paardrijden en overgewicht.

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Lisa_WB
Berichten: 820
Geregistreerd: 07-06-13
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 19:35

Ik vind het echt super knap dat je er zo over durft te praten, echt respect, want dat durven er maar weinig.

Wat bij mij zelf enorm heeft geholpen ( en nog steeds erg helpt en motiveert! ) is kleine doelen stellen van bijvoorbeeld 'maar' 2 of 3 kilo.
Bv: Als ik nou 2 kilo afval, ga ik een heerlijk dagje met vriendinnen naar de sauna. Of als ik nou nog net een kilotje verlies, mag ik dat ene leuke shirt kopen.

Ik mocht pas weer opzoek naar een nieuw paard van mezelf als ik onder ... woog. Dat weeg ik nu, en ben vollop opzoek naar een nieuw maatje :)

Mijn persoonlijke volgende doel is 2 kilo eraf, dan mag ik pas opstappen.

Nu ben ik wel een stuk jonger dan jou dus ik heb geen idee of jij het ook zo ziet, maar dan heb ik het in iedergeval gedeeld :D.
Laatst bijgewerkt door Lisa_WB op 03-01-17 19:35, in het totaal 1 keer bewerkt


Lisa_WB
Berichten: 820
Geregistreerd: 07-06-13
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 09:12

Wat ik weer ga oppakken en mee ga beginnen isMetabolic Balance. Zaterdag & zondag 2 dagen detox, en vanaf maandag weer 3x per dag ( koolhydraat arm ) eten. De eerste dagen zijn het zwaarst, maar als je er eenmaal in zit is het prima te doen :). Heb ook bijna nooit honger tussen de maaltijden.
Hoop dat ik dan rond mijn verjaardag (23 jan) mijn volgende tussentijdse doel heb gehaald :D

Mag dit topic een inspiratie/schop onder je kont voor vele zijn, want je doet het niet voor je paard/ouders/vrienden/partner, maar voor jezelf & je gezondheid.

Let's Go!

Lisa_WB
Berichten: 820
Geregistreerd: 07-06-13
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 20:02

lovelucydan schreef:
phormicola schreef:
Ik rij geen paard meer dus ik doe niet mee! Maar ik ben wel personal trainer en voedingsconsulente, dus als er vragen zijn dan beantwoord ik die graag in dit topic :)



Je hoeft geen paard te rijden om mee te doen hoor. Maar graag voor tips en adviezen. Ik zou graag willen weten wat echt goede eiwit rijke en koolhydraten arme producten zijn ( voor als ik straks de shakes ga afbouwen en over ga op normale voeding



Ik kan je wel wat koolhydraatarme maaltijden doorsturen als je wil? Weet zo 123 geen specifieke producten

Lisa_WB
Berichten: 820
Geregistreerd: 07-06-13
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 20:04

Eloya schreef:
Hier vandaag goede dag
Betere keuzes gemaakt, geen standaard saucijzenbroodje of kroket maar een broodje met kaas, komkommer, sla en ei. Zonder dressing en boter

Gedroogd fruit Ipv niet vullende koekjes in overvloed. En Crystal clear en minder cola

Verder kwark gehaald voor de late avond trek. En havermout om te proberen voor ontbijt. Want ik ontbijt zeer slecht

Ik wil het nu echt
De knop moet om


Met gedroogd fruit moet je ook erg oppassen, hier zit stiekem ook veel suiker in. Maar zeker al beter dan koekjes!

Tips voor havermout; doe er een appel of -halve- banaan doorheen met wat nootjes/krentjes en een snufje kaneel. Zo vind ik het erg lekker en nog steeds gezond!

Lisa_WB
Berichten: 820
Geregistreerd: 07-06-13
Woonplaats: Oss

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 14:43

Morgen is Detox dag 1 ( van de twee :') ) voor mij... kijk er nu al stiekem een beetje tegen op maar heb ook wel weer erg zin om aan de slag te gaan :D

Lisa_WB
Berichten: 820
Geregistreerd: 07-06-13
Woonplaats: Oss

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 10:03

Wat ik echt iedereen aan raad is: meet je zelf op! Je kan alleen je taille doen, maar ook je heup & bovenbeen omtrek. Voor mijn knieblessure ben ik redelijk wat afgevallen, maar ik deed ook veel krachttraining. Wat er uiteindelijk af was viel een beetje tegen, maar als je dat toch ziet dat het in je taille 8 cm scheelt, is dat toch leuk om te horen ;)

Lisa_WB
Berichten: 820
Geregistreerd: 07-06-13
Woonplaats: Oss

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 10:32

Wat ik persoonlijk erg lekker vind is Griekse salade. Ik snij 140gr aan komkommer en tomaat, 80gr feta kaas, snufje Italiaanse kruiden en klaar! Je kunt het zo bont maken als je zelf wilt, met ui, olie etc, maar zo is het ook erg lekker. En nog gezond ook ;)


Lisa_WB
Berichten: 820
Geregistreerd: 07-06-13
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 13:09

Vandaag de eerste dag detox. Geen honger gevoel, maar wel een beetje futloos. Straks bij de lunch even een kop boulion erbij.

( Ik detox met bitterzout en 2 dagen alleen groente voor de gene die het interesseert)

Goed idee die eierwrap! Ga ik zeker eens proberen :)

Lisa_WB
Berichten: 820
Geregistreerd: 07-06-13
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 16:56

Ik doe (als echte brood & pasta liefhebber ) wél koolhydraat arm :).
De eerst week mis ik vooral het brood heel erg. Daarna heb ik er wel eens zin in, maar kan ik het makkelijk van me af zetten.

Koolhydraat arm vind ik af en toe echt echt zwaar, maar als ik dan even denk aan waarvoor ik het doe, hou ik het toch weer vol.

Ik merk naast gewichtsverlies dat mijn huid zo veel beter wordt, ik minder vaak hoofdpijn heb & veel beter slaap.
Normaal neem ik altijd melatonine, anders kan ik bijna niet in slaap vallen. Na een tijdje kan ik het dus zonder :)

Lisa_WB
Berichten: 820
Geregistreerd: 07-06-13
Woonplaats: Oss

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 09:35

Vandaag mijn eerste weegmoment na de detox. -2,1 kg en ben helemaal happy! :D

Lisa_WB
Berichten: 820
Geregistreerd: 07-06-13
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 16:50

Mijn dag vandaag;

O: Griekse Yoghurt 0% vet met 1 peer en snufje kaneel
T: 1 manderijn
L: 140gr aan komkommer & tomaat, 80gr feta kaas met snufje italiaanse kruiden + 2 crackers
T: kopje bouillion met 1 cracker
A: gekruide kip in gehakselde bloemkool
T: halve mango.

( avond eten en toetje alvast ingevuld )

Volgens Fitnesspal zit ik pas aan 800 kcal? Ik heb geen hongergevoel -gehad- en voel me prima.
Ga straks nog +-30 min interval op de crosstrainer doen.

Is dit dan echt te weinig?

Lisa_WB
Berichten: 820
Geregistreerd: 07-06-13
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 18:57

Emmaa_ schreef:
Asos is alleen online te krijgen ja, maar je kan het wel gratis terugsturen en je betaalt geen verzendkosten. Ik zweer erbij. Met mijn lengte en gewicht is het echt moeilijk om een broek te vinden voor minder dan 100 euro en bij Asos kosten ze maar twee tientjes.


Heb even snel rondgekeken, maar wat een leuke dingen hebben ze! Gaat dat makkelijk met retouren? En hoelang is de verzendtijd ongeveer?

Lisa_WB
Berichten: 820
Geregistreerd: 07-06-13
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 13:51

Kingeping schreef:
Wat gebruiken jullie als zoetstof door de yoghurt bij koolhydraad arm?
Iets wat niet zo nep smaakt.. In honing, agave of ahorn zitten namelijk heel veek koolhydraten...

Een appel / peer / kiwi / halve banaan plus een snufje kaneel :)

Lisa_WB
Berichten: 820
Geregistreerd: 07-06-13
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 14:43

Kingeping schreef:
Dat is heel lekker maar totaal niet koolhydraad arm.. Dan mag ik de rest van de dag ongeveer niet meer eten..
na 2 weken mag ik gelukkig meer koolhydraten :)


Raar, ik volg een koolhydraatarm programma en onbijt hier bijna elke dag mee :)

Lisa_WB
Berichten: 820
Geregistreerd: 07-06-13
Woonplaats: Oss

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 16:53

Vanochtend weer eens op de weegschaal gestaan, -1,6 kg *\%/*
Dat maakt nu -3,4kg vanaf mijn start op 4 januari :):)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, Bo_Y, DemDeempel, Dewii, HELder, nicole_floor, xColorCross en 41 bezoekers