paardrijden en overgewicht.

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
barbar
Berichten: 4889
Geregistreerd: 26-06-06
Woonplaats: nieuw-vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 16:45

Wat ontzettend goed om dit probleem open te breken. Ik heb ook in jullie schoenen gestaan. Op mij zwaarst woog ik 97 kg, ik ben 1.75m. Ik weeg nu 73kg. Ondanks ik niet meer te zwaar ben wil ik toch met jullie mee praten, ten eerste om onder de 70kg (wat mijn streven is) te komen en ten tweede om jullie aan te moedigen en miss van wat tips te voorzien. Wat bij mij heel erg heeft geholpen is gaan sporten, en niet wat veel vrouwen doen alleen maar cardio maar juist krachttraining, spieren verbruiken enegie, waardoor je sneller afvalt. En je hoeft echt niet bang te zijn om in een halve bodybuilder te veranderen, daar heb je iet meer voor nodig dan alleen wat krachttraining. Dus cardio is goed, maar voor erbij niet als hoofdsport. Ik vond sportscholen altijd maar stom, en dat na 1 sportschool geprobeerd te hebben. Ik ben dus op zoek gegaan naar een sportschool die wel bij mij past, en dat is er een buiten geworden, dus een echte buitengym, met alle fitnislessen die je maar bedenken kunt, maar ook kickboksen en bootcamp. Verder qua eten kan ik jullie meegeven, pest je zelf niet door jezelf alles te gaan ontzeggen en met honger door het leven te gaan, dit hou je even vol, maar niet de rest van je leven. Zorg er eerder voor dat je spijsvertering weer optimaal word, hier op de sportschool word de spijsvertering met een kachel vergeleken, als je er niks ingooit, word er ook niks verbrand, dus niet niks eten maar goede keuzes maken, dus vooral veel groentes eten en genoeg eiwitten binnen krijgen. Probeer vooral zoveel mogelijk suiker te vermijden, want suiker eten doet nog meer suiker willen. Verder de tip om veel te drinken, want dorst word nogal eens met trek verward. @TuboTinker, ik schrik nogal van jou verhaal, met hoe je nu bezig bent kan niet goed gaan, ja je valt nu veel af wat je een positief gevoel geeft, maar als je ooit met de shakes stopt komen die kilo's er gewoon weer aan. Dus ga eten, en maak de goede keuzes, probeer te beginnen met 6 keer per dag iets te eten, en dan geen koekje, maar een halve komkommer, een bak kwark, een paprika, twee tomaten, een groente ommelet of ga zo maar door.

doe nou maar gewoon, dan doe je al gek genoeg!
pas op, dyslectie!!



barbar
Berichten: 4889
Geregistreerd: 26-06-06
Woonplaats: nieuw-vennep

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 17:54

Wow, 43kg er af in 1 jaar :wow: das echt veel, ik heb die 24kg ook in ong een jaar gedaan en heb nu al mensen om mij heen die bang zijn dat ik een eetstoornis heb omdat het er zo snel is af gegaan. Ik heb mijn schoonmoeder zelfs moeten overtuigen door te laten zien dat ik gewoon eet (en zelfs meer dan de meesten)

doe nou maar gewoon, dan doe je al gek genoeg!
pas op, dyslectie!!

barbar
Berichten: 4889
Geregistreerd: 26-06-06
Woonplaats: nieuw-vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 18:01

Voor als je over de hoeveelheid groenten twijfelt, hier word met vuisten gemeten, want een kleiner persoon heeft minder nodig en ook kleinere vuisten en een groter persoon heeft meer nodig en heeft ook grotere vuisten. Dus per keer 2 vuisten groente, en ja dat is best veel, als je daar dan ook nog 1 vuist eiwitten en een eetlepel gezonde vetten bij voegt bent je helemaal goed bezig.

doe nou maar gewoon, dan doe je al gek genoeg!
pas op, dyslectie!!

barbar
Berichten: 4889
Geregistreerd: 26-06-06
Woonplaats: nieuw-vennep

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 18:56

Ik vind het echt geweldig dat zoveel mensen zich aan durven te melden.

doe nou maar gewoon, dan doe je al gek genoeg!
pas op, dyslectie!!

barbar
Berichten: 4889
Geregistreerd: 26-06-06
Woonplaats: nieuw-vennep

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 12:10

Calorieën tellen/eetapps invullen kan in het begin goed zijn om je inzicht te geven in wat je op een dag naar binnen werkt, maar als je merkt dat dit een obsessie word stop er dan mee, op een gegeven moment weet je het wel. Vetten heb je idd nodig maar vergeet niet dat je dan wel gezonde vetten kiest, dus bak in kokusolie, eet avocado of rouwe noten, of gebruik visolie.

doe nou maar gewoon, dan doe je al gek genoeg!
pas op, dyslectie!!

barbar
Berichten: 4889
Geregistreerd: 26-06-06
Woonplaats: nieuw-vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 12:15

Zien er goed uit. Vorige week ben ik bij de decahtlon geweest, net een snoepwinkel voor sporters, heb me helemaal uitgeleefd en liep met een grote volle tas en €180,- lichter de deur weer uit.

doe nou maar gewoon, dan doe je al gek genoeg!
pas op, dyslectie!!

barbar
Berichten: 4889
Geregistreerd: 26-06-06
Woonplaats: nieuw-vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 12:21

Er zijn meerdere wegen om af te vallen, en het een werk bij de ene beter en het ander weer bij iemand anders. Bij mij heeft het gewerkt om naast mij werk in de horeca en mijn paard (dan zou je denken dat je genoeg beweegt) te gaan sporten en daarnaast ook mijn gezondere keuzes te maken met eten, maar dat is bij mij niet de hoofdmoot.

doe nou maar gewoon, dan doe je al gek genoeg!
pas op, dyslectie!!

barbar
Berichten: 4889
Geregistreerd: 26-06-06
Woonplaats: nieuw-vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 14:28

Anoniem schreef:
Nou dat is het idd.
Ik hield koolhydraat arm echt niet vol.
Zeker niet icm mijn vriend die wel normaal at.
En simpel werd van al mijn aangepaste recepten.
Dat wil ik niet meer.

Ik houd koolhydraat arm ook echt niet vol, dan kan ik alleen nog maar de hele dag aan alles waar koolhydraten in zitten denken, heb het wel gebrobeerd, maar ik zat op een gegeven moment een hele zak chips (ik hou echt niet van aardappel, dus ook geen chips) weg te werken. recepten aanpassen doe ik ook niet, ik probeer wel zoveel mogenlijk over voeding te leren, zo heb ik laatst via mijn sportschool een kook en voedingscursus gedaan. Wat mij ook erg motiveert is dat ik me voor de mudmasters 22april 2017 op de 18!!! Km heb ingeschreven.

doe nou maar gewoon, dan doe je al gek genoeg!
pas op, dyslectie!!

barbar
Berichten: 4889
Geregistreerd: 26-06-06
Woonplaats: nieuw-vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 19:43

MarJon schreef:
barbar schreef:
Zien er goed uit. Vorige week ben ik bij de decahtlon geweest, net een snoepwinkel voor sporters, heb me helemaal uitgeleefd en liep met een grote volle tas en €180,- lichter de deur weer uit.


Is de Decathlon een beetje fijne kwaliteit? Ik ben nog op zoek naar een dikkere hardloopbroek om in de winter mee te lopen, en zag een mooie op website :D De prijs is alleen zo laag _O- En anders was ik zelf even gaan kijken, maar volgens mij zit hier geen Decathlon in de buurt.

Ikheb er toevallig idd een gekocht en al een paar keer gebruikt (dat gaat makkelijk als je 5 keer per week sport P) ) op de site staat "voor de hardloopster die lopt met koud weer" die heb ik. Hij is niet heel erg dik maar wel vrij dicht geweven waardoor hij best te doen is met dit weer. Ik heb er ook een bij de primark vandaan, die met die zalmroze en grijze stukken aan de zijkant, die is wel dikker.

doe nou maar gewoon, dan doe je al gek genoeg!
pas op, dyslectie!!

barbar
Berichten: 4889
Geregistreerd: 26-06-06
Woonplaats: nieuw-vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 19:08

Wdj schreef:
Ik heb net voor morgen klaar gemaakt:
Ontbijt: smoothie met kokosmelk, peer, komkommer en kiwi
Tussendoor: wrap van 2 eieren, gevuld met sla, tomaat en tonijn
Lunch: salade met sla, komkommer, tomaat en sperziebonen
Tussendoor om 15 uur: kiwi en/of banaan, óf handje noten
Avondeten: spruitjes met pastinaak puree en stukje varkenshaas.

Dit is nou echt een toplijstje. Hiermee hou je de verbranding optimaal, heb je minder bloedsuiker schommelingen en dus ook minder lelkere trek.

doe nou maar gewoon, dan doe je al gek genoeg!
pas op, dyslectie!!

barbar
Berichten: 4889
Geregistreerd: 26-06-06
Woonplaats: nieuw-vennep

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 21:46

Ik heb vandaag gebootcampt, een wat meer ofroad versie, we zijn langs bruggetjes, over mega zandhopen en over hekken heen geklouterd en we zij ook nog 2 keer tot onze middel door het water heen geweest, dit alles over een rondje van ruin 4km, was erg leuk. Zo leuk dat ik nu fit genoeg ben om dit allemaal mee te doen!

doe nou maar gewoon, dan doe je al gek genoeg!
pas op, dyslectie!!

barbar
Berichten: 4889
Geregistreerd: 26-06-06
Woonplaats: nieuw-vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 23:30

Jeehj, ik ben op mijn sportschool sporter van de maand geworden, met als prijs februari gratis sporten. Op facebook heb je droge spieren.nl, daar schrijven ze goede blogs waar je best wat van leert qua voeding. Verder vind ik dat sommige mensen echt heel weinig eten, je moet daat mee uitkijken omdat je lichaam daar aan went en dus minder nodig gaat hebben. Ik zou ook niet te laag in calorieën gaan zitten, max 500 eronder.

doe nou maar gewoon, dan doe je al gek genoeg!
pas op, dyslectie!!

barbar
Berichten: 4889
Geregistreerd: 26-06-06
Woonplaats: nieuw-vennep

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 23:36

Geen steun thuis hebben dat ken ik, ik ben ook aardig cola verslaafd geweest en heb ook meerdere keren gevraagd om het niet meer te halen, ik ben toen wel zo sterk geweest dat we op een gegeven moment 12 flessen in huis hadden, toen is mijn vriend ze zelf maar op gaan drinken (hij houd niet echt van cola). Ook heeft het een beste tijd geduurd voordat er eindelijk meer groente in huis kwam. Mijn vriend doet de boodschappen, is een van de weinige dingen die hij in huis doet, dus heb niet zo veel zin om het dan maar zelf te doen, maar nu gaat het goed.

doe nou maar gewoon, dan doe je al gek genoeg!
pas op, dyslectie!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, Bernadth99, L_Flo, pinto_1, Prairy, Saartjuh_b, viphorse en 39 bezoekers