paardrijden en overgewicht.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 11:13

Ik ben ook weer terug. Paar weken even wat minder opgelet maar vanaf vandaag weer even volle bak! Zit ook tegen de magische grens van 100 aan dus even doorzetten en dan hebben we dat in ieder geval achter de rug.

Blon_D

Berichten: 4088
Geregistreerd: 28-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 11:14

Ik heb ook ee baal momentje, werd vannacht wakker met kriebels in mijn keel en ben de hele tijd aan het hoesten. Absoluut niet fijn

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 11:29

Hier nu 9.2kg kwijt. De 10 kilo grens komt er aan. Dan nog 2.5kg naar de 100. Ik ben blij met het verloop nu. En dat terwijl ik gister beschuit met muisjes heb gegeten ♡

Monster_tos

Berichten: 3823
Geregistreerd: 20-04-09
Woonplaats: Heerenveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 11:59

Hier ook weer een happy moment! Gisteren gaf ik aan eindelijk onder de 100 te zitten, namelijk 99.7. En vanochtend was het al 99.2 *\o/* *\o/* Nog 1.2 kilo en dan zijn de eerste 10 er af :)

Ben echt super trots op iedereen hier, iedereen gaat echt lekker!

En.......

*\o/* WATERDRINK REMINDERTJE *\o/*

LilChar

Berichten: 1255
Geregistreerd: 16-06-14
Woonplaats: apeldoorn

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 12:07

Super dames! Echt leuk om te horen!

Ik weeg nu biiijna 78, denk dat het morgenvroeg precies 78 is!
Ben ik wel blij mee want dat wilde ik voor vrijdag graag.

Wat wel grappig is: de eerste keer dat ik op de weegschaal ging staan was in de middag en toen woog ik dik 83 kilo. Nu weeg ik in de middag net 80.
Dus het lijkt als of er drie kilo af is, maar als ik in de ochtend weeg is het dus 'maar' twee kilo.
Ik vond het zelf wel grappig, en ben al lang blij dat ik blijkbaar in de middag niet meer zo opgezwollen ben haha. Ik denk dat dat ook door het water drinken komt.

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 12:23

LilChar schreef:
Super dames! Echt leuk om te horen!

Ik weeg nu biiijna 78, denk dat het morgenvroeg precies 78 is!
Ben ik wel blij mee want dat wilde ik voor vrijdag graag.

Wat wel grappig is: de eerste keer dat ik op de weegschaal ging staan was in de middag en toen woog ik dik 83 kilo. Nu weeg ik in de middag net 80.
Dus het lijkt als of er drie kilo af is, maar als ik in de ochtend weeg is het dus 'maar' twee kilo.
Ik vond het zelf wel grappig, en ben al lang blij dat ik blijkbaar in de middag niet meer zo opgezwollen ben haha. Ik denk dat dat ook door het water drinken komt.


Zo irritant is dat haha. Bij mijn gewichtsconsulente ben ik standaard 3 kilo zwaarder, kom daar altijd in de avond.
Ik merk ook heel erg dat ik minder opgezwollen ben, en ook veel minder buikpijn heb

Ik ben momenteel paprikasoep aan het maken, dat is zo onwijs lekker! <3

Renee1991

Berichten: 5974
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 12:41

Monster_tos schreef:

*\o/* WATERDRINK REMINDERTJE *\o/*


Joehoe! Eerste liter water al voor de middag achter de kiezen :j

Super bezig allemaal!
En ik wil toch nog eens zeggen dat ik het een heel fijn topic vind en er veel motivatie uit put +:)+ +:)+

Ylvy

Berichten: 5210
Geregistreerd: 02-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 12:51

Wat goed dat iedereen af aan het vallen is!
En ook veel die de magische grens bereiken.

Klinkt lekker Kelly!

Sorry blond,
Ik denk dat ik je aangestoken heb :=

Hier al sinds maandag ziek, begon met lichte keelpijn maar is nu doorgeslagen door griep met alles erbij. Keelpijn misselijk hoofdpijn buikpijn.

En ik klink als een oma

Hier nog 1,5 kg tot de magische 70kg grens!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34597
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 12:56

Wow 70! Ik ben al heel blij als ik onder de 80 kom. Dat is mijn hoofddoel. Alles wat er daarna nog af gaat is bonus.

Butterfly
Berichten: 2857
Geregistreerd: 14-03-08

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 13:06

Wat goed Monster_tos! Heerlijk om uit die 3 cijfertjes te zijn!
Ik had het jaren terug ook, mezelf beloofd nóóit meer...nou ja, ik heb weer een doel zullen we maar zeggen :p

marije1109

Berichten: 1134
Geregistreerd: 07-02-13
Woonplaats: Kraggenburg

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 15:47

Ik ben ook ziek, buikgriep. Dus hopelijk valt ik wat af :D

Hoe maak je paprikasoep, ben benieuwd!

Monster_tos

Berichten: 3823
Geregistreerd: 20-04-09
Woonplaats: Heerenveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 15:57

Butterfly schreef:
Wat goed Monster_tos! Heerlijk om uit die 3 cijfertjes te zijn!
Ik had het jaren terug ook, mezelf beloofd nóóit meer...nou ja, ik heb weer een doel zullen we maar zeggen :p


Hier hetzelfde... 2 jaar geleden van 102 naar 81 gegaan, en toen in 2 jaar weer van 81 naar 108 ;(
Maar nu inderdaad nooit weer!!

Water drinken allemaal!

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 17:10

marije1109 schreef:
Ik ben ook ziek, buikgriep. Dus hopelijk valt ik wat af :D

Hoe maak je paprikasoep, ben benieuwd!


Ik gebruik het recept van voedzaamensnel.nl
Maar pas op met de sambal, ik vind de soep snel te pittig. En ik kan er best goed tegen haha

Iedereen waar ik de soep voor maak vind hem heerlijk! Zelfs mijn schoonvader die een hekel aan paprika heeft :') we hebben hem van te voren niet verteld dat het paprikasoep was haha

Cemlys

Berichten: 14953
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 17:22

Inmiddels twee weken geleden bevallen en m'n gewicht is al van 92kg naar 79.4 gegaan, echt sporten of diëten mag nog niet , maar nog 4kg en dan zit ik op m'n oude gewicht. Hoop dat ik dan nog even door kan zetten want ik wil graag weer richting de 65kg dus dat betekent dan nog 10 erbij.

Blon_D

Berichten: 4088
Geregistreerd: 28-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 19:39

Ylvy schreef:
Sorry blond,
Ik denk dat ik je aangestoken heb :=

Hier al sinds maandag ziek, begon met lichte keelpijn maar is nu doorgeslagen door griep met alles erbij. Keelpijn misselijk hoofdpijn buikpijn.

En ik klink als een oma

Hier nog 1,5 kg tot de magische 70kg grens!


Wauw jij bent lekker op dreef zeg! Keelpijn en kriebelhoest op dit monent :( doe mijn best om steeds n beetje te drinken hopelijk gaat het snel over. Kan het nu absoluut niet gebruiken ik heb heel veel plannen

Jester_

Berichten: 12258
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 19:50

Wauw wat gaat iedereen goed zeg! En grappig dat iedereen zijn eigen magische grens heeft! Hier is dat de 75 haha die heb ik al lang niet gezien. Voor de stedentrip was dat nog een goeie 6 kilo, nu iets meer denk ik.

Al hadden we gister ruim 14 km in de benen en vandaag al 9 en still counting :') alles wat er bij op zit is vast spier :D

Ylvy

Berichten: 5210
Geregistreerd: 02-10-12

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 20:21

Ja het toch een bepaald getal waar je graag onder zit, het is niet je einddoel maar wel vaak een getal wat je ooit was of in ogen hebt.

Dankje blond,
Komt goed, zolang je lekker gezond doet kom je er vast doorheen.

Renee1991

Berichten: 5974
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 20:46

Magische grens..
Voor mij is dat eerst 80, dan 75, dan 70..
75 heb ik voor het laatst gewogen in 2008 :oo

Otti1977

Berichten: 3040
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: in een hutje op de hei!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 20:50

Afbeelding
Zo lekker. 3 kwartier in de oven en smullen maar.
Volgens MFP val ik 1 kilo per week af als ik op deze tour verder ga..
Ben benieuwd..

ItsMe2
Berichten: 3831
Geregistreerd: 02-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 20:53

Hoi Allemaal!

Hier iemamd die al vanaf het begin meeleest.
Ik zou graag mee komen kletsen! Ik weet van mij zelf dat ik erg slecht ben in het bij houden van dit soort topics :o.
Toch zou ik graag mijn best willen doen om het hier wel vol te houden.

Ik zal mij even voorstellen: Ik ben ItsMe2. Wegens eerdere slechte ervaringen geef ik liever niet mijn echte naam :o

In oktober 2014 ben ik begonnen met mijn afval-strijd. Ik ben er achter gekomen dat mijn lichaam niet goed reageert op tarwe. Ik voel mij dan opgeblazen en houdt veel vocht vast en krijg er vochtbultjes van op gezicht, armen en benen.
Afgelopen november stond de teller op -18.5kg. Helaas ben ik sinds afgelopen december weer 5kg aangekomen. Ik vind het heel moeilijk om de draad weer goed op te pakken én vol te houden.
Mijn eerste doel is weer 5kg er af. Als ik dat bereikt heb wil ik nogmaals 5kg er af. Maar ik ga het in kleine stapjes doen.

Ik merk ook dat ik veel moeite heb met het 'vol' gevoel. Het duurt lang voordat ik echt een vol gevoel heb na een maaltijd. Soms wel 1.5 uur..
Voor mij geldt dus echt dat ik zelf de rem er op moet houden.. en dat is zo lastig :x

Ik hoop dat ik mee mag kletsen en hier soms steun kan ontvangen, maar ook zeker steun aan anderen kan geven :)

fohadie
Berichten: 4291
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 21:14

Welkom Itsme2 en veel succes.

Owww dat ziet er lekker uit Otti.. En die paprikasoep die ik hier voorbij zag komen lijkt me ook heel lekker. Ik ben dol op paprika en op soep.

Nog een uur en dan is het weer weegtijd. Zal ik weer stilstaan of toch weer wat eraf? Spannend!!

ItsMe2
Berichten: 3831
Geregistreerd: 02-12-07

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 21:18

Dankjewel Fohadie. Spannend dat weegmoment straks!

Ik ga ook even kijken na die paprikasoep.. maar eerlijk gezegd is tomaten(crème) soep hier toch wel favoriet :o

Ik wil de eerste week niet wegen. Ik weet waar mijn gewicht ongeveer zit en wil over een goede week weer wegen.

Jester_

Berichten: 12258
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 21:24

Ik twijfel of ik meteen weeg na zondag. Dan weet ik de schade of even 2 dagen wachten voor ik te erg schrik.

Wat lastig zeg zo'n laat weegmoment! Ik weeg id avond altijd zoveel meer :o

JesdaJinn

Berichten: 10438
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 21:57

Goeie avond!

Super lang niet hier geweest. Onwijs druk gehad maar was nog wel bezig met gezond eten en afvallen.

Mijn start gewicht was 72.0 en ik zit nog steeds braaf onder de 70 (69.7)
Mag van mezelf nog wel iets beter opletten maargoed.

Ik heb het topic dus ook niet gelezen :P

fohadie
Berichten: 4291
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 22:01

Jester_ schreef:
Ik twijfel of ik meteen weeg na zondag. Dan weet ik de schade of even 2 dagen wachten voor ik te erg schrik.

Wat lastig zeg zo'n laat weegmoment! Ik weeg id avond altijd zoveel meer :o



Haha, ik zou twee dagen wachten als ik jou was.

Ik vind het niet lastig. Ik heb de indruk dat ik juist in de ochtend meer weeg, en anders is het mooi meegnomen dat ik dus eigenlijk nog minder weeg dan nu het geval is. En ja, ik wil pas na een bepaald gewicht weer op een paard en ik rij zelden in de ochtend. Dus hoef ik ook niet te weten wat ik in de ochtend weeg.

Edit: 2 ons eraf! Doel is eigenlijk 5 ons, maar meestal sta ik 1 week stil en de week erop ineens een kilo eraf. Dus grote kans dat ik volgende week weer meer kwijt ben. En 2 ons eraf/stilstaan betekent nog steeds niet aangekomen!!

Welkom terug voor sommige in dit topic.