paardrijden en overgewicht.

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Bloodymary
Berichten: 4508
Geregistreerd: 02-08-08

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 00:44

Goed hoor, heel veel succes!


Bloodymary
Berichten: 4508
Geregistreerd: 02-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 10:22

Als het s'avonds zo moeilijk is zou je misschien wat later kunnen eten. Mensen in Nederland eten vaak al zo vroeg, soms voor zes uur. dan heb je om tien uur al weer honger. Als je nou om 19.30/20.00 eet, dan houd je het wel vol tot je naar bed gaat zonder snaaien.

Bloodymary
Berichten: 4508
Geregistreerd: 02-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 18:25

Jester_ schreef:
Ik snap je helemaal! Ik ben al een maand niks afgevallen, elke keer schommel ik :(
Terwijl ik nu meer sport en me ook slanker voel en zie worden :=


Dat kan goed kloppen dan. Spieren wegen 4 x zoveel als vet. Dus wellicht ben je toch eigenlijk afgevallen dan.

Bloodymary
Berichten: 4508
Geregistreerd: 02-08-08

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 12:39

Is er ook een fijne app om calorieën en gewicht bij te houden waarbij je je niet hoeft te registreren?

Bloodymary
Berichten: 4508
Geregistreerd: 02-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 09:35

Ladybird schreef:
Ik dacht na zon dramatisch zondag en ook beetje cheatzaterdag dat het wel een hel zou zijn, dus van schrik ipv maandag vandaag pas op de weegschaal gestaan! weer 1,6 kilo lichter :D in 17 dagen ben ik 6,1 kilo afgevallen :D

Wauw, dat is veel! Wat heb je er allemaal voor gedaan?

Bloodymary
Berichten: 4508
Geregistreerd: 02-08-08

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 13:08

In juni zijn wij drie weken op vakantie geweest in Italië. Elke avond uitgebreid uit eten, 2 of 3 gangen, veel pasta's natuurlijk, fles wijn er bij. Espresso er bij en Grappa na. Drie weken lang, elke dag. Bij thuiskomst was ik twee kilo kwijt.
Ik denk doordat je op vakantie toch meer beweegt (zwemmen, wandelen, bergen), en toch een regelmatig menu. Thuis heb ik zittend werk, sport toch best veel (4 x in de week paardrijden en 2 x hardlopen/wandelen), maar ben ik wel meer geneigd tussendoor te snoepen en te snaaien. Denk dat dat vooral het verschil uitmaakt. Ben ook geen grote eter, dus bij dat uit eten gaan laat ik ook best wel veel liggen, eenvoudigweg omdat ik niet meer op kan.
Dus zo erg hoeft vakantie niet te zijn voor de lijn!

Bloodymary
Berichten: 4508
Geregistreerd: 02-08-08

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 23:00

Haha, dat zal inderdaad vooral vocht zijn dan! Maar in juni was het nog niet zo warm in Italie, niet echt gezweet of zo.
Denk echt dat het komt door het snoep- en snaaigedrag dat ik thuis heb en daar niet en op zich gezonder eten, wat de Italiaanse keuken natuurlijk met zich meebrengt. Dat is in de USA natuurlijk een stuk minder. Kan overigens wel heel lekker zijn hoor.

Bloodymary
Berichten: 4508
Geregistreerd: 02-08-08

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 10:29

Maar als het vocht was dan zou het er toch al weer aan moeten zitten? Ik ben inmiddels anderhalve maand terug.

Bloodymary
Berichten: 4508
Geregistreerd: 02-08-08

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 16:39

Heel goed! Gaat eigenlijk nog best snel, 2 x in de week in 6 weken. Bij zo'n hardloop app, Evy of couch to 5K is het altijd 3 x in de week en dan in 9 weken.

Bloodymary
Berichten: 4508
Geregistreerd: 02-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 11:18

purny schreef:
9 ons kwijt. :D

Nou, dat ronden we af op 1 kilo!

Bloodymary
Berichten: 4508
Geregistreerd: 02-08-08

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 10:01

Terug van een weekje Italië, elke dag uit eten geweest met wijn en alles er op en er aan en weer een kilo kwijt. Ik moet echt in dat land gaan wonen....

Bloodymary
Berichten: 4508
Geregistreerd: 02-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 07:59

Sandyislief schreef:
Hier een weekje op ruitervakantie. :D :D Dus eten wat de pot schaft.

Ik en mijn vriendin Hedy voor deze week!!

[ [url=m/BYOPka.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/QBQWIT.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/YXLHxz.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/2h22Ed.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/pOGIs4.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wauw! Waar zit je? Veel plezier!


Bloodymary
Berichten: 4508
Geregistreerd: 02-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 08:00

Ladybird schreef:
Ik heb gelukkig ook niet echt vreetbuien en zin in heel veel zoet. Gister had ik behoorlijk wat Kcal over, dus mocht ik van mezelf 60 gram witte chocolade pepernoten ( :') ) Dat weeg ik dan ook netjes af en gaat in een bakje. Voorheen vrat ik de hele zak leeg. en het voelde ook gewoon goed zegmaar. Geen drang gehad van ooooo ik wil nog meeer :'(

Voor de rest werkt bij mij ook: Niet in huis halen. WAnt als het er niet is, kan ik het ook niet eten

Hoeveel noten zijn dat dan?

Bloodymary
Berichten: 4508
Geregistreerd: 02-08-08

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 08:13

Zal wel iets met vocht zijn, anders kan dat nooit zoveel in een dag.

Bloodymary
Berichten: 4508
Geregistreerd: 02-08-08

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 22:10

Ik ben vanmorgen weer eens begonnen met 30 Day Shred van Jillian Michaels. Heb nu al spierpijn....

Bloodymary
Berichten: 4508
Geregistreerd: 02-08-08

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 09:25

Dat is een workout van 30 dagen, waarbij je 3 x 10 dagen dezelfde workout volgt. Het is een combi van cardio, gewichten en buikspieroefeningen. Meestal werk je aan twee spiergroepen tegelijk, dus been- en armoefeningen tegelijk. Het is pittig, maar wel effectief.
Een paar jaar geleden was het nogal bekend. Volgens mij loopt er hier zelfs nog een topic over. Het is wel steeds moeilijker te vinden op internet.

Bloodymary
Berichten: 4508
Geregistreerd: 02-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 13:01

Renee1991 schreef:
Jillian Michaels, ik word al kribbig als ik haar naam alleen al lees :') Is echt niets voor mij.

Haha, ze is ook niet mijn vriendin hoor, maar ja...

Bloodymary
Berichten: 4508
Geregistreerd: 02-08-08

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 16:15

Wauw wat veel! Wat doe je er voor? Ook veel sporten?

Bloodymary
Berichten: 4508
Geregistreerd: 02-08-08

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 13:37

Je komt niet aan tussen Kerst en Nieuwjaar, maar tussen Nieuwjaar en Kerst...

Bloodymary
Berichten: 4508
Geregistreerd: 02-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 01:06

StillAngel schreef:
Stamper schreef:
Okeee.... ik merk dat iknu wel beetje klaar mee met het lijnen! Tis dat ik voor de operatie nog even moet... Motivatie is helaas totaal weg! :( #ikdoemnbestmaarsoms!!


Wat is er dan aan de hand dat het nu niet gaat? Als ik veel moeite heb, bedenk ik mezelf dat mijn 'gezonde ik' gedachten het best helpen. Dus niet 'ik mag dit niet' maar 'ik eet anders omdat ik goed voor mezelf zorg en ik mij er beter door ga voelen'.


Haha, daar zou ik te nuchter voor zijn en zelf niet intrappen.

Bloodymary
Berichten: 4508
Geregistreerd: 02-08-08

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 18:09

Ik dacht altijd het gewicht na de bereiding. Maar misschien vergis ik me.

Bloodymary
Berichten: 4508
Geregistreerd: 02-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 13:44

bontejames schreef:
SusanH schreef:
Ik zou er voor die 5 kilo ook niet naast blijven eerlijk gezegd, gewoon lekker rustig aan oppakken.


Hmm daar heb je een punt. Ik wil alleen voorkomen dat ik ga denken van oh maar ik kan nu ooit rijden dus waarom zou ik af gaan vallen.

Nu moet ik echt aan de slag voor ik er weer op ga zitten.


Ik meen me te herinneren dat jij hier ooit foto's van jezelf postte en dat ik dacht "maar die is hartstikke slank"! Of was jij dat niet, zo'n mooi donker meisje?

Bloodymary
Berichten: 4508
Geregistreerd: 02-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 14:44

rien10 schreef:
Meal preppen? :)
Als in maaltijden voorbereiden?
OK, dus gewoon: maaltijden voorbereiden. +:)+

En wat is maaltijd voorbereiden? Gewoon koken (eten maken dus) dan of zo?

Bloodymary
Berichten: 4508
Geregistreerd: 02-08-08

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 15:32

Dat is dan toch niet echt lekker meer?

Bloodymary
Berichten: 4508
Geregistreerd: 02-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 19:25

_KellyAV schreef:
soeboenoe schreef:
Hallo allemaal,
Voornamelijk stil meegelezen de laatste tijd, maar nu toch weer even een berichtje.

Heb gelezen over vakanties en gelijk blijven, dat vind ik echt heel erg knap. Vakanties blijven voelen als een soort van: ah joh, binnenkort weer even doorbijten dan kan t nu wel... slecht I know...

Welkom _aine!

Ik zit zelf weer op een plateau, helaas... zit nu op 1600 kcal op een dag en wil eigenlijk niet omlaag, maar blijf hangen op 75 kilo. Nog steeds te veel voor mijn lengte ;(

Misschien toch maar weer naar meerdere eetmomenten op een dag ipv 4/5.

Jullie nog tips?


Ik was naar Amerika, heb nog nooit zoveel hamburgers gegeten in m'n leven :') en ik had eigenlijk ook een beetje zoiets van: thuis maar weer hoor.. Ik kom hier waarschijnlijk nooit meer, wel koos ik altijd voor zero cola etc. Wonder boven wonder was ik een kilo of misschien zelfs minder aangekomen.. Vraag me echt af hoe :')

Misschien inderdaad meer eten zoals meerderen al zeggen. Snap dat je het eng vindt om meer te gaan eten, maar bij mij heeft het ook weleens geholpen!


SusanH schreef:
Te weinig kan idd. Minste kcal waar ik op heb gezeten was 1800. En dat was toen ik mijn streefgewicht bijna bereikt had. Ik ken de plateaus hoor. Heb er verschillende gehad en dat is heel frustrerend.

Welkom aline!

Ik heb al eerder oppo ijs getipt ze hebben nu een nieuwe smaak cookie dough. Mm mm :9


Vanmorgen toen ik onder werktijd naar de ah moest gekocht, in de vriezer gezet en vergeten mee naar huis te nemen |o


Misschien omdat je op vakantie veel gedaan hebt? Veel bekeken, daarbij veel gelopen, geklommen zelfs? Heb ik ook. Ben net drie weken naar Italië geweest. Elke dag uit eten met pizza's, pasta's wijn etc. en bij terugkomst een kilo afgevallen. Je doet toch veel daar. En ondanks het eten snaai je niet tussendoor zoals thuis misschien wel.
Verder eet ik liever een halve echte pizza dan dat ik een bloemkoolpizza zou eten, maar dat terzijde.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Barbabientje, DenieesB, Knuffeldier, MarieAnne, SentiBot, SusanH en 44 bezoekers