Hoe krijg jij je kapsel de lockdown door?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Snippergroen
Berichten: 6677
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Hoe krijg jij je kapsel de lockdown door?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-01-21 14:10

Hoi allemaal!

Zoals we allemaal weten zijn de kapsalons op dit moment natuurlijk gesloten ;( Nou was die 5 weken lockdown uit te zingen qua haardracht, maar mijn haar vertelt me dat de 'tijd voor de kapper' klok inmiddels behoorlijk tikt en nu met de verlenging van de lockdown zit dat er voorlopig even niet in. Ik heb lang blond haar in laagjes, dat inmiddels lekker begint te slierten en slap om mijn gezicht heen hangt. Als ik het in de krul draai komt het nog enigszins oké uit de verf, maar naast dat dat best even een werkje is, vind mijn haar dat op een gegeven moment ook niet meer zo grappig.

Absoluut een first world problem dit, maar ik merk dat het mij mentaal goed doet om evengoed een beetje florissant voor de dag te komen. Zeker omdat ik voor mijn werk ook vaak moet beeldbellen en dan vind ik het wel fijn om er gewoon verzorgd uit te zien in plaats van Ma Flodder met een sliertengordijn.

Wellicht hebben jullie inmiddels lifehacks ondervonden voor jouw haartype en struggles waar je nu tegen aanloopt, die we met elkaar kunnen delen? :D

Regenboog, oh Regenboog, gelukkig ben je krom.

Anders heette je Regenstreep, en dat klinkt zo stom. :)


Voorheen bekend als Negerzoen, maar anno 2021 mocht dat niet meer dus dan maar iets dat rijmt.


Esther_r20
Berichten: 2412
Geregistreerd: 18-06-05
Woonplaats: Beverwijk

Re: Hoe krijg jij je kapsel de lockdown door?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 14:12

De staart of knot werkt goed in dit geval;-)

Anoniem

Re: Hoe krijg jij je kapsel de lockdown door?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 14:14

Je kunt zelf wel je laagjes bijknippen toch?

lovelynutia
Berichten: 4843
Geregistreerd: 26-05-04
Woonplaats: Almere-Haven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 14:14

Heb het makkelijk mijn haar is gewoon een lengte (in een soort boogje geknipt dat het niet helemaal recht valt) dat is makkelijk bij te punten. De highlights die ik thuis heb gedaan zijn niet ideaal maar gelukkig ben ik lang en de foutjes op de bovenkant vallen daardoor niet zo op helemaal met hoe ik mijn haar draag maar de kapper gaat vast met de ogen rollen als ze het ziet :')

Heb wel een echte kappersschaar dat helpt met bijpunten en ik doe wat vaker een masker.

I dare you to not think about penguins - Tandheelkunde 2013 ROZE! 2014 BLAUW!

Bloemetje75
Berichten: 1985
Geregistreerd: 19-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 14:15

Dochter van 17 heeft het voor me geverfd dus “de duif is weer even weg”. Qua lengte is het even “hopeloos”. Ik hou me maar voor dat ik straks uit heel veel kapsels kan kiezen omdat er meer lengte is....

Rebel_Jits
Berichten: 5631
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 14:16

Mijn haar is zodanig lang dat je niet ziet of ik 2 weken of 5 maanden geleden naar de kapper ben geweest *D
Maar buiten dat, zijn er heel veel kapsels om op te steken. Of misschien half opsteken met zo'n klein knotje?

09/10/2023 <3

Solleke_Noah
Berichten: 11077
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 14:19

Mijn zus heeft het geknipt en ik heb het zelf bijgekleurd. Net echt O:)

Meer pyrografie zien? : https://www.facebook.com/de-Vuurboom-10 ... _todo_tour

"Op jou wachten? Geen sprake van. Ik heb altijd al voor je uit moeten lopen om je de weg te wijzen." - Nachtogen

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Re: Hoe krijg jij je kapsel de lockdown door?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 14:21

Handige huisgenoten zijn goud waard in deze tijden <3

Roosch
Berichten: 36636
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 14:21

Bij mijn lange manen zie je het verschil ook niet of ik een half jaar of een jaar niet bent geweest. :') daarnaast zie ik ook amper andere personen dus ik ga voornamelijk voor de knotjeslook.

Wel laatst Olaplex besteld in de aanbieding. Maar dat had ik voor die prijs waarschijnlijk ook gedaan als er niet zoiets als een lock down was. :')

Your life is your own
You're in charge of yourself

[BEU] [FOTO] Onze reis naar Fins Lapland!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34596
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 14:23

Ik lees even mee. Heb geen lang haar maar wellicht aan het einde van de lockdown wel :') . Heb krul, laagjes en probleem bij mij is dat het nu bovenop te zwaar wordt waardoor het niet meer mooi valt. En dat het zo lang wordt in mijn nek irriteert me. Had gehoopt de 20e wel weer naar de kapper te kunnen, maar dat wordt dus flink veel later. Opsteken of er iets in doen is echt geen optie, daar is het veel te kort voor.

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 14:24

Ik knip het zelf. Halflang en 1 lengte, dus niet echt moeilijk.
En het is nog niet eens zo slecht vind ik :')
Maar ging anders ook maar 2x per jaar naar de kapper, dus scheelt haast niks :+

Jolynne
Berichten: 2297
Geregistreerd: 30-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 14:25

Gewoon niet..ga maar 2x per jaar naar de kapper dus op deze lockdown scheelt het niet.

Overigens zijn er genoeg kappers die achter gesloten deuren werken..of het verstandig is, is natuurlijk iets anders.

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 14:27

Jolynne schreef:
Gewoon niet..ga maar 2x per jaar naar de kapper dus op deze lockdown scheelt het niet.

Overigens zijn er genoeg kappers die achter gesloten deuren werken..of het verstandig is, is natuurlijk iets anders.


Hier ook kappers-aan-huis die gewoon doorwerken.
Die komen dan zelfs met de fiets en zetten die bij de mensen achter zodat ze niet betrapt worden met hun auto. Heel sneaky :')

Captain
Berichten: 21362
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Hoe krijg jij je kapsel de lockdown door?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 14:29

Hier verf ik het al jaren zelf, en ga ik misschien 4x per jaar naar de kapper, dus voor nu nog geen nood. :)

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!
Berichten: 12731
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 14:30


Jolynne
Berichten: 2297
Geregistreerd: 30-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 14:30

Iemand die ik ken is kapper en gewoon doorwerkt zowel aan huis als bij haar thuis in salon, zodat buren niets horen van bv de haardroger. Netjes is het niet..maar dat is hun eigen keuze en risico dat ze willen nemen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34596
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 14:30

Ik ga normaal wel elke 6 tot 8 weken. Is ook hard nodig. Dus begint nu wel vervelend te worden :+

MyWishMax
Berichten: 25261
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 14:31

Ik ga ook niet vaak naar de kapper, maar de paar keer dat ik ga zou juist nu ook zijn. :') dus lang haar wat nu compleet plat om gezicht heen valt en geen model meer in te krijgen. Normaal een lok die echt wel heel mooi uitgroeid maar die is nu niet meer te vinden, zo lang geleden is het al. Laatste keer was begin van de zomer?

Kleur is makkelijk, high en lowlights maar eigen haar heeft dat zelf ook alleen subtieler, dus lijkt gewoon zomer haar wat uitgegroeid is.

Ik loop met een muts buiten _O- maar dat doe ik altijd onder de 10 graden. In huis los of rommelige knot

Zelf knippen ga ik niet aan beginnen. Veel te veel en dik haar.

B + 19 PR 217 / L1 + 24 PR 218 / L2 + 23 PR 212 / M1 + 28 PR 212,5 / M2 + 16 PR 227,5
[RIJ-ITP] Flow tijdens training

nienke555
Berichten: 4924
Geregistreerd: 16-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 14:31

Ik ben al 2 jaar niet bij de kapper geweest dus merk er niet zoveel van, oeps :')

XladyX
Berichten: 1320
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 14:31

Hier ook zelf aan het knippen, maar dat doe ik inmiddels al wel jaren dus heeft weinig met de lockdown te maken. Ik heb lang haar met slag en laagjes, dus erg vergevingsgezind op wat ongelijk knippen }> ben ooit begonnen met een hoge staart indoen en deze knippen (unicorn cut) dat is erg simpel en een makkelijk begin mocht je laagjes hebben en (half) lang haar. Inmiddels knip ik het wat uitgebreider. YouTube filmpjes zijn er altijd wel handig bij *D

Edit: unicorn cut is wat mjetterd hierboven laat zien dus. Afhankelijk van hoe hoog/laag de staart zit erg makkelijk om mee te spelen
Laatst bijgewerkt door XladyX op 13-01-21 14:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Roosje01
Berichten: 10721
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 14:32

Ben in November nog geknipt, maar daarvoor was ik ruim jaar niet geweest lang haar dus valt toch niet op. Nu wel een pony, maar die is gemakkelijk zelf bij te punten. Verder draag ik het vaak in een vlecht of knot ivm werk (horeca) wij zijn afhaal restaurant dus werken gewoon door.

Dus ik zou zeggen vlechten, staart, knot of iets in die richting. Anders misschien een thuiskapper zoeken.

Roosje01 laat door hilariteit de tranen vloeien :') [o] *pum*
[OV] [PG]Gezocht solana

AlwaysH
Berichten: 11265
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 14:32

Mijn haar is sinds afgelopen februari niet meer geknipt (balayage ook niet bijgewerkt). Het is LANG. Maar ik heb t, als ik naar stal ben bijv, toch wel een staart of knot in, dus geen last van. Plus haarband voor de kou.

<3 Een nieuw avontuur met Pirate Jack's Azumar! <3
Onze driejarige KWPN ruin.
Fly high, Nobblyneez... 17.3.17 - 15.6.22

Sjong
Berichten: 859
Geregistreerd: 10-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 14:34

Ik draag het standaard op een knot tegenwoordig. Heb een enorme uitgroei, dus dat is echt charmant. Ik durf zelf niet te verven want mijn haar wordt standaard oranje.

CynthiaV
Berichten: 2988
Geregistreerd: 11-07-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 14:36

Hier maar serieus aan het overwegen of ik zelf mijn haar bij ga werken, ik heb 1 zijkant opgeschoren en onder de rest is het ook weggeschoren... ziet er echt geweldig uit nu _O-
Ik moest al nodig heen maar kon niet omdat ik ziek was en toen ik wilde bellen gingen ze dicht -O-

[o]

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 14:37

Mijn haar is roze ipv rood.. daarom is het tijd voor de kapper :') maar tot dat weer kan draag ik verwassen roze maar als een statement. Ik ga er ook niet zelf een pakje kruidvat verf ingooien. Dat is vragen om ellende.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Afanaisa91, AmenteC, BeFunny, linoleum, xoranlover, xXlovelyXx, Zira1994 en 110 bezoekers