paardrijden en overgewicht.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20039
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 17:27

Da's handig ja!

Mijn spijsvertering is blijkbaar ontregelt, misschien nog van de griep die ik vorige week had, maar iig dat helpt bij mij ook nog mee. :')

Saul

Berichten: 9652
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 17:32

Jester_ schreef:
[ [url=m/3VQchu.jpg]Afbeelding[/url] ]


Hoe ga ik dit nog opkrijgen..



Dat zou voor de echte ik niet zo moeilijk zijn :')

Josien_

Berichten: 9003
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 17:33

Je zou er bijna ziek voor willen worden omdat je dan zo gemakkelijk afvalt :Y)

Ik heb bij die apps meer gebrek aan ruimte..
Laatst bijgewerkt door Josien_ op 10-01-17 17:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Roulette_
Berichten: 1062
Geregistreerd: 15-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 17:34

Voor zoveel calorien is er altijd wel wat te vinden, toch? :)

Herken je punt wel Jester, zit regelmatig naar de app te kijken of die echt wel zeker weet dat er nog zo veel ruimte is.

Stal_Fiore

Berichten: 9349
Geregistreerd: 29-08-03

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 17:48

Hier vandaag:

O: smoothie met amandelmelk, chiazaad, maca, peer, blauwe bes.

T: worteltjes

L: 2 bietenwraps met kipfilet en rucolasla.

T: komkommer

A: kip met gegrilde groente (paprika, ui, courgette) en zoete aardappel

T: bakje magere kwark

fohadie
Berichten: 4291
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 17:49

Ik heb dan toch een vraagje over myfitnesspall. Als ik een bepaald iets intype, laat ik als voorbeeld verse sperziebonen nemen, dan staat er een heel lijstje waar ik uit kan kiezen en qua calorieen scheelt het soms best veel! Ik kijk dan naar 100 gram en vergelijk dat met de andere 100gram in het lijstje. Hou weet ik nu welke ik moet kiezen? Want bij bijna alles wat ik eet moet ik uit verschillende kiezen en dat kan zo een aantal honderd calorieen per dag schelen. Of kiezen jullie standaart de bovenste in de lijst?

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-17 18:00

Mfp gebruik ik niet. Dus ik heb geen idee.

Wat mij betreft hoeft dit geen lijstjestopic te worden. Tuurlijk is het fijn als je iets niet lekker vind en alternatieven wilt om dat eens te sparren, of om te vertellen hoeveel calorieën je gegeten hebt of over hebt. Maar lijstjestopic zijn er al zat. Daar ben ik weggegaan omdat ik niet iedere dag hoed te zien wat een ander eet. Nieuwe recepten, een maaltijd die onwijs lekker was etc, graag. Maar de meesten eten ongeveer hetzelde over de dagen heen. Dat hoef ik niet iedere dag te zien.

Grapjasjes12

Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 18:00

Jester_ schreef:
[ [url=m/3VQchu.jpg]Afbeelding[/url] ]


Hoe ga ik dit nog opkrijgen..


Gewoon. Eten :+

Josien_

Berichten: 9003
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 18:01

fohadie schreef:
Ik heb dan toch een vraagje over myfitnesspall. Als ik een bepaald iets intype, laat ik als voorbeeld verse sperziebonen nemen, dan staat er een heel lijstje waar ik uit kan kiezen en qua calorieen scheelt het soms best veel! Ik kijk dan naar 100 gram en vergelijk dat met de andere 100gram in het lijstje. Hou weet ik nu welke ik moet kiezen? Want bij bijna alles wat ik eet moet ik uit verschillende kiezen en dat kan zo een aantal honderd calorieen per dag schelen. Of kiezen jullie standaart de bovenste in de lijst?


Dat komt omdat het vaak per merk en soms per soort staat aangegeven.
Dus vers, diepvries en blik. Maar dan ook nog de verschillende merken. Dat hebben mensen ingevoerd.
Als iets een streepjescode heeft dan scan ik het met de app.

Maar bij mij klopt het ook niet helemaal want ik weeg niet af en vul soms maaltijden als geheel in en niet per ingrediënt.

Laura1982

Berichten: 4071
Geregistreerd: 23-01-04

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 18:12

Hebben jullie al een keer een mugcake geprobeerd? 1 ei banaan en havermout en beetje kaneel erin? Vinden jullie het lekker?

Monster_tos

Berichten: 3823
Geregistreerd: 20-04-09
Woonplaats: Heerenveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 18:15

EmptyWords schreef:
Mfp gebruik ik niet. Dus ik heb geen idee.

Wat mij betreft hoeft dit geen lijstjestopic te worden. Tuurlijk is het fijn als je iets niet lekker vind en alternatieven wilt om dat eens te sparren, of om te vertellen hoeveel calorieën je gegeten hebt of over hebt. Maar lijstjestopic zijn er al zat. Daar ben ik weggegaan omdat ik niet iedere dag hoed te zien wat een ander eet. Nieuwe recepten, een maaltijd die onwijs lekker was etc, graag. Maar de meesten eten ongeveer hetzelde over de dagen heen. Dat hoef ik niet iedere dag te zien.


Hier ben ik het ook wel mee eens inderdaad!

Wat betreft MPF, ik scan overal de streepjescode van, heb je altijd de juiste :)

Puppetje
Berichten: 1012
Geregistreerd: 24-11-05

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 18:17

Ik ben het er ook wel mee eens. Ik hoef niet te weten wat iedereen gegeten heeft. Tips vind ik dan wel weer leuk of wat recepten.

Grapjasjes12

Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 18:19


LinsxDot
Berichten: 3393
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 18:21

Receptjes of idd wat ik vanmiddag vroeg wat bij de salade te doen of een alternatief voor gezond ontbijt is leuk om te delen met elkaar en te vragen maar lijstjes zie ik idd overal al zie ik soms wel dingen dat ik denk hmm lekker! Maar dan kan je ook even in andere topic kijken

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34621
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 18:23

Fijn dat jij dat ook aangeeft EmptyWords. Al die lijstjes zijn de reden dat ik even afgehaakt was. Ik vond dit juist zo fijn, gewoon laagdrempelig elkaar motiveren.

Josien_

Berichten: 9003
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 18:24

Ik vind lijstjes juist wel leuk om te zien. Maar ik kan begrijpen dat daar natuurlijk genoeg topics over zijn. Dan daar maar wat extra inspiratie opdoen!

Zal ze zelf ook niet meer posten tenzij in verband met een vraag.

Eloya

Berichten: 5189
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 18:24

Ik zal geen lijstjes meer posten :) ik deed het omdat ik anderen het ook zag doen. maar ik begrijp heel goed waar jullie vandaan komen. en het klopt ook wel
Bedankt voor de ontbijt tips! en tips zijn idd wel erg fijn!

Oke oke, ik kon het niet laten en ben toch op de weegschaal gaan staan, en met een ruime slag om de arm omdat deze weegschaal nog weleens kuren heeft, zegt deze dat ik in 1 week, 1 kilo kwijt ben.
de echte tussenstand komt de 17e bij een goed werkende weegschaal, maar het is wel motiverend!

ga het nu ook bijhouden in mijn onderschrift, zie ik het toch elke keer weer. vond ik wel een goede
ik begin met een "eind doel" van 80kg, en dan zie ik wel verder.

callum
Berichten: 2783
Geregistreerd: 06-09-10

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 18:32

Ik vind het idd wel leuk om nieuwe recepten of tips te kunnen vragen maar lijstjes hoeft van mij niet

JesdaJinn

Berichten: 10443
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 18:39

In het boek van Sonja Bakker stond Kip Madras (of hoe ik dat ook schrijf)

- Gele rijst
- Kipfilet
- Een of ander sausje
- Appels er door
- Normaal ook paprika maar die hadden we niet meer
- Boontjes

Echt super lekker!

fohadie
Berichten: 4291
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 18:52

Josien_ schreef:
fohadie schreef:
Ik heb dan toch een vraagje over myfitnesspall. Als ik een bepaald iets intype, laat ik als voorbeeld verse sperziebonen nemen, dan staat er een heel lijstje waar ik uit kan kiezen en qua calorieen scheelt het soms best veel! Ik kijk dan naar 100 gram en vergelijk dat met de andere 100gram in het lijstje. Hou weet ik nu welke ik moet kiezen? Want bij bijna alles wat ik eet moet ik uit verschillende kiezen en dat kan zo een aantal honderd calorieen per dag schelen. Of kiezen jullie standaart de bovenste in de lijst?


Dat komt omdat het vaak per merk en soms per soort staat aangegeven.
Dus vers, diepvries en blik. Maar dan ook nog de verschillende merken. Dat hebben mensen ingevoerd.
Als iets een streepjescode heeft dan scan ik het met de app.

Maar bij mij klopt het ook niet helemaal want ik weeg niet af en vul soms maaltijden als geheel in en niet per ingrediënt.



Bedankt voor de antwoorden iedereen. Helaas kan ikgeen streepjescode scannen aangezien ik mfp op de laptop gebruik. Heb geen ding om te scannen en een middeleeuwse telefoon.

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 18:57

Je kan ook op de verpakking zelf kijken normaal staat het er altijd op wat er in zit per portie of per 100 gram/ml en dan zou je kunnen kijken wat er het dichtstbij komt. Of gewoon het merk en wat je eet invoeren. Zelf ga ik meestal in het midden zitten als het er nog niet instaat en ik kan het zelf niet invoeren.

Anoniem

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 19:20

Ik heb wel een super clean bloemkoolsoeprecept voor mensen die het eventueel leuk vinden:

Grote stronk bloemkool
Anderhalve liter groentebouillon
2 sjalotjes
2 grote tenen knoflook
Beetje cayennepeper
Lepeltje rode currypasta of currypoeder
Scheutje komijnpoeder (djintan)
Scheutje zonnebloemolie
Beetje kookroom

Sjalotjes en knoflook in een laagje zonnebloemolie fruiten in een grote soeppan. Daarna de bloemkool in roosjes gesneden erbij gooien, twee minuten een beetje mee fruiten op een laag vuurtje. Dan bouillon erbij (ik doe gewoon heet water en dan drie bouillonblokjes), aan de kook brengen. Als het kookt de kruiden erbij roeren, laten staan tot de bloemkool zacht is. Dan even met de staafmixer er doorheen om het een mooie gladde soep te maken. Even terug op het vuur, scheutje kookroom erbij, nog even een paar minuten wat laten pruttelen (echt laag vuurtje) en klaar is klara!

Eloya

Berichten: 5189
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 19:42

oeh die soep klinkt ook wel erg lekker!
die ga ik even opslaan

Otti1977

Berichten: 3041
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: in een hutje op de hei!

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 19:53

Ff een hele stomme vraag.. Hoe vul ik zo'n soep in op mfp in? Lijkt me heerlijk.

Jester_

Berichten: 12261
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 19:56

Ik ga hier nog ff 2 plakjes kaas eten om wat meer vetten binnen te krijgen, wel erg magertjes vandaag haha