paardrijden en overgewicht.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
EmptyWords

Berichten: 10573
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-17 08:58

Ik wil ook dat 't sneller gaat hoor.... ik wil op dat paard

bontejames

Berichten: 542
Geregistreerd: 17-02-16
Woonplaats: Apeldoorn

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 09:26

Als ik mij iets beter voel dan ga ik vandaag bananenbrood bakken.

Helaas denk ik dat mijn verjaardag vanavond niet doorgaat. Heb zwaar de griep te pakken en vannacht lopen ijlen en 39,5 graden koorts %)

Monster_tos

Berichten: 3823
Geregistreerd: 20-04-09
Woonplaats: Heerenveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 09:31

_Melanietje_ schreef:
Owh wat vervelend om geen resultaat te kunnen zien. Bij mij is het juist andersom de gaat er langzaam maar beetje kilo's af maar merk geen verschil in cm's.

Nou vanochtend gelijk mijn nieuwe weegschaal uitgeprobeerd. Werd blij en minder blij ervan.

90,2 kg
50% vet
37% water
33% spier
3,3 kg botten

Wel afgevallen dus maar schrok van het vetpercentage. Ik heb namelijk gelijk een weegschaal gekocht die alles kon meten.


Trek je hier niet te veel van aan hoor, weegschalen zijn erg onbetrouwbaar als het gaat om het meten van vet. Als je er consequent mee meet kun je wel je voortgang in de gaten houden, maar de kans dat je percentages kloppen met de werkelijkheid is vrij klein.. Heb even een stukje voor je opgezocht:

Naast onderwatermetingen zijn er ook de bio-impedantiemeters, die zitten vaak ingebouwd in weegschalen. Deze apparaten meten de elektrische weerstand van het lichaam. Water geleidt elektriciteit beter dan vet. Spieren, botten en organen bevatten meer water dan vet. Weinig vet en veel spieren geeft dus een andere uitslag dan veel vet en weinig spieren.

Dat lijkt eenvoudig, maar schijn bedriegt. Sommige apparaten moet je met beide handen vasthouden en daardoor meten ze vooral de verhoudingen in het bovenlichaam. De bio-impedantiemeters die eruitzien als een weegschaal of die zijn ingebouwd in een weegschaal hebben metalen plaatjes om de voeten op te plaatsen. Zij geven alleen de resultaten voor de onderste helft van het lichaam.

Hoogleraar voedingsleer Peter Clarys vergeleek de resultaten van verschillende bio-impedantiemeters. Hij ontdekte dat de onderlinge afwijkingen konden oplopen tot wel 35 procent. De meest nauwkeurige resultaten verkreeg hij met de impedantiemeting van het hele lichaam, met elektroden op hand, pols, voet en enkel. Maar daar is ingewikkelde apparatuur en speciaal opgeleid personeel voor nodig. En ook deze meting is onbetrouwbaar, omdat de basis ervan (de onderwaterweging) nu eenmaal wankel blijft.

maatje987

Berichten: 2956
Geregistreerd: 31-10-12
Woonplaats: zoetermeer

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 09:45

Dankjewel allemaal voel me nu wel al een stuk beter :D

Spier is inderdaad zwaarder als vet dus dat kan het ook zijn ik heb twee weken geleden een nieuw schema gekregen waardoor ik natuurlijk weer meer spier opboiw wat stom dat ik daar niet aan gedacht heb :o

blubblabhoi

Berichten: 521
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 10:35

Jeeej m'n riem kan weer een gaatje strakker! *\o/*

Gister wezen sporten, hoop nu toch echt dat de weegschaal morgen naar beneden is gegaan ipv nog steeds stilstaat :D

_Melanietje_
Berichten: 666
Geregistreerd: 01-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 10:46

Monster_tos schreef:
_Melanietje_ schreef:
Owh wat vervelend om geen resultaat te kunnen zien. Bij mij is het juist andersom de gaat er langzaam maar beetje kilo's af maar merk geen verschil in cm's.

Nou vanochtend gelijk mijn nieuwe weegschaal uitgeprobeerd. Werd blij en minder blij ervan.

90,2 kg
50% vet
37% water
33% spier
3,3 kg botten

Wel afgevallen dus maar schrok van het vetpercentage. Ik heb namelijk gelijk een weegschaal gekocht die alles kon meten.


Trek je hier niet te veel van aan hoor, weegschalen zijn erg onbetrouwbaar als het gaat om het meten van vet. Als je er consequent mee meet kun je wel je voortgang in de gaten houden, maar de kans dat je percentages kloppen met de werkelijkheid is vrij klein.. Heb even een stukje voor je opgezocht:

Naast onderwatermetingen zijn er ook de bio-impedantiemeters, die zitten vaak ingebouwd in weegschalen. Deze apparaten meten de elektrische weerstand van het lichaam. Water geleidt elektriciteit beter dan vet. Spieren, botten en organen bevatten meer water dan vet. Weinig vet en veel spieren geeft dus een andere uitslag dan veel vet en weinig spieren.

Dat lijkt eenvoudig, maar schijn bedriegt. Sommige apparaten moet je met beide handen vasthouden en daardoor meten ze vooral de verhoudingen in het bovenlichaam. De bio-impedantiemeters die eruitzien als een weegschaal of die zijn ingebouwd in een weegschaal hebben metalen plaatjes om de voeten op te plaatsen. Zij geven alleen de resultaten voor de onderste helft van het lichaam.

Hoogleraar voedingsleer Peter Clarys vergeleek de resultaten van verschillende bio-impedantiemeters. Hij ontdekte dat de onderlinge afwijkingen konden oplopen tot wel 35 procent. De meest nauwkeurige resultaten verkreeg hij met de impedantiemeting van het hele lichaam, met elektroden op hand, pols, voet en enkel. Maar daar is ingewikkelde apparatuur en speciaal opgeleid personeel voor nodig. En ook deze meting is onbetrouwbaar, omdat de basis ervan (de onderwaterweging) nu eenmaal wankel blijft.


Ja snap ik, is meer een indicatie om te kunnen zien wat ik afval dus vet, water, spier of iets in die trand.

soesita

Berichten: 5165
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Herzogenrath (Duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 11:02

Nou, dan hoop ik maar dat het bij mij ook maar aan spieropbouw ligt, want ik beweeg me vlijtig en doe buikspieroefeningen, eet normaal en niet te veel, maar dat gewicht wil momenteel gewoon niet omlaag. Vorige week stilstand, deze week zelf 0,7 erbij. -O-
Ik moet zeggen dat het daardoor inderdaad erg moeilijk wordt om gemotiveerd te blijven. :o

EmptyWords

Berichten: 10573
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-17 11:14

Deze week is de weegschaal lief voor mij. Ik eet wat meer calorieën nu, ik heb het idee dat ik te weinig at dan ofO

Kingeping

Berichten: 343
Geregistreerd: 24-03-09
Woonplaats: Havelte

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 12:49

Vrijdag...
Een vervelende dag op het werk het is namelijk SNACKDAG!
Iedereen noemt zijn heerlijke lijstje op waarop ik bijna begin te watertanden :')
Tenslotte word er nog gevraagt: "weet je zeker dat je niets wilt?"

JA 100% ZEKER WETEN, IK GA SOEP SLURPEN!!! (gefrustreerd)

schouderklopje voor me zelf +:)+

owjaaa Remindertje:

WATER DRINKEN

Amandavd
Berichten: 12104
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 12:50

Gaat met de meeste goed hier, gefeliciteerd! En voor de mensen waar het wat minder gaat, denk erom, jij bent er tenminste mee bezig en uiteindelijk lukt het je wel!

Monster_tos

Berichten: 3823
Geregistreerd: 20-04-09
Woonplaats: Heerenveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 14:03

Kingeping schreef:
Vrijdag...
Een vervelende dag op het werk het is namelijk SNACKDAG!
Iedereen noemt zijn heerlijke lijstje op waarop ik bijna begin te watertanden :')
Tenslotte word er nog gevraagt: "weet je zeker dat je niets wilt?"

JA 100% ZEKER WETEN, IK GA SOEP SLURPEN!!! (gefrustreerd)

schouderklopje voor me zelf +:)+

owjaaa Remindertje:

WATER DRINKEN


Dat heb ik ook elke vrijdag inderdaad, vreselijk! Ze zitten hier allemaal aan de surinaamse broodjes of kibbeling <3 Maar heb met mij zelf afsproken dat ik na elke 5 kilo een keertje mag mee snacken op vrijdag. En dat is helaas deze vrijdag nog niet het geval :(

Thanks voor de reminder :D

Ylvy

Berichten: 5210
Geregistreerd: 02-10-12

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 14:20

Nou, voordat ik me hier meldde had ik net een dipje gehad,
0,9 kg erbij sinds de laatste meting voor mijn uitbundige vreetvakantie.
daar is alweer 0,6 kg vanaf dus ik ben bijna weer bij mijn punt van voor de vakantie :=

Dankje Kingeping!
En heel goed van je dat je de verleiding weerstaat.

Monster_tos, volgende keer beter, maar je komt steeds dichterbij en dat is goed!

JesdaJinn

Berichten: 10438
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 14:29

Ik ben zo blij! Hoewel ik nog steeds verkouden ben had ik vandaag een afspraak om met de hond naar de fysio te gaan. Afgezien van een hele kleine blokkade in de rug en de linkerheup, echt minimaal is hij dus helemaal 100% goed gekeurd!
Dat moest ik even vertellen :D

EmptyWords

Berichten: 10573
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-17 14:37

Fijn!

maatje987

Berichten: 2956
Geregistreerd: 31-10-12
Woonplaats: zoetermeer

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 17:34

Even inhakend op het water drinken ik heb deze super leuke drinkfles gehaald bij de action


Afbeelding

lianne304

Berichten: 1053
Geregistreerd: 09-09-12
Woonplaats: kootstertille

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 17:35

die is echt super leuk!
moet dan snel maar even langs de action

Otti1977

Berichten: 3040
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: in een hutje op de hei!

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 17:46

Ik heb nu een groenteschotel in de oven staan.. Ben erg benieuwd naar het resultaat. Courgette, Aubergine, paprika, champignons, tomaat, ui en tijm. Als het gaar is wil ik er nog mozzarella overheen doen. Hopelijk smaakt het hihi

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 17:59

Het klinkt wel lekker otti!

Ik moet nog even bedenken wat ik ga eten, iets simpels want heb geen zin om te koken :')
Ben ook niet helemaal fit, buikpijn en sinds ik thuis ben (vanaf 12uur) heb ik al 4x op de wc gezeten.. Hopen dat het geen buikgriep is. En anders zal het wel zondag middag doorzetten want ik ben volgende week vrij. En ik ben altijd ziek als ik vrij ben.. :roll:

Jester_

Berichten: 12258
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 18:00

Hier sta ik al een week op dezelfde plek, ene dag iets meer andere dag iets minder :(

EmptyWords

Berichten: 10573
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-17 18:06

Als je echt op 'n plateau terecht komt wil het weleens helpen een dag echt te cheaten. Dus pak die zak chips maar. Geeft je lijf n schop onder z'n kont ofzo.

Jester_

Berichten: 12258
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 18:09

Ik ga zondag tapas eten dus cheat genoeg :+

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 18:10

Als ik straks wraps maak met onder andere Philadelphia en gerookte zalm, is dat morgen met de lunch dan nog lekker?
We hebben een bak verse gerookte zalm staan die op moet :')

Jester_ schreef:
Ik ga zondag tapas eten dus cheat genoeg :+

Ooooh lekker! Ik hou van tapas haha

Jester_

Berichten: 12258
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 18:11

Jaa hoor dat kan prima :j

Otti1977

Berichten: 3040
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: in een hutje op de hei!

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 18:19

Ben alleen alles vergeten te wegen.....tja hoeveel calorieën eet ik dan whaha.

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 18:21

Oke top! Dan neem ik dat morgen mee naar mn werk :D

Het zijn eigenlijk alleen maar groentes, heel veel calorieën zal dat niet zijn haha