj! Klinkt erg pijnlijk!... Even rustig aan doen idd!

Jij doet wielrennen of MTBen?



Mountainbiken! Wielrennen leek mij altijd stom maar ik moet zeggen dat ik er wel meer nieuwsgierig naar ben geworden en ook weer meer kanalen volg die met wielrennen te maken hebben.

Maar ik hou toch iets meer van de spanning van een afdaling in het zand. En de ultieme droom is toch wel down-hill met van die jumps ertussen.


Leuk!
Ik hou echt van de natuur en de bossen <3
Dat heb je met wielrennen minder snel en idd de spanning vind ik heerlijk! In het begin van de route ben ik wel altijd een beetje rustig en terughoudend, moet steeds wel weer een beetje wennen haha. Maar als ik los ben dan krijg ik echt meer lef haha! Maargoed ik doe het ook nog niet zo lang!

Welke omgeving woon jij ? :9

Zebrastreep
Berichten: 9737
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 21:56

Fading schreef:
Leuk!
Ik hou echt van de natuur en de bossen <3
Dat heb je met wielrennen minder snel en idd de spanning vind ik heerlijk! In het begin van de route ben ik wel altijd een beetje rustig en terughoudend, moet steeds wel weer een beetje wennen haha. Maar als ik los ben dan krijg ik echt meer lef haha! Maargoed ik doe het ook nog niet zo lang!

Welke omgeving woon jij ? :9


In het mooie Drenthe. En daar ben ik heel gelukkig mee , met 18 routes in Drenthe waaronder de VAM-berg ( waar ik nog heen moet). Gieten is wel 1 van mijn favoriete routes tot nu toe. Maar ik moet er ook nog heel wat rijden.

Heb jij ook een beetje leuke routes in de buurt?

Without the pain there'd be no learning , without the hurting we'd never change - Kate Bush

Anoniem

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 08:10

Oh jaloers haha!

Ik in Brabant, ik heb hier 1 route op fiets afstand en de andere route als ik genoeg conditie heb ook! Maar ik heb een trekhaak met fietsendrager, dus ik kan gaan en staan waar ik wil :)

CairnTerrier
Berichten: 985
Geregistreerd: 12-07-20
Woonplaats: Laren

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 08:47

Hier nog een mountainbiker. Zodra het lekker weer is (ben wel een mooi weer fietser) stap ik graag op de mountainbike met vriend om een heel stuk te mountainbiken. Gemiddeld leggen we zo'n vijftig tot zestig kilometer af, maar op de verharde weg. Mountainbike parcours doen we zo af en toe, omdat ik het niet altijd leuk vind om te crossen en de onverwachte stunts die voorbij komen (lees: trappetjes, stijl naar beneden, enorm veel modder op de route). Normaal fietsen met de mountainbike doe ik dan wel érg graag, ook trouwens naar werk, sportschool, rondje met mooi weer etc. Heb een Cube sinds vorig jaar en ben er erg tevreden over.

Anoniem

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 09:48

Dat zijn flinke stukken! Erg leuk wel :)

Ik heb sinds 30 september een Cannondale trail sl3 :)

Anoniem

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 12:31

Ik ging vanochtend fietsen met een vriend! Die had moeite met mij bijhouden dus moest steeds wachten op hem.. Kreeg hij halverwege nog een lekke band.. Dus ben alleen doorgefietst, maar de route niet af kunnen maken omdat ik een pakketje verwacht tussen 12:20 - 14:20

Ach, komende week weer een dag haha! Al met al wel lekker gefietst!

[ img ]

Zebrastreep
Berichten: 9737
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 12:43

Fading schreef:
Ik ging vanochtend fietsen met een vriend! Die had moeite met mij bijhouden dus moest steeds wachten op hem.. Kreeg hij halverwege nog een lekke band.. Dus ben alleen doorgefietst, maar de route niet af kunnen maken omdat ik een pakketje verwacht tussen 12:20 - 14:20

Ach, komende week weer een dag haha! Al met al wel lekker gefietst!

[ [url=m/h5BpYK.png]Afbeelding[/url] ]


Hoe heet je op strava? Dan kan ik je volgen :D

Without the pain there'd be no learning , without the hurting we'd never change - Kate Bush

Anoniem

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 12:48

Ik heb je een PB gedaan! :D

Dayanara
Berichten: 2377
Geregistreerd: 22-08-16

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 14:40

Ik vond wielrennen ook niets aan hoor maar ging met mijn vriend steeds vaker fietsen op de gewone fiets. Op een gegeven moment ook tegen de 100km en toen wilde ik opeens een racefiets. Aantal weken terug had ik een blessure en nu moet ik zeggen dat ik met dit weer niet vooruit te branden ben. Zondag beginnen de klim spinning lessen weer. Ga daar maar aan meedoen denk ik :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 19:40

[ img ]

Ik heb na mijn werk nog lekker een stukkie gefietst *\o/*
Ik had d'r wel wat moeite mee maar toch afgemaakt. Heb fysiek best wel zwaar werk, dus 'tis best pittig om te werken en nog te fietsen! Even aan de conditie werken dus!

scooby09
Berichten: 2206
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 20:58

Maar je bent wel geweest heel goed... :j

Verder stil hier hoor iedereen druk aan het werk?

Ik kan door de weeks niet echt fietsen met de lange dagen die ik op dit moment maak.
Dit weekend maar weer op de fiets stappen.

Zebrastreep
Berichten: 9737
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 21:24

Dinsdag ochtend heb ik nog gefietst bedenk ik mij nu. Dacht een slecht rondje maar de snelheid viel mij nog wel mee. Wel is alles vrij kapot gereden doordat mensen in de stromende regen gewoon gaan fietsen. Af en toe zitten er vrij diepe bandensporen waar je niet meer uit kan sturen zonder te vallen.

Ik merk dat ik moeite heb met de kou en het presteren. Het lijkt wel alsof het zwaarder is dan in de zomer.
Mijn knie is ook nog niet de oude was best gevoelig. Paardrijden gaat eigenlijk nog helemaal niet ( alleen stap). De blauwe plek zit net aan de zijkant en ik kan mijn knie niet tegen het zadel houden. Hele balans is dan weg. Fietsen kan dus wel weer maar het is flink gevoelig.

Morgen maar weer eens proberen. Denk alleen dan in de middag als het iets warmer.

Without the pain there'd be no learning , without the hurting we'd never change - Kate Bush

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 17:14

scooby09 schreef:
Maar je bent wel geweest heel goed... :j

Verder stil hier hoor iedereen druk aan het werk?

Ik kan door de weeks niet echt fietsen met de lange dagen die ik op dit moment maak.
Dit weekend maar weer op de fiets stappen.



Stom dat je doordeweeks niet kan fietsen :( wordt volgende week helemaal lastig als de tijd wordt verzet..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 17:15

Zebrastreep schreef:
Dinsdag ochtend heb ik nog gefietst bedenk ik mij nu. Dacht een slecht rondje maar de snelheid viel mij nog wel mee. Wel is alles vrij kapot gereden doordat mensen in de stromende regen gewoon gaan fietsen. Af en toe zitten er vrij diepe bandensporen waar je niet meer uit kan sturen zonder te vallen.

Ik merk dat ik moeite heb met de kou en het presteren. Het lijkt wel alsof het zwaarder is dan in de zomer.
Mijn knie is ook nog niet de oude was best gevoelig. Paardrijden gaat eigenlijk nog helemaal niet ( alleen stap). De blauwe plek zit net aan de zijkant en ik kan mijn knie niet tegen het zadel houden. Hele balans is dan weg. Fietsen kan dus wel weer maar het is flink gevoelig.

Morgen maar weer eens proberen. Denk alleen dan in de middag als het iets warmer.


Hier lag de route er erg mooi bij! Rottig van je knie, hopelijk wordt dat snel beter. Hoe ging je route vandaag? :D

Zebrastreep
Berichten: 9737
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 17:31

Fading schreef:
Zebrastreep schreef:
Dinsdag ochtend heb ik nog gefietst bedenk ik mij nu. Dacht een slecht rondje maar de snelheid viel mij nog wel mee. Wel is alles vrij kapot gereden doordat mensen in de stromende regen gewoon gaan fietsen. Af en toe zitten er vrij diepe bandensporen waar je niet meer uit kan sturen zonder te vallen.

Ik merk dat ik moeite heb met de kou en het presteren. Het lijkt wel alsof het zwaarder is dan in de zomer.
Mijn knie is ook nog niet de oude was best gevoelig. Paardrijden gaat eigenlijk nog helemaal niet ( alleen stap). De blauwe plek zit net aan de zijkant en ik kan mijn knie niet tegen het zadel houden. Hele balans is dan weg. Fietsen kan dus wel weer maar het is flink gevoelig.

Morgen maar weer eens proberen. Denk alleen dan in de middag als het iets warmer.


Hier lag de route er erg mooi bij! Rottig van je knie, hopelijk wordt dat snel beter. Hoe ging je route vandaag? :D



Vandaag ging echt een stuk beter! Route ligt er inderdaad mooi bij en het weer was ook heerlijk. Ik heb 26 km kunnen doen vandaag. Ben wel gesloopt ik voel overal spierpijn :')

Without the pain there'd be no learning , without the hurting we'd never change - Kate Bush

Anoniem

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 17:39

Oeps! Ff rustig aan doen dan 't weekend haha! Fijn dat 't goed ging. Ik ga 't weekend met een vriend een andere route fietsen dan die hier om te hoek! Heel veel zin jn!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 18:59

Goed bezig, dames! Ik ben een beetje de fietsflow kwijt dus heb niet zoveel te melden. Volgende week heb ik even iets meer tijd; wie weet krijg ik dan weer de smaak te pakken. Al verwacht ik fikse spierpijn, want maandag klim ik voor het eerst in jaaaren weer eens op een paard! := /3

Time2Tri
Berichten: 6124
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 09:26

Morguh ...

Beetje stil geweest hier , maar erg druk op het werk en dan
ook nog mijn trainingsschema volgen .Dan schieten andere dingen
er bij in . Y;(
En na het werk nog buiten fietsen gaat me niet
meer lukken .
Dus ik zit met name op de indoor trainer .
Alhoewel afgelopen zondag een behoorlijk dag was en ik dus buiten ben wezen fietsen .
Vandaag ook , ik ga waarschijnlijk de "solo challenge Almere "doen,
ter compensatie van de tijdrit Almere die vandaag zou zijn -O- |(

Maar ik ben wel gisteren naar Lelystad geweest voor mijn zwem
sessie in de endless pool .Dat was weer zeer zinvol .

Oei ...Culaccino ...dat zal inderdaad spierpijn worden .


Ironman2022-2023
Ironman 70.3 Valencia 2024
Ironman 70.3 Duisburg 2024

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 14:24

culaccino schreef:
Goed bezig, dames! Ik ben een beetje de fietsflow kwijt dus heb niet zoveel te melden. Volgende week heb ik even iets meer tijd; wie weet krijg ik dan weer de smaak te pakken. Al verwacht ik fikse spierpijn, want maandag klim ik voor het eerst in jaaaren weer eens op een paard! := /3



Autsj, dat wordt spierpijn. Nu rijd ik regelmatig maar voorheen ging ik eens in de maand naar een vriendin en dan reden we in een weekend 20/30km dat voelde ik ook wel haha!

Time2tri:
Ah, hopelijk kan je in 't weekend nog wat kilometers in de bossen meepakken.

Ik heb echt zin in morgen! Met mijn fiets op pad en een route in de buurt rijden met een vriend! :D :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 14:33

Haha ja he, het zijn echt heel andere spieren! Ik heb het helaas moeten verzetten; ik moet in quarantaine omdat mijn fysio positief is getest. Nog even geduld dus!

Wat leuk dat jullie morgen lekker gaan fietsen! *\o/*

Jammer dat Almere niet doorgaat, T2T! Mag je eigenlijk nog probleemloos de grens over? Ik heb geen idee wat de regels bij jullie zijn :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 14:57

culaccino schreef:
Haha ja he, het zijn echt heel andere spieren! Ik heb het helaas moeten verzetten; ik moet in quarantaine omdat mijn fysio positief is getest. Nog even geduld dus!

Wat leuk dat jullie morgen lekker gaan fietsen! *\o/*

Jammer dat Almere niet doorgaat, T2T! Mag je eigenlijk nog probleemloos de grens over? Ik heb geen idee wat de regels bij jullie zijn :o



Oh nee wat vervelend! Hopelijk heb je het niet! Succes en sterkte met je quarantaine!

Anoniem

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 15:52

Komt goed, dank je! Tot nu toe voel ik me gelukkig prima :)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 44Myrthe44, CairnTerrier, lizard en 102 bezoekers