paardrijden en overgewicht.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 15:35

Ah oh.. ik ga vanaf 16 januari ook voornamelijk slaapdiensten draaien :=
Dat is ook de datum dat ik er volgas tegenaan wil gaan, ach ik wil dit dus ik kan dit!

Iedereen is goed bezig lees ik!

Ik ga ook naar een gewichtsconsulente en moest haar een dagboekje toesturen wat ik eet op een dag. Net eens zo'n dag ingevuld op MFP, wel een dag waar ik ook steeds ongemerkt dingen naar binnen schoof. En het was toch even confronterend. Ik had net daarvoor bekeken rond de hoeveel gram suiker ik per dag wil gaan zitten (ik moet hard gaan minderen in suikers namelijk) mijn doel is 20 gram per dag. De dag die ik ingevuld had, had 60 gram suiker... oeps. Maar daarmee zie ik wel in dat ik toch wele een beetje een suiker verslaving heb.

Wat ik ook ga doen om mezelf gemotiveerd te houden is alle veranderingen bijhouden en opschrijven, en dat in een leuk boekje. Kleine haalbare doelen stellen voor mezelf en ik heb ook een lijst gemaakt met beloningen bij elke 2.5 kilo die ik afval. En als extra stimulans heeft vriendlief gezegd dat we iets leuks gaan doen wanneer ik mijn uiteindelijke doel behaald heb :D

Veriye

Berichten: 2392
Geregistreerd: 28-04-14
Woonplaats: Eerbeek

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 15:39

wat goed, hoe jullie allemaal bezig zijn! Ik wilde er graag met de Run, Zombies! App weer gaan hardlopen, maar vanwege gezondheid moet het nog wachten en houd ik op dit moment alleen bij wat ik eet. Drinken is voor mij eigenlijk geen probleem, drink alleen water, behalve als wij uit eten (2-4 keer per jaar :D )

Jester_

Berichten: 12264
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 17:02

Goeed bezig allemaal! Leuk om te zien dat iedereen zo gemotiveerd is :j

Ik ben net pas uit bed en had met mezelf afgesproken nu niet te wegen omdat dat toch niet klopt (ben dan wel net wakker maar toch anders dan normaal) maar was toch 0,4 minder dus jeej!

Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 17:27

Wat een leuk topic is dit! Heel veel respect voor de TS!

Ik wil graag mijn ervaringen ook delen, mocht dat iemand helpen! :)

Ik was aan het begin van 2016 ook op mijn allerzwaarst en voelde me erg ongelukkig met mijn lichaam. Ik durfde amper op mijn paard te rijden omdat hij zo iel, klein en fijn is. Ik vond het naar als mensen naar me keken en wilde niet meer op foto's staan. Ik was toch immers altijd te dik. Bijkomend feit is dat mijn beide zusjes maatje 32/34 hebben en het lijf van een fotomodel... Erg frusterend dus!

Er is bij mij letterlijk de welbekende 'knop' omgegaan, eentje die ik eerder nooit had kunnen vinden. Hoe hard ik ook probeerde. Ik kwam terug van 3 maanden reizen in m'n eentje en ik wilde een nieuwe versie van mezelf. Ik wilde weer blij zijn met mezelf en met mijn leven.

Inmiddels loop ik 2 à 3 keer in de week hard (en over twee weken mijn eerste wedstrijd!), rij ik fanatieker paard, 2 keer in de week krachtoefeningen en houd ik beter bij wat ik doe op een dag. Het gaat voor mij heel erg om de balans van alles. Zo heb ik met tweede kerstdag een strandwandeling van 15 km gemaakt en een uur paardgereden, dán kan ik ook lekker eten 's avonds. Op dagen dat ik aan het werk ben en minder lichamelijk bezig ben, probeer ik wat strenger te zijn wat betreft eten. Dan eet ik genoeg maar wel gezond. Op dagen dat ik heel lichamelijk actief ben, mag ik wel eens lekker uiteten, of een warme chocolademelk drinken, of iets anders lekkers. Dat is echt nu een levensstijl die ik me probeer aan te wennen: alles in balans. Niet zoals vroeger: de hele dag zittend werken en dan een pak koekjes naar binnen schuiven, niet ontbijten en 's avonds patat halen. En dan geen 'balans' dag daar meer tegenover... Dan gaat het pas echt opstapelen!

Wat mij ook enorm heeft geholpen in het verminderen/sommige dagen uitsluiten van dierlijke producten. Dat betekent dus veganistisch eten. Mijn lijf voelt veel lekkerder en minder opgeblazen!

Ik ben begonnen in juni/juli en ben van 87 kg naar 76,1 kg gegaan! Daar ben ik uiteraard trots op en mijn lichaam begint zoveel fijner aan te voelen. Ik wil graag nog 7 tot 8 kilo afvallen, maar het 'eindpunt' daarvoor heb ik volgend jaar januari gesteld. Ik wil vanaf nu heel langzaam afvallen zodat ik het ook blijf volhouden.

Hoe gaat het nu TS?

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 17:28

Veriye schreef:
wat goed, hoe jullie allemaal bezig zijn! Ik wilde er graag met de Run, Zombies! App weer gaan hardlopen, maar vanwege gezondheid moet het nog wachten en houd ik op dit moment alleen bij wat ik eet. Drinken is voor mij eigenlijk geen probleem, drink alleen water, behalve als wij uit eten (2-4 keer per jaar :D )


Vriendin van mij rende daar ook altijd mee kan ik me herinneren. Ik als echte schijtluis begin daar niet aan :')


Jester_ schreef:
Goeed bezig allemaal! Leuk om te zien dat iedereen zo gemotiveerd is :j

Ik ben net pas uit bed en had met mezelf afgesproken nu niet te wegen omdat dat toch niet klopt (ben dan wel net wakker maar toch anders dan normaal) maar was toch 0,4 minder dus jeej!


Netjes!

Ik ben nog aan het bedenken wat het beste is wat betreft het wegen. Ik weet van mezelf dat dagelijks wegen een obsessie wordt, hier heb ik al eerder mee te maken gehad. 1 keer in de week wegen is opzich prima, maar ik kan vaak niet wachten. Dus misschien vaste dagen, ma woe en vrij.
Ik kan niet wachten om ook mijn resultaten te kunnen delen!

Eloya

Berichten: 5192
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 17:43

@Kelly av, dat heb ik ook, daarom heb ik nu besloten pas te wegen de 17e bij de volgende dietist afspraak, maar die weegschaal kijkt me steeds aan.

Hier vanmiddag weer een trots momentje haha, we waren bij Ikea en ik heb geen friet of balletjes genomen omdat we vanavond frietjes eten. dus ik heb pastasalade genomen! met kip, pesto en rucola, veel rucola. ik kan alleen nu al minder op dan voorheen, best apart om te merken.

vanavond dus frietjes, maar dat moet kunnen 1x in de week en we hebben het de afgelopen 3 weken niet gehad. we bakken het zelf.

qua beweging vind ik nog lastig, ik ga weer 1x per week badmintonnen, en ik loop wel met de honden en in huis maar door mijn lyme heb ik veel pijn in mijn lijf en gewrichten. en sportschool is te duur. dus dat weet ik nog niet wat ik ga doen

Anoniem

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 17:56

Wij eten ook frietje vanavond.
Ik neem dan vaak wat chilisaus ipv mayo.
En bv een frikadel zonder iets.
Of zon heel klein Vietnamees loempiaatje erbij.
Hebben wel bijna 1,5 uur stevig gewandeld in heuvelachtig bos met paard en hond.
Heb vanochtend vetarme Griekse yoghurt op en tussen de middag twee volkoren boterhammen met smeerkaas (sambal)

Wdj

Berichten: 481
Geregistreerd: 26-04-13
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 18:02

Ik heb net voor morgen klaar gemaakt:
Ontbijt: smoothie met kokosmelk, peer, komkommer en kiwi
Tussendoor: wrap van 2 eieren, gevuld met sla, tomaat en tonijn
Lunch: salade met sla, komkommer, tomaat en sperziebonen
Tussendoor om 15 uur: kiwi en/of banaan, óf handje noten
Avondeten: spruitjes met pastinaak puree en stukje varkenshaas.

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-17 18:08

weer veel tips en motivaties! toppers allemaal!

hiervandaag een feestje gehad. Mijn biologische oma wordt morgen 90 en er was dus een familiefeestje. Lekkere lunch etc.
ik heb net de app ingevuld, wel schatten, ik ga daar neit met mn weegschaaltje staan. Ik heb het heel netjes binnen de perken gehouden. Wel een petit fours op, maar dat is het enige da tik gesnoept heb. veel thee gedronken, 2 donkerbruine sneetjes brood met wat boter en rosbief, half kommetje tomatensoep en pastasalade met extra sla erdoorheen gemengd. Hierdoor ong 900 calorieën gegeten tot nog toe. Nu nog avondeten bedenken en boodschappen doen. Weegschaal was niet lief vanochtend, maar ik heb weinig geslapen en gister hardgelopen, ik gok dat mijn lijf wat vocht vasthoud op t moment.

_MelisS

Berichten: 2979
Geregistreerd: 05-08-05
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 18:12

Jester_ schreef:
Goeed bezig allemaal! Leuk om te zien dat iedereen zo gemotiveerd is :j

Ik ben net pas uit bed en had met mezelf afgesproken nu niet te wegen omdat dat toch niet klopt (ben dan wel net wakker maar toch anders dan normaal) maar was toch 0,4 minder dus jeej!


Is inderdaad leuk om te lezen, blijf je zelf ook gemotiveerd van vind ik! :D
Top!! :D

Anoniem schreef:
Wij eten ook frietje vanavond.
Ik neem dan vaak wat chilisaus ipv mayo.
En bv een frikadel zonder iets.
Of zon heel klein Vietnamees loempiaatje erbij.
Hebben wel bijna 1,5 uur stevig gewandeld in heuvelachtig bos met paard en hond.
Heb vanochtend vetarme Griekse yoghurt op en tussen de middag twee volkoren boterhammen met smeerkaas (sambal)


Ahg, af en toe moet dat ook best kunnen toch!

Wdj schreef:
Ik heb net voor morgen klaar gemaakt:
Ontbijt: smoothie met kokosmelk, peer, komkommer en kiwi
Tussendoor: wrap van 2 eieren, gevuld met sla, tomaat en tonijn
Lunch: salade met sla, komkommer, tomaat en sperziebonen
Tussendoor om 15 uur: kiwi en/of banaan, óf handje noten
Avondeten: spruitjes met pastinaak puree en stukje varkenshaas.


Klinkt goed! Heerlijk een hoop groente!



Niet slecht elain! Netjes inderdaad.
Weegschaal zal over een paar dagen wel weer lief zijn! Je kan het!!



Ik ben vandaag op kraamvisite geweest, 2 glazen water gedronken inplaats van cola, maar toch wel een beschuit met muisjes genomen. Hoort er toch wel een beetje bij!
:D

Anoniem

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 18:14

Nou dat is t ook wel vind ik.
Je moet jezelf ook niet alles ontzeggen.
wat ook wel werkt is van iets minder nemen, als dat kan.
Dus een handje chipjes (en geen halve zak) als je écht die craving hebt...
1 blokje chocola, niet de reep...

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-17 18:20

Anoniem schreef:
Nou dat is t ook wel vind ik.
Je moet jezelf ook niet alles ontzeggen.
wat ook wel werkt is van iets minder nemen, als dat kan.
Dus een handje chipjes (en geen halve zak) als je écht die craving hebt...
1 blokje chocola, niet de reep...

dat is de clue denk ik... maar ja, meestal... als je er eenmaal aan begint

Wdj

Berichten: 481
Geregistreerd: 26-04-13
Woonplaats: Bunnik

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 18:23

Zoals eerder aangegeven eet ik min of meer naar de paleo richtlijnen. Zoals je kan zien, bestaat dat niet alleen uit grote hompen vlees. Mocht er interesse zijn, wil ik wel vaker m'n dagmenu plaatsen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 18:29

Anoniem schreef:
Nou dat is t ook wel vind ik.
Je moet jezelf ook niet alles ontzeggen.
wat ook wel werkt is van iets minder nemen, als dat kan.
Dus een handje chipjes (en geen halve zak) als je écht die craving hebt...
1 blokje chocola, niet de reep...

Kijk, als je echt wilt afvallen is het natuurlijk praktischer om het niet te doen.. Of om het in ieder geval zo in te passen in je dag dat het geen negatieve effecten heeft. Als ik 's avonds een zak chips leeg wil vreten doe ik dat met liefde, maar dan zorg ik wel dat ik over de rest van de dag een beetje bespaard heb zodat ik qua kcal in ieder geval ruimte heb om die zak chips te eten.

1 blokje chocola zal geen zoden aan de dijk zetten maar het is moeilijk om het bij 1 stukje te houden, en als je door je hele dag zo blijft denken komen er veel meer kcal binnen dan je denkt.. Want dat ene blokje chocola, dat ene handje chips en dat ene glaasje cola samen tikken wel weer aan als je echt wilt/moet afvallen.
Absoluut genieten hoor! Ik ben volledig voorstander van het aanpassen van je levensstijl op zo'n manier dat je het de rest van je leven vol kan houden.

_MelisS

Berichten: 2979
Geregistreerd: 05-08-05
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 18:30

EmptyWords schreef:
Anoniem schreef:
Nou dat is t ook wel vind ik.
Je moet jezelf ook niet alles ontzeggen.
wat ook wel werkt is van iets minder nemen, als dat kan.
Dus een handje chipjes (en geen halve zak) als je écht die craving hebt...
1 blokje chocola, niet de reep...

dat is de clue denk ik... maar ja, meestal... als je er eenmaal aan begint


Dat heb ik ook ja, zolang ik nu niets in huis haal en geen gekke dingen eet gaat het prima.
Ook in de winkel kan ik makkelijk die paden inlopen en niets kopen.
Maar ik 1maal begin sla ik vaak weer zo door := Mijn zelf beheersing is nog niet goed, komt wel weet ik zeker. Maar moet even langer bezig zijn doorvoor. haha :P

Voorheen aten wij iedere vrijdag patat. Dat hebben we voorlopig ook maar even laten gaan. Vind dat zo iets echt wel moet kunnen, maar niet meer iedere week!

Yasmijntje

Berichten: 2084
Geregistreerd: 13-09-13

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 18:32

Zelf hoef/wil ik niet af (te) vallen, maar ik wil nog even tegen TS zeggen hoe ontzettend knap ik het van haar vind, en allen die met haar meedoen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 18:50

Emmaa_ schreef:
Anoniem schreef:
Nou dat is t ook wel vind ik.
Je moet jezelf ook niet alles ontzeggen.
wat ook wel werkt is van iets minder nemen, als dat kan.
Dus een handje chipjes (en geen halve zak) als je écht die craving hebt...
1 blokje chocola, niet de reep...

Kijk, als je echt wilt afvallen is het natuurlijk praktischer om het niet te doen.. Of om het in ieder geval zo in te passen in je dag dat het geen negatieve effecten heeft. Als ik 's avonds een zak chips leeg wil vreten doe ik dat met liefde, maar dan zorg ik wel dat ik over de rest van de dag een beetje bespaard heb zodat ik qua kcal in ieder geval ruimte heb om die zak chips te eten.

1 blokje chocola zal geen zoden aan de dijk zetten maar het is moeilijk om het bij 1 stukje te houden, en als je door je hele dag zo blijft denken komen er veel meer kcal binnen dan je denkt.. Want dat ene blokje chocola, dat ene handje chips en dat ene glaasje cola samen tikken wel weer aan als je echt wilt/moet afvallen.
Absoluut genieten hoor! Ik ben volledig voorstander van het aanpassen van je levensstijl op zo'n manier dat je het de rest van je leven vol kan houden.



tuurlijk.
maar het gebeurt vaak dat mensen zich alles ontzeggen, om dan vervolgens op een "zwak" moment toch los te gaan en dan écht los.
Dan kan je beter, als je dat zelf kunt, een klein hapje/stukje nemen.
Bijvoorbeeld op een verjaardag, uit eten, enzovoorts.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 18:51

Anoniem schreef:
tuurlijk.
maar het gebeurt vaak dat mensen zich alles ontzeggen, om dan vervolgens op een "zwak" moment toch los te gaan en dan écht los.
Dan kan je beter, als je dat zelf kunt, een klein hapje/stukje nemen.
Bijvoorbeeld op een verjaardag, uit eten, enzovoorts.

Dat ben ik voor de volle 100% met je eens! Door het voor jezelf leuk te houden verhoog je de kans in ieder geval aanzienlijk dat het lukt.

Saul

Berichten: 9652
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 18:53

En daar gaat het bij mij fout.
Beter niks dan 1 blokje of handje. Eenmaal iets geproeft te hebben gaan de remmen los |o

Reusje0504

Berichten: 1682
Geregistreerd: 30-10-12
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 18:55

Supergoed bezig allemaal joh! Ik had ook even een moeilijk momentje we waren in de stad en kregen veel trek maar heb een soepje gehad bij een biologisch restaurant (paprikasoep) en het broodje aan mn vriend gegeven. Trots op mezelf!

Grapjasjes12

Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 19:23

En daarom hou ik nu zo van mijn kcal bijhouden! Dan kun je zien dat hier en daar wat lekkers prima past.

Vraagstuk: hoeveel kcal bevat mijn menu van vandaag? Uiteraard zonder het te checken he ;)

O: kwart pompoen, 55gr havermout, 25gr whey, 15gr roomboter
L: 70gr spinazie, halve komkommer, 5 cherrytomaatjes, 150gr kipfilet, 15gr olijfolie, 15gr Zaanse mayonaise, azijn en kruiden
T: 1,5 kaas-uibol
A: bord vol macaroni, kipfilet, linzen, bloemkool,ui, knoflook, tomatensaus en roomboter èn olijfolie. Plus nog een te vol glas rode wijn á 160ml

Ik heb 2300kcal verbruikt vandaag en ik zit comfortabel vol. Rara, hoeveel kcal heb ik gegeten met dit royale lijstje?

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20039
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 19:35

Wat zijn jullie allemaal knap zeg. Weegschaal zie je idd niet elke dag wat aan, maar komt wel goed!

Ik durf echt dat ene blokje chocola niet, ben erg bang dat ik dan in ene alle kasten leegvreet. :o

Ik had vandaag de hele dag een fantasie over hoe ik mezelf na 10 kg zou belonen met kfc. Die dan weer verdrongen werd met iets leuks kopen, want dat zou beter zijn. En daar bleef ik tussen twijfelen. Want ik kan eten beter niet meer als beloning zien, maar ik vraag me af of ik dat mezelf ooit aan zal kunnen leren. :o Ik ben zo raar en verknipt. :=

Yasmijntje schreef:
Zelf hoef/wil ik niet af (te) vallen, maar ik wil nog even tegen TS zeggen hoe ontzettend knap ik het van haar vind, en allen die met haar meedoen!


Dankje! <3

Anoniem

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 19:39

Ik heb met mezelf de afspraak dat ik bepaalde dingen mag kopen als ik bepaalde kilo's kwijt ben. Nu koop ik eigenlijk al mijn sportkleding bij de Decathlon (want super goedkoop) maar mag van mezelf een mooie Nike broek als ik 15 kilo ben afgevallen etc.

Over Decathlon gesproken, net nog even een bestelling gedaan :)) Ik ga aan het einde van de maand naar Canada en heb daar 2 hiking trails uitgezet die ik graag wil lopen. Had daar eigenlijk helemaal geen geschikte equipment voor dus heb nu een paar hardloopschoenen, een hardloopjasje, een thermoshirt, een normaal sportshirt, een thermolegging en een normale sportlegging gekocht. In totaal maar 70 euro... Duurste was het jasje van 21 euro :=

Saul

Berichten: 9652
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 19:41

Ik durf niet te gokken. De producten die ik gebruik ken ik ondertussen wel maar gebruik weinig van jouw lijstje.

Ben "blij" te lezen dat meer mensen "fantaseren" over eten :')

Ik heb al vanaf vanmorgen zin in het avond eten wat nu in de oven staat. Eigenlijk in en in triest .... -O-

Oh ik hou van decathlon!
Misschien wel een idee mezelf ergens mee belonen als ik op mijn streefgewicht zit ...

Nannetje7
Berichten: 73
Geregistreerd: 19-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 19:44

Tyrcanol schreef:
En daar gaat het bij mij fout.
Beter niks dan 1 blokje of handje. Eenmaal iets geproeft te hebben gaan de remmen los |o


Dat heb ik ook altijd! Ik kan dus ook beter niets nemen, of als iemand iets aanbied en er is daarna niks anders in de buurt :j