paardrijden en overgewicht.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Eloya

Berichten: 5189
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 14:56

Jesda djin, ik heb wel een hond, maar hier bij ons kan ik niet heel erg veel wandelen, want aan weerskanten van onze weg zitten niet zulke aardige honden waar ik met mijn hond langs durf. skeeleren vind ik erg leuk! maar niet met dit pet weer, bang om uit te glijden haha

zwemmen is echt duur idd, hier is het 3,70 bij de goedkoopste

Dan nog maar even verder denken, ga in iedergeval 1x in de week badmintonnen.

Kingeping

Berichten: 343
Geregistreerd: 24-03-09
Woonplaats: Havelte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 14:57

Ik lees dit topic voor het eerst..
Nu heb ik niet echt overgewicht, maar wil heel erg graag wat afvallen.
Hoe meer motivatie hoe beter!

Nu over mij:
26 jaar
1.80
82 kg
doel: 12 kg afvallen.
Na mijn zwangerschap was ik 106 kg, er is dus al 24 kg af *\o/*
Nu die laatste rottige kg's nog!

Ik ben nu bezig in het boek the Green Happiness
Ik ben namelijk vegatarier en lacose intolerant.
Met dit dieet let je ook op je KCAL inname.

Wat ik doe aan beweging:
3/4 x per week paardrijden
Ook doe mee aan de buikspier challenge hier op bokt.
In maart ga ik samen wonen met mijn vriend en dan wil ik 1 keer per week gaan boksen.
(Dat is nu niet haalbaar omdat ik nu een alleenstaande moeder ben)

JesdaJinn

Berichten: 10442
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 15:12

Dat is jammer, Eloya.

Zonet alle vogels verzorgd (3 ruimtes vol) en ben nu aan het eten. 2 volkoren broodjes met kipfilet en weer in stukjes gesneden :P en een glaasje (200 ml) drink yoghurt aardbei-kers.

Jester_

Berichten: 12260
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 15:13

Hier vandaag toch weer op de weegschaal gestaan haha. Maar na 1 week nu toch -2.4! Ik wil de eerste 5 kilo eigg kwijt met een kilo per week, en de anderen met een halve kilo.

Nog 17 te gaan :D

JesdaJinn

Berichten: 10442
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 15:15

Goed bezig, Jester_!
Ik ga hier niet op de weegschaal staan, ben vandaag net begonnen xD

MVasbo

Berichten: 262
Geregistreerd: 16-09-15
Woonplaats: Zandaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 15:19

Mischien is de app Skimble iets voor jullie ook. Kan je makkelijk thuis trainen :)

_MelisS

Berichten: 2979
Geregistreerd: 05-08-05
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 15:23

Jester_ schreef:
Hier vandaag toch weer op de weegschaal gestaan haha. Maar na 1 week nu toch -2.4! Ik wil de eerste 5 kilo eigg kwijt met een kilo per week, en de anderen met een halve kilo.

Nog 17 te gaan :D


Wat ga jij hard joh!
Lekker!! :D

Jester_

Berichten: 12260
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 15:39

_MelisS schreef:
Jester_ schreef:
Hier vandaag toch weer op de weegschaal gestaan haha. Maar na 1 week nu toch -2.4! Ik wil de eerste 5 kilo eigg kwijt met een kilo per week, en de anderen met een halve kilo.

Nog 17 te gaan :D


Wat ga jij hard joh!
Lekker!! :D


Dat moet ook, anders is er niks aan :')

Josien_

Berichten: 9003
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 15:44

Ik wil zeker skeelers kopen dit voorjaar! Dat lijkt me erg leuk om gewoon lekker rond te touren.
Mountainbiken lijkt me ook wel leuk, ik fiets en wandel wel graag.
Het wandelen ga ik zeker weer meer doen, ook met paard. Die heeft er altijd flink de pas in zitten dus sloffen is er dan niet bij :P .

_MelisS

Berichten: 2979
Geregistreerd: 05-08-05
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 15:47

Jester_ schreef:
_MelisS schreef:

Wat ga jij hard joh!
Lekker!! :D


Dat moet ook, anders is er niks aan :')


Klopt, ik sta nu even stil.. Is inderdaad niets aan :')

Nele80
Berichten: 574
Geregistreerd: 25-01-06
Woonplaats: Belgiƫ - Oost-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 15:50

ik ga ook meedoen. Deze morgen gestart en toch ook maar even op de weegschaal gestaan. Exact 72kg. Ik zou graag afvallen tot 64kg.
Reden: ik voel mezelf mooier en zelfzekerder als ik iets minder weeg.
Tweede reden: mijn pony loopt veel beter als ik minder weeg. Hij begint in verzet te komen rond de 70kg. Nu rijd ik niet, maar het begint zo te kriebelen.
Hoe ga ik het aanpakken: ik ga proberen afvallen door koolhydraatarm te eten.

JesdaJinn

Berichten: 10442
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 15:52

Hoe oud en lang ben je Nele80? :)

Nele80
Berichten: 574
Geregistreerd: 25-01-06
Woonplaats: Belgiƫ - Oost-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 15:58

JesdaJinn schreef:
Hoe oud en lang ben je Nele80? :)


oh ja dat is mss nog een nuttige aanvulling: ik ben 36j - mama van 3 jonge kindjes - ik denk dat ik ongeveer 1.68m groot ben

cam
Berichten: 3019
Geregistreerd: 09-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 16:07

Zwemmen vind ik wel leuk, maar hardlopen is geen optie.
Van de zomer fietsen zou ik ook nog wel leuk vinden al ben ik geen fietser. Hou sowieso niet zo van sporten :)

Heb wel een hond maar dat is nog een pup. Dus lange wandelingen mag nog niet.

Vanmorgen ontbeten met havermout en cocosmelk. Met wat kaneel.
Nu nog niet gegeten omdat de bekapper van de paarden eerder was dan gepland. Nu snel een broodje eten.

Brego93

Berichten: 118
Geregistreerd: 12-09-16
Woonplaats: Zuid-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 16:07

Hallo allemaal!
Wat een geweldig topic, ook ik heb even de steun van andere nodig om de kracht te vinden voor die laatste kilo's.. Op dit moment ben ik 14 kilo afgevallen en weeg ik 76. Ik heb twee arabieren sinds deze zomer en voor hen wil ik heel graag naar de 65. Alleen sta ik nu dus al een jaar stil op dit gewicht. Wie weet kom ik met jullie hulp en ondersteuning ver genoeg om nu wel eindelijk afscheid te nemen van de laatste kilo's.

Ik ben 23 jaar, 165m lang (of kort :P), weeg dus 76 en mijn doel is 65 kg.

Edit:
Ik doe aan beweging, 3 keer per week rijden.
Voor de zomer aan fanatiek hardlopen, maar toen brak Brego mijn voet op de eerste vijf minuten dat ik hem vast had -O- tsja liefde op eerste gezicht dus <3
Naar aanleiding van het nu echt door willen zetten voor die laatste kilo's, ga ik vanavond voor het eerst sindsdien weer hardlopen en vanaf volgend weekend bootcamp. Een vriendin heeft me ingeschreven voor mud masters eind maart dus ik moet ook wel :')

callum
Berichten: 2783
Geregistreerd: 06-09-10

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 16:33

Man heb slechte dag. Heb al de hele dag honger. Nog niks heel slecht gegeten maar is wel frustrerend zeg

mystery1980
Berichten: 4225
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 16:36

misschien even wat bewegen dan, dat leidt af en de kilo's gaan hopelijk ook dubbel zo hard.

callum
Berichten: 2783
Geregistreerd: 06-09-10

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 16:38

Idd net lekker met de honden weggeweest en wat in huis gedaan en een pot thee gezet. Heb helemaal een off dag zal wel hormonaal zijn. Angst door het dak stress idem en dan word mijn honger ook heel erg

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 16:39

Ik had het gisteravond.. Had een prima dag gehad maar kreeg na het avondeten zo ontzettend veel honger dat ik toch nog een bak popcorn en een donut van m'n zusje heb weggewerkt. Uiteindelijk zat ik rond de 2600. Scheelde dat ik veel had bewogen maar baalde wel echt even van mezelf dat ik zo had toegegeven. Vandaag dus weer even netjes in het gareel... :=

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33787
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 16:41

Ik word heel vaak Marlindworm genoemd ipv Marlinde. Omdat ik altijd honger heb en veel kan eten. Het leven is dan zo lastig.

Heb ondanks dat wel een gezond gewicht (74 kilo met 1.83) maar er mag wel wat af... Wat bij mij helpt is heel veel gaan drinken. Maar laatst had ik na een halve galia meloen nog honger. En dan vreet ik in 1 keer een zak chips leeg. :n

Iemand nog makkelijk te maken tips voor dat soort momenten? Drinkyoghurt doe ik ook wel eens...

callum
Berichten: 2783
Geregistreerd: 06-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 16:41

Lastig is dat he. Zeker als ik meer suikers gegeten heb is het moeilijk om terug te schakelen.

callum
Berichten: 2783
Geregistreerd: 06-09-10

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 16:42

Een ei of noten of klein stukje kaas

spottedponie
Berichten: 2961
Geregistreerd: 07-09-09
Woonplaats: Berkel Enschot

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 16:45

Jezelf afvragen of het echt honger is, of trek, en je maaltijden langzaam wat kleiner maken...
Ik heb de laatste tijd ook van alles gegeten wat los en vast zat, en kon ook blijven eten, sloeg helemaal nergens op... als ik nu trek krijg drink ik eerst een kop thee / glas water, en vraag ik mezelf af of ik honger heb / kan hebben... en hoe lang het nog duurt voor we gaan eten...

Dat helpt voor mij gelukkig wel...

JesdaJinn

Berichten: 10442
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 16:45

Ik heb mezelf een complimentje gegeven zonet.
Ben de dag echt goed begonnen. Wel ben ik een beetje bang voor de avond want dan ging ik altijd snaaien.

Uitgeslapen tot half 11 :P
11 uur ontbeten met 2 volkoren broodjes met kipfilet en een glaasje melk.
Rond half 2 weer het zelfde als hierboven maar dan met een glaasje drinkyoghurt aardbei-kers
Half 4 heb ik 2 appels gehad en ik drink de hele dag al water buiten bovenstaande :)

Vanavond ga ik naar de hondenschool en heb ik eerst een uur training met mijn eigen hond. Dan loop ik veel en dan een uurtje zelf les geven. Dan beweeg ik ietsie minder. Dan rond de klok van 21:15/21:30 thuis en dan denk ik dat ik het moeilijk ga krijgen maar dan ga ik maar naar bed ofzo XD

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 16:47

MarlindeRooz schreef:
Ik word heel vaak Marlindworm genoemd ipv Marlinde. Omdat ik altijd honger heb en veel kan eten. Het leven is dan zo lastig.

Heb ondanks dat wel een gezond gewicht (74 kilo met 1.83) maar er mag wel wat af... Wat bij mij helpt is heel veel gaan drinken. Maar laatst had ik na een halve galia meloen nog honger. En dan vreet ik in 1 keer een zak chips leeg. :n

Iemand nog makkelijk te maken tips voor dat soort momenten? Drinkyoghurt doe ik ook wel eens...

Ik zou eerder voor drinkbouillon ofzo gaan dan. Krijg je toch wat zout binnen maar als je echt bouillon doet (en dus geen cup a soup oid) zitten er niet eens 10 kcal in.