paardrijden en overgewicht.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
JesdaJinn

Berichten: 10438
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 14:03

Eloya schreef:
Hardlopen gaat toch niet met mijn gewrichten

Het zwembad hier heeft ook veel aquasporten zoals aquafietsen
Dus misschien dat ik dat ook wel wil proberen. Maar ik heb vaak meer motivatie met iemand samen. Vandaar haha


Ik woon in de buurt :P

Inderdaad, als je het qua gewrichten nog niet aan kan dan is zwemmen inderdaad een goed alternatief en nog leuk ook!

Jolienn

Berichten: 2021
Geregistreerd: 18-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 14:05

Hardlopen is niet voor mij weggelegd. Heb het een paar keer geprobeerd, ben er niet goed in, overal last van en bovendien vind ik het echt verschrikkelijk.

Ik merk heel erg dat alleen gaan minder leuk is, en dat ik daardoor sneller geneigd ben niet te gaan, toch niemand die het merkt ;) Wil nu echt vol gaan houden, ik doe het tenslotte voor mezelf! En niet voor degene die mee gaat. Denk dat dat een van de belangrijkste dingen is om in gedachten te houden. Ik heb voor mezelf nu gewoon in mn agenda gezet welke dagen in hoe laat ga sporten. Even regelmaat en streng voor mezelf zijn, dan is het straks hopelijk gewoonte!

Zwemmen vind ik ook leuk, maar vind het best duur...

Eloya

Berichten: 5188
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 14:07

JesdaJinn schreef:
Eloya schreef:
Hardlopen gaat toch niet met mijn gewrichten

Het zwembad hier heeft ook veel aquasporten zoals aquafietsen
Dus misschien dat ik dat ook wel wil proberen. Maar ik heb vaak meer motivatie met iemand samen. Vandaar haha


Ik woon in de buurt :P

Inderdaad, als je het qua gewrichten nog niet aan kan dan is zwemmen inderdaad een goed alternatief en nog leuk ook!


Oh haha had ik niet eens gezien :P

Ja ga eens uitzoeken qua prijzen etc

JesdaJinn

Berichten: 10438
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 14:08

Om gewoon even een halfuurtje te zwemmen vind ik het ook wel duur en dat houdt mij ook wel tegen

_MelisS

Berichten: 2979
Geregistreerd: 05-08-05
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 14:09

Zwemmen is ook duur ja!

Ik moet ook alleen zwemmen, ging vroeger altijd met mijn moeder maar sinds die ziek is geworden gaat dat niet meer helaas..

JesdaJinn

Berichten: 10438
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 14:14

Hier kost een kaartje 3.20. Dat vind ik best duur om alleen even een half uurtje baantjes te trekken

Eloya

Berichten: 5188
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 14:17

JesdaJinn schreef:
Om gewoon even een halfuurtje te zwemmen vind ik het ook wel duur en dat houdt mij ook wel tegen


Klopt!
Is het ook. Ik kan ook maar van 2vd3 zwembaden tarief vinden...

JesdaJinn

Berichten: 10438
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 14:18

Bij ons is dit de goedkoopste. De anderen zijn nog duurder maar dat is ook meer een speel-zwembad. Snap je xD.

Dat is dus ook geen optie. Misschien wel voor 1 keer in de week/2 weken maar niet zo vaak

_MelisS

Berichten: 2979
Geregistreerd: 05-08-05
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 14:18

Hier is het ondertussen 4,20 #)
Ook net even opgezocht :=

mystery1980
Berichten: 4221
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 14:19

bij ons ook al 3,75 en dan moet je wel 12 keer tegelijk kopen.

JesdaJinn

Berichten: 10438
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 14:20

Dan is het bij mij nog het goedkoopst en dat vind ik al duur. Arme jullie.

Iets anders verzinnen dan.
Skeeleren? :P

spottedponie
Berichten: 2961
Geregistreerd: 07-09-09
Woonplaats: Berkel Enschot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 14:22

Wij hebben een klein zwembad bij onze sportschool, maar is een buitenbad (wel verwarmd) dus daar heb ik nog niet in gelegen :')
Ik mag morgenavond weer naar de sportschool, voor de eerste keer in 2017, ben heel mijn ritme kwijt na de vakantie dus echt weer even de schouders eronder en plannen, maar zitten een paar heel drukke weken aan te komen...

Zal me morgen dan ook even wegen, heb thuis geen weegschaal...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 14:23

JesdaJinn schreef:
Dat klopt, maar ik ben aan het opbouwen met fietsen en ga dan hardlopen. Althans, dat is mijn bedoeling. Ben niet zo hardloperig :P

Ik bedoel het niet banketstaaf maar ik ben niet echt te zwaar. Volgens mijn BMI ben ik wel iets te zwaar, dus ik denk dat het voor mij hardlopen niet zo veel uit maakt.

Haha ik vat het niet banketstaaf op hoor! Ik heb ook geen obesitas gewicht maar ook toen ik dunner was was hardlopen echt niets voor mij. Verkeerde schoenen, verkeerde bewegingen en daardoor binnen no time last van m'n knieën en rug. Hardlopen is super laagdrempelig maar voor mensen die wel een hoger gewicht hebben is conditie opbouwen met stevig doorwandelen vaak een betere aanrader. Of fietsen inderdaad. Dat dreunt allebei niet zo op je gewrichten en het is ook hartstikke goed voor je!

mystery1980
Berichten: 4221
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 14:24

JesdaJinn schreef:
Dan is het bij mij nog het goedkoopst en dat vind ik al duur. Arme jullie.

Iets anders verzinnen dan.
Skeeleren? :P


Vind ik heerlijk in de zomer, maar nu met alle regen en takjes op de weg, nee bedankt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 14:24

Zwemmen is inderdaad heel fijn maar om er qua beweging echt iets aan te hebben is het wel zwaar. Ik moet bijvoorbeeld echt wel 100 baantjes op een pittig tempo zwemmen om er iets mee te bereiken.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34597
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 14:25

Las iets over lijstjes bijhouden en wekelijks wegen, ik weet niet of meer dat willen maar ik vind dat helemaal niks. Ik hou liever voor mezelf wat ik weeg, en ben niet van schema's en lijstjes.

Ook niet van de sportschool trouwens, ik heb een app op mijn telefoon die mijn calorie verbruik dagelijks bijhoudt (zit standaard op LG) en probeer elke dag op de 100% (liefst er boven natuurlijk) uit te komen. Dat kan zijn dmv lopen, fietsen, paardrijden etc. Zo houd ik in de gaten of ik voldoende beweeg. Sportschool is trouwens uberhaupt lastig, ivm onregelmatig werk. Vaste dag en tijd afspreken gaat me nooit lukken. En alles binnen doen vind ik niks aan, ik ben liever buiten bezig en deel mijn tijd het liefste zelf in.

JesdaJinn

Berichten: 10438
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 14:25

Mijn moeder had dat ook Emmaa_. Die is toen naar zo'n winkel geweest voor goeie schoenen en dure maar heeft nergens last meer van. Misschien dus toen goeie schoenen aanschaffen en dan eventueel gewoon beginnen met wandelen en wanneer je dan een x aantal kilo's kwijt ben langzaam aan gaan hardlopen?

Trampoline springen is ook erg goed voor je, maar nog funester voor je gewrichten

leenbeesje

Berichten: 356
Geregistreerd: 29-08-12
Woonplaats: Ham

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 14:26

Dan is zwemmen in België goedkoper.
2,5 gemiddeld voor een uur zwemmen, abo is nog goedkoper.

Ik heb thuis een crosstrainer staan, die gebruik ik minder dan ik zou moeten, maar dat betert weer als ik terug mag gaan sporten. Nu houden we het bij wandelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 14:27

JesdaJinn schreef:
Mijn moeder had dat ook Emmaa_. Die is toen naar zo'n winkel geweest voor goeie schoenen en dure maar heeft nergens last meer van. Misschien dus toen goeie schoenen aanschaffen en dan eventueel gewoon beginnen met wandelen en wanneer je dan een x aantal kilo's kwijt ben langzaam aan gaan hardlopen?

Trampoline springen is ook erg goed voor je, maar nog funester voor je gewrichten

Ik vind cardiotraining echt verschrikkelijk en ik vind het zonde van mijn tijd omdat ik met krachttraining veel meer verbrand :o Ik ga drie keer per week naar de sportschool en begin daar met 10 minuten op de loopband. Daar doe ik dan hartslagtraining en daarna 50 minuten (ongeveer, ligt aan de drukte) krachttraining. Alleen cardio ben ik niet gemotiveerd genoeg voor haha.

Celiien

Berichten: 13255
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 14:27

Zwemmen: 4,- per keer; bij 10 rittten 3,60.... -O-
Gaat dan om banenzwemmen; bij aerobics etc is het ongeveer 6,-..

JesdaJinn

Berichten: 10438
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 14:28

Ik ben ook van mening dat je wel iets moet doen wat je leuk vindt. Anders houd je het sws niet vol.

Ik ga eerst gewoon beginnen met andere voeding en gezonder. Qua bewegen zit ik eigenlijk wel goed. Doe veel met de hond. Zowel gewoon wandelen als trainen (behendigheid) dus aan beweging eigenlijk geen gebrek

MarJon
Berichten: 5529
Geregistreerd: 16-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 14:29

Het dichtstbijzijnde zwembad is hier 12,5 kilometer verderop en 40 euro voor een 10 badenkaart. Is wel leuk om in de zomer te doen denk ik, dan is het zwembad dichterbij ook open.

spatter

Berichten: 14454
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 14:44

Ik ben eigenlijk ook geen type voor de sportschool.
Ging er altijd met een grote boog om heen maar ik weet van mezelf dat ik een hekel heb aan kou dus in de winter zakt alles snel op een laag pitje.
Verder zat ik met de naweeen van mijn gebroken been waar door die kant stijver was.

Op de sportschool doe ik nu 2 x in de week cardio maar daarbij is een fisio die tussen ieder aparaat met ons samen oefeningen doet.
Het is een vast clubje en daarom erg gezellig.
Op de dinsdag doe ik dan nog een half uurtje fanatiek mee met een les, eigenlijk voor ouderen maar in het begin had ik de grootste moeite met vooral balans oefeningen.
Weer een heel gezellig groepje .

Daar naast doe ik nog krachttraining er voor en er na, dat is individueel.

Josien_

Berichten: 8999
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 14:53

Zwemmen kost hier ook bijna 5 euro per keer.

daffodil

Berichten: 10441
Geregistreerd: 12-11-03

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 14:55

Ik vind zwemmen ook zo duur......ik bootcamp 1x per week en rij 4-5 keer paard. Daarnaast heb ik 4 honden dus beweging krijg ik zat.

Straks als het wat beter weer is, wil ik wel weer gaan fietsen, dat doet een hoop voor je lijf!