paardrijden en overgewicht.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 12:10

Al het eten is ook lekker :( lastig lastig.

Snap het best. Moet mezelf ook echt in toom houden.

En ik wil zoooooooo graag vreten!!

Zerena

Berichten: 3886
Geregistreerd: 29-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 12:15

Lastig is dat he!

Thanks voor alle motivatie :)

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 12:16

Afbeelding

Net heerlijke banaan ei pannekoekjes gemaakt :D

Turbotinker: ik snap je vreet-drang om het zo maar even te noemen. Maar zoals meerdere zeggen bedenk waarom jij dit wil. Denk aan die ene broek die je nu niet over je kont krijgt of die frustratie in het pashokje.
Beeld je ook het gevoel in wat je krijgt als je een aantal kilo kwijt bent.
Niet opgeven, je kan het!

Anoniem

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 12:18

Over de falafel: ik eet er niks bij. Lust geen sla en dergelijke dus vind het prima om los te eten. In principe kan je hem natuurlijk aanvullen met wat je wilt, eventueel met wat knoflooksaus ofzo!

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 12:20

_KellyAV schreef:
[ [url=m/txu3eA.jpg]Afbeelding[/url] ]

Net heerlijke banaan ei pannekoekjes gemaakt :D

Turbotinker: ik snap je vreet-drang om het zo maar even te noemen. Maar zoals meerdere zeggen bedenk waarom jij dit wil. Denk aan die ene broek die je nu niet over je kont krijgt of die frustratie in het pashokje.
Beeld je ook het gevoel in wat je krijgt als je een aantal kilo kwijt bent.
Niet opgeven, je kan het!




Thanks!

Heb je een recept van die pannenkoekjes? Zijn die khd armer dan gewone?

Zerena

Berichten: 3886
Geregistreerd: 29-12-04

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 12:23

Die banaan ei pannenkoekjes zijn erg makkelijk.
1 banaan en 2 eieren
Banaan goed prakken met een vork en daarna mengen met de eieren..
En dan kan je ze net als gewone pannenkoeken bakken.

Hoe rijper de banaan, hoe zoeter het is.

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 12:31

Thanks Emma! Ga het eens proberen :)

Inderdaad wat marieke zegt, banaan goed prakken en 2 eieren erbij. Ik had door het beslag al wat kaneel gedaan, vind het nooit lekker als ik echt die poeder in m'n mond heb :')

Je moet trouwens niet de smaak van een normale pannenkoek verwachten, maar dat is ook niet mogelijk met deze ingrediƫnten :)

Zerena

Berichten: 3886
Geregistreerd: 29-12-04

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 12:38

Nee daar had ik me idd ook op verkeken... de smaak.. niet zoals een gewone pannenkoeken.
Denk er ook om dat je alles even goed mengt en misschien zelfs even een min of 10 laat staan.
Bij het eerste pannenkoekjes proefde ik veel ei. En bij de laatste juist niet ;)

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 12:41

Zo snel wen je er mss aan.

Arrghh. Maaltijdsalade mee. Ik honger. Ik pak dat ding. Sla volume weg. Datum tot vandaag. Sla is prut..heb dus maar de versiersels van de sla opgegeten. Want tot 13u wachten met lege maag is niks. Nog ff doorbijten en dan thuis maar even een wrapje maken.


Die advocado met ei uit de oven. Heeft iemand die al eens gegeten?

Amandavd
Berichten: 12104
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 13:01

Ik vind het zo gaaf om te lezen hoe iedereen hier elkaar steunt, tips geeft en open naar elkaar blijft en niet veroordeelt. Ook heel mooi om resultaten van andere te lezen. Ik wil ook gaan afvallen maar weet werkelijk niet waar te beginnen. Misschien eens beginnen met een eetdagboek etc.

Eloya

Berichten: 5189
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 13:08

Ik vind ze heerlijk die pannekoeken, wel met 2 eiwitten en 1 eigeel, heb je net wat minder eismaak, en ik doe er een flinke banaan door.
De volgende dag vind ik ze ook veel lekkerder dan de dag van het bakken

Ik ben bij de dietist geweest en ook daar 2kg afgevallen dus mijn weegschaal klopt :P

ik was goed bezig en heb nog wat tips gekregen, nu over 4 weken terug, even zelf proberen en kan haar altijd mailen tussendoor.

@Amanda, een eetdagboek helpt goed vind ik, dan krijg je echt inzicht en ik denk nu ook meer na voordat ik iets in mijn mond stop

Hier vanavond voor het eerst zoete aardappel en dan met biefstuk erbij denk ik. en broccoli
ben benieuwd naar de zoete aardappel, ga hem stomen

Butterfly
Berichten: 2857
Geregistreerd: 14-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 13:11

Eloya schreef:
Ik vind ze heerlijk die pannekoeken, wel met 2 eiwitten en 1 eigeel, heb je net wat minder eismaak, en ik doe er een flinke banaan door.
De volgende dag vind ik ze ook veel lekkerder dan de dag van het bakken

Ik ben bij de dietist geweest en ook daar 2kg afgevallen dus mijn weegschaal klopt :P

ik was goed bezig en heb nog wat tips gekregen, nu over 4 weken terug, even zelf proberen en kan haar altijd mailen tussendoor.

@Amanda, een eetdagboek helpt goed vind ik, dan krijg je echt inzicht en ik denk nu ook meer na voordat ik iets in mijn mond stop

Hier vanavond voor het eerst zoete aardappel en dan met biefstuk erbij denk ik. en broccoli
ben benieuwd naar de zoete aardappel, ga hem stomen

Goed bezig! Super dat je nu pas over een maand terug hoeft te komen, stiekem al benieuwd hoeveel er dan af is? 8-)

Ik mag van mezelf morgenochtend weer op de weegschaal, moet echt afbouwen dat ik er elke dag op sta omdat er dan ook wel eens niets af is en dat mij enorm demotiveert. Dus stiekem benieuwd morgen!

Memories

Berichten: 2627
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Utrecht

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 13:15

Zo handig die receptjes die hier worden gedeeld! Geeft weer wat inspiratie :D

Avocado met ei uit de oven heb ik wel eens gehad! Vind het niet een bijzonder spectaculaire ding, vrij massief ook maar wel lekker als aanvulling bij sla oid.

Wel even een heeeeel dom vraagje ( :o ) aan de falafel-fans hier: hoe krijg je die dingen in godsnaam goed gebakken? Ik vind het best lekker om zelf te maken maar het bakken is altijd de stap die mislukt. De 2 kanten waar je op bakt branden bij mij altijd finaal aan en de 2 zijkantjes zijn dan eigenlijk nog niet eens gaar :') Ik probeer er wel meer 'ovaaltjes' dan echt balletjes van te maken maar dat helpt vrij weinig. Is er een pro-tip die ik mis? Of kun je die dingen op een makkelijkere manier klaarmaken :')

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 13:25

Memories schreef:
Zo handig die receptjes die hier worden gedeeld! Geeft weer wat inspiratie :D

Avocado met ei uit de oven heb ik wel eens gehad! Vind het niet een bijzonder spectaculaire ding, vrij massief ook maar wel lekker als aanvulling bij sla oid.

Wel even een heeeeel dom vraagje ( :o ) aan de falafel-fans hier: hoe krijg je die dingen in godsnaam goed gebakken? Ik vind het best lekker om zelf te maken maar het bakken is altijd de stap die mislukt. De 2 kanten waar je op bakt branden bij mij altijd finaal aan en de 2 zijkantjes zijn dan eigenlijk nog niet eens gaar :') Ik probeer er wel meer 'ovaaltjes' dan echt balletjes van te maken maar dat helpt vrij weinig. Is er een pro-tip die ik mis? Of kun je die dingen op een makkelijkere manier klaarmaken :')


Als ik het goed begreep (correct me if I'm wrong) moet je de falafel bakken in olie, maar zodanig veel olie dat ze drijven. Dus eigenlijk min of meer frituren, dan zouden ze niet aanbakken. Maar ik weet niet of dit klopt, heb het zelf nog nooit gemaakt haha

Anoniem

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 13:27

Het ligt voor een groot deel aan de textuur en aan de manier waarop je het bakt. Te droog betekent dat ze uit elkaar vallen, maar te nat werkt ook niet. Ik maak de Kikkererwten altijd goed droog en gooi er daarna nog wat paneermeel bij, eventueel een scheutje zonnebloemolie als ze wel erg kruimelig worden. Dan kan ik ze prima in 1 stuk bakken maar ze blijven wel zachter dan falafel uit de winkel.

JesdaJinn

Berichten: 10442
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 13:54

Vanmorgen was de weegschaal lief.
Totaal nu -0.6. Gaat niet hard maar de meeste weten hoe het komt.
We gaan netjes door

Anoniem

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 15:22

Oh, ik heb het antwoord gevonden op de stoute falafel balletjes die niet heel willen blijven in de pan. Die van mij waren laatst ook weer volledig kapot na het bakken dus heb eens braaf geluisterd naar de recepten en ze laten weken 's nachts ipv uit een blik gebruiken. En dat is het antwoord :+

Niet langer dan 12 uur laten weken en niet koken na het weken, dan lukt het het best.

Bumblehorse

Berichten: 1363
Geregistreerd: 16-04-11
Woonplaats: Noorden van Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 15:38

Ook ik zou hier graag mee willen kletsen.

Ik ben in 6 jaar tijd 40 kg aangekomen. En weeg nu ook iets over de 100kg. Momenteel ook niet aan het rijden en vollop de levenststijl proberen aan het aanpassen.
Het is bij mij doorgedrongen toen we op het werk eind december een gala gelegenheid hadden en ik sochtends wakker werd en niets had om aan te doen. Ben toen helemaal ingestort en heb de hele ochtend gehuild.
Heb me uiteindelijk toen ook ziek gemeld.

Mijn paardje is in december aangekomen in Engeland en wou toen het rijden oppakken, dus les gevraagd en toen werd er wel wat gezegd over mijn gewicht, en ben blij dat hij dat toen gedaan heeft. Toen direct baterijen gaan kopen voor de weegschaal en daar was de confrontatie.

Deze twee momenten hebben echt geholpen om men ogen te openen.

Ben ondertussen ook al 2.5kg kwijt en wil echt doorgaan.
Ik ga vanaf volgende maand ook weer bij mijn dietiste, extra controle kan nooit kwaad.

Iedereen hier steek ik graag een hart onder de riem en samen gaan we er voor!

Roulette_
Berichten: 1062
Geregistreerd: 15-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 15:40

Jesda, goed bezig! Je bent afgevallen en dat is veel belangrijker dan het tempo waarop!

Amanda, je zou je eetdagboek ook bij kunnen houden in een app (een aantal hier, waaronder ikzelf hebben myfitnesspal), voordeel is dat die je ook verteld hoeveel je binnen krijgt van bepaalde voedingsstoffen (koolhydraten/vet/eiwit, maar ook een aantal vitaminen e.d.) en dat geeft jou misschien weer een goed startpunt om een beter voedingspatroon te vinden. (bijvoorbeeld 'meer eiwit binnenkrijgen tov vet/koolhydraten', kan je al veel meer mee dan 'afvallen')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 15:53

Bumblehorse schreef:
Ook ik zou hier graag mee willen kletsen.

Ik ben in 6 jaar tijd 40 kg aangekomen. En weeg nu ook iets over de 100kg. Momenteel ook niet aan het rijden en vollop de levenststijl proberen aan het aanpassen.
Het is bij mij doorgedrongen toen we op het werk eind december een gala gelegenheid hadden en ik sochtends wakker werd en niets had om aan te doen. Ben toen helemaal ingestort en heb de hele ochtend gehuild.
Heb me uiteindelijk toen ook ziek gemeld.

Mijn paardje is in december aangekomen in Engeland en wou toen het rijden oppakken, dus les gevraagd en toen werd er wel wat gezegd over mijn gewicht, en ben blij dat hij dat toen gedaan heeft. Toen direct baterijen gaan kopen voor de weegschaal en daar was de confrontatie.

Deze twee momenten hebben echt geholpen om men ogen te openen.

Ben ondertussen ook al 2.5kg kwijt en wil echt doorgaan.
Ik ga vanaf volgende maand ook weer bij mijn dietiste, extra controle kan nooit kwaad.

Iedereen hier steek ik graag een hart onder de riem en samen gaan we er voor!

Och wat vervelend om te horen :(:) Die realisatiemomenten zijn misschien nodig maar dat maakt ze niet minder klote, confronterend en soms zo zo pijnlijk. Ik vind het heel knap dat je ondanks die momenten toch gewoon de schouders eronder zet en zo goed aan de slag bent!

Oedi

Berichten: 770
Geregistreerd: 17-10-09

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 16:02

Meiden, ik wil even zeggen dat ik vind dat jullie stuk voor stuk supergoed bezig zijn! +:)+
Ik heb zelf geen overgewicht, maar ik vind het toch leuk om jullie vorderingen te volgen en te zien hoe jullie elkaar motiveren, bij ups en downs. Respect dat jullie dit voor jullie paard maar natuurlijk ook jullie eigen gezondheid doen!

Keep up the good work!

JesdaJinn

Berichten: 10442
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 16:09

Een tegenvaller vandaag.

Er is geen werk meer en zit sws deze week nog thuis. Wel extra tijd om te bewegen maar ook moeilijker het lekkers te laten staan.

Meer tijd om wraps te eten :P

Josien_

Berichten: 9002
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 16:13

JesdaJinn schreef:
Een tegenvaller vandaag.

Er is geen werk meer en zit sws deze week nog thuis. Wel extra tijd om te bewegen maar ook moeilijker het lekkers te laten staan.

Meer tijd om wraps te eten :P


Herkenbaar! Naar het werk neem ik gewoon bepaalde dingen mee en meer is er niet.
Maar thuis zijn er zo veel verleidingen!
En dan zijn er nog niet eens echt dingen als chips en snoep.

Jester_

Berichten: 12260
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 16:43

Wat leuk dat iedereen zo positief is naar elkaar, is dit nog wel bokt? :D

fohadie
Berichten: 4291
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 16:47

Bumblehorse schreef:
Ook ik zou hier graag mee willen kletsen.

Ik ben in 6 jaar tijd 40 kg aangekomen. En weeg nu ook iets over de 100kg. Momenteel ook niet aan het rijden en vollop de levenststijl proberen aan het aanpassen.
Het is bij mij doorgedrongen toen we op het werk eind december een gala gelegenheid hadden en ik sochtends wakker werd en niets had om aan te doen. Ben toen helemaal ingestort en heb de hele ochtend gehuild.
Heb me uiteindelijk toen ook ziek gemeld.

Mijn paardje is in december aangekomen in Engeland en wou toen het rijden oppakken, dus les gevraagd en toen werd er wel wat gezegd over mijn gewicht, en ben blij dat hij dat toen gedaan heeft. Toen direct baterijen gaan kopen voor de weegschaal en daar was de confrontatie.

Deze twee momenten hebben echt geholpen om men ogen te openen.

Ben ondertussen ook al 2.5kg kwijt en wil echt doorgaan.
Ik ga vanaf volgende maand ook weer bij mijn dietiste, extra controle kan nooit kwaad.

Iedereen hier steek ik graag een hart onder de riem en samen gaan we er voor!


Ach, wat naar om te lezen, dst stukje over het galafeest. Maar gelukig is er al iets af, dus je bent op de goede weg!


Ikheb mijn best gedaan, maar net dan toch gezwicht voor een gebakje. Geluukig ben ik maar 1x per jaar jarig. :Y)