paardrijden en overgewicht.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 13:31

En als je nou eerst een paar keer met een PT gaat josien? Dan heb je in ieder geval uitleg van apparaten en dergelijke. Ik vond het eerst ook heel ongemakkelijk maar nu ik het eenmaal door heb vind ik alleen trainen juist heel fijn

JesdaJinn

Berichten: 10443
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 13:33

Ik ben ook niet van plan om naar een sportschool te gaan. Ik vind dat altijd zo'n verplichting. Ik ga liever lekker hardlopen met de hond in het bos. Lekker fietsen en thuis wat doen

callum
Berichten: 2783
Geregistreerd: 06-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 13:34

Weegschaal roept 107. Dus das 1 kg eraf en ik ben ook nog ongesteld. Dus erg blij mee

JesdaJinn

Berichten: 10443
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 13:36

callum schreef:
Weegschaal roept 107. Dus das 1 kg eraf en ik ben ook nog ongesteld. Dus erg blij mee


Je kan het! Ga zo door!

callum
Berichten: 2783
Geregistreerd: 06-09-10

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 13:38

Thnx

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 13:38

JesdaJinn schreef:
Ik ben ook niet van plan om naar een sportschool te gaan. Ik vind dat altijd zo'n verplichting. Ik ga liever lekker hardlopen met de hond in het bos. Lekker fietsen en thuis wat doen

Voor sommige mensen werkt dat inderdaad veel beter. Toch is hardlopen niet altijd de beste manier, het is erg belastend voor je gewrichten. Al helemaal als je zwaarder bent kan je door hardlopen echt hardnekkige blessures oplopen..

Josien_

Berichten: 9004
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 13:39

Emmaa_ schreef:
En als je nou eerst een paar keer met een PT gaat josien? Dan heb je in ieder geval uitleg van apparaten en dergelijke. Ik vond het eerst ook heel ongemakkelijk maar nu ik het eenmaal door heb vind ik alleen trainen juist heel fijn


Heb ik inderdaad al gedaan. Heel schema laten opstellen enzo. Maar tenzij die trainer er elke training bij is verslapt het toch weer. Vandaar dat ik liever eerst de knop zoek want ik had hem een tijdje gevonden maar toen ik geen trainingsbuddies meer had werd het snel minder helaas.

JesdaJinn

Berichten: 10443
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 13:40

Emmaa_ schreef:
JesdaJinn schreef:
Ik ben ook niet van plan om naar een sportschool te gaan. Ik vind dat altijd zo'n verplichting. Ik ga liever lekker hardlopen met de hond in het bos. Lekker fietsen en thuis wat doen

Voor sommige mensen werkt dat inderdaad veel beter. Toch is hardlopen niet altijd de beste manier, het is erg belastend voor je gewrichten. Al helemaal als je zwaarder bent kan je door hardlopen echt hardnekkige blessures oplopen..


Dat klopt, maar ik ben aan het opbouwen met fietsen en ga dan hardlopen. Althans, dat is mijn bedoeling. Ben niet zo hardloperig :P

Ik bedoel het niet banketstaaf maar ik ben niet echt te zwaar. Volgens mijn BMI ben ik wel iets te zwaar, dus ik denk dat het voor mij hardlopen niet zo veel uit maakt.

Monster_tos

Berichten: 3823
Geregistreerd: 20-04-09
Woonplaats: Heerenveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 13:43

Ik sport bij een hele kleinschalige sportschool. Beetje cross fit setting, het is in een loods, geen fancy apparaten maar alleen gewichten en gebruik maken van je eigen gewicht. Er zijn max 10 mensen tegelijk aan het trainen (groepsverband) en er lopen altijd 1 of 2 trainers rond. Verslappen zit er dus niet bij, aangezien er dan weer iemand naast je staat te brullen dat je het wel kan, en dan hebben ze altijd gelijk :P
Sinds ik hier sport ga ik ook nooit weer terug naar een reguliere sportschool, dat was echt geld en tijd verspilling voor mij.

MarJon
Berichten: 5529
Geregistreerd: 16-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 13:44

Ik loop ook veel liever hard dan de sportschool. Al wil ik daar binnenkort wel weer beginnen, samen met m'n moeder zodat we elkaar kunnen motiveren. Maar ik ben twee jaar terug ook ruim 10 kilo afgevallen met alleen hardlopen, dus ik loop eerst even hard en doe wat thuis work-outs. (Ik vind de sportschool ook wel een drempel waar ik overheen moet, eigenlijk. Ik ben echt niet een van de slanksten namelijk, en ik ben een beetje ''bang'' voor de reacties := )

Ik heb me trouwens nog niet echt gemeld zie ik. Ik wil me wel graag aansluiten. Mijn naam is Marjon en ik wil graag heel wat kilo's kwijt :D Ik heb een hele tijd niet paardgereden, niet alleen door m'n gewicht, maar het begon laatst wel weer te kriebelen. Maar eerst even die hardnekkige kilo's eraf.

JesdaJinn

Berichten: 10443
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 13:45

Monster_tos schreef:
Ik sport bij een hele kleinschalige sportschool. Beetje cross fit setting, het is in een loods, geen fancy apparaten maar alleen gewichten en gebruik maken van je eigen gewicht. Er zijn max 10 mensen tegelijk aan het trainen (groepsverband) en er lopen altijd 1 of 2 trainers rond. Verslappen zit er dus niet bij, aangezien er dan weer iemand naast je staat te brullen dat je het wel kan, en dan hebben ze altijd gelijk :P
Sinds ik hier sport ga ik ook nooit weer terug naar een reguliere sportschool, dat was echt geld en tijd verspilling voor mij.


Dat is wel fijn! Hier in de buurt heb je alleen van die kolossale sportscholen waar er 50 tegelijk zijn en geen mens die naar je om kijkt. Daar betaal je trouwens ook voor maar eentje die je af en toe een duw geeft is wel fijn

bontejames

Berichten: 542
Geregistreerd: 17-02-16
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 13:46

Emmaa_ schreef:
JesdaJinn schreef:
Ik ben ook niet van plan om naar een sportschool te gaan. Ik vind dat altijd zo'n verplichting. Ik ga liever lekker hardlopen met de hond in het bos. Lekker fietsen en thuis wat doen

Voor sommige mensen werkt dat inderdaad veel beter. Toch is hardlopen niet altijd de beste manier, het is erg belastend voor je gewrichten. Al helemaal als je zwaarder bent kan je door hardlopen echt hardnekkige blessures oplopen..


Dat is ook de reden dat ik niet aan hardlopen doe, ook niet in de sportschool. Ik pak dan de crosstrainer of ga fietsen. Ook met het opbouwen van het hardlopen (heb het een tijd terug geprobeerd) onder goede begeleiding met een goed programma had ik last van mijn knieƫn. Ook kwam ik aan door de erge spieropbouw in mijn benen en paste ik mijn op maat gemaakte rijlaarzen niet meer.

Dit is mijn persoonlijke mening maar ik zou het zelf niet doen Ookal belast je alles goed. Met overgewicht zal ik toch echt een andere activiteit zoeken.

JesdaJinn

Berichten: 10443
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 13:46

Misschien is het leuk om in de OP een soort van stand bij te houden.
Dat je ook kan zien dat je bijvoorbeeld per maand/week/wat dan ook resultaat ziet ofzo.

Ik vind dat best boeiend om te zien en ook van anderen

Monster_tos

Berichten: 3823
Geregistreerd: 20-04-09
Woonplaats: Heerenveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 13:48

JesdaJinn schreef:
Monster_tos schreef:
Ik sport bij een hele kleinschalige sportschool. Beetje cross fit setting, het is in een loods, geen fancy apparaten maar alleen gewichten en gebruik maken van je eigen gewicht. Er zijn max 10 mensen tegelijk aan het trainen (groepsverband) en er lopen altijd 1 of 2 trainers rond. Verslappen zit er dus niet bij, aangezien er dan weer iemand naast je staat te brullen dat je het wel kan, en dan hebben ze altijd gelijk :P
Sinds ik hier sport ga ik ook nooit weer terug naar een reguliere sportschool, dat was echt geld en tijd verspilling voor mij.


Dat is wel fijn! Hier in de buurt heb je alleen van die kolossale sportscholen waar er 50 tegelijk zijn en geen mens die naar je om kijkt. Daar betaal je trouwens ook voor maar eentje die je af en toe een duw geeft is wel fijn


Ik schrok ook wel even van de prijs toen ik hier net begon, was ook basic fit achtige prijze gewend, maar het is mij elke cent dubbel en dwars waard! Nu ik in het afval traject zit appt mijn trainer ook bijna dagelijks om te vragen hoe het gaat en mij te motiveren. Dat helpt ook enorm :)

Memories

Berichten: 2629
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 13:49

Wat gaat iedereen goed zeg! Ik zie dat er al een hoop kilootjes afgevlogen zijn, zet hem op dames *\o/*

En ja met sporten is het allerbelangrijkste er tijd voor willen maken en een activiteit zoeken die je echt leuk vindt om te doen en zowel fysiek als geestelijk vol kan blijven houden. Makkelijker gezegd dan gedaan hoor :=
Ik heb na al dit tijd nog steeds geen zin om naar de fitness te gaan, het is en blijft een moeten voor mij maar ik doe het meestal wel, uiteindelijk. Maar ik mis echt die motivatie, ik doe het alleen omdat ik het mezelf verplicht stel. Al die mensen ook die zeggen dat ze energie krijgen van sporten... ik ben jaloers op jullie :') Ik ben altijd gewoon helemaal gesloopt en heb nergens meer zin in, behalve vreten :=
Buiten hardlopen vind ik ook veel leuker maar waarschijnlijk kan ik dat nooit meer fatsoenlijk doen, helaas.

JesdaJinn

Berichten: 10443
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 13:49

Ik zou ook wel graag een start willen maken met een PT maar die kost 80 euro voor een half uur. Sorry, dat ga ik echt niet doen

Celiien

Berichten: 13255
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 13:50

Ik vind het wel prima zo. Rustig aan beginnen en het is nog gratis ook :+ En ik vind t (wonder boven wonder) nog best leuk :oo

Josien_

Berichten: 9004
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 13:50

Nu ik er zo over nadenk is de moraal van mijn verhaal eigenlijk dat ik een sportmaatje zoek haha!
Heb het programma van Kayla Itsines in mijn vrijwel in mijn eentje gedaan, maar mijn vriend was dan vaak tegelijkertijd aan het sporten. Gewoon thuis. Toen was ik echt rete fanatiek, zelfde geldt voor spinninglessen etc. een aantal jaar geleden.

Eloya

Berichten: 5189
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 13:54

Ik denk dat ik ga kijken om te gaan zwemmen ernaast. Er zitten meerdere zwembaden in mijn dorp dus even kijken hoe duur het is.. Heb het niet heel breed

Ik zou ook wel samen willen sporten
Maar denk niet dat er iemand in mijn omgeving is.

JesdaJinn

Berichten: 10443
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 13:54

Koop een hond :P Die wil altijd wel xD. Nee, gekheid.

Toch is het alleen lopen beter. Is mij ooit gezegd.
Je hebt namelijk allemaal een eigen basis tempo. Als jij bijvoorbeeld een lager tempo hebt dan diegene die met je mee gaat dan moet jij dus boven je tempo lopen en dat houd je niet lang vol en haak je sneller af.

Zwemmen is ook goed :) Dat wil ik ook graag doen, jammer dat mijn moeder echt een hekel heeft aan zwemmen.

MarJon
Berichten: 5529
Geregistreerd: 16-07-09

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 13:56

Ik vind alleen lopen ook fijner! Kan ik tenminste nog eens een keer een vloekwoord eruit gooien zonder rekening te houden met iemand anders :') En muziek werkt bij mij vaak ook motiverend.

Een hond werkt trouwens ook niet altijd mee, mijn hond gaat bij elk bosje snuffelen :')

Otti1977

Berichten: 3041
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: in een hutje op de hei!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 13:57

Ik wil beginnen met hardlopen. Met programma van start to run. Ik help elke ochtend op de manege met buiten binnen zetten en mesten/opstrooien. Daarbij probeer ik 4 a 5 keer te rijden in de week. Beweging genoeg maar absoluut geen conditie!

JesdaJinn

Berichten: 10443
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 13:58

Dat is kwestie van aanleren :P Maar daar gaat het hier niet over.

Beginnen met fietsen is ook wel een idee. Je beweegt toch en super belastend is het niet als je het rustig aan start

Eloya

Berichten: 5189
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 14:01

Hardlopen gaat toch niet met mijn gewrichten

Het zwembad hier heeft ook veel aquasporten zoals aquafietsen
Dus misschien dat ik dat ook wel wil proberen. Maar ik heb vaak meer motivatie met iemand samen. Vandaar haha

_MelisS

Berichten: 2979
Geregistreerd: 05-08-05
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 14:03

Ik heb ook geen geld voor een sportschool abonnement of voor een trainer.
Ben wel lid geweest van een sportschool, en eerst ging ik ook goed totdat ik ontstoken scheenbenen kreeg.

Nu maar fietsen en zwemmen. Dan zijn tenminste ook dingen die ik leuk vind.
:P