paardrijden en overgewicht.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Butterfly
Berichten: 2857
Geregistreerd: 14-03-08

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 10:32

Goed bezig iedereen!

Wil iemand mij even vertellen dat ik níét elke dag op de weegschaal mag? Er gaat nu al een paar dagen niets af en dat is niet motiverend, terwijl ik elke dag wandel en elke dag op de crosstrainer sta de afgelopen dagen.

mystery1980
Berichten: 4225
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 10:33

blegh weegschaal was niet lief vanmorgen. Twee volle weken netjes gegeten - 3kg en toen beetje losser geweest dit weekend, overdag nog netjes gegeten maar s avonds pannekoeken en de andere avond kipdoner leverde vanmorgen weer +2 kg op. Blegh blegh blegh, baal baal baal!

Monster_tos

Berichten: 3823
Geregistreerd: 20-04-09
Woonplaats: Heerenveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 10:36

Butterfly schreef:
Goed bezig iedereen!

Wil iemand mij even vertellen dat ik níét elke dag op de weegschaal mag? Er gaat nu al een paar dagen niets af en dat is niet motiverend, terwijl ik elke dag wandel en elke dag op de crosstrainer sta de afgelopen dagen.


Al een paar dagen stabiel, dat is mooi toch :) Als je zo doorgaat gaat er vanzelf weer wat af. Stabiel is beter dan aankomen *\o/*

Butterfly
Berichten: 2857
Geregistreerd: 14-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 10:37

Monster_tos schreef:
Butterfly schreef:
Goed bezig iedereen!

Wil iemand mij even vertellen dat ik níét elke dag op de weegschaal mag? Er gaat nu al een paar dagen niets af en dat is niet motiverend, terwijl ik elke dag wandel en elke dag op de crosstrainer sta de afgelopen dagen.


Al een paar dagen stabiel, dat is mooi toch :) Als je zo doorgaat gaat er vanzelf weer wat af. Stabiel is beter dan aankomen *\o/*

Positivo :D maar je hebt gelijk!

cam
Berichten: 3019
Geregistreerd: 09-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 10:38

Hier niet afgevallen in een week.
Zelfs iets aangekomen. :(
Ga maar eens beginnen met een schema maken wat ik ga eten per dag met ook de tussendoortjes erbij. Nu snaai ik in de avond nog wel wat. Geen grote hoeveelheden maar blijkbaar toch te veel.

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 10:45

cam schreef:
Hier niet afgevallen in een week.
Zelfs iets aangekomen. :(
Ga maar eens beginnen met een schema maken wat ik ga eten per dag met ook de tussendoortjes erbij. Nu snaai ik in de avond nog wel wat. Geen grote hoeveelheden maar blijkbaar toch te veel.


Heel goed!
Ongemerkt stop je toch soms veel meer in je mond dan je denkt. Althans dat is bij mij zo, en dan houd ik keurig een lijstje bij en schaam ik me voor mezelf.

Net gewogen. Maar +0.2 verschil met anderhalve week geleden, en afgelopen week heel erg ongezond gegeten. Wel veel gelopen, niet ontevreden dus.
Dat maakt dat ik nu 4,6 kilo moet afvallen om mijn eerste kleine doel te halen. Dat doel is onder de 15% van het gewicht van mijn paard komen. Ik zit daar net boven en vind niet dat ik er nu niet meer op mag. En ik denk dat het werkt om voor nu in het begin doelen te stellen met betrekking op m'n paard of omgeving :)

LilChar

Berichten: 1255
Geregistreerd: 16-06-14
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 10:50

Butterfly schreef:
Goed bezig iedereen!

Wil iemand mij even vertellen dat ik níét elke dag op de weegschaal mag? Er gaat nu al een paar dagen niets af en dat is niet motiverend, terwijl ik elke dag wandel en elke dag op de crosstrainer sta de afgelopen dagen.


Ja ik heb dit dus ook.. ik schommel de hele week tussen de 81 en de 79. Wel vervelend. Maar als ik in de spiegel kijk oog ik wel slanker, dus dat is iets maar vind het zo raar dat er dan niet echt iets af is.

Amandavd
Berichten: 12105
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 10:50

cam schreef:
Hier niet afgevallen in een week.
Zelfs iets aangekomen. :(
Ga maar eens beginnen met een schema maken wat ik ga eten per dag met ook de tussendoortjes erbij. Nu snaai ik in de avond nog wel wat. Geen grote hoeveelheden maar blijkbaar toch te veel.


Misschien helpt een eetdagboek? Dat je alles opschrijft wat je eet, maar dan ook echt alles. Weeg het af van te voren, schrijf het op, misschien krijg je dan beter inzicht in wat je nu echt eet?

Jester_

Berichten: 12264
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 11:08

Wegen is echt belangrijk! Ik doe nu altijd met me moeder schatten hoeveel gram of ml het zou zijn en dan wegen. Je staat echt verbaasd, soms is het echt het dubbele!

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20039
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 11:11

Wil iemand nog een hele lieve weegschaal? Mijne blijft stug volhouden dat ik ondanks een cheatday dit weekend in 4 dagen tijd nog eens 5 kg afgevallen van haha. Bij de 4e poging beweerde hij zelfs 13 kg lol.

Ik ga toch echt een eerlijke halen. :')

cam
Berichten: 3019
Geregistreerd: 09-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 11:12

Gypsy schreef:
Wil iemand nog een hele lieve weegschaal? Mijne blijft stug volhouden dat ik ondanks een cheatday dit weekend in 4 dagen tijd nog eens 5 kg afgevallen van haha. Bij de 4e poging beweerde hij zelfs 13 kg lol.

Ik ga toch echt een eerlijke halen. :')


Het is wel een fijn begin van de dag als je er op gaat staan. :D
Leuker dan die van mij.

Eetdagboek is idd ook slim.

JesdaJinn

Berichten: 10443
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 11:15

Ik ben vanmorgen vergeten te wegen :')

mystery1980
Berichten: 4225
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 11:18

Gypsy schreef:
Wil iemand nog een hele lieve weegschaal? Mijne blijft stug volhouden dat ik ondanks een cheatday dit weekend in 4 dagen tijd nog eens 5 kg afgevallen van haha. Bij de 4e poging beweerde hij zelfs 13 kg lol.

Ik ga toch echt een eerlijke halen. :')


Ruilen?
Ik was ook echt niet blij vanmorgen.

Jester_

Berichten: 12264
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 11:21

Hier voor het eerst sinds 2 weken dat ik iets zwaarder ben (weeg iedere dag)

oliebol happens :D

Monmaster
Berichten: 748
Geregistreerd: 23-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 11:23

Ik wil die weegschaal!! Knap hoor, jullie openheid. Ik heb samen met 7 dames een groepsapp gemaakt om elkaar te motiveren en ons uit te spreken over frustraties en suc6en....werkt ook erg goed.

We gebruiken allemaal de app eetmeter waarin je kunt noteren wat je eet, beweegt en gewicht plus bmi. Elke zondag komen we met ons nieuwe gewicht over de brug.
Ik heb ook als doel minimaal 10 kilo, ik heb IJslanders dus wil absoluut niet zwaarder dan 63 kilo zijn. Nog 8 te gaan. Suc6 dames!!

Anoniem

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 11:45

Hier vanmorgen weer op de weegschaal en niks erbij of eraf. Was wel te verwachten want ik heb een paar cheatdays gehad deze week. Deze week weer even in het gareel en volgende week hopelijk weer wat eraf :D

fohadie
Berichten: 4296
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 11:53

Hier ook iemand die dol op fruit is en een rare weegschaal heeft. Het lijtk wel alsof alle digitale weegschalen niet 100% betrouwbaar zijn. Ik heb van meerdere merken een gehad en allemaal geven ze op 3 verschillende plaatsen heel andere getallen aan. Echt vaag...

Cemlys

Berichten: 14956
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 11:59

Staat je weegschaal wel mooi recht en stabiel?

Die bij mn verloskundige gaf bv ook iets minder gewicht als ik wat meer naar rechts leunde haha.

Oeh fruit, Ik heb deze zomer kg's aardbeien, meloenen, appels,bananen, mango's,... gegeten, daarna kwamen de mandarijnen, en toen kwam mn diabetes (zwangerschap), :') dus ik ben wel drastisch moeten minderen, naar 2stuks fruit per dag ipv 3 (wat aanbevolen is voor een volwassene per dag), vaak doe ik ook wel ontdooide kersen/rood fruit/mango door de kwark. Heerlijk.

Voor de mensen die het niet lekker vinden, pureren en dan door kwark of yohurt lukt ook niet? Het bevat natuurlijk veel goede voedingsvezels (en vitamines)

fohadie
Berichten: 4296
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 12:01

Cemlys schreef:
Staat je weegschaal wel mooi recht en stabiel?

Die bij mn verloskundige gaf bv ook iets minder gewicht als ik wat meer naar rechts leunde haha.

Oeh fruit, Ik heb deze zomer kg's aardbeien, meloenen, appels,bananen, mango's,... gegeten, daarna kwamen de mandarijnen, en toen kwam mn diabetes (zwangerschap), :') dus ik ben wel drastisch moeten minderen, naar 2stuks fruit per dag ipv 3 (wat aanbevolen is voor een volwassene per dag), vaak doe ik ook wel ontdooide kersen/rood fruit/mango door de kwark. Heerlijk.

Voor de mensen die het niet lekker vinden, pureren en dan door kwark of yohurt lukt ook niet? Het bevat natuurlijk veel goede voedingsvezels (en vitamines)



Nou nee, want mijn huis is niet recht en ikzelf kan ook niet 100% rechtstaan. :+

Cemlys

Berichten: 14956
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 12:10

Dan zal dat het probleem wel zijn haha, gewoon zorgen dat de pootjes alle 4 stabiel op de grond staan

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34633
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 12:29

Jeetje wat een hoop bij geschreven weer.

Ik heb een zwaar eet weekend achter de rug, zaterdag een receptie op het werk waar iedereen lekkere hapjes zat te eten. En gisteren uit eten met mijn schoonouders bij een all you can eat restaurant. Heb me vooral zitten verbazen over wat sommige mensen weg kunnen stouwen := . Ik zat al snel vol. Heb bewust gekozen wat ik echt wilde eten, en daar kleine porties van genomen. Merk dat ik dan ook veel meer geniet van wat ik eet. Ik denk dus dat de schade beperkt is.

linda_gigant

Berichten: 502
Geregistreerd: 26-11-15
Woonplaats: Oosten

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 12:59

ik ben wel dol op fruit maar op een of andere manier pak ik het nooit al heb ik het in huis ... ;(

Eloya

Berichten: 5192
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 13:07

hier vanmorgen na 12 dagen 106,2 dat is precies - 2kg!
ik weeg ongeveer 1 a 2x in de week, meestal maar 1x
morgen afspraak dietist, hopelijk doet haar weegschaal ook lief :P

soesita

Berichten: 5165
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Herzogenrath (Duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 13:09

Ow, een all you can eat restaurant is echt wel een uitdaging als je net probeert af te vallen. :=
SusanH: Respect dat je er in geslaagd bent om niet te veel te eten!

By the way: merken jullie ook dat als je een tijd bewust kleinere porties eet, je lichaam zich gaat aanpassen en niet meer schreeuwt om meer? Dat vind ik echt erg aangenaam, niet meer dat verschrikkelijke hongergevoel na een lichte maaltijd.

Femek2902

Berichten: 1322
Geregistreerd: 07-05-12
Woonplaats: Aan de ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 13:09

Mijn weegschaal geeft inderdaad ook 3 keer een wisselend getal als ik er 3 keer achterelkaar op ga staan.

Ik ga er dus maar 1 keer opstaan en dat doe ik maar af en toe. Vervolgens moet het getal dus wel lager worden en niet hoger. Maar ik ga er dus zeker niet elke dag of week opstaan omdat mijn weegschaal dus echt niet lekker consequent weegt.

SusanH: Super fijn dat je meer geniet van wat je eet! Ik denk dat dat wel een belangrijke stap is :) En goed dat je hebt volgehouden ondanks de moeilijke situaties!

Qua eten:
Positief: Ik eet nu gezonde dingen, dus dat is al een hele vooruitgang. Ik heb meer zin om dingen te doen. En mijn weegschaal geeft vandaag evenveel aan als de vorige keer dat ik erop stond. Maar nu is het midden op de dag, ik heb kleren aan en ik heb al gegeten. Dus waarschijnlijk ben ik wel een beetje afgevallen deze week :)
Negatief: Ik heb echt nog behoorlijk last van vreetbuien, dan gaan de worteltjes en crackertjes opeens heel hard.. Dus ik moet echt beter mijn eten gaan plannen -> meer eten overdag en mijn discipline omhoog krikken om savonds ook echt niet meer te gaan snaaien. Ow en meer drinken :) Alhoewel dat ook al een heel stuk beter gaat!!