paardrijden en overgewicht.

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
xxVon
Berichten: 1110
Geregistreerd: 04-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 10:44

Ten eerste heel veel sterkte en succes toegewenst, je gaat het zeker halen. Ik ben zelf een eeuwige jojo-er, ik kan best dieten maar dan ben ik heel streng voor mezelf. Als ik dan de kilo's kwijt ben dan ben ik tevreden en sluipt alles er weer langszaam aan.

Waar ik heel veel profijt van gehad heb is de website van Neila Rey (http://darebee.com/). Zij geeft 30 dagen oefeningen die je thuis doet zonder moeilijke fitness apparaten en per dag niet veel tijd kosten. Vooral de HIT training is populair bij mij en mijn vriend. Het idee is erachter dat je spieren kweekt en daarbij je rust metabolisme ophoog brengt. Spieren verbranden meer energie dan vet, dus je verbrand dan al meer kcl met op de bank zitten. Ze heeft ook een gedeelte met voedingsadvies waarop je wat ideeen voor gezonde maaltijden vandaan kan halen.

Veel succes, mijn goede voornemen voor 2017 is mijn 10 kg overgewicht weer kwijtraken.

[o] Klasse I + 18 / Klasse II + 7 / Klasse III + 2
B + 1 /


xxVon
Berichten: 1110
Geregistreerd: 04-03-14

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 11:19

Ik ben voornamelijk meelezer, maar ik ben ook aardig op weg. Ben inmiddels -4.5 kilo en zit weer onder de 70. Daarom mocht ik een cheatmaaltijd van mezelf hebben en heb van t weekend heerlijk sushi gegeten. Nu weer in t gareel. Kwark en groenten en eieren doen het bij mij nu goed. Begin nu te merken dat alles net iets strakker (vel) en losser (kleding) zit, en dat is echt een fijn gevoel.

[o] Klasse I + 18 / Klasse II + 7 / Klasse III + 2
B + 1 /

xxVon
Berichten: 1110
Geregistreerd: 04-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 12:58

keshia schreef:
Hier wel steeds meer succes.. nu sinds 2 januari bijna 5 kg kwijt. Dat gaat dus lekker.. zit nu 0.5 kg onder de 70 en heb nog 7 kg te gaan nu.. het doel was om 1 juli op mijn streefgewicht te zitten maar ik ben na 20 dagen al bijna op de helft haha


Mijn doelen en progress zijn op dit moment precies hetzelfde :Y)

[o] Klasse I + 18 / Klasse II + 7 / Klasse III + 2
B + 1 /

xxVon
Berichten: 1110
Geregistreerd: 04-03-14

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 11:43

Super fijne berichten hier weer! Ik had zelf een vrij los weekend met alcohol, bitterballen en wat niet. Gelukkig nu weer op het gewicht dat ik had voor dit weekend. Teller staat nu op 74.5-6=68.5 kg. Ook mijn broeken zitten weer losser/lekkerder. Wel flink verkouden nu, dus niets smaakt me.

[o] Klasse I + 18 / Klasse II + 7 / Klasse III + 2
B + 1 /

xxVon
Berichten: 1110
Geregistreerd: 04-03-14

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 09:52

Ik sta al twee weken stil, helaas. Blijf braaf aan mijn dieet en krachtoefeningen/beweging, maar balen is het wel. Had eigenlijk cheatmaaltijd ingepland dit weekend (pannekoeken) maar zit nu toch wel te twijfelen of ik het wel aandurf.

[o] Klasse I + 18 / Klasse II + 7 / Klasse III + 2
B + 1 /

xxVon
Berichten: 1110
Geregistreerd: 04-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 07:06

Voor tijd besparen kan je ook de home gym doen van http://darebee.com. Dit zijn bijna allemaal body weight oefeningen, die je in je woonkamer kan doen. Ik zou ook wel een keer voor werk naar de sportschool kunnen maar door mijn chronische ziekte ben ik dan min 2 dagen uitgeteld. Zit nu nog op de blaren van twee intensievere ritten met m'n pony afgelopen weekend en heb eigenlijk nu te weinig energie om normaal m'n werkdag door te komen.

[o] Klasse I + 18 / Klasse II + 7 / Klasse III + 2
B + 1 /

xxVon
Berichten: 1110
Geregistreerd: 04-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 12:36

Josien_ schreef:
Het is ongetwijfeld al een keer besproken maar ik vroeg me af wat jullie zoal meenemen naar kantoor om te eten? :)

Ik neem nu als tussendoortjes mee een handje nootjes, een stuk fruit, een handje rauwe groente en een opkikker. Die laatste drink ik niet altijd op maar het soms erg veel behoefte aan zout.
Mijn lunch varieert, maar ik ben inmiddels een beetje inspiratieloos. Houd niet zo van boterhammen, maar heb meestal ook geen tijd en zin om iets heel uitgebreids te maken haha.



Wraps met kruidenkaas, salade en kipfilet
Eigengemaakte soep (maak altijd een pan in het weekend) en speltcrackers
Salade met gerookte kip, advocado, en augurken
Rauwkorst met Huttekase
Omelet van 2 eiwitten, 1 heel ei, spinazie, champions en tomaatjes

en verder kom ik ook niet :Y)

[o] Klasse I + 18 / Klasse II + 7 / Klasse III + 2
B + 1 /

xxVon
Berichten: 1110
Geregistreerd: 04-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 10:37

fohadie schreef:
Hoe gaat het eigenlijk met TS? Al even niets meer van vernomen?

Argh, Ik had gister een zware dag. Mijn hart sloeg weer eens op hol en moest daarvoor smiddags naar het ziekenhuis. Lang verhaal hoe en wat maar ik moest iig nuchter blijven van 10u s'ochtends tot 5u s'middags. Ik mocht voor 10u alleen een klein beetje yoghurt en ook niets drinken. Zelfs geen water. (Wat erg vreemd is want zelfs voor de meeste operaties mag je tot 2u van te voren wel water drinken maar mijn zikeenhuis schijnt extra streng te zijn..)

Dus ik mocht niets eten en drinken en dan zie je steeds de waterreminders langskomen... Toen ik om 5u wel mocht eten heb ik natuurlijk veel te veel gegeten want ik bleef trek houden. (Niet zo gek..)

Ben heul benieuwd wat het met mijn gewicht heeft gedaan. Vanavond weer weegdag.


Ten eerste veel beterschap en pet je af voor je tot 5 uur nuchter blijven, wat een marteling lijkt me dat. Dat je daarna niet helemaal aan je dieet hebt gehouden is verdient.

Gisteren kwam mn lieve vriendje met een net afgebakken gevulde koek van de bakker aanzetten, heb een halve genomen :Y)

[o] Klasse I + 18 / Klasse II + 7 / Klasse III + 2
B + 1 /

xxVon
Berichten: 1110
Geregistreerd: 04-03-14

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 14:00

@Jester_: Staat je goehoed!!! (mag ik vragen welk merk?)

[o] Klasse I + 18 / Klasse II + 7 / Klasse III + 2
B + 1 /

xxVon
Berichten: 1110
Geregistreerd: 04-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 10:41

dollyspikkel schreef:
Veel beterschap bontejames!

Hier een goede week gehad. De weegschaal gaf -1 kg aan ten opzichte van vorige week. Hiermee ben ik bij de magische grens van - 15 kg aangekomen *\o/* .
Ik had ook nog een vraag. Als ik voor mezelf kook op kot/kamers heb ik het gevoel dat ik altijd maar 'dezelfde' groenten eet (met het probleem dat er toch een aantal groenten zijn die ik niet lust). Als ik inkopen doe ben ik altijd een beetje inspiratieloos wat betreft groenten en neem ik dan altijd maar dezelfde mee. Dus welke groenten eten jullie veel/graag? Misschien kan ik zo een beetje inspiratie opdoen :o



Ik at eerst ook altijd 'avond' groente, wat ik ermee bedoelde dat dat altijd warme groenten waren. Maar nu als ik een stukje vlees maak, gooi ik er vaak gewoon een salade naast. Sla, augurken, tomaatjes plus wat ik nog in huis heb en klaar. Heb gemerkt dat ik hierin heel veel kan varieren.

Voor de rest (wel warme avond eet groente ;) ). Brocolli, prei, wokgroenten, rode kool, dopewten, worteltjes zijn hier populair.

Verder een lekker recept voor ovengroenten; spekjes, wortels, zoete aardappel, pastinaak en pompoen in stukjes op een ovenschaal. 30 minuten in de oven op 200C en dan daarna nog 10 minuten met een beetje feta kaas erop. Prima avondmaaltijd.

[o] Klasse I + 18 / Klasse II + 7 / Klasse III + 2
B + 1 /

xxVon
Berichten: 1110
Geregistreerd: 04-03-14

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 10:30

Vanochtend precies 67.0kg. Erg gelukkig, dit weekend was het dieet even vergeten (lekker eten, wijntje en toetjes) maar lichamelijk ook erg zwaar. Heb daar nu de brokken van (koortslip en weer verkouden) maar de schade voor mijn gewicht was er niet. Zit nu aan -7.5kg.

[o] Klasse I + 18 / Klasse II + 7 / Klasse III + 2
B + 1 /

xxVon
Berichten: 1110
Geregistreerd: 04-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 10:56

X_Jeanine_x -> Precies dat! Ik had vorige week een verjaardag bij familie, en terwijl (vooral mijn oma) het gelijk ziet als ik aan ben gekomen.. "Goh, jij bent ook weer dik geworden".. (lekker subtiel weer oma). Heeft nu geen 1 persoon er een opmerking over gemaakt dat ik 7.5kg kwijt ben. Had speciaal voor de gelegenheid een nieuwe jurk gekocht waarin je het echt duidelijk zag. En nu weet ik wel dat ik het voor mezelf, mn vriend en mn pony doe, maar af en toe een erkenning van iemand anders zou wel fijn zijn.

[o] Klasse I + 18 / Klasse II + 7 / Klasse III + 2
B + 1 /

xxVon
Berichten: 1110
Geregistreerd: 04-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 10:55

Oh, mijn motivatie is weg. Van t weekend teveel drank, gisteren cursus waar met de lunch gewone (saaie) wit/bruin brood werd geserveerd met kaas en frituur borrelhapjes (super ongezond). Nu aan het thuiswerken en loop echt de hele keuken leeg te eten (gelukkig is er bijna niets meer in huis, dus de schade is 2 boterhammen, handje cranberries en een appel). Gelukkig lukt het me nog wel om gezonder te ontbijten en avondeten in elkaar te flansen.

Nu ben ik al wel een paar dagen achterelkaar duizelig en draaierig, eerst gedacht dat het aan het dieet lag (doet het dus niet, gewoon gegeten en gevoel blijft). Dus ben nu in de fase dat ik mezelf zielig vind en dat eten dus verdient heb (schoolvoorbeeld emotie eter, helaas :( )

Vanavond maar weer aan de thuis-gym oefeningen, best lastig om je daarvoor te motiveren als je eigenlijk alleen wilt slapen.


PS. Welkom Steffi en gelijk sorry voor mijn demotiverende post :n

[o] Klasse I + 18 / Klasse II + 7 / Klasse III + 2
B + 1 /

xxVon
Berichten: 1110
Geregistreerd: 04-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 11:52

SteffiiY schreef:
Geeft niet Von :) Vind jouw demotiverende post anders als een one-liner met: Ik heb taart gegeten en het was lekker :P
Wat balen dat je de motivatie even kwijt bent. Enig idee hoe het kan?


Ja, eigenlijk weet ik het wel. Ik ben al een stuk afgevallen dus mijn kleding ect ziet ook fijner. Dus heb sneller het idee dat het wel kan. Plus, wat ik al eerder in dit topic heb aangegeven, de omgeving (collega's, vrienden en familie) laten het altijd meteen weten als je bent aangekomen, maar nu ik 8 kilo ben afgevallen houd iedereen ze mond. T zou fijn zijn als je een leuke bevestiging kreeg af en toe.

Plus, mn rug en heupen doen weer gigantisch zeer (reuma) en daardoor ben ik ook erg vermoeid. Ik ben typische emotie eter dus dat zijn precies de prikkels waarom ik bij mezelf denk 'waarom moet ik mezelf nog verder straffen door dit dieet'

Maar goed, erkenning is de eerste stap toch


PS: Bouillon is een goed idee en als dit aanhoud dan is inderdaad de huisarts de volgende optie.

[o] Klasse I + 18 / Klasse II + 7 / Klasse III + 2
B + 1 /

xxVon
Berichten: 1110
Geregistreerd: 04-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 14:03

fohadie schreef:
Sterkte Bonte James, altijd kt dat soort situaties..

Welkom Steffyii.

Ik ben wer thuis na mijn ingreep van mijn hart. Nu twee weken bank en bedrust met kleine stukjes lopen en dan mag ik hopelijk meer bewegen.,Zag dat het zwembad bij mij om de hoek op donderdag een speciaal uur zwemmen had voor hartpatienten. Misschien dat ik dat ga proberen om het vertrouwen weer terug te krijgen..



Welkom terug en voorspoedig herstel toegewenst. Mag je al het water in zo snel na de operatie? Anders lijkt het me een leuke activiteit om je gedachte te verzetten, beweging te krijgen en lotgenoten te ontmoeten.

[o] Klasse I + 18 / Klasse II + 7 / Klasse III + 2
B + 1 /

xxVon
Berichten: 1110
Geregistreerd: 04-03-14

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 19:21

Voor de mensen die niet naar de sportschool kunnen/willen. Ik gebruik http://darebee.com/
Kost wat zelfdiscipline, maar er staan goede tips in, je kan het op je eigen tempo doen en voor bijna alle oefeningen heb je geen hulpmiddelen nodig.

[o] Klasse I + 18 / Klasse II + 7 / Klasse III + 2
B + 1 /

xxVon
Berichten: 1110
Geregistreerd: 04-03-14

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 09:36

Oh wat een nare berichten lees ik allemaal in ons motivatie topic!
Heel veel sterkte Roulette_ met het herstel, hopelijk gebeurd dit voorspoedig zonder teveel pijn.

[o] Klasse I + 18 / Klasse II + 7 / Klasse III + 2
B + 1 /

xxVon
Berichten: 1110
Geregistreerd: 04-03-14

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 10:26

Ik had iets vreemds, na weken op 67kg te hebben gehangen, was ik eind vorige week opeens 66.5 en zaterdag ochtend zelfs 65.9. Nu heb ik van het weekend wel slechter gegeten (kaasfondue en pannekoeken) maar naast die slechte maaltijden de rest van de dag gecompenseerd. Nu ben ik echter weer 67.3kg. Nu schommel ik wel eens vaker een halve kilo, maar zoveel heb ik nog nooit gehad :(

[o] Klasse I + 18 / Klasse II + 7 / Klasse III + 2
B + 1 /

xxVon
Berichten: 1110
Geregistreerd: 04-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 10:08

SusanH schreef:
Nou ja, blijf liever gelijk dan dat ik aankom. Maar het allerliefst zou ik toch nog wat kwijt willen. Om bij mijn ultieme streefgewicht te komen moet ik nog 7 kilo kwijt. Maar met 3 er nog af zou ik ook al superblij zijn.



wow, wat een prestatie, echt geweldig!

TurboTinker schreef:
Blegh. Hier 100 gram erbij. Verschrikkelijk. Nu ben ik weer 96 :')


100 gram op een mensenlijf is bijna niets, volhouden dan is het er morgen weer dubbel vanaf! Succes *\o/*

[o] Klasse I + 18 / Klasse II + 7 / Klasse III + 2
B + 1 /

xxVon
Berichten: 1110
Geregistreerd: 04-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 10:05

Vanochtend 65.3 kg, dat is -9.2kg vanaf 2 januari. Moet wel zeggen dat de kracht trainingen er wat ingeschoten zijn de laatste twee weken, maar het eten gaat erg goed. Boodschappen doen is ook steeds makkelijker. Dat was namelijk mijn valkuil, als het niet zo goed ging of te weinig tijd dan pakte ik toch weer de diepvriesmaaltijd of shoarma oid.

Gisteren op Equiday ook alle poffertjes en friet weerstaan, heb netjes mn bakje druiven en appel gegeten.

Dus vanavond beloning met wat Sushi (niet all you can eat, dus gewoon een aantal stukjes met een wijntje en klaar) *\o/*


PS Waterdrink momentje!

[o] Klasse I + 18 / Klasse II + 7 / Klasse III + 2
B + 1 /

xxVon
Berichten: 1110
Geregistreerd: 04-03-14

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 19:03

Aah, ik durf niet meer op de weegschaal te staan.. gisteren gevrijwilligd en een super lunchpakket gekregen (super lekker) en natuurlijk de paaseitjes.. die zijn bijna op, morgen gaan we weer verder waar we gebleven zijn.

[o] Klasse I + 18 / Klasse II + 7 / Klasse III + 2
B + 1 /

xxVon
Berichten: 1110
Geregistreerd: 04-03-14

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 09:00

Ik ga na een weekje vakantie en mn verjaardag vanaf vandaag gewoon weer lekker verder. Is 1.3 kilo bijgekomen.. maar hopelijk is dat er snel weer af.

[o] Klasse I + 18 / Klasse II + 7 / Klasse III + 2
B + 1 /


xxVon
Berichten: 1110
Geregistreerd: 04-03-14

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 07:56

Knappe mensen <3

Ik zit ook weer in de dalende lijn, gelukkig! Heb wel collega's die vragen wat ik nu weer aan het eten/drinken was (komkommer, advocado en appel smoothie)

stand tot nu toe: 74.5kg - 9.2kg = 65.3kg *\%/*

[o] Klasse I + 18 / Klasse II + 7 / Klasse III + 2
B + 1 /

xxVon
Berichten: 1110
Geregistreerd: 04-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 14:29

prinero schreef:
Sinds kort hebben ze ook Bloemkoolrijst en Broccolirijst bij AH. Dit vult goed en met name de bloemkool vind ik prima te doen als vervanger voor rijst. De broccolirijst zit wel wat meer een broccoli smaak aan, daar moet je van houden.



Oh dat is een leuke, ik heb namelijk alle pasta/rijst/aardappelen uit mn dieet geschrapt maar voor de variatie in avondeten is dit wel leuk natuurlijk.

[o] Klasse I + 18 / Klasse II + 7 / Klasse III + 2
B + 1 /

xxVon
Berichten: 1110
Geregistreerd: 04-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 10:38

SusanH schreef:
Zit me ineens te bedenken, heb deze week volle griekse yoghurt gebruikt voor ontbijt ipv de versie met 2% vet. Wel netjes ingevoerd en aan mijn kcal gehouden, dus daar nergens over de grens gegaan. Maar zou het kunnen komen door de extra vetten dat ik gelijk ben gebleven nu? Ik ga vandaag iig weer netjes die met 2% vet halen. Die was vorige week op.


Nu ben ik geen dieetiste, dus ik kan je alleen mijn ervaring geven.
Ik ben juist met dit dieet overgegaan op de volle producten, volle kwark en volle yoghurt (waar ook veel eiwiten inzitten). Het verzadigd mij veel meer dan alle magere/halfvolle producten, dus ik heb genoeg aan minder van de volle.

De halfvolle Arla vanille yoghurt vind ik wel erg lekker en dat is dan ook mijn tussendoortje s avonds. Maar merk dat ik vaak de neiging heb tot het hervullen van mn beker met die :P

Ik stond vanochtend op de weegschaal en heb een klein vreugde dansje gedaan, onder de 65kg. nu 64.8 *\o/* (dat is -10.2kg sinds januari)

[o] Klasse I + 18 / Klasse II + 7 / Klasse III + 2
B + 1 /


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: MarieAnne, Weenck en 66 bezoekers