paardrijden en overgewicht.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Grapjasjes12
Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 13:02

callum schreef:
Misschien eens kijken naar wat je aan geraffineerde suikers binnenkrijgt en zoetstoffen etc. Wat mij helpt is zo schoon mogelijk eten. Dus geen pakjes zakjes etc. Geen suikers. En en geen zoetstoffen zo min mogelijk e nummers.

En als het er echt niet af gaat misschien even bloed laten prikken op schildklier suiker etc.


Weeg je je eten af?


Grapjasjes12
Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 15:07

callum schreef:
Ja! Ben echt super consequent geweest afgelopen weken.


Hoeveel kcal eet je? Je bent in twee weken tijd een kilo aangekomen, dat betekent dat je 500kcal teveel eet, even klinisch geredeneerd.

Grapjasjes12
Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 15:11

Kingeping schreef:
Toevallig vorige week MFP op mijn telefoon gezet en 2 dagen gebruikt:

[ [url=m/kApsZe.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/DAhGgt.png]Afbeelding[/url] ]



Veel meer vet en eiwit gaan eten. Het beste kun je de koolhydraten op 45% zetten, eiwit op 20% en vet op 35%. Dat geeft heel werkbare macro's en je ontzegt jezelf niets op deze manier.

Grapjasjes12
Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 19:55

Kingeping schreef:
Nou volgens MFP kwam ik maar niet boven de 1200


Het plan van aanpak met dit soort dingen is:

1. Checken of je echt alles meetelt. Alle boter, jus, saus, drinken etc. En of je niet zonder erbij na te denken dingen in je mond stopt. Bijvoorbeeld tijdens het koken.
2. Als punt 1 helemaal goed is en het aantal kcal ook goed zou moeten zijn, dan is het tijd voor een medische check up
3. Als dit niet goed is --> naar de diëtist. Is het wel goed ---> naar de prof die jou het meest aanstaat :)


Grapjasjes12
Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 20:05

callum schreef:
Huh je quote mij maar ik heb dit niet geschreven hoor dit komt uit een bericht wat ik gequote heb. Ik ben niks aangekomen alleen maar afgevallen en ik tel geen calorieën


Excuus ik zat in de trein. Gevalletje 'verkloot de kwoot'.

Grapjasjes12
Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 09:35

Goed gedaan!

Grapjasjes12
Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 16:25

Als je je kcal niet bijhoudt en wraps eet omdat ze zo dun zijn en er dus mager uitzien dan ga je waarschijnlijk teveel eten :)

Grapjasjes12
Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 18:23

Ik doe het het liefst door de havermout of maak er soep van.

Grapjasjes12
Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 23:16

Super goed *\o/*

Grapjasjes12
Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 14:20

Gypsy schreef:
oliebol oliebol oliebol... Door jullie verhaal ging ik ook eens 3 x achter elkaar erop staan. 3x een ander gewicht, scheelde wel een kilo per keer! _-:(

Dat word dus op zoek naar een betrouwbare weegschaal. ;(

Voel me nu best rot, dacht dat ik heel goed ging maar wie weet leek dat alleen zo door dat stomme ding.


Welnee joh. Met digitaal wegen moet je sowieso drie keer erop staan en dan het gemiddelde nemen.

Als je al een andere gaat kopen neem dan een goede analoge :)

Grapjasjes12
Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 14:46

Klopt, tyrcanol. Bij vollere mensen is het lichaam nog gericht op aankomen in vet. Daarom is het vaak beter om je echt te focussen op vetverlies terwijl je bezig bent met krachttraining. Jij kan dan oefenen met je houding en ondertussen val je af. Bijkomend voordeel is dat je ook zo minimaal mogelijk spier afbreekt tijdens het afvallen.

Wanneer je goed bent afgevallen kun je je vervolgens richten op spiergroei. Wat überhaupt al veel moeilijker is voor ons vrouwen :)

Grapjasjes12
Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 11:35

Tyrcanol schreef:
het is moeilijk he dames. ik ben ook een emo eter. En hier ook een slanke kerel die kan en dus ook eet wat hij wil.

het BMR verhaal vind ik zo moeilijk ..
Mijn BMR is 1350 en eet nu standaard 1200 kcal per dag. Mijn PT vind dit overigens prima en ook hij heeft er voor gestudeerd. Natuurlijk niet voor de rest van mijn leven maar wel nog tot er een kilootje of 5-7 af is...

zometeen wegen. Zie er enorm tegen op.


Even een kanttekening: een PT heeft vrijwel niets geleerd over voeding. De PT waar ik stage bij liep raadde een cliënt die minstens 2200kcal nodig had glashard aan om 1400kcal te gaan eten. Toen ze vroeg wat volgens hem de beste dieet methode was antwoordde hij 'het bloedgroepdieet'. Ik zweer het je, ik verzin dit niet :')

Dus vertrouw een PT niet zomaar met je voeding, tenzij je weet dat hij ook diploma's in die richting heeft.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot, Enphalu, Eulogy, Lisewiesje, M_aris, MiVita, Solmyrkvi, spiritfleur, sunshine, turtlelito, YandexBot en 157 bezoekers