paardrijden en overgewicht.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
JesdaJinn

Berichten: 10442
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 12:00

Goed bezig allemaal!

Ik ga morgenvroeg weer op de weegschaal staan. Denk dat ik niet veel of niks ben afgevallen. Misschien zelfs wat bij gekomen.. :O

Anoniem

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 12:01

Hier weer niets eraf. Op zich niet zo gek want ik heb deze week een flinke cheatday gehad maar aan de andere kant heb ik de rest van de week heel netjes gegeten dus even balen.

Vervelendste is misschien nog wel dat mijn weegschaal geen getallen achter de komma aangeeft dus dat ik geen idee heb hoe ik er nou daadwerkelijk voor sta.

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-17 12:08

Tijd voor n nieuwe weegschaal dus.

Kingeping

Berichten: 343
Geregistreerd: 24-03-09
Woonplaats: Havelte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 12:15

Iedereen is dus weer goed afgevallen lees ik!
Ik ben dit weekend wezen skien en wezen apreskien, niet goed voor de lijn dus haha.
Niet een heel gezond voedings weekend gehad, wel een gezond sport weekend, dus laten we dat maar compenseren O:)

Vandaag zijn we wel weer gezond bezig!!

xxVon
Berichten: 1110
Geregistreerd: 04-03-14

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 12:19

Ik ben voornamelijk meelezer, maar ik ben ook aardig op weg. Ben inmiddels -4.5 kilo en zit weer onder de 70. Daarom mocht ik een cheatmaaltijd van mezelf hebben en heb van t weekend heerlijk sushi gegeten. Nu weer in t gareel. Kwark en groenten en eieren doen het bij mij nu goed. Begin nu te merken dat alles net iets strakker (vel) en losser (kleding) zit, en dat is echt een fijn gevoel.

Ennasil92

Berichten: 1582
Geregistreerd: 22-09-15
Woonplaats: Eck En Wiel

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 12:28

1,9 kilo eraf in 1 week door enkel ritme te houden in het eten en kwa tussendoortjes paprika, komkommer oid te pakken. Gewoon al een week lang ontbeten, mag in de krant :p

cam
Berichten: 3019
Geregistreerd: 09-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 12:33

sommige van jullie gaan erg goed ,knap hoor.
Hier in een dikke dip.

Hier de uitslag van de HA en die waren beter dan ik had gedacht.
bloeddruk is net aan en dat met medicijnen dus daarvoor moet ik echt gaan afvallen.
suiker was goed
en cholesterol blijft altijd lastig bij mij. mijn LDL is 4.2 en mijn HDL is 2.8
Dat is dus eigelijk te hoog maar omdat mijn goede cholesterol (HDL) zo hoog is kan het net.
Maar ik wil mijn LDL toch onder de 3,5 krijgen dus ook daar moet ik dus voor gaan afvallen.

Vandaag de diëtiste gebeld om een afspraak te maken, heb het idee dat ik maar wat aan het aanrommelen ben en geen goed eetpatroon kan ontwikkelen.
Te veel aanrommelt de afgelopen jaren en ik ben er nu toch zeker van dat gezond eten zonder allerlei aparte eetpatronen beter is voor een mens

word vervolgd :(

Hier ook iemand die het overdag allemaal wel op de rit heeft, maar ja na 20.00 uur is het lastig.
Zit ook best veel alleen in de avonden, en als mijn man er wel is dan wil ik het graag gezellig hebben en daar horen hapjes enz bij.
En hij kan het hebben helaas _-:(

Jester_

Berichten: 12260
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 13:11

Jemig wat balen can, maar oook jij kan het! Hopelijk kan de dietiste je helpen :j

keshia

Berichten: 3079
Geregistreerd: 31-10-04

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 13:18

Hier wel steeds meer succes.. nu sinds 2 januari bijna 5 kg kwijt. Dat gaat dus lekker.. zit nu 0.5 kg onder de 70 en heb nog 7 kg te gaan nu.. het doel was om 1 juli op mijn streefgewicht te zitten maar ik ben na 20 dagen al bijna op de helft haha

billionache

Berichten: 6587
Geregistreerd: 06-12-06
Woonplaats: België

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 13:36

Goed bezig iedereen :D

@Jester ik vind jou er inderdaad echt niet als 85kg uitzien! Ik weeg 'maar' een kg meer en zou willen dat ik er zo uitzag haha :+

Deze week sla ik het weegmoment maar ff over. Ben ongesteld en dan hou ik echt enorm veel vocht op... Weegschaal geeft dan soms tot 2kg meer aan dus dat doen we maar niet :D verder wel nog steeds netjes op m'n voeding aan het letten.

xxVon
Berichten: 1110
Geregistreerd: 04-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 13:58

keshia schreef:
Hier wel steeds meer succes.. nu sinds 2 januari bijna 5 kg kwijt. Dat gaat dus lekker.. zit nu 0.5 kg onder de 70 en heb nog 7 kg te gaan nu.. het doel was om 1 juli op mijn streefgewicht te zitten maar ik ben na 20 dagen al bijna op de helft haha


Mijn doelen en progress zijn op dit moment precies hetzelfde :Y)

Homiafortuna

Berichten: 1983
Geregistreerd: 27-07-02
Woonplaats: Langelille

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 14:20

Ik ben eigenlijk ook een stille meelezer en meegenieter. Post alleen iedere keer dat er bij mij weer wat afgegaan is. Alleen ben ik deze keer, naar aanleiding van jullie verhalen, eens naar mijn BMR gaan kijken enkwam tot de ontdekking dat ik wel erg laag in mijn calorie-inname zat. Dat verklaarde waarschijnlijk het snelle afvallen, maar ook het constante hongergevoel. Ben iets meer gaan eten en het hongergevoel werd inderdaad een stuk minder. Wel bleef daardoor gedurende deze week mijn gewicht wat schommelen (ja, ik ben zo iemand die iedere ochtend op de weegschaal gaat staan ). Gaat om onsjes hoor, maar vanochtend bleek ik toch plotseling weer een grote stap gezet te hebben, nadat ik in het weekend flink lichamelijk bezig ben geweest, en gaf de weegschaal vanochtend 82,1 aan. Dat is toch 5,4 kilo in drie weken.

Ik zou zeggen, we gaan lekker allemaal door, zoals we nu doen. Afvallen op die manier die je het beste gevoel geeft. Dames: WE KUNNEN HET!!!

_MelisS

Berichten: 2979
Geregistreerd: 05-08-05
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 17:45

Wat gaan jullie lekker zeg! Super!! *\o/*

Ik sta al een aantal dagen stil, opzich niet erg.. Er zit tenminste niets aan!
En heb dit weekend toch wel een paar x echt wat lekkers en niet zo gezond genomen dus wat dat betreft vind ik het wel fijn dat ik gelijk sta!
Had de airfryer uitgeprobeerd, toch echt wel een super ding!

Nu gewoon weer netjes opletten! :D

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 17:54

6.3kg eraf. Vandaag gaan we de 4e week in. Mag niks klagen. Gaat super! Straks lekker braadstomen met sla erbij ♡

Eloya

Berichten: 5189
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 18:25

hier was de weegschaal niet lief, maar had ook slechte week en was ongesteld. bij mij was het plus 0.2 in week 3

Nouja nu weer vol ertegenaan, ik wil er niet nu weer mee kappen zoals ik voorheen altijd deed

Wat fijn voor iedereen die wel is afgevallen of niet aangekomen! toppers

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-17 18:27

0.2 is niks joh. Kop op

Renee1991

Berichten: 5974
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 18:38

Is er hier misschien iemand die het killerbody (mijn telefoon maakt er kikkervisjes van, lol) boek van Fajah Lourens als leidraad gebruikt? Zo ja, is dat een beetje te doen? Ook qua recepten, alledaagse ingrediënten of dingen waar je nog nooit van hebt gehoord?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 18:42

Renee1991 schreef:
Is er hier misschien iemand die het killerbody (mijn telefoon maakt er kikkervisjes van, lol) boek van Fajah Lourens als leidraad gebruikt? Zo ja, is dat een beetje te doen? Ook qua recepten, alledaagse ingrediënten of dingen waar je nog nooit van hebt gehoord?

Het is hier al eerder besproken geloof ik. Ik denk dat er op zich best redelijke recepten in het boek staan maar ik vind haar uitspraken als "om af te vallen hoor je 1200 kcal op een dag te eten en de rede dat NL vrouwen te dik zijn is dat ze 2000 kcal aanhouden". 1200 kcal is voor de meeste vrouwen veel te weinig, dat is hooguit genoeg als je heel afgetraind en ook nog eens klein van stuk bent.

Als je de recepten wil gebruiken zou ik dus wel je BMR uitrekenen en dat gebruiken als maatstaaf.

Puppetje
Berichten: 1011
Geregistreerd: 24-11-05

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 19:27

Emmaa dat zegt ze helemaal niet. Voor haar is 1200 calorieën voldoende. Niet voor alle vrouwen.
Ik moet zelf ook maar 1200 a 1300 calorieën eten om af te vallen. Ik mag dan wel 1.76 zijn maar ik heb 0,0 beweging omdat ik thuis zit en het überhaupt veel te warm is om te bewegen.
Als ik 2000 calorieën zou gaan eten kan je me binnen een paar maanden weg rollen.

Ik denk dat je het boek best als leidraad kan gebruiken.

Renee1991

Berichten: 5974
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 19:48

Hmm ja, boeken van dieetgoeroes neem ik altijd wel met een korreltje zout hoor. Sonja Bakker vond ik ook soms zwaar overtrokken met één rijstwafel als lunch :+

Jester_

Berichten: 12260
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 20:19

Echt ja bij sonja?? Wauww das weinig..

Wij hadden een buffet. Ik was eigenlijk na de salades al vol.. heb wel bewuste keuzes gemaakt maar was wel erggg lekker :j en genieten!'

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 20:25

Puppetje schreef:
Emmaa dat zegt ze helemaal niet. Voor haar is 1200 calorieën voldoende. Niet voor alle vrouwen.
Ik moet zelf ook maar 1200 a 1300 calorieën eten om af te vallen. Ik mag dan wel 1.76 zijn maar ik heb 0,0 beweging omdat ik thuis zit en het überhaupt veel te warm is om te bewegen.
Als ik 2000 calorieën zou gaan eten kan je me binnen een paar maanden weg rollen.

Ik denk dat je het boek best als leidraad kan gebruiken.

Als je 1.76 bent is het vrijwel onmogelijk dat je BMR op 1200/1300 kcal ligt. Mijn zusje is 1.78 en weegt nog geen 60 kilo en haar BMR is zelfs 1500.
Het is gewoon bewezen dat het niet gezond is om je voedingspatroon standaard in te stellen op lager dan je BMR..

Laura1982

Berichten: 4071
Geregistreerd: 23-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 20:28

Helaas sta ik nog steeds stil.
Wel het weekend onwijs lekker getraind ik hoop einde van deze week ook blij te zijn zoals vele van jullie. Ik zie weer fantastische resultaten voorbij komen.
Laatst bijgewerkt door Laura1982 op 23-01-17 20:28, in het totaal 1 keer bewerkt

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-17 20:28

Meet anders je maten eens op laura

Laura1982

Berichten: 4071
Geregistreerd: 23-01-04

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 20:29

EW dat was ik ind van plan het weekend want ik merk wel aan mijn kleding dat ik meer ruimte heb zeg maar.