paardrijden en overgewicht.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Wildgrounds
Berichten: 96
Geregistreerd: 16-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 14:51

Wat een fijn topic!

Ook ik rij al een flinke tijd geen paard meer omdat ik te zwaar ben. Door werkomstandigheden en emotie-eter te zijn ben ik 35 kg aangekomen in een paar jaar tijd.
Ik heb er nu 10 kg af dus nog 25 te gaan.

Ik eet KHA (koolhydraat arm) en dat bevalt mij zeer goed!
Ik eet voornamelijk veel verschillende groentes, een klein beetje fruit (fruitsuikers belemmeren afvallen), vlees, vis, ei, noten, zaden en pitten, kruiden/specerijen. Soms een klein beetje (geiten)kaas of roomkaas door een gerecht, maar niet teveel. Dus weinig koolhydraten maar voldoende goede eiwitten en goede vetten.

Ik eet dus géén: pasta, rijst, brood, aardappels, zuivel, producten met toegevoegd suiker en voeding uit pakjes/zakjes meer.

Ik start bijv de dag met een smoothie met 1 of 2 soorten groente, een (of een halve) stuk fruit en daar doorheen noten of zaden of wat eiwitpoeder. Je voegt daar griekse yoghurt of kokoswater/amandelmelk aan toe om ze vloeibaar te maken.
Of bijv gebakken of gekookte eieren met groente en/of wat magere vleeswaren zoals rosbief en soms wat avocado erbij.

Lunch is dan vaak een salade van sla met al het mogelijke wat je toe kan voegen binnen kha eten, en een kha dressing. bijv. spekjes, geitenkaas, walnoot, komkommer, tomaat, etc etc.
Maar kan ook een kha soep zijn of smoothie, of ei, of... de mogelijkheden zijn eindeloos!

Diner is vlees met groente, soms gegrild, soms geroerbakt, soms traditioneel. Soms gemixt of verwerkt in een saus. Er is een wereld voor mij opengegaan en ik eet nu zelfs dingen die ik in het verleden absoluut niet lustte!

Een snack kan bestaan uit noten of bijv worteltjes, paprika, komkommer met een (humus)dip. Of een paar stukjes pure (70% of meer) chocola!

Tussendoor veel water drinken en regelmatig bewegen.
Tot nu toe werkt dit voor mij beter dan de sportschool met een voedingsschema vol met ongezonde producten uit pakjes. Ik heb geen hongergevoel en de variatie is eindeloos! De gerechtjes zijn supersnel klaar en lekker van smaak.

Natuurlijk is het even omschakelen, maar na een goede week ben je afgekickt van de suikerverslaving en is je smaak aangepast en vind je het eten wat je eerst at eigenlijk helemaal niet lekker meer!

Belangrijk bij het afvallen is: bereid alles zelf en zo mogelijk vers of uit diepvries. Uit pakjes en zakjes zit er vaak zo'n hoop belastende troep in voor je lijf wat zorgt dat je lijf het opslaat of er moeite mee heeft.

Ik hoop zelf deze zomer weer te paard te gaan, misschien al wel eerder als het afvallen goed gaat!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anoukjuuuhh, Ies_, littletash en 139 bezoekers