paardrijden en overgewicht.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tango1979

Berichten: 2526
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 19:00

Ik lees hierboven ook veel over verleidingen weerstaan. Mocht je van bakken houden? Ik maak dus heel veel cakes/ cupcakes/ brownies/ bananenbrood, pannenkoekjes etc. Dat neem ik echt elke dag wat van (soms zelfs 2x) Ik zoek dan vaak recepten met kokosmeel (minder koolhydraten)

Zo heb ik toch t idee dat ik kan snoepen terwijl t veel gezonder is dan spul uit de supermarkt vol suiker en E nummers. Laatst zelfs bountys gemaakt met kokosrasp honing en hele pure chocolade

Anoniem

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 19:01

Oh dat is lekker. dat moet ik ook weer eens doen, heb je tips voor recepten?(mag hartig en zoet zijn. liefste iets wat je op 1 dag in hoeveelheid kan maken en dan bewaren)

callum
Berichten: 2783
Geregistreerd: 06-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 19:06

Das een pittig doel. Wel heel goed dat je zoveel beweegt.
Ik weeg 108 en wil naar mijn eigen gewicht terug en dat 56 kg ik ben 1.64.
Ik loop 4 keer per dag met mijn hondjes. 2 keer een half uur tot 3 kwartier en 2 keer een kwartier en 3 keer per week loop ik nog een keer extra een uur met de jongste hond.
Qua eten ga ik terug naar 2 tot 3 maaltijden per dag. Als ik er 3 doe is mijn ontbijt yuvo shake. De rest varieert. En ik wil weer gaan steppen met mijn honden.

Ik wil eigenlijk eten weer gaan gebruiken waar het voor bedoeld is en dat is brandstof voor je lijf. En niet meet als troost of vermijding. En ja af en toe mag ik echt wel iets heel lekkers maar dat is idd heel af en toe. En als ik heel erg zin heb heb ik 80% pure chocola en dan 1 stukje. Qua afval doel heb ik er geen. Ik wil gewoon weer gelukkig worden en weer kunnen functioneren

callum
Berichten: 2783
Geregistreerd: 06-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 19:08

Anoniem schreef:
Oh dat is lekker. dat moet ik ook weer eens doen, heb je tips voor recepten?(mag hartig en zoet zijn. liefste iets wat je op 1 dag in hoeveelheid kan maken en dan bewaren)


Dit soort recepten kan je vinden op veel paleo websites. Zijn echt leuke dingen die je kan maken

Ook eieren muffins. Gewoon eieren met spek of ham in je muffin vorm doen en dan in de oven super makkelijk en eens iets anders

callum
Berichten: 2783
Geregistreerd: 06-09-10

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 19:11

Eetgoedvoeljegoed.nl heeft ook leuke recepten

Jester_

Berichten: 12258
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 19:15

Gypsy schreef:
Dames gewoon gezellig meedoen!
Afvallen is denk ik ook maar net waar je je goed bij voelt, er zijn vast meerdere wegen naar Rome.

Ik ben denk ik al een hoop vocht kwijt, vanmorgen weer 0.7 kg eraf wat het totaal op 4 kg sinds zondag brengt. :=


Dat gaat lekker dan! Dat motiveert wel :j

Jester_

Berichten: 12258
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 19:18

Anoniem schreef:
Nou ik zal nog even meelezen.
Ik eet heus wel vetten, avocado, zalm, olie, soms war noten..
Maar roomboter volle kwark dikke hompen vlees enzovoorts zoals ik bij koolhydraatarm at: never. Dat is gewoon njet goed voor je.
Ik eet dan liever gewoon een volkomen bruine boterham met goed beleg, ook heus kaas maar san met sla of
Komkommer of dergelijke erbij op.

Bij mij valt winst te behalen in gezondere keuzes en minder vet, echt.


Zo doe ik het ook hoor :j

Grapjasjes12

Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 19:27

Mizora schreef:
Ik wil me hier ook wel bij aansluiten. Ik ben Anneloes en ik woog 1 januari 121.2kg. Met 1.63 is dat veel te zwaar. Nu ben ik 119.2kg, waarvan wel een groot deel vocht is geweest. Ik heb samen met mijn moeder 2 paarden. Een oud manegepaardje met een ideaalgewicht van zo'n 500-550kg (nu nog veel te mager, 2 maanden in bezit en al flink bijgekomen) en een 4.5-jarige Groninger met een ideaalgewicht van 800-850kg die ook nog te mager is maar ook al goed bijkomt (2 weken in bezit, hij heeft een tandprobleem).

Ik wil op beide gaan rijden, maar dan moet er eerst een flink aantal kg af. Op Echt Waar, de Groninger (vader is Echt Wel), mag ik van mijzelf gaan rijden als ik maximaal 100kg weeg. Dan is hij ook wel weer goed op gewicht want zelfs als het afvallen heel goed lukt duurt dat toch nog 3 maanden (1.5kg per week zou dat zijn) en waarschijnlijk dus ruim 4 maand (1kg per week) minimaal. Op Olena, het oude damespaardje, wil ik maximaal 75kg wegen. Ze heeft ook stevig artrose en is het herstel gewoon lastiger. Ze heeft meer moeten inleveren en is toch al wat ouder. Dus dat is een langetermijn-doel.

[ [url=m/uB1PDd.jpg]Afbeelding[/url] ]

Het paard is trouwens Echt Waar. Het touwhalster van de tandarts was een ruime full maar dan kon hij zijn mond niet meer open doen. Het lijkt me duidelijk dat ik de dame ben met het lichtblauwe vest dat het paard vasthoud.

Ik vervang ontbijt en lunch door (bij elkaar) 1L mager melk, 50g whey perfection (eiwitpoeder), 35g ultra fine oats (havermeel) en 20-25ml lijnzaadolie. Daarnaast eet ik minimaal 2 en vaak 3 of 4 stuks fruit en een tomaat met een stuk komkommer als snacks tussendoor. Bij de koffie een dun plakje ontbijtkoek, bij de thee of een kaakje of een sneetje brood met mager beleg. Avondeten ook gewoon, redelijk lijnvriendelijk. Ik eet 's avonds bij mijn ouders mee omdat ik 's middags bij hen op kantoor werk en zo kom ik minder in de verleiding om verkeerd te eten 's avonds.

Mijn shakes zijn bij elkaar ongeveer 860kcal (330 uit de melk, 200 uit eiwitpoeder, 130 uit havermeel en 200 uit lijnzaadolie). Daarmee krijg ik al mijn koolhydraten, eiwitten en vetten al binnen. Hierdoor heb ik veel minder de neiging tot snoepen. Ik fitness 2x per week, probeer 5-6 dagen in de week met een paard bezig te zijn en wandel mijn honden 45-60 minuten per dag. Nu ze loops-af zijn hoop ik dat het lukt om met ze langs de dijk te gaan lopen, dan wordt het 1.5 uur per dag. 1 van de 2 is heel prikkelgevoelig waardoor lang wandelen voor haar op veel plaatsen heel lastig is. Voordat ik mijn dames (2 middenslag poedels) had liep ik zelden minder dan 2 uur per dag, dat ik minder zou gaan lopen vanwege de honden was dus totaal onverwachts. Ik ben een emotie-eter, dat is mijn zwakke plek en ik blijf gewoon oefenen om daar mee om te gaan en andere manieren te vinden om de emotie te verwerken. Verder ben ik een sportief persoon die zich vreselijk geblokkeerd voelt door haar overgewicht. Ik heb er eerder 22kg af gekregen (van 112 naar 90kg) maar dat is er in stressperiodes allemaal weer aangegeten en nu wil ik ze er echt weer af hebben.

Mijn doel is om uiteindelijk 55-65kg te wegen. Wat het uiteindelijk wordt, hangt af de spiermassa die onder het vet tevoorschijn komt.


Het klinkt alsof je je goed ingelezen hebt en goed hebt nagedacht over je plan +:)+

Ik neem aan dat je weet dat je de shakes op een gegeven moment moet gaan eten :)

Vala

Berichten: 6728
Geregistreerd: 31-05-05
Woonplaats: Werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 19:29

Ik vind dit echt zo'n fijn topic, heb al veel goede tips gelezen. Bij mij is het huidige dieet helaas nog steeds de buikgriep die ik al sinds 30 december heb. Voel me wel al weer een stuk beter maar mijn darmen protesteren nog tegen eten, kan nog heel weinig eten op dit moment. Wel 4,5 kg eraf hierdoor dus het is, hoe gek het ook klinkt, een soort van goede start om door te zetten als ik weer helemaal beter ben.

_MelisS

Berichten: 2979
Geregistreerd: 05-08-05
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 19:31

Mijn avond eten, met een klein beetje rijst!


Afbeelding

Jester_

Berichten: 12258
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 19:35

Anoniem schreef:
Ketchup is in principe een betere keus dan mayo.
Maarja ook dat is lastig want voor iemand die weinig kh eet is mayo prima.

En dat maakt t dus gelijk zo lastig.


Dat dacht ik ook altijd, maar in ketchup zit heel veel suiker!! :')

Anoniem

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 19:35

Oh echt? Pfff lastig.

Jester_

Berichten: 12258
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 19:37

Josien_ schreef:
Ik heb er sowieso last van dat zodra ik bewust gezond probeer te eten dat ik dan spontaan de hele dag aan pizza en chips denk :Y) .


Echt he := :+

Tango1979

Berichten: 2526
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 19:41

Ik haal veel van http://www.fitbeauty.nl en van http://www.chocolatecoveredkatie.com

Ik koop kokosmeel bij de action super goedkoop! Google gewoon wat je lekker vind (appelcake, chocoladecake, Kokoscake etc etc) en zet er +kokosmeel achter.

Komt inderdaad vaak van paleo sites af. Daar haal ik vaak recepten. T idee achter paleo is dat je zo clean mogelijk eet met zo min mogelijk toevoegingen.

Reusje0504

Berichten: 1682
Geregistreerd: 30-10-12
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 19:44

Pfoe wat gaat dit topic hard! Ik lees alles mee maar reageren wordt wat lastig. De tips van phormicola zijn super!! Ik heb myfitnesspal gedownload en vind het een fijne app. Ik heb nu als doel 1650 kcal per dag en 200 extra op de dagen dat ik roei. Dit zou volgens de app uitkomen op 0.8kg per week afvallen. Morgen ga ik de hele dag aan de bak/kook om ontbijtmuffins, notenrepen en wraps te maken. Lekker veel groente en eiwitten maar ook af en toe brood en aardappelen. Ben bijv. heel erg gek op stamppot en daar doe ik dan lekker veel groente bij!

Jester_

Berichten: 12258
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 19:46

Ik heb net als ontbijt erwtensoep gehad :') fijn die nachtdiensten haha. Of dat zo gezond is weet ik niet maar ach, waarom niet?

Femek2902

Berichten: 1322
Geregistreerd: 07-05-12
Woonplaats: Aan de ijssel

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 20:00

Memories: Dankjewel voor het mooie compliment!

Jester_: Haha dat klinkt ontzettend lekker #not :')

Waar ik zelf op het moment enorm tegenaan loop is dat het eigenlijk heel goed gaat.. Maar dat ik zodra ik eet ook direct dwangmatig veel te veel eet. Zolang ik niet eet gaat het geweldig, maar zodra ik wel eet moet ik ook direct veel te veel hebben.

Dus bijv. met crackers: die zijn per vijf verpakt en gaan dan in 1 keer op.

Ik merk ook dat ik het enorm lastig vind om dus 5-6x op een dag te eten. Want dan moet ik er dus 6x per dag bewust mee bezig zijn dat ik een gezonde keuze maak en dat vind ik enorm moeilijk. Want die hele verslaving in mij schreeuwt om voor die dikke plak cake te gaan ipv de appel of de rijstwafel.
Hoe lossen jullie dat op?

Voor nu neig ik er naar om het gewoon zo te laten.. Ik heb namelijk wel het gevoel dat ik dit langere tijd zo kan volhouden en de kilos vliegen eraf. En dat terwijl ik overdag geen eten afsla. Ik ben namelijk sinds kerst al bijna 5 kg kwijt.

Jester_

Berichten: 12258
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 20:02

Lekker zo doorgaan! Die 5 crackers is echt niet veel hoor, daar zit zo weinig in. Die schreeuw op zoetigheid wordt vanzelf minder. Of spreek af dat je op ... iets mag eten wat je echt lekker vind. Ik ga de 18e tapas eten en kijk er nu al naar uit :j

Johnnydepony
Berichten: 1415
Geregistreerd: 15-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 20:05

Ik ben zelf ook wel verl wijzer geworden door verschillende boeken te lezen. Boeken van atkins/sonja bakker/dr frank etc etc. Ik ben zelf niet zo goed in het strikt volgen van alle recepten en week menu's (daar wordt ik dus tureluurs van). Maar alles bij elkaar steek je er wat van op en geeft het inzicht in wat waar in zit. Dat maakt goede keuzes maken in de supermarkt een stuk makkelijker.

callum
Berichten: 2783
Geregistreerd: 06-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 20:12

Femek2902 schreef:
Memories: Dankjewel voor het mooie compliment!

Jester_: Haha dat klinkt ontzettend lekker #not :')

Waar ik zelf op het moment enorm tegenaan loop is dat het eigenlijk heel goed gaat.. Maar dat ik zodra ik eet ook direct dwangmatig veel te veel eet. Zolang ik niet eet gaat het geweldig, maar zodra ik wel eet moet ik ook direct veel te veel hebben.

Dus bijv. met crackers: die zijn per vijf verpakt en gaan dan in 1 keer op.

Ik merk ook dat ik het enorm lastig vind om dus 5-6x op een dag te eten. Want dan moet ik er dus 6x per dag bewust mee bezig zijn dat ik een gezonde keuze maak en dat vind ik enorm moeilijk. Want die hele verslaving in mij schreeuwt om voor die dikke plak cake te gaan ipv de appel of de rijstwafel.
Hoe lossen jullie dat op?

Voor nu neig ik er naar om het gewoon zo te laten.. Ik heb namelijk wel het gevoel dat ik dit langere tijd zo kan volhouden en de kilos vliegen eraf. En dat terwijl ik overdag geen eten afsla. Ik ben namelijk sinds kerst al bijna 5 kg kwijt.


Top dat je lekker afvalt zo. Ik merk dat als ik mijn brood en crackers weg laat( wat ik helaas zal moeten blijven doen ivm darmen die reageren op tarwe) ik veel minder trek heb.
Ik heb een tijd braaf 6 keer per dag gegeten op advies van diëtiste en dat past absoluut niet bij me.

Misschien een beetje spelen met hoeveel maaltijden je eet. Kijken of je je daar prettiger bij voelt. En proberen ipv appel een ei te eten of een appel en 4 noten. Paranoten vind ik erg lekker en ze verzadigen heel goed. Let wel op dat je niet teveel noten eet. Ik houd het bij 4 tot 6

daffodil

Berichten: 10441
Geregistreerd: 12-11-03

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 20:15

Ik vind 6x per dag eten ook best heftig en dat lukt niet altijd maar elk tussendoortje telt mee als een eetmoment. Wat bij mij echt heel veel verschil maakte is niet meer eten en drinken tegelijkertijd. Je verdunt je eten en dus kun je meer op. Volgens de richtlijnen zou er 20 minuten tussen moeten zitten om het meest optimale resultaat te krijgen.

Ik vind pizza ook echt zo zalig ruiken maar los van het feit dat ik waarschijnlijk niet meer dan 1 of 2 punten opkan, is het voor mij geen aanrader, veel te hoog in koolhydraten. Gisteren heb ik een alternatieve gemaakt van een kleine wrap met drie soorten kaas erop, krokant gebakken in de pan. Zo kwam ik aan 30 eiwitten én had ik het idee een pizza te eten! Hij was ook echt zalig!

Grapjasjes12

Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 20:22

Nog een random tip:

De ronde, oranje pompoenen zijn fantastisch. Ze bevatten per 100gr 14kcal, het vult gigantisch en je kunt ze overal voor gebruiken.

- in plaats van aardappelen, met zout en rozemarijn bijvoorbeeld
- door je havermout ipv banaan
- verwerkt in een gezond toetje

Als ik echt streng cut dan eet ik bijna dagelijks pompoen. Bij zoete trek doe ik er kaneel en wat zoetstof overheen. Heerlijk en je zit goed vol! En als ik zeg dat het vult dan vult het écht, ik ben onverzadigbaar :+
Ze smaken heel 'cheaty', zetmelerig als aardappelen.
En als het moet eet je een hele pompoen op en heb je nog maar 100kcal ofzo gegeten.

listiglistje

Berichten: 14402
Geregistreerd: 03-02-05
Woonplaats: Ittervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 20:25

phormicola schreef:
Nog een random tip:

De ronde, oranje pompoenen zijn fantastisch. Ze bevatten per 100gr 14kcal, het vult gigantisch en je kunt ze overal voor gebruiken.

- in plaats van aardappelen, met zout en rozemarijn bijvoorbeeld
- door je havermout ipv banaan
- verwerkt in een gezond toetje

Als ik echt streng cut dan eet ik bijna dagelijks pompoen. Bij zoete trek doe ik er kaneel en wat zoetstof overheen. Heerlijk en je zit goed vol! En als ik zeg dat het vult dan vult het écht, ik ben onverzadigbaar :+
En als het moet eet je een hele pompoen op en heb je nog maar 100kcal ofzo gegeten.

Doe ik ook, pompoensoep, pompoenovenschotels, pompoenmuffins heerlijk! Zit echt weinig in en vult heel goed!

Maar dat vind ik dus ook van Peulvruchten, volgens mij wordt dat hier in NL ook weinig gegeten!

Femek2902

Berichten: 1322
Geregistreerd: 07-05-12
Woonplaats: Aan de ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 20:26

Callum, dat met die noten durf ik echt niet aan. Ik denk dat ik compleet uit de bocht vlieg na een week :o
Ow en eieren vind ik ook onwijs lekker, dus bij een vreetbui savonds gaat dat ook niet goed. Ondanks dat ze dus heel gezond zijn, heb ik besloten om ze deze eerste periode niet te halen.

Ik denk dat mijn eetritme er op een dag ongeveer zo uitziet:
ontbijt: 300 kcal
lunch/tussendoor: 200 kcal
Deze twee vallen ook nog wel eens samen doordat ik nu vakantie heb en dan pas rond 12 uur opsta.
avondeten (rond acht uur): 800-1000 kcal. -> gezonde kcal! Dus geen snacks, maar echt degelijk avondeten wat je ook voor een gezin zou maken.
En vervolgens ga ik rond 12 uur naar bed en drink ik savonds veel thee/water en af en toe een glas melk of lichte ranja als ik erge trek heb.

Op het moment studeer/werk ik niet en heb ik weinig structuur in mijn dag, behalve dat ik naar mijn paard moet. Vanaf februari ga ik weer studeren en hoop dan ook qua eten een betere structuur te vinden en daardoor minder vaak vreetbuien te hebben. Als ik niet thuis ben, dan kan ik ook de kasten niet leegeten :o

Supervixen

Berichten: 12820
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 20:26

In de allerhande van deze maand staan ontzettend veel tips om kleine, gezondere aanpassingen te maken in je voeding.