paardrijden en overgewicht.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller
Berichten: 20039
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 19:26

Ts wat supergoed dit topic!

Ik doe met je mee. :j
Wil het al langer, toen er maar een goed voornemen van gemaakt omdat ik met de feestmaand niet alles af durfde te slaan. (Wel geprobeerd het niet veel erger te laten worden dan het al is.)
Helaas op meteen op 1 januari de griep te pakken, wel met wat ibuprofen op naar het werk maar verder ellendig op de bank en op tijd naar bed. Uit medelijden met mezelf ook nog wat gesnaaid. :o Ondanks dat toch 1 kilo of zo er af van het ziek zijn zag ik vanmorgen.
Daarna las ik jouw topic. Moest eerst werken maar ben daarna meteen naar de paardjes gegaan. Paard haar touwhalster om en wandelen maar! Tussendoor ook steeds 2 of 3 minuten joggen.

Ik wil er ook niet meer opstappen tot ik onder een bepaald gewicht zit. Geen idee wat eerlijk zou zijn, ik denk 90 kg.
Paardlief lijkt ook geen last te hebben, ik weeg er nu 107. Ze kijkt tijdens het joggen steeds geïrriteerd om naar me, zo sodeju wat ben jij traag!
Maar ik wil gewoon een grens stellen. En iets hebben wat me motiveerd.

Hoe het er aan gekomen is?
Als puber kon ik alles eten wat los en vast zat. Zeiden ze: "wat kan jij toch lekker eten!"
Ik werd niks dikker. Woog 70 tot 75 kg bij 1.78 ofzo. Kon met een vriendin dikke lol hebben door ons bijna misselijk te eten aan pepernoten als die er weer waren, dan haalden we een paar kilo. Maakte niks uit. Zat dagelijks op de fiets en op de meerdere verzorgpaarden die ik had. Stallen mesten etc.

Toen haalde ik een rijbewijs, kreeg het drukker met werken, en ging naast mijn werk een deeltijdstudie doen. Eerst hbo nu uni. Ook nog gestopt met roken. Maar ik ben en blijf een emotie eter.
Als ik verdrietig ben kan een reep chocolo meer voor me doen dan mijn eigen vriend. Of als ik al stressend zit te blokken voor een tentamen dan schreeuwt alles in me om suiker. Als ik dat dan pak of haal dan gaat het leren stukken beter!

Vroeger vond ik mezelf altijd dik, niet mooi. Eigenlijk geen respect voor mijn eigen lichaam. Dus die paar kg maakten in mijn ogen ook niks uit. Nu besef ik pas dat ik er toen super goed uitzag. :=

Gezonder eten is bij mij ook vooral plannen. Bakjes met fruit klaarzetten om mee te nemen naar mijn werk bijvoorbeeld, anders gaat het daar mis.

Echt superfijn dit topic. :o


Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller
Berichten: 20039
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 22:00

Laures wat knap!
Ik hoop echt dat ik er straks ook zo op terug kan kijken. :o

Ik voelde me met avondeten heel zielig. Kom je terug van een uur wandelen/joggen met je ongeduldige paard (voor wie je het allemaal doet) had vriendlief avondeten meegenomen dat weliswaar gezond maar echt smerig is imo. Nou lekkere beloning voor mijn hardlopen. -O-
(Hij is gek op ijsbergsla met tomaat en komkommer. Ik ben dol op salades maar dan wel een beetje interessant gevuld alsjeblieft.)

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller
Berichten: 20039
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 22:05

Ik doe vaak wat fruit (dat kun je dan afwisselen) in stukjes in een kom. Daar gaat ik dan yoghurt overheen. Nou dan krijg ik pas om half 1 of zo weer honger, daar kun je uren op vooruit.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller
Berichten: 20039
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 22:13

Haha Kelly ja ik denk het wel, dat hij het goed bedoeld. Maar ik kon hem op dat moment (moe, hongerig, onder de modder, natgeregend) wel wat aan doen. :')

Vrijdag moet ik dan weer een rondje hardlopen doen. Dat vind ik nu al spannend, zo bang dat ik op dat moment weer een smoesje verzin. :o

ohhh Jester dat ziet er lekker uit!

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller
Berichten: 20039
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 22:24

Dat is ook wel weer zo ja, hij mag graag koken en beter dan mij. (Daarom mijn liefde voor maaltijdsalades, die kun je niet aan laten branden. :')

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller
Berichten: 20039
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 01:00

Mijn vriend was pas laat thuis, dus ik wachten omdat ik zonder hem niet slapen kan. (Suf, i know..)

Maar nu heb ik toch een beetje hongergevoel. (Eigenlijk vooral snaai trek dus. Sinds de aanschaf van de airfryer is het zo makkelijk om dat ding s'avonds laat nog even aan te slingeren voor een snack.)

Maar heb verzonnen dat ik een glas water ga drinken en dan lekker een warme douche en naar bed. Dat is ook heel lekker. :P

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller
Berichten: 20039
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 01:11

Trouwens TS ik ga ook elke dag kijken hoor, tegen beter weten in! Soms gebeurt er idd een paar dagen niets of juist het tegenovergestelde van wat je wil, en dan gaat 't opeens weer hard.

Jester sterkte met je nachtdienst! Misschien iets meenemen om je handen bezig te houden?

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller
Berichten: 20039
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 11:13

Ts ik feest met je mee, wat fijn dat je nu eindelijk bevestiging hebt dat je goed bezig bent! Ik hoop voor je dat het vanaf nu zo lekker blijft gaan!

Borderjay, wauw dat een verschil, dat zie jij er goed uit op die laatste foto zeg!

Ik sta d'r versteld van maar sinds gisteren weer 0,7 kg eraf.

Waar koop je trouwens een dikke Griekse yoghurt met zo min mogelijk het en meer eiwitten? Ik zag dat in de mijne 10 gr vet versus 3 gr eiwitten per 100 ml zaten, als ik t goed zeg. Dat zag ik liever andersom. :o

Melis wat goed!!!!

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller
Berichten: 20039
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 11:19

Ooohhh dat is moeilijk! Maar denk aan die 4 ons vanmorgen, wie weet dat er morgenochtend weer af is!

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller
Berichten: 20039
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 11:25

Goed opgelost, ik zou ook gek worden! Lieve collega trouwens ook!

Ik kauw soms ook kauwgom als ik t moeilijk heb.

Succes spottedponie!

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller
Berichten: 20039
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 12:14

Dames gewoon gezellig meedoen!
Afvallen is denk ik ook maar net waar je je goed bij voelt, er zijn vast meerdere wegen naar Rome.

Ik ben denk ik al een hoop vocht kwijt, vanmorgen weer 0.7 kg eraf wat het totaal op 4 kg sinds zondag brengt. :=

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller
Berichten: 20039
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 14:45

Nynke1, je bedoelt het vast goed, maar er zitten hier een hoop mensen (o.a. ik) voor wie het allemaal een hele stap is. Commentaar leveren op mensen die eindelijk de moed hebben om de knop om te zetten, zoals jij doet, werkt alleen maar averechts.

Tips voor gezonde snacks en producten werkt dan beter.

Mijn moeder en zusje doen aan sonja bakker, ik heb het geprobeerd maar ik gooide klauwen met geld aan producten weg, en raakte nog meer geobsedeerd door al dat gedoe om eten heen. Maar ik word dus serieus doodmoe van mensen die zodra ze horen dat je iets af wil vallen, meteen gaan roepen van oh nou maar dan moet je dat niet doen hé, of je moet zus of zo doen. Zeg gewoon "oh wat goed van je, leuk" en hou je kwetsende mening even voor je....

Dat moest er even uit. :o

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller
Berichten: 20039
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 10:02

Goed bezig eloya! Dat is een mooi begin vd dag!

Ik kijk inmiddels serieus uit naar mijn weegmoment elke ochtend haha.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller
Berichten: 20039
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 11:53

Ja zolang er dagelijks wat afgaat is het leuk haha. Nu werkt het motiverend. Ik moet het gewoon weten, niet weten levert stress op bij mij. :o

Edit: niks van aantrekken Susan, kan ook vocht of spier zijn. Komt vast wel weer goed. Anders vandaag even lekker extra rondje wandelen oid?
Laatst bijgewerkt door Gypsy op 08-01-17 11:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller
Berichten: 20039
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 19:35

Wat zijn jullie allemaal knap zeg. Weegschaal zie je idd niet elke dag wat aan, maar komt wel goed!

Ik durf echt dat ene blokje chocola niet, ben erg bang dat ik dan in ene alle kasten leegvreet. :o

Ik had vandaag de hele dag een fantasie over hoe ik mezelf na 10 kg zou belonen met kfc. Die dan weer verdrongen werd met iets leuks kopen, want dat zou beter zijn. En daar bleef ik tussen twijfelen. Want ik kan eten beter niet meer als beloning zien, maar ik vraag me af of ik dat mezelf ooit aan zal kunnen leren. :o Ik ben zo raar en verknipt. :=

Yasmijntje schreef:
Zelf hoef/wil ik niet af (te) vallen, maar ik wil nog even tegen TS zeggen hoe ontzettend knap ik het van haar vind, en allen die met haar meedoen!


Dankje! <3

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller
Berichten: 20039
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 21:51

Supergoed! Welkom. :D

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller
Berichten: 20039
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 21:54

Ik neem zwitserse strooikaas van de ah. Als ik me niet vergis erg gezond. Iig lekker vind ik, veel smaak aan.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller
Berichten: 20039
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 00:34

Ik vind alles best haha.

Leonie wat super dapper! Ja doe mee zou ik zeggen. <3

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller
Berichten: 20039
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 00:50

Ik ga gewoon morgen lekker weer, ik heb de hele avond trek gehad in een ijsje waarvan ik weet dat het binnen handbereik in de vriezer ligt, maar heb het niet gedaan. Weegschaal kan morgen maar beter lief zijn anders krijgt hij vliegles. Het raam uit. Van 1 hoog. ~~}>

Goed bezig MiniMaxi!

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller
Berichten: 20039
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 09:51

Welkom Karin!

Succes SteffiiY!

Weegschaal was zowaar niet lief vanmorgen :o De 0.2 die er gisteren af was, zat er vandaag weer bij. Nouja 't ligt niet aan mij dat weet ik. Dan vandaag maar wat extra bewegen en morgen weer beter. :P

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller
Berichten: 20039
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 08:59

De weegschaal was vanmorgen weer lief. :D

Iemand trouwens nog tips voor een lekker gevulde maaktijdsalade voor tussen de middag?

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller
Berichten: 20039
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 09:59

Jeej ts wat goed!

Laura ik zal voor je duimen.


Thx voor de salade tips!

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller
Berichten: 20039
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 17:27

Da's handig ja!

Mijn spijsvertering is blijkbaar ontregelt, misschien nog van de griep die ik vorige week had, maar iig dat helpt bij mij ook nog mee. :')

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller
Berichten: 20039
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 11:26

Die foto's zien er goed uit!

Eerste mini doel behaald, de 5 kg. De teller staat nu op -6.2 kg. :D

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller
Berichten: 20039
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 14:59

Wow monster tos dat ziet er idd gewoon goed uit! Gefeliciteerd trouwens!

Dollyspikkel wat knap!

TS dat zie je er op die foto idd ook niet aan af!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Aukelizzy, Blue_flower, hooi, SemrushBot, Sjokki, suus_toes, xCherissa en 180 bezoekers