paardrijden en overgewicht.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
carley

Berichten: 226
Geregistreerd: 18-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 00:19

Ik lees lekker mee voor tips. Wil wel wat kwijt maar moet maar weer is op de weegschaal gaan staan om in kilo's uit te drukken... maar gezond eet tips vind ik altijd leuk.

Ik heb nog een super recept voor havermout!
Prak een banaan in een bakje, roer een rauw ei door en dan havermout erdoor en voor iets zoetere smaak rozijnen of honing, even 30 seconden in de magnetron en je hebt een heerlijke cake! Wel gelijk opeten. Ook lekker om er appel doorheen te doen voor t verwarmen en kan ook ipv banaan.
Vaak eet ik er ook nog kiwi of sinaasappel bij omdat ik sochtends altijd honger heb. Eetsmakelijk!

callum
Berichten: 2783
Geregistreerd: 06-09-10

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 00:29

Ik zou de honing en rozijnen weglaten. Ik maak deze vaak maar dan idd met banaan ei en havermout. Soms met lijnzaad extra erdoor en dan een hele appel en kaneel. Zoeter hoeft echt niet anders knal je je insuline spiegel gelijk door het dak sochtends en heb je de hele dag honger

EmptyWords

Berichten: 10573
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-17 00:59

Leuk hoor. .... al die recepten met fruit.... helemaal die bananendingen. ... zou voor mij erg goed zijn om af te vallen. Als ik banaan ruik heb ik de rest van de dag al geen trek meer :') . Collega pelde vanochtend zijn banaan en er zaten wat van die sliertjes aan.... kokhals neigingen heb ik nog net kunnen onderdrukken :')

Jester_

Berichten: 12258
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 01:43

Hier ook obsessief met eten hoor. Ik mijn hoofd heb ik altijd honger. Normaal ben ik dan bezig met wat voor lekkere dingen ik vannacht is ga eten, maar nu weer met alle 'gezonde' dingen

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34597
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 08:28

Eet je dan warme banaan...brrrr...vind banaan heel lekker, zo uit de schil :j anders, neu..havermout wil ik wel eens proberen. Banaan heb ik een keer door de brinta gedaan, vond dat heel vies :') bananenbrood vond ik ook niet lekker. Heb een keer bananenmuffins met amandelmeel gemaakt. Die vond ik dan wel weer lekker.

Tango1979

Berichten: 2526
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Noord Brabant

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 08:53

Heel herkenbaar dat honger gevoel had ik ook altijd. Ik eet nu een half jaar volgens IF (kort gezegd je eet al je maaltijden gedurende 10u op de dag de andere 14u eet je niets). Na ongeveer 2 weken was mijn lichaam daar aan gewend en omdat je in die 10u veel grotere maaltijden eet heb ik veel minder last van dat hongergevoel

Zerena

Berichten: 3882
Geregistreerd: 29-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 09:12

callum schreef:
Ik zou de honing en rozijnen weglaten. Ik maak deze vaak maar dan idd met banaan ei en havermout. Soms met lijnzaad extra erdoor en dan een hele appel en kaneel. Zoeter hoeft echt niet anders knal je je insuline spiegel gelijk door het dak sochtends en heb je de hele dag honger


Hoeveel havermout doe je hier dan door?

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 09:51

3 paginas bijlezen van 1 avond. Kletsmajoren.


Wat doet havermout qua caloerien en koolhydraten?

Ik ben er wel benieuwd naar. Maar snap niet zo goed hoe het klaargemaakt moet worden.

listiglistje

Berichten: 14402
Geregistreerd: 03-02-05
Woonplaats: Ittervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 10:00


Spekkie01

Berichten: 663
Geregistreerd: 07-11-08
Woonplaats: In de polder

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 10:30

Ik ga zo naar de sportschool. Heb net voor het eerst in maanden op de weegschaal gestaan en kreeg zowat een rolberoerte. Ik wist wel dat ik aangekomen was, maar stiekem 4 kilo meer dan ik dacht.

Nu moet het dus echt gaan gebeuren, die weegschaal was een niet zo fijne confrontatie met mezelf.

Nog 2 dagen van visite en uit eten helaas, dus maandag pakken we het dieetplan streng op. Pfffftttt ik zie er behoorlijk tegen op.

Grapjasjes12

Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 10:33


leenbeesje

Berichten: 356
Geregistreerd: 29-08-12
Woonplaats: Ham

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 11:39

Ik heb alles gelezen en ik vind me in vele hun verhaal terug, enkel ben ik al heel men leven te zwaar.

Al van men 11 jaar diëten aan het volgen, maar als ze thuis niks volhouden hou je dat als 11 jarige natuurlijk ook niet vol.

Vorig jaar in mei heb ik eindelijk de klik kunnen maken, extra sporten en extra (maar anders) eten, was al 15 kg kwijt, ondertussen zijn er terug een stuk of 7 bij, maar die hebben een duidelijke reden, ik ben namelijk 7 maanden zwanger...

Ik vind het vreselijk dat ik ben moeten stoppen met paardrijden en de rest met de zwangerschap, maar het is voor een goed doel, nog eventjes en ik kan er terug in vliegen.

Ik ga proberen hier mee te volgen, zodat ik mijn eetschema een beetje in de gaten houd, eet normaal om de 2-3 uur iets (6xdag) maar nu ik thuis ben kan ik mij daar moeilijk aan houden en neem vaak de slechte dingen voor de goede

Saul

Berichten: 9649
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 11:40

Zo, ik heb het hele topic gelezen. Ik ga niet op iedereen apart reageren want daar is geen beginnen aan.

TS allereerst top! Super dat je dit topic aanmaakt en goed dat je bezig bent!

Ik weet niet of ik hier "welkom" ben.
Zelf ben ik ook afgevallen voor mijn pony's. Ben best klein dus mensen hebben vaak een vertekend beeld.
Mijn lengte is 1.54 en op mijn zwaarte punt woog ik ruim 80 KG, dat is voor mijn lengte enorm. Ik reed daarom ook niet meer op mijn pony's. (heb 2 C'tjes 1 van 1,29 en 1 van 1.31). Mijn gewichtslimiet voor de kleinste is 55 kg en voor de grootste 60. Al ben ik bij de grootste soms wat gemakkelijker :o

In 2015 heb ik eigenlijk niet gereden puur omdat ik te zwaar was, dus roer om.
In juni 2016 woog ik 53 kg en was ik dolgelukkig. Voor mij fijn, voor de paardjes fijn.
Maar zoals velen hier ben ik een emotie eter en heb ik geen rem.
Dus kwam ik er weer ruim 10 aan. Zit ook niet helemaal goed in mijn vel, mijn kleinste pony is doodziek dus weg motivatie.
Sinds een kleine 2 weken weer bezig en het gaat weer goed, de verslaving is voor nu weer uit mijn lichaam. Volhouden dus. Mijn vetpercentage en BMI zijn nog net iets te hoog. Woog vanmorgen 60,6.

Er wordt hier veel gegeneraliseerd en dat vind ik lastig, dat is ook de rede waarom ik op een gegeven moment maar weg ben gebleven uit het afvaltopic.

Je moet minstens 1700-2000 kcal per dag hebben. Dat is niet waar, althans niet voor mij. Mensen vergeten dat ik heel erg klein ben en als ik mijn gewicht of kcal inname noem worden mensen soms zelfs boos. Dat ik normaal moet doen en mezelf niet uit moet hongeren.

Ik ben dus 1.54 weeg momenteel 60,6 kg en eet nu 1200 kcal per dag, wat ik op wil gaan schroeven naar 1400 als ik weer onder de 60 kg zit.
Mijn BMR is 1354 uit mijn hoofd dus dat is niet zo hoog en erg veel zit ik daar niet onder.
11 november heb ik mijn hamstring gescheurd. Ik was fanatiek hardloper, mountainbiker, wandelaar, bootcamper, bodypumper noem het maar op. Dit valt allemaal weg, en met enkel krachttraining in het bovenlichaam kom ik er niet.
Volgens mijn fithorloge verbrand ik zonder deze sporten zon 1500 kcal per dag. (heb momenteel helaas ook kantoorwerk ipv mijn actieve werk voorheen).
Dus dan honger ik mezelf niet uit met de 1200 kcal.

Hoop dat ik niet weer aangevallen ga worden, blijf hier wel mee lezen.
En wens iedereen maar vooral de TS in het bijzonder enorm veel succes. Ik weet zeker dat jullie (en ik) het kunnen maar vergeet niet. Dat het geen dieeten is, maar een levensstijl verandering en een strijd die je de rest van je leven zult moeten voeren. Met tegenslagen die horen er net zo goed bij.

Dan het laatste puntje, iemand vroeg hoe je het in godsnaam zover kan laten komen.
Dat heet nu een visueuzse cirkel in combinatie met een verslaving. Daar word in mijn ogen vaak veelste licht over gedacht en veel te gemakkelijk mee omgegaan. Eet het gewoon niet zo moeilijk is het niet. Nee nee zo werkt het in de praktijk helaas niet.

Succes allemaal!

Grapjasjes12

Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 11:46

Nee hoor, heel logisch dat je minder eet als je klein van stuk bent. Het juiste aantal kcal is ontzettend persoonlijk :)

Veel succes!

Soez

Berichten: 494
Geregistreerd: 07-03-14
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 11:56

EmptyWords schreef:
Als ik banaan ruik heb ik de rest van de dag al geen trek meer :')


Ik zie mogelijkheden voor lastige momenten _O- _O- _O-

callum
Berichten: 2783
Geregistreerd: 06-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 11:57

MariekeTV schreef:
callum schreef:
Ik zou de honing en rozijnen weglaten. Ik maak deze vaak maar dan idd met banaan ei en havermout. Soms met lijnzaad extra erdoor en dan een hele appel en kaneel. Zoeter hoeft echt niet anders knal je je insuline spiegel gelijk door het dak sochtends en heb je de hele dag honger


Hoeveel havermout doe je hier dan door?


Ik deed 1 ei 1 banaan en 2 eetlepels havermout. Soms 3 afhankelijk van hoe groot het ei is. Moet niet heel droog zijn maar droger dan pannenkoekenbeslag zeg maar. Beetje muffin beslag die dikte

callum
Berichten: 2783
Geregistreerd: 06-09-10

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 12:03

Ik ben idd ook een stress eter. En een ik verveel me dus ik ga eten eter en ik heb geen zin dus eet chips persoon.
Het leuke is als ik alleen woon ik dat veel beter kan ombuigen.
Dus ik verwacht dat het me nu makkelijker af zal gaan.

If heb ik een tijd gedaan en dat beviel me prima. Heb ook een tijdje 1 dag in de week niet gegeten dat beviel helemaal prima. Alleen als je dat dan weer loslaat moet je weer even opstarten.
Ik eet het liefst 2 keer per dag. Momenteel 3 keer om af te bouwen

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20039
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 12:14

Dames gewoon gezellig meedoen!
Afvallen is denk ik ook maar net waar je je goed bij voelt, er zijn vast meerdere wegen naar Rome.

Ik ben denk ik al een hoop vocht kwijt, vanmorgen weer 0.7 kg eraf wat het totaal op 4 kg sinds zondag brengt. :=

callum
Berichten: 2783
Geregistreerd: 06-09-10

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 12:22

Kijk das lekker. En idd ik denk dat het belangrijk is dat je doet wat bij je past. Want stress word je dikker van.

Grapjasjes12

Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 12:24

Veel plassen is een indicatie dat je op de goede weg bent. Iemand vroeg hoe vochtverlies werkt volgens mij?

Als je minder eet dan je verbrand dan gebruikt je lichaam onder andere de suiker (glycogeen) in je spieren en lever. Elke gram suiker bindt ongeveer vier gram water aan zich. Terwijl je lichaam de suiker verbruikt heeft het water dus geen hou vast meer en dat plas je uit.

Anoniem

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 12:37

Ik heb m'n ochtend ontbijt al aangepast..
At Griekse yoghurt, 10 % vet.
Nu die van 0%vet gekocht..
Scheelt meer dan de helft aan calorieën

callum
Berichten: 2783
Geregistreerd: 06-09-10

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 12:38

Maar je moet wel bedenken dat je lichaam vet nodig heeft. Je kan beter je koolhydraten minderen dan je vetten.

callum
Berichten: 2783
Geregistreerd: 06-09-10

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 12:40

Dat vind ik het risico van calorieën tellen. Mensen vergeten dan vaak te kijken wat ze in hun lichaam stoppen. Light bevat ook weinig calorieën maar is heel slecht voor je. Probeer dus de balans te vinden. En echt ook op te letten wat je eet qua voedingsstoffen. En vetten zijn nodig voor celvernieuwing oa

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 12:42

Nouja dit is dus de reden dat ik dit soort topics altijd vermeed en dat weer ga doen.

Tuurlijkcis wat vet prima maar ik eet wel gewoon koolhydraten en samen gaat t niet.
Ik Heb Atkins gedaan viel af maar t is niet te doen wn ik geloof meer in gewoon gezonde keuzes maken en niet in bepaalde dingen schrappen.

Veel succes allemaal hier.

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 12:51

callum schreef:
Dat vind ik het risico van calorieën tellen. Mensen vergeten dan vaak te kijken wat ze in hun lichaam stoppen. Light bevat ook weinig calorieën maar is heel slecht voor je. Probeer dus de balans te vinden. En echt ook op te letten wat je eet qua voedingsstoffen. En vetten zijn nodig voor celvernieuwing oa


Ik denk juist dat calorieën tellen of gewoon bijhouden je inzicht geeft wat er naar binnen gaat sommige mensen denken bijna niets te eten en drinken en toch aan te komen waarschijnlijk maak je dan toch ergens verkeerde keuzes en het is goed om inzicht te krijgen wat je naar binnen werkt.
Naast dat ben ik er van overtuigd dat je meer succes boekt als je het met kleine stapjes doet en vanuit daar kan je dan weer gaan kijken naar hoe het nog gezonder en beter kan, kijken wat je koopt en zo gaan eten dat je alles binnen krijgt wat je nodig hebt. Je kan niet alles in een keer goed gaan doen. Gaande weg wordt men wijzer en bewuster van de keuze die ze maken.