paardrijden en overgewicht.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dais_

Berichten: 4027
Geregistreerd: 06-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 10:37

Ik ben gisteren helemaal los gegaan tijdens het bbq'en.

Soms denk ik echt dat ik normaler met eten kan omgaan, maar dat bleek gisteren duidelijk niet het geval.

Vandaag wilde ik mijn ontbijt overslaan (ik had niet eens honger!) , maar ik kwam net thuis van stal en er lag nog een stukje stokbrood op het aanrecht, over van gisteren. Zonde om weg te gooien, toch? Lekker met wat boter en kaas...

En smaakte het? Nee, eigenlijk niet.

Ik ga een bikini zoeken online, misschien krijgt dat me weer een beetje bij zinnen.

Anoniem

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 11:07

Daarom is het niet goed om maaltijden over te slaan, dan krijg je juist die vreetbuien..

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 11:26

Ik voel me ook de hele ochtend al wat raar, maar net toch tegen mijn zin in wat gegeten om vreetbuien en verkeerde keuzes te voorkomen.
Denk dat het ook een beetje het weer is ofzo

Dais_

Berichten: 4027
Geregistreerd: 06-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 12:19

Ik ben het met je eens dat het niet gezond is om maaltijden over te slaan, maar in dit geval denk ik dat mijn overdosis aan ongezond eten/suikers van gisteravond veroorzaakte dat ik vanochtend gelijk weer de mist in ging met nog meer 'ongezond' eten. Mijn systeem is gelijk weer helemaal van slag door de suikers.

Nu ga ik lunchen met een verantwoorde smoothie :9

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-18 12:22

Zijn t de suikers of de discipline?

Zonde om weg te gooien is niet iets wat de suikers zeggen. Je had t ook aan de vogels kunnen geven.

rien10
Berichten: 14666
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 13:25

Dais_ schreef:
Ik ben gisteren helemaal los gegaan tijdens het bbq'en.

Soms denk ik echt dat ik normaler met eten kan omgaan, maar dat bleek gisteren duidelijk niet het geval.

Vandaag wilde ik mijn ontbijt overslaan (ik had niet eens honger!) , maar ik kwam net thuis van stal en er lag nog een stukje stokbrood op het aanrecht, over van gisteren. Zonde om weg te gooien, toch? Lekker met wat boter en kaas...

En smaakte het? Nee, eigenlijk niet.

Ik ga een bikini zoeken online, misschien krijgt dat me weer een beetje bij zinnen.


Wel herkenbaar hoor "gisteren was een verpestte dag, dan kan vandaag er ook nog wel bij"
Stokbrood is trouwens een calorieën-bom :o
Kom op! We moeten weer door, types zoals jij en ik. Laten we elkaar even een duwtje in de goede richting geven. C.q. een schop onder onze poezelige billetjes. :D

Dais_

Berichten: 4027
Geregistreerd: 06-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 14:09

EmptyWords, wat ben je streng -O- , maar je hebt wel gelijk. Discipline uiteraard! En ik ben een kei in mezelf voor de gek te houden :j

Dus inderdaad, dat droge stokbrood had beter een andere bestemming gekregen, maar daar kan ik nu niks meer aan veranderen. Maaar om het te compenseren en omdat het wel écht zonde is om overrijpe bananen weg te gooien heb ik havermout-banaan cake gebakken. Die ga ik op plakjes snijden en invriezen zodat ik altijd wat lekkers kan pakken en wat toch verantwoord is :D.

Rien10, je hebt helemaal gelijk. Ik ga er weer voor!! *\o/*

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-18 14:42

Dais_ schreef:
EmptyWords, wat ben je streng -O- , maar je hebt wel gelijk. Discipline uiteraard! En ik ben een kei in mezelf voor de gek te houden :j

Dus inderdaad, dat droge stokbrood had beter een andere bestemming gekregen, maar daar kan ik nu niks meer aan veranderen. Maaar om het te compenseren en omdat het wel écht zonde is om overrijpe bananen weg te gooien heb ik havermout-banaan cake gebakken. Die ga ik op plakjes snijden en invriezen zodat ik altijd wat lekkers kan pakken en wat toch verantwoord is :D.

Rien10, je hebt helemaal gelijk. Ik ga er weer voor!! *\o/*


Soms ben ik niet zo subtiel inderdaad :')

Kijk! Goed omgebogen weer. Havermout banaan cake klinkt prima als iets om bij de hand te houden. Vezels, zal ook wel flink vullen. Niet koolhydraatvrij trouwens.

Vriend is 2 weken op vakantie. Eens zien of ik er een kilo af kan krijgen voor hij weer terug is.

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 15:15

Goed streven EW!

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 23:25

Gaat je lukken EW!!

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-18 07:48

Gister bijna 50 km gefietst. Hele dag in de zon rondgelopen. Heb geholpen tijdens een wedstrijd behendigheid op de hondenvereninging.
Daar met een clubgenootje gebabbeld. Zij wilt 8 kilo afvallen en nu afgesproken dat we buddys worden. Dus eigenlijk ook wat we in de appgroepen doen.

Vandaag gewogen op 112. Ook weer gewoon alle dagen bijhouden wat ik eet. App netjes invullen en me er ook aan houden.

Vanavond geen tijd om eten te koken. Dat wordt een broodje op t station. Geen smullers of julia's. Broodje of maaltijdsalade van de ah to go.

Morgen avonddienst. Dan ook zorgen dat ik eten meeneem. Anders beland ik bij de McDonalds.

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 08:06

Misschien kan je mealpreppen EW? Dat je op zulke dagen gewoon een bakje uit de vriezer kunt halen.
Als ik naar mezelf kijk zou ik het heel moeilijk vinden om bij de ah to go ofzo iets gezonds te kopen, er ligt daar zo veel ongezonde meuk dat de verleiding zo groot is.

Ook met mealpreppen ga ik nog weleens de mist in als ik op m'n werk moet eten. Dan neem ik braaf een bakje gezond eten mee, en dan eten we daar super lekker ofzo -O- dan lukt sterk zijn niet altijd.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34629
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 08:11

Fijn een buddy EW.

Hier rare dagen. Ons paard was ineens weer kreupel we waren terug aan het opbouwen. Nu blijkt dat het niet te behandelen is op weidegang en speciaal beslag na. Maar ze kunnen ons geen garantie geven dat het ooit nog goedkomt. Ook niet geweldig gezond gegeten daardoor omdat we steeds op en neer naar Utrecht moesten (daar stond ons paard vorige week). Ik vind het ook even niet zo belangrijk allemaal. Ik wil gewoon dat het weer goedkomt met mijn maatje.

ItsMe2
Berichten: 3831
Geregistreerd: 02-12-07

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 09:00

EW: een buddy is altijd fijn! Mealpreppen is inderdaad een goede tip!

Susan: hè bah! Dat is op zijn zachtst gezegd niet fijn! Ik ga voor je duimen dat alles goed komt!

Het weekend, vanaf vrijdagavond was hier slecht! Nu gelijk weer in het goede ritme zien te komen!

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18678
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 09:34

Wat fijn EW! succes!

Susan, wat naar zeg :( echt klote! heel veel sterkte!

Itsme, ja het weeekend, dat is bij mij ook het aller lastigste. wat zo zonde is, want als er geen weekend bestond zou ik ook geen zwaktemomenten hebben :') wat eten betreft benik altijd weer blij als het maandag is

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 09:42

Ik heb er in het weekend juist geen moeite mee :x.
Dan ben ik vaak hele dagen in de weer en eet ik vaak bij mams, dus dan eten we altijd super gezond!

EW, een buddy is altijd goed! En wat KellyAV zegt, meal preppen zorgt voor de drukke dagen dat je het zo vanuit je diepvries mee kan nemen.

He balen Susan! Ik snap dat je hoofd er nu niet naar staat. Sterkte :(:).

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34629
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 09:50

Ik voer wel alles braaf in hoor. Maar laat ik maar zeggen dat we de Mac iets vaker gezien hebben afgelopen 2 weken. Of thuis simpel aardappels met sla. Komt met dat warme weer ook goed uit ik heb toch geen zin om uitgebreid te koken.

Morgen jarig maar ook daar heb ik niet echt veel zin in.

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-18 10:06

Meal preppen doe ik normaal ook. Alleen nu dus geen tijd voor gehad. Dus dan maar wilskracht uitoefenen.

Jeetje susan... dat is minder leuk. Dan snap ik dat je even andere prioriteiten stelt.

rien10
Berichten: 14666
Geregistreerd: 01-06-10

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 13:38

Meal preppen? :)
Als in maaltijden voorbereiden?
OK, dus gewoon: maaltijden voorbereiden. +:)+

little_birdy
Berichten: 12228
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 13:53

Hier gelukkig nog aardig volhouden
Ik had alleen zaterdag avond een gezellige avond met een vriendin die ik heel weinig zie dus toen 5 biertjes wat chips en noten op ( ongezouten dat wel)
Dus dat was wat minder.
Alleen op de 1 of andere vreemde manier ben ik snachts ziek geworden en lwam alles er van voor en achter als water weer uit >;)
Harstikke leuk hoor die kcal kwijt maar niet op die manier.
Helaas zijn mijn maag en darmen heel lastig sinds ik anders eet :\
Continu opborrelingen en nu dus zeer erge diarree vanochtend weer .
Maar zo op die manier wil ik natuurlijk niet afvallen :\

Dus straks in de winkel wat yakult halen kijken of dat helpt .
Zo is het niet leuk

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18678
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 15:12

Birdy, Wat eet je dan zoal op een dag? kun je dan niet beter naar de huisarts of dieetist gaan?

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 15:14

Ben je niet ergens allergisch voor?

Wat Ladybird zegt, misschien langs een ha of diëtiste?

Bloodymary
Berichten: 4535
Geregistreerd: 02-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 15:44

rien10 schreef:
Meal preppen? :)
Als in maaltijden voorbereiden?
OK, dus gewoon: maaltijden voorbereiden. +:)+

En wat is maaltijd voorbereiden? Gewoon koken (eten maken dus) dan of zo?

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-18 15:47

Bloodymary schreef:
rien10 schreef:
Meal preppen? :)
Als in maaltijden voorbereiden?
OK, dus gewoon: maaltijden voorbereiden. +:)+

En wat is maaltijd voorbereiden? Gewoon koken (eten maken dus) dan of zo?

Ja. Je zorgt gewoon dat je zelf verschillende maaltijden klaar hebt liggen

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 15:50

Als ik pasta kook kan de halve straat mee eten dus dat vries ik in.
Als ik dan een keer geen tijd/zin heb om te koken pak ik dat.