paardrijden en overgewicht.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jester_

Berichten: 12264
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 13:13

Ik zit aan een banaan-ei pannenkoek/omelet. Niks voor mij :')

Eloya

Berichten: 5192
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 13:18

Wat goed allemaal die afgevallen zijn, en de mensen die stabiel blijven, er zit niets bij dus ook jullie zijn goed bezig. en ook de mensen die iets aangekomen zijn, schommelen is niet erg, op een gegeven moment gaat het weer omlaag!

@Jester, das jammer want is zo makkelijk te maken :P
Hoe heb je de verhouding ei banaan gedaan? en vind je het teveel eismaak hebben of anders niet lekker
ik had de eerste keer 2 hele eieren, en vond het erg veel ei, 2e keer had ik maar 1 heel ei en 1 eiwit. en iets meer banaan, en smaakte toen veel beter

Homiafortuna

Berichten: 1983
Geregistreerd: 27-07-02
Woonplaats: Langelille

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 13:19

Ik heb ook weer gewogen. Weegschaal gaf 83,9 aan, dus ben onderweg naar de 80.

lianne304

Berichten: 1053
Geregistreerd: 09-09-12
Woonplaats: kootstertille

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 13:22

ts. respect dat je het inziet en er wat voor wilt doen. het is niet allen beter voor je paard maar ook voor jezelf. en wat kun je trots op jezelf zijn als je ziet dat je weer een kilo mist.

ik heb niet het hele topic door gelezen mischien dat ik dat onder hand nog langzaam ga doen maar wil me wel graag melden in het topic.
ben niet te zwaar om te paardrijden of te zwaar voor mijn lengte maar aangezien ik de laatste tijd graag op wil letten wat ik eet lijkt het me leuk om andere mensen hun vorderingen te volgen en onder tussen mee te kunnen schrijven.

ben tegenwoordig bezig met allen drinken van water. heb ook al 2 weken geen cola of andere fris gehad. en tussendoortjes sla ik eigenlijk ook allemaal over al merk k hier verschrikkelijk moeite mee te hebben.
vooral wil ik niet te veel kijken naar het getal op de weegschaal want spieren wegen meer dan vet dus weet natuurlijk niet hoe dat uitpakt.

Jester_

Berichten: 12264
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 13:23

Eloya schreef:
Wat goed allemaal die afgevallen zijn, en de mensen die stabiel blijven, er zit niets bij dus ook jullie zijn goed bezig. en ook de mensen die iets aangekomen zijn, schommelen is niet erg, op een gegeven moment gaat het weer omlaag!

@Jester, das jammer want is zo makkelijk te maken :P
Hoe heb je de verhouding ei banaan gedaan? en vind je het teveel eismaak hebben of anders niet lekker
ik had de eerste keer 2 hele eieren, en vond het erg veel ei, 2e keer had ik maar 1 heel ei en 1 eiwit. en iets meer banaan, en smaakte toen veel beter


Ik had 2 ei en 1 banaan maar ik hou helemaal niet van banaan haha. Vond het smaken als omelet met iets zoets als banaan. Niet vies ofzo hoor, maar ook niet echt jammie

Jester_

Berichten: 12264
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 13:24

En iedereen goed bezig hoor!! Het is al heel wat om gewoon minder te vreten bij een all you can eat. Dat moet ik ook nog gaan doen deze week :=

Eloya

Berichten: 5192
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 13:25

ah als je niet zo van banaan houd dan word het lastig idd hihi
Misschien een andere optie van gezonde pannekoekjes met boekweit meel of ander meel een optie. dan hoeft er geen banaan door :) zijn vast wel meer opties

all you can eat en dan kleine porties, wow super knap.. dat zou ik wel lastig vinden
al eet ik daar meestal alleen vlees en sushi :P

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34629
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 13:28

Ik heb ook bijna alleen vlees en sushi op :') maar wel met mate dus :j

Jester_

Berichten: 12264
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 13:37

Ik hou zo van de koude tapas altijd <3 gevulde pepertjes zalm rolletjes jummie

Wesco

Berichten: 5066
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: In het midden van het land of het zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 13:45

Ik lees stiekem al mee vanaf het begin. Mag ik ook mee praten in het topic? Ik moet echt afvallen, durf mijn gewicht niet te zeggen. Wel ben ik 3 kilo afgevallen wat waarschijnlijk alleen vocht is. Maar het stond leuk op mijn weegschaal.
Ik probeer gezonder te eten. En geen snacks meer te nemen. Ik moet ook niet beginnen aan snacks want dan ga ik los :D
Laatst bijgewerkt door Wesco op 16-01-17 13:50, in het totaal 1 keer bewerkt

x_Irisje_x

Berichten: 3700
Geregistreerd: 07-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 13:48

Vrijdag ook met de schoonfamilie wezen wokken. Was ook weer een uitdaging.
Tomatensoep vooraf, daarna lekker 3x gewokt met veel groentjes kip/ossenhaas en als toetje vers fruit :)

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-17 13:48

Tuurlijk wesco, welkom!

Ik heb t weekend de touwtjes wat losgelaten. Schade valt mee. Nu 2 weken in t gareel en dan een avondje sushi

Otti1977

Berichten: 3041
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: in een hutje op de hei!

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 13:56

Gisterochtend stond de teller op -1,8. Gisteren niet echt heel erg opgelet. Wel hardgelopen. Vrijdag ga ik weer wegen. Doordeweeks is het een makkie om overal op te letten in het weekend is wat lastiger met man en kids.

_MelisS

Berichten: 2979
Geregistreerd: 05-08-05
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 14:01

Was gister op verjaardag, en hadden ze chips neer gezet, heb gewoon niets genomen.
Ben mezelf echt aan het uitdagen, heb nu bedacht dat ik de hele maand januari geen chips en patat wil eten.
Tot nu toe gaat dat echt goed, heb dr ook niet echt trek in.
en denk ook echt dat dit makkelijk vol te houden is, heb nog geen rare trek momenten gehad of echt snaai neigingen.
Terwijl voorheen zou ik allang weer toegegeven hebben.

soesita

Berichten: 5165
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Herzogenrath (Duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 14:37

Otti1977 schreef:
Doordeweeks is het een makkie om overal op te letten in het weekend is wat lastiger met man en kids.


Die ervaring heb ik ook en zo te lezen zijn er wel meer onder ons die zich in het weekend wat meer laten gaan. Is, denk ik , geen probleem als je er doordeweeks maar weer voor gaat en in het weekend natuurlijk ook niet helemaal los gaat. :+

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 14:38

Iedereen die afgevallen is super!! Ga zo door :)

Goedzo meliss, ik vind het ook altijd lastig in het begin om alles te laten staan. Ik hoop dat ik jou kan evenaren :o

Ik heb gelukkig wel een weegschaal die klopt, of naja hij geeft steeds hetzelfde gewicht aan, ook al ga ik er 6x op, op verschillende plekken. Dus dat is fijn :D

Ik begin vandaag op m'n nieuwe werk, maar ik heb geen idee wat daar gebruikelijk is qua eten. Ik heb nu zelf maar een prakkie gemaakt en neem dat mee. Wil het liefst m'n eigen eten opeten, dan weet ik tenminste wat ik eet. Vind dat wel lastig nu ik nog onwetend ben daarin

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-17 14:47

Ik ben op t werk ook 1 van de weinigen die zelf eten meeneemt. Toch zijn ze allemaal jaloers op me :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 14:49

EmptyWords schreef:
Ik ben op t werk ook 1 van de weinigen die zelf eten meeneemt. Toch zijn ze allemaal jaloers op me :')

Raar is dat he! Ik word altijd keihard uitgelachen als ik mijn eigen eten meeneem omdat ik geen cafetaria-snacks wil eten als lunch, maar vervolgens is iedereen jaloers op mijn zelfgemaakte falafel die buiten enorm lekker ook nog eens verantwoord is :+

Ik had laatst ook super lekkere bloemkoolsoep en m'n vader wou hem eigenlijk niet eten omdat hij dacht dat het 'te mager' zou zijn. Uiteindelijk vond iedereen het super lekker en dat terwijl er maar 80 kcal per portie in zitten :+

Beau_Myrthe

Berichten: 2675
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: Drenthe

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 15:11

Ik lees stiekem wat mee en hoor steeds meer mensen over Falafel, heb jij toevallig je recept voor mij Emma? Wil het nu ook wel is proberen :o

_MelisS

Berichten: 2979
Geregistreerd: 05-08-05
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 15:15

Ik nam voorheen nooit eigen eten mee.. ( werk in een supermarkt ) maar dan zat ik dus in de pauze aan de croissants of harde bolletjes.. niet zo best :')
Neem nu ook zelf van alles mee, en krijg inderdaad dan ook steeds vragen van joh wat eet jij nou voor lekkers? Haha!


Moet zo naar de tandarts... dikke vette stress ;( :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 15:17

Ja tuurlijk! Ik gebruik een heel simpel recept dat ook nog eens veganistisch is, en super goedkoop om te maken. Enige is wel dat het heel handig is als je een keukenmachine heb.. Zonder kan wel maar het is dan wel heel veel werk. Een blender werkte bij mij niet, dan maal je het té fijn.

Een halve rode ui
Een flinke teen knoflook
Een half rood pepertje, zaden en zaadlijsten eruit gehaald
Blik kikkererwten (zijn meestal 400g voor het uitlekken, dat is prima)
Komijnpoeder (naar smaak, ik gebruik meestal 2 of 3 theelepels)
Korianderpoeder (same als met de komijn)
Scheut paneermeel

Ik hak het uitje, de knoflook en de peper even samen in de keukenmachine. Dan de kikkererwten laten uitlekken en even onder de door in een vergiet zodat het plakkerige laagje eraf gaat. Ik dep ze meestal nog even af met een stukje keukenpapier zodat ze niet zo nattig zijn. Die gaan erbij in de keukenmachine, met de kruiden en wat paneermeel. In het recept staat 50g maar dan worden ze bij mij meestal te droog, dus ik hou het meestal op de helft. Alles even fijnmalen in de keukenmachine en dan is het een kwestie van even voelen. Als het wat te droog aanvoelt (het moet wel korrelig zijn maar je moet er wel een balletje van kunnen knijpen) een scheutje zonnebloemolie erbij, als het wat te nattig aanvoelt nog een scheut paneermeel.
Daar dan balletjes van draaien (ik maak ze altijd plat omdat ze dan wat makkelijker bakken), die een uur in de koelkast wegzetten om op te stijven.
Dan kan je ze bakken in een laagje zonnebloemolie. Wel rekening mee houden dat je een goede pan met anti-aanbaklaag gebruikt en dat ze best in een beetje olie mogen. Anders blijven ze aan de pan plakken en dan is het lastig om ze heel te houden tijdens het bakken.

Het is een beetje trial-and-error en het lukt nooit zo goed als de kant en klare uit de supermarkt maar ik vind het een stuk lekkerder. Je kan er evt nog een handje verse kruiden (koriander ofzo) doorheen doen, of wat meer peper/ui/knoflook als je dat lekker vindt. Ik gooi er ook wel eens wat cayennepeper bij voor een beetje pit erin.

Serveren doe ik meestal in een wrap. Handigste is dat je ze lang goed kan houden in de koelkast als je ze ongebakken bewaart. Bakken is in 5 minuten wel gedaan dus veel tijd kost het ook niet. Ik 'prep' het dus echt van tevoren zodat ik het makkelijk als lunch kan bakken als ik vanuit huis werk.

Beau_Myrthe

Berichten: 2675
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: Drenthe

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 15:22

Oeh ben heel benieuwd! Klinkt lekker!

Eloya

Berichten: 5192
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 15:32

Oeh klinkt goed! ga ik ook eens maken

Ik heb als cadeau voor mijzelf dat ik eindelijk eens resultaat zie bij een afval poging een nieuw badpak besteld. woensdag komt die binnen. 2 maten dus hopelijk past er 1 en dan kan de ander terug :)

bontejames

Berichten: 542
Geregistreerd: 17-02-16
Woonplaats: Apeldoorn

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 17:52

Afbeelding


Weer in de sportschool +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 18:24

bontejames schreef:
[ [url=m/TlpJuD.jpg]Afbeelding[/url] ]


Weer in de sportschool +:)+

goed bezig :D