paardrijden en overgewicht.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
rocymax

Berichten: 6484
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: Botarell, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 20:32

Wat leuk die aftelkalender!! Ga ik ook doen!
En heerlijke receptjes komen weer voorbij, die courgette spaghetti lijkt me erg lekker, ga ik ook een keer proberen.

Hebben jullie ook zo´n problemen met rijlaarzen kopen? Ik heb maat 39 en dan 41 kuitmaat, maar ik kan ze hier niet vinden. Maat 39 hier heeft als kuitmaat 36 ;(

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 21:08

Arme paarden hier hoor.

Ik zat met 116 kg ( en 40wk zwanger) nog op mn pony van 1.58. ( smalle tinker) en die had daar echt geen moeite mee.


Ik denk ook wel dat het er aan ligt hoe je rijdt. Want had nooit mn sm erop gezet met 100 kg en beginner. Die brengen meer schade aan dan ik met normaal 100kg en trainen.

Eloya

Berichten: 5188
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 21:15

Ik heb ook bijrijdpaarden nog gehad, een fries en belgisch trekpaard, toch vond ik het niet fijn voor ze en deed ik meer naast ze.. en toch mis ik het rijden wel.. maar geen brede paarden in de buurt of gevonden plus ik ben een beetje een angstige ruiter :P dus een bomproof breder paard is helemaal niet zo makkelijk

Ook bijrijd mennen is niet makkelijk te vinden

Homiafortuna

Berichten: 1983
Geregistreerd: 27-07-02
Woonplaats: Langelille

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 21:16

rocymax schreef:
Wat leuk die aftelkalender!! Ga ik ook doen!
En heerlijke receptjes komen weer voorbij, die courgette spaghetti lijkt me erg lekker, ga ik ook een keer proberen.

Hebben jullie ook zo´n problemen met rijlaarzen kopen? Ik heb maat 39 en dan 41 kuitmaat, maar ik kan ze hier niet vinden. Maat 39 hier heeft als kuitmaat 36 ;(


Dat probleem heb ik ook, maar mountain horse heeft x-wide versies met rits en elastiek. Kijk daar maar eens naar.

Marjolein_B

Berichten: 118
Geregistreerd: 16-02-07
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 21:32

Homiafortuna schreef:
rocymax schreef:
Wat leuk die aftelkalender!! Ga ik ook doen!
En heerlijke receptjes komen weer voorbij, die courgette spaghetti lijkt me erg lekker, ga ik ook een keer proberen.

Hebben jullie ook zo´n problemen met rijlaarzen kopen? Ik heb maat 39 en dan 41 kuitmaat, maar ik kan ze hier niet vinden. Maat 39 hier heeft als kuitmaat 36 ;(


Dat probleem heb ik ook, maar mountain horse heeft x-wide versies met rits en elastiek. Kijk daar maar eens naar.


Bij mij is de kuitmaat ook altijd maatje +, ik heb deze Mountain Horse laarzen en ze bevallen uitstekend. Ze zijn mooi en het draagcomfort is optimaal.

Butterfly
Berichten: 2857
Geregistreerd: 14-03-08

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 22:14

Rijlaarzen heb ik al jaren niet, had inderdaad hetzelfde probleem en ik reed niet genoeg om echt dure laarzen aan te schaffen. Dus liggen hier chaps in de kast :D maar ooit...*droomt verder*

Vandaag 2x gewandeld in de vrieskou en nog bijna 45 minuten op de crosstrainer, heerlijk gegeten en netjes uitgekomen *\o/* en nu moe haha. Lekker relaxen en dan straks heerlijk slapen <3

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34597
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 22:16

Nee geen problemen met laarzen heb een vrij gangbare maat, kuitmaat 37 is makkelijk aan te komen.

leenbeesje

Berichten: 356
Geregistreerd: 29-08-12
Woonplaats: Ham

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 22:34

Ik heb laarzen op maat laten maken.
Van de mountain horse al wel veel goeds gelezen.

Ik had net trek in een dessertje (de laatste week eigenlijk elke avond) maar ik heb niets in huis dus heb ik een appel geschild, klokhuis verwijderd, kaneel over gestrooid en eventjes in de microgolf gezet :9 dat gaat nog wel meer gebeuren denk ik :D

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 22:36

Ik heb ook maatlaarzen
Kosten wel wat. 650 euro. Maar ze gaan nu al 6 jr mee als het geen 7 is.

Bij van huet in bunnik

Eloya

Berichten: 5188
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 23:11

Ik heb net lekker een uurtje gesport, aquafietsen erg leuk en intensief, nu wel honger maar eerst ff kijken hoe ik er voorsta vandaag, wat ik kan nemen :P heb meerdere opties :P

morgen badmintonnen. ben benieuwd naar de spierpijn

Jester_

Berichten: 12258
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 00:18

Hier vanavond tapas wezen eten. Ipv hele bakjes en een te vol gevoel gewoon me ingehouden en geen toetje *\o/*

Zo dat moest ik even kwijt, im proud on myself :D

fohadie
Berichten: 4291
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 00:44

Bedankt voor de felicitaties en goed bezig dames!

ik ben deze week niet echt goed bezig, ben benieuwd wat de weegschaal morgen (Donderdag is weegdag) gaat zeggen..

En aquafietsen, hoe moet ik me dat voor me zien? Spinning in het zwembad? Op een hometrainer in het zwembad? Klinkt wel erg leuk!

Eloya

Berichten: 5188
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 01:04

@Fohadie, hopelijk is de weegschaal lief voor je

aquafietsen is idd een soort verlengde spin fiets die met zuignappen aan de bodem vast zit en dan idd spinnen in het water, je zit ongeveer vanaf je navel of je taile in het water en dan spinning

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34597
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 09:05

Goedzo Jester!

Ik was nieuwsgierig dus een dag te vroeg op de weegschaal gegaan. Geen hele kilo helaas maar toch 7 ons er af. Alle kleine beetjes helpen.

Jolienn

Berichten: 2021
Geregistreerd: 18-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 10:56

De weegschaal gaf vandaag precies 85 aan, lekker opweg nu dus. Hij twijfelde zelfs heel even over 84 eerste mijlpaal bijna bereikt, onder die 85 komen. Ik moet mezelf echt gaan meten dat geeft zoveel beter overzicht.

Kwam een lekker recept tegen voor hapjes op pinterest. Repen komkommer met de kaasschaaf oid maken en die besmeren met bijvoorbeeld humus, zalm of tonijnsalade. Je kunt er ook nog reepjes paprika, wortel, sperzieboontjes, radijs etc toevoegen. Krijg je een heel leuk en vrolijk torentje van. Heel erg binnen de perken en zo kun je toch een beetje mee snacken

Jester_

Berichten: 12258
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 11:37

Je kan best gezond snacken,
Maar kies toch een zak chips boven een komkommer :')

Hier de schade na tapas eten maar 0,2 en ik ga er gewoon vanuit dat dat vocht is door het extra zout :D

Jester_

Berichten: 12258
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 11:38

En *\o/* *\o/* *\o/* voor de afvallers!!

fohadie
Berichten: 4291
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 11:42

Eloya schreef:
@Fohadie, hopelijk is de weegschaal lief voor je

aquafietsen is idd een soort verlengde spin fiets die met zuignappen aan de bodem vast zit en dan idd spinnen in het water, je zit ongeveer vanaf je navel of je taile in het water en dan spinning



Dat klinkt echt leuk! Ga eens kijken of dat in Haarlem of omgeving ook gegeven wordt.

En idd *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* Voor de afvallers!

vraagteken
Berichten: 386
Geregistreerd: 31-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 11:59

Diep respect voor alle afvallers hier! _/-\o_

Het lijkt mij maar niet te lukken... kan ik zo boos op mijzelf worden.
Jullie positiviteit stimuleert wel enorm. Ga zo door allemaal! :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 12:06

vraagteken schreef:
Diep respect voor alle afvallers hier! _/-\o_

Het lijkt mij maar niet te lukken... kan ik zo boos op mijzelf worden.
Jullie positiviteit stimuleert wel enorm. Ga zo door allemaal! :j

Hoe pak je het aan? Heb je berekend wat je verbruik op een dag gemiddeld is en hou je precies bij wat je eet? Hoe ziet een gemiddelde dag eruit? Er zijn hier meer dan genoeg mensen die best even kunnen kijken hoor!

Kingeping

Berichten: 343
Geregistreerd: 24-03-09
Woonplaats: Havelte

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 12:06

nu 4 dagen koolhydraad arm bezig (zit rond de 20/30 koolhydraten per dag)
800 gram kwijt!! Eindelijk wat positief resultaat :D

owja en voor de gene die ook koolhydaad arm volgen, ik heb een heerlijk vullend tussendoor receptje
en keer niet een paar plakjes komkommer :P

vraagteken
Berichten: 386
Geregistreerd: 31-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 12:10

Emmaa_ schreef:
vraagteken schreef:
Diep respect voor alle afvallers hier! _/-\o_

Het lijkt mij maar niet te lukken... kan ik zo boos op mijzelf worden.
Jullie positiviteit stimuleert wel enorm. Ga zo door allemaal! :j

Hoe pak je het aan? Heb je berekend wat je verbruik op een dag gemiddeld is en hou je precies bij wat je eet? Hoe ziet een gemiddelde dag eruit? Er zijn hier meer dan genoeg mensen die best even kunnen kijken hoor!


Op zich eet ik wel goede en gezonde maaltijden maar dan rond 16.00 uur ga ik gedachteloos naar de keukenkastjes en eet alles wat los en vast zit. Ik zie het gebeuren maar kan niet ingrijpen. Belachelijk toch?

Anoniem

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 12:29

Heel herkenbaar hoor. Bij mij kwam het omdat ik overdag echt niet genoeg at, waardoor ik rond vier uur zo veel honger had opgebouwd dat ik maar gewoon ging vreten. Dan at ik m'n avondeten weer niet op en had ik rond 8 uur weer honger. Misschien helpt het voor jou dus om een stevigere lunch te eten en rond 3 uur een gezond tussendoortje in te plannen zodat je in ieder geval nog vol zit?

Monster_tos

Berichten: 3823
Geregistreerd: 20-04-09
Woonplaats: Heerenveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 12:29

Kingeping schreef:
nu 4 dagen koolhydraad arm bezig (zit rond de 20/30 koolhydraten per dag)
800 gram kwijt!! Eindelijk wat positief resultaat :D

owja en voor de gene die ook koolhydaad arm volgen, ik heb een heerlijk vullend tussendoor receptje
en keer niet een paar plakjes komkommer :P


Kom maar door *\o/*

vraagteken
Berichten: 386
Geregistreerd: 31-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 12:39

Emmaa_ schreef:
Heel herkenbaar hoor. Bij mij kwam het omdat ik overdag echt niet genoeg at, waardoor ik rond vier uur zo veel honger had opgebouwd dat ik maar gewoon ging vreten. Dan at ik m'n avondeten weer niet op en had ik rond 8 uur weer honger. Misschien helpt het voor jou dus om een stevigere lunch te eten en rond 3 uur een gezond tussendoortje in te plannen zodat je in ieder geval nog vol zit?


Ik eet echt wel voldoende volgens mij. Wel zit ik helaas,wegens mijn werk, aan een redelijk vroege lunch gebonden, zo rond half 12. Dus ja, misschien ook wel logisch dat je dan tegen vier uur trek hebt. Maar heel eerlijk gezegd is het echt geen trek of "honger" maar gewoon zin om te eten.