paardrijden en overgewicht.

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
spatter
Berichten: 14451
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 13:02

TS dappere stap en je bent nog jong dus zeker nog belangrijker :j

Toch is het niet terecht om te roepen dat ieder pondje door het mondje gaat, zoals een aantal beweren.
Tuurlijk is dat zo, echter neemt het eene lichaam iedere voedingsstof op die er in zit terwijl een ander lichaam veel minder opneemt en veel weer afvoert.

Ik ben zelf nu ook weer te zwaar.
En als je vraagt hoe dat komt, is dat hoofdzakelijk om dat meer als de helft van mijn gezin kan eten wat hij wil, zelfs moet eten zoveel als kan.
Ik zeg altijd dat 2 kinderen het gen van mijn man geerft hebben om te eten wat ze kunnen zonder dik te worden, mijn zoon zit met zijn 22 jaar zelfs zwaar aan de ondergrens en hij eet echt behoorlijk en goede voeding.
3 in het gezin moeten dus veel eten, veel fruit, liefst wat vlees(licht verteerbaar en snel opneembaar) en mogen gerust het nodige snoepen.
Ik en mijn dochter moeten heel erg oppassen.
De jongste dochter eet van alles minder, snoept beduidend minder, drinkt water en sport veel, fiets veel en toch is ze de zwaarste van de 3 al zit ze netjes op haar gewicht zoals ze het nu doet.
Maar het blijft frustrerend om zo dichtbij mensen heerlijk royaal van alles te zien eten en zelf steeds te moeten afwegen of je dat hapje wel zal nemen.

Ik kan dus ook niet alleen spullen in huis halen wat gezond voor mij is, want dan doe ik mijn man en 2 kinderen te kort.

Ik heb in 2015 mijn been gebroken en dat heeft een half jaar geduurd eer dat heel was.
Pas december 2015 kreeg ik voorzichtig groen licht.
2016 stond in het teken om weer mobiel te worden en sinds september ben ik 2 x in de week naar de sportschool gegaan en dat blijf ik doen.
Echt afgevallen ben ik nog niet maar mijn lichaam ziet er wel weer netter uit, meer model in.
Ben vorig jaar ook begonnen met veel meer te fietsen en minder de auto te pakken en wil dit jaar ook meer paardrijden, dat lukte vorig jaar vooral in de eerste helft nog niet geweldig.

Nu dus nog mijn eetgewoonte beter afstemmen dus ik doe mee :j

♥ Blue ♥ ♥ Tika en Kimber ♥
Tika Toverbal [ITP] Tika, mijn muildier-meisje ,weer eens in beeld !
Muildiertreffen in de Eiffel met Tika [RIJ-ITP] Muildiertreffen in de Eiffel met Tika



spatter
Berichten: 14451
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 00:43

Die courgettes kun je ook vervangen voor wortelen of bloemkool, is mijn ervaring.
Bij mij wordt het gebonden soep, vanavond nog gegeten.

♥ Blue ♥ ♥ Tika en Kimber ♥
Tika Toverbal [ITP] Tika, mijn muildier-meisje ,weer eens in beeld !
Muildiertreffen in de Eiffel met Tika [RIJ-ITP] Muildiertreffen in de Eiffel met Tika

spatter
Berichten: 14451
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 10:54

Ik vind de skyre yogurt met honing wel lekker maar de vraag is natuurlijk of dat dan weer een goede optie is.

Ik lees sowieso dat de meeste over gaan op een hartig menu maar mijn ervaring is dat ik een echte zoetekauw ben en al dat hartige me enorm snel de strot uit komt :o
Ik hou dat dus ook niet lang vol en dan is juist het risico om de hele boel in de wilgen te hangen.

Ik probeer dus vooral te minderen met zoete dingen te eten, kleinere porties en gezondere zoete dingen te eten, zoals honing, zoet fruit.
Verder eet ik ontzettend graag brood dus kies ik het zwaarste brood wat er is.
Krackers zijn luchtig dus dat geeft geen vol gevoel en voor ik het weet eet ik er weer te veel.

Ik hou niet van warm eten en als ik geen gezin had, kookte ik waarschijnlijk nooit dus hun dwingen me om dat netjes wel te doen.

Ik moet gewoon maar heel veel bewegen.

♥ Blue ♥ ♥ Tika en Kimber ♥
Tika Toverbal [ITP] Tika, mijn muildier-meisje ,weer eens in beeld !
Muildiertreffen in de Eiffel met Tika [RIJ-ITP] Muildiertreffen in de Eiffel met Tika

spatter
Berichten: 14451
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 15:57

Vanmiddag naar de sportschool geweest en 1.5uur gesport.

Ik heb de beestenboel ook aan huis dus iedere morgen is het honden uitlaten, paarden buiten zetten , stallen schoon maken en klein vee verzorgen.
Savonds dan weer paarden binnen zetten en honden uitlaten.

Normaal heb ik op donderdagavond 2 uur sporten met de hond maar het is nog vakantie daar.

Dinsdag een buitenrit van 2 uur gereden en gister een uur paard gereden.

♥ Blue ♥ ♥ Tika en Kimber ♥
Tika Toverbal [ITP] Tika, mijn muildier-meisje ,weer eens in beeld !
Muildiertreffen in de Eiffel met Tika [RIJ-ITP] Muildiertreffen in de Eiffel met Tika

spatter
Berichten: 14451
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 10:36

Okeee, jullie gaan hard :wow:

Nieuwkomers welkom :wave:

Ik weet niet hoe het bij jullie is, maar ik heb ook veel meer honger als het zo koud is.
Ik heb een erg koud oud huis en ik merk dat ik dan gewoon meer behoefte heb aan eten om me warm te houden.

Verder ben ik nu ongesteld(51 jaar en het is nog steeds niet klaar met die zooi ^) ) en dan hou ik heel veel vocht vast dus wegen heeft even totaal geen zin.

Van het weekend feestje gehad met buffet en heb goed gekeken wat ik precies nam , daarbij thee gedronken.
Wat me vrolijk maakte was dat mijn figuur er een stuk beter uit zag door dat ik naar de sportschool ga, terwijl ik nog weinig ben afgevallen.

Ik denk dat mijn grootste struikelblok vooral is dat ik niet hou van koken en bakken, leuk voor een keertje maar verder eigenlijk te veel werk.
Ik ben van snel iets bij elkaar flantsen en dan is het moeilijker om gezonde dingen te nemen.

♥ Blue ♥ ♥ Tika en Kimber ♥
Tika Toverbal [ITP] Tika, mijn muildier-meisje ,weer eens in beeld !
Muildiertreffen in de Eiffel met Tika [RIJ-ITP] Muildiertreffen in de Eiffel met Tika

spatter
Berichten: 14451
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 13:44

Ik ben eigenlijk ook geen type voor de sportschool.
Ging er altijd met een grote boog om heen maar ik weet van mezelf dat ik een hekel heb aan kou dus in de winter zakt alles snel op een laag pitje.
Verder zat ik met de naweeen van mijn gebroken been waar door die kant stijver was.

Op de sportschool doe ik nu 2 x in de week cardio maar daarbij is een fisio die tussen ieder aparaat met ons samen oefeningen doet.
Het is een vast clubje en daarom erg gezellig.
Op de dinsdag doe ik dan nog een half uurtje fanatiek mee met een les, eigenlijk voor ouderen maar in het begin had ik de grootste moeite met vooral balans oefeningen.
Weer een heel gezellig groepje .

Daar naast doe ik nog krachttraining er voor en er na, dat is individueel.

♥ Blue ♥ ♥ Tika en Kimber ♥
Tika Toverbal [ITP] Tika, mijn muildier-meisje ,weer eens in beeld !
Muildiertreffen in de Eiffel met Tika [RIJ-ITP] Muildiertreffen in de Eiffel met Tika

spatter
Berichten: 14451
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 15:22

celien gefeliciteerd!

♥ Blue ♥ ♥ Tika en Kimber ♥
Tika Toverbal [ITP] Tika, mijn muildier-meisje ,weer eens in beeld !
Muildiertreffen in de Eiffel met Tika [RIJ-ITP] Muildiertreffen in de Eiffel met Tika


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot, karlli, Kimberly520, Shetje14 en 56 bezoekers