paardrijden en overgewicht.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LinsxDot
Berichten: 3393
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Zuid holland

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 10:34

-2 :o

soesita

Berichten: 5165
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Herzogenrath (Duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 10:52

Bij mij helpt inderdaad een stukje kaas als ik zo laat echt nog honger heb. Als je een kaasliefhebber bent valt dat te proberen.

@LinsxDot: Goed op weg!

blubblabhoi

Berichten: 521
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Friesland

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 11:18

Eindelijk na 10 dagen stilstaan 0,4 kg eraf *\o/*

Aanhouder wint! Gek genoeg nadat ik dit weekend twee keer taart en een keer patat heb gehad :o

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-17 11:20

Dat heb ik ook vaak bubblahoi.
Als ik stilsta en dan even alles eet wat los en vast zit val ik opeens af

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 11:23

Zou het niet helpen om tijdens het avond eten iets meer te eten? Of iets wat goed vult.
Ik denk dat het een beetje uitproberen is wat voor jou fijn is.

Ik ben gisteren bij mijn gewichtsconsulente geweest en adviezen gekregen. Dus nu 2 weken uitproberen of dit werkt :D Het komt gewoon neer op gezond eten met mate. Ik mag/moet 1800 kcal per dag eten, mijn BMR is 1645. Ik ga 2x per week naar de sportschool en als de vorst voorbij is ga ik mijn paard weer volop oppakken.

Vanmiddag komt mijn nieuwe zadel eindelijk <3 <3 Dus hopelijk kan ik straks weer lekker fanatiek trainen!

LilChar

Berichten: 1255
Geregistreerd: 16-06-14
Woonplaats: apeldoorn

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 11:30

Goed bezig iedereen! Ook als er niets af is: toch goed bezig! Gezond eten en bewegen is altijd goed voor je lijf en de kilo's gaan er echt wel af.

Ik ben 1 kilo afgevallen, eerst wat schommelend maar nu is die er echt af. Op naar de volgende. Het verschil is wel enorm met hoe ik er uit zie; mijn vel lijkt wel veel strakker te zitten en mijn maag/buik is niet meer zo bol :p
Ik ben best tevreden.

Jester_

Berichten: 12261
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 11:39

Hier na het diner niet zo lief :D komt wel weeer!!

En iedereen is goed bezig en gemotiveerd, jeeh *\o/*

E4D
Berichten: 487
Geregistreerd: 10-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 11:41

Allereerst wil ik even zeggen dat ik veel respect heb voor topic starter dat ze zo realistisch naar zichzelf durf te kijken! Zelf kan ik over afvallen niet echt mee praten, ik moet er namelijk opletten dat ik niet te dun word.

Een vriendin van mij wilde ook afvallen en is al jaren bezig met voeding (ook vanwege voeding allergie) en ging toen eens een keer met mij mee naar bootcamp training. Ze had wel al eerder met mij 1uurtje gesport waarbij soort zelfde oefeningen gedaan hadden maar echt training is toch zwaarder. Ze vond het erg leuk en is toen meerdere keren (dacht ongeveer 2/3 keer) per week naar training gegaan. In combinatie met goede voeding is ze toen al heel veel en snel afgevallen, hoeveel precies weet ik niet.
Je kan zelf ook eens naar zo'n training gaan of een sport maatje zoeken. Lekker buitensporten in park/omgeving vind ik zelf heerlijk, veel lekkerder dan in sportschool.

Oefeningen die wij heel veel deden waren:
squats, lunges, push ups, bicycle run, sit ups, planking, afgewisseld met hardlopen/sprinten. (wel goed opletten dat je oefeningen goed uitvoert ivm blessures) Later gebruikten we ook vaker gewichten hoewel ik daar nooit zo'n fan van was.

Succes! :Y)

Let er wel op dat spieren zwaarder wegen dan vet dus je na een bepaald punt misschien niet (veel?) meer afvalt.

JesdaJinn

Berichten: 10443
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 11:47

Iedereen is echt goed bezig!

Hoewel ik een weekend heb gehad wat niet echt super was maar ook niet barslecht ben ik vanmorgen toch -0.2 afgevallen.

Mijn start gewicht op 14 januari was 71.9kg en sta nu op 70.7kg.
Totaal nu 1.2kg er af en dat alleen letten op voeding en veeeeeeeeeeeeeeel water drinken.

Ben echt zo blij :D

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 12:00

Bijna onder de 70 JJ! *\o/*

Bij mij is water drinken zo'n grote valkuil, en ik weet dat als je niet genoeg drinkt, je nog zo gezond kan eten het gaat er gewoon langzamer of niet af.

*gaat water drinken*

JesdaJinn

Berichten: 10443
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 12:03

Ja. Dat zou ik cool vinden.

Hier was water drinken ook een ramp. Nu heb ik standaard een 1.5 liter fles naast mij staan met een heel klein beetje ranja. Eigenlijk proef je het niet eens maar dat maakt het voor mij gemakkelijker.
Ook heb ik gisteren een pak appelsap gekocht waar 108 kc in zit bij een glas van 250 ml. Dat drink ik ook af en toe voor de afwisseling.
Alles beter dan colaaaaaaaaaaaaa

Ylvy

Berichten: 5210
Geregistreerd: 02-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 12:05

Toppertjes, ik zei toch dat jullie het kunnen!
Slechte dagen hebben we allemaal wel een keer, maar dat kunnen we goedmaken met een flink aantal goeie dagen.

Gisteren heb ik dus een slechte dag gehad.
Vandaag heb ik een kipwrap, een broodje kip en een yoghurt van activia mee.
Gisteren gingen we naar de winkel, ik had een berg gezonde zooi in mijn handen, en ik kijk links..

Ik had dus wraps, kipfilet en light philedelphia, fruitsmoothies mee,
en mijn vriend 6 blikjes frisdrank, een zak chips en een afwasborstel. ( vraag me niet wat de connectie is )

Zag er zo geinig uit :')

Josien_

Berichten: 9004
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 12:05

JesdaJinn schreef:
Ja. Dat zou ik cool vinden.

Hier was water drinken ook een ramp. Nu heb ik standaard een 1.5 liter fles naast mij staan met een heel klein beetje ranja. Eigenlijk proef je het niet eens maar dat maakt het voor mij gemakkelijker.
Ook heb ik gisteren een pak appelsap gekocht waar 108 kc in zit bij een glas van 250 ml. Dat drink ik ook af en toe voor de afwisseling.
Alles beter dan colaaaaaaaaaaaaa


Al ken ik wel wat verhalen die hun twijfels trekken bij het feit dat appelsap beter zou zijn dan cola haha :Y) .
Maar ach als het voor jou werkt :P .

JesdaJinn

Berichten: 10443
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 12:07

Die afwasborstel er ook zo bij xD

Ik vraag me ook wel af of appelsap wel echt goed is, maar gewoon wat anders proeven dan water is ook wel eens fijn. Doe ik tegen de avond een glaasje. Eerder dronk ik echt super veel cola en daar wil ik vanaf en dat werkt op deze manier prima

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 12:08

Was jij het die min of meer cola verslaafd was? of was dat iemand anders?

Ik ga denk ik een kan maken en dan iets van limoen erin doen, vind het dan net een mojito :')
En die moet dan leeg aan het einde van de dag.
Maar een flesje meenemen naar mn werk werkt bij mij ook altijd. Misschien dat ik wel zo'n liter fles van spa ga kopen, en die dan meenemen. Ik ben op mn werk zo druk dat ik vergeet te drinken. Als ik die grote fles nou op het aanrecht zet dan gaat ie vast op :D

Ylvy

Berichten: 5210
Geregistreerd: 02-10-12

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 12:12

JesdaJinn, ja die borstel maakt het af he :')
Appelsap tja, als ik appelsap drink is het van die troebele, sowieso zou ik kijken naar sapjes die 100% fruit zijn, niks toegevoegd. Je krijgt dan wel suikers binnen maar dat zijn fruitsuikers.

Ik doe zelf ook altijd een druppie aanleng erbij haha
En ik drink ook veel meer thee nu.

JesdaJinn

Berichten: 10443
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 12:14

Jep, ik dronk echt erg veel cola. Echt heel veel. Gelukkig nu een stuk minder en mijn ouders zeiden laatst zelfs: "Goh, we hoeven helemaal niet zo veel cola meer mee te nemen" Dus ik tegen hun dat ze dat mooi moesten laten staan in de winkel.
Tuurlijk neem ik nog wel eens een slokje en wanneer het weer warmer wordt ben ik ook bang om weer veel cola te drinken maar dan hoop ik dat ik verslaafd ben aan water :P

Ik denk als je die kan/fles in het zicht zet dat je het ook sneller pakt.
Hier een 1.5 liter fles met een hele grote dop, dat vond ik cool :P

@Ylvy.
Ik neem aan dat hij die ergens anders voor gebruikt dan opeten :P

soesita

Berichten: 5165
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Herzogenrath (Duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 12:18

Hier in Duitsland is Apfelschorle heel gebruikelijk: appelsap half en half met bruisend water. Veel minder zoet en vast gezonder dan pure appelsap. Het is even wennen maar inmiddels drink ik het liever dan appelsap onverdund.

Ylvy

Berichten: 5210
Geregistreerd: 02-10-12

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 12:21

Ik zei al tegen hem, is dat om je maag te schuren nadat die zooi erin gaat?

Het is wel goed dat je dat nu niet meer zoveel drinkt, dat helpt echt een hoop.
En inderdaad, Apfelschorle drinken ze altijd bij familie van mij.

_MelisS

Berichten: 2979
Geregistreerd: 05-08-05
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 12:56

Wat zijn jullie allemaal weer goed bezig!
Super!! *\o/*

Cola vind ik ook echt lekker, maar kan het opzich ook heel makkelijk laten staan!
Helemaal nu, als ik een slok neem sla ik zowat achterover hoe zoet het is :')
Op de manege na mn les neem ik altijd dubbelfris en daar had ik het van de week ook mee :+
Drink de laatste tijd echt alleen maar thee en water...


Bij mij vanmorgen -0.6! *\o/* *\o/*
Dus nu 3 kilo in 20 dagen! :):)

LilChar

Berichten: 1255
Geregistreerd: 16-06-14
Woonplaats: apeldoorn

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 13:02

Haha ja ik drink nu ook de hele tijd water (bleh) maar het scheelt wel een hoop, want hiervoor dronk ik nooit water, en ik vraag me af wat ik dan eigenlijk steeds dronk. Geen frisdrank gelukkig want ik lust geen prik, dat scheelt! Maar ik kan me ook niet echt herinneren wat dan wel, in ieder geval niet zoveel als nu want ik moet steeds plassen :')
En toen had ik gisteren een beetje ranja in mijn water gedaan en het was opeens echt mierzoet. Ik vond het helemaal niet meer lekker eigenlijk!

Monster_tos

Berichten: 3823
Geregistreerd: 20-04-09
Woonplaats: Heerenveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 13:11

Appelsap half om half met water is ook nog steeds erg lekker, en toch weer gezonder :)
Als ik er om denk zal ik zo nu en dan hier wel even een reminder posten:

WATER DRINKEN ALLEMAAL! *\o/* *\o/* *\o/*

Josien_

Berichten: 9004
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 13:21

Oei, ik heb nu een beetje Slimpie in mijn water gedaan. Oeps :D .

Otti1977

Berichten: 3041
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: in een hutje op de hei!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 13:34

Ik kwam op Facebook een pizza tegen gemaakt van bloemkool bodem...zegt jullie dat iets? Wil het keer uitproberen..

_MelisS

Berichten: 2979
Geregistreerd: 05-08-05
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 13:36

Nee nog nooit van gehoord!

Ik had lekkere vleesrecepten gevonden, wil ik ook eens uitproberen van de week. Eet altijd zo maar hetzelfde haha.