paardrijden en overgewicht.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
TurboTinker
Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 13:05

Dapper ts.

Net als jij heb ik overgewicht. En om op mijn gezonde gewicht te komen wat ik mag wegen.zou er 50 kg afmoeten ( mag 60kg wegen met mijn gewichtm) echter weeg ik dr 110.

Omdat ik door de bomen het bos niet meer zie, ben ik maandag begonnen met shakes. Niet zo heel streng. 3x shakes. 8u 10.30 en 13u + halve komkommer. Savonds eet ik gewoon, maar laat ik de aardappel of rijst staan. En om 19.30 een klein schaaltje yoghurt met een halve banaan en een halve appel.
Resultaat na 2 dagen was al min 3kg. Hardstikke mooi. Eindelijk heb ik weer de motivatie.
En honger. Enorme honger. Ik denk alleen maar aan eten. Ik doe het niet. Ik neem niks. Maar eten gaat constant door mijn gedachten. Ik heb hier zin in en daar zin in. Ohh zo erg!

Ik heb geen sport motivatie. Ik heb mijn paard verkocht eind november. Weg beweeg motivatie. Ik heb een kleine van bijna 6 maand. En met haar en de hond doen we regelmatig een grote ronde. Maar dat is niet genoeg.

Het sportschool abbonement is er. Maar de motivatie niet. Ik zou dan samen met manlief kunnen. Samen trainen. Ik conditie en hij kracht. Dat was leuk! Voor de baby er was. Want je gaat ook geen oppas vragen voor een uurtje sporten ( wat denk je dat dat kost) dus komt het er niet van.

Dus aan de shakes. Dan val ik tenminste af.

Een normale vrouw mag 1400 calorieën per dag. Ik kom normaal niet eens aan 1000. En met shakes max aan 7 a 800. Je moet wat om af te vallen.
Dus probeer ik dit maar weer.

Want hoe ik zo dik kom?
Mijn ontbijt is 2 boterhammen met vlees of kaas. Lunch idem (af en toe eens zoet) en avond eten. 1 bord met groente vlees en aardappels of rijst.

Blijkbaar toch teveel want ik kan er al van aankomen door er naar te kijken. Doodongelukkig word ik er van.

Tot gister iemand zei. Als je te weinig eet, zit je lichaam in de spaarstand. Door nu te shaken, ga je nog verder in de reserves. Van kwaad tot erger dus. Maar ik durf niet meer te eten. Want dan kom ik ook aan. Hoe los je het dan op?
Ik zie geen andere manier.

Dus ik werk een stapje harder. Loop een x extra met de hond. Ben zuinig met eten. En ik shake. Wat moet je dan..


TurboTinker
Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 13:35

Ik weet het. Het is totaal niet best. Maar daarom heb ik ook meer hulp nodig. Heb ook afgesproken met ML dat ik 10kg er af mag werken met shakes en tot dan heb ik de tijd om een andere manier te vinden. Dus idd een dieëtiste in gaan schakelen.

Bloed etc is jaren geleden getest en met schildklier was niks mis toen.


TurboTinker
Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 17:44

Wat zijn er veel medeovergewichtjes hierzo. Wat een narigheid dames.
Dus met zijn allen aan de slag om gezond af te vallen.

Ik ben wel erg benieuwd naar hoe harvey is afgevallen.

TurboTinker
Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 17:49

Ik denk dat idd het verstandigste is in mijn geval. Maar. Eerst dit een maandje volhouden. Dat de eerste kilos er af zijn. Want anders is mijn motivatie in mn tenen of nog lager. Nu walg ik van mezelf en verstop ik me bijna voor mijn man.
Dus als er 10 af zijn heb ik iig een beginnetje. En met die shakes gaat het hard. Ben maandag begonnen op 112.8 en zat vanmorgen al op 109. Dus het gaat snel zat.

TurboTinker
Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 21:29

Uit bed. Plassen en wegen. Elke eer op t zelfde moment. Dan heb je de beste indicatie.

Vandaag.
8u shake.
10.30 shake.
12u ( grote vreet) 3 hardgekookte eieren
15u ( grote honger) 1 tomaatje met een beetje zout

17.30 flinke portie sla ( wel aangemaakt met slasaus. Maar ook een ei tomaat en komkommet er doorheen.
En 3 kleine kippenpoten uit de oven braafstomen piripiri.

Ik heb het ingevoerd in mijn fitnesspal

Ook heb ik de volle yoghurt met een halve banaan en een halve appel al ingevoerd. Maar ik weet niet of ik die nog ga eten.

Met dit erbij zou ik op 983 caloriën zitten en heb ik er nig 217 over hebben. Neem ik de yoghurt niet dan zelfs 125 meer.

TurboTinker
Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 21:34

Ik zit me te bedenken wat handigheid is.

Ik heb ook kwark meegenomen van de aldi. Ja die is wel zurig, maar je went er ook wel aan.
Om ipv shakes een halve bak kwark te eten als ontbijt?

En dan heb ik voor morgen een maaltijdsalade meegenomen. Eerst maar dat proberen. Dag er na evt kwark toevoegen denk ik..

TurboTinker
Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 23:03

Ja dit was ook duidelijkte weinig. Maar heb de yoghurt niet eens meer genomen omdat ik nog vol ben van het avond eten.

Een hele bak kwark vind ik wel heeeel veel eten hoor :oo

Morgen ovv wat ik vandaag kwijt ben geraakt. Maak ik de beslissing of ik de kwark eet ipv shakes. Of alleen de maaltijdsalade tussen de middag ivm shakes smorgens.

Lastige keuzes allemaal.

TurboTinker
Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 08:13

overzee2 schreef:
Hoi,

Wil je ff heel veel succes wensen!
Top dat je zo open en eerlijk bent en uitgaat van wat goed is voor je paard.
Ikzelf ben ook over de honderd geweest en ben nu ruim 3 jaar 63 kilo dankzij een maagverkleining. Ook dat is geen quick fix je moet het zelf ook volhouden.
Ik kan echt zeggen dat die -45 kilo enorme veranderingen met zich meebrengen en ook qua paardrijden zit ik er nu heel anders op.
Dus meid, houd vol! Je kan het en ik wil je heel veel kracht, doorzettingsvermogen en succes wensen!



Maagverkleining zoals een gastric bypass of wat anders? Ik zou wel zoiets willen. Want dan moet het roer om..en dan kun je niet veel. Dat is mijn idee van voor altijd slanker te zijn. Dat wil ik zo graag :o

Wat waren negatieve bij effecten en hoe heb je het doorlopen?


En doen ze dat soort dingen ook als je nog een kind wilt?

TurboTinker
Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 12:27

Ik lees echt met plezier mee. Met zn allen ons doel behalen.

TurboTinker
Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 09:51

3 paginas bijlezen van 1 avond. Kletsmajoren.


Wat doet havermout qua caloerien en koolhydraten?

Ik ben er wel benieuwd naar. Maar snap niet zo goed hoe het klaargemaakt moet worden.

TurboTinker
Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 17:42

Jullie praten te snel en veel om een bijleespost te maken.

Wekelijks statje is wel leuk om.bij te houden. Wellicht nog handiger is om in je onderschrift de min kilo's te zetten?

TurboTinker
Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 10:35

Goedemorgen!

Hier staat de teller op -4.8 in 1 week.
3 dagen 3x shakes genomen.daarna middag en avond eten.

De laatste dagen neem ik alleen smorgens een shake. Tussen de middag een maaltijd salade en om 17.30 warm eten zonder aardappels. Dus alleen vlees en groente.
Om.20u 150gr wark met een halve appel en hou nog zat(300-500) kcal over. Dus vanaf morgen ga ik de shake vervangen door ook 150gr.kwark met een ander fruit.

TurboTinker
Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 12:08

Kingeping schreef:
TurboTinker schreef:
Goedemorgen!

Hier staat de teller op -4.8 in 1 week.
3 dagen 3x shakes genomen.daarna middag en avond eten.

De laatste dagen neem ik alleen smorgens een shake. Tussen de middag een maaltijd salade en om 17.30 warm eten zonder aardappels. Dus alleen vlees en groente.
Om.20u 150gr wark met een halve appel en hou nog zat(300-500) kcal over. Dus vanaf morgen ga ik de shake vervangen door ook 150gr.kwark met een ander fruit.



Dre wat goed!! al bijna 5 kg!!!
Trots op je hoor _/-\o_
Helemaal dat je shaken volhoud!


Het is er maar 1 per dag nu. Om 8u. Nu komt de trek en dan tegen 13.00 word het echt tijd voor lunch.

Maar t gaat de goede kant op!
Weg met die kilo's!

TurboTinker
Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 12:09

Wat gaat iedereen hier lekker zeg! Toppers!

Als ik -10 ben gaan we uit eten. Dan komt de cheatmeal! Tot die tijd, kalmpjes aan! Maar dat duurt vast niet lang. In een week of 3 a 4 moet dat wel lukken denk ik.

TurboTinker
Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 21:27

Heeft iemand een idee wat je met huttekase kan?

TurboTinker
Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 21:39

Dat gebeurt idd regelmatig. Dan een keer een cheatmeal eten met een hoop erin. Dan gaat het daarna meestal wel weer in de min met de kilo's.

Txs callum!

TurboTinker
Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 21:55

Ik ga het eens proberen. Schijnt gezond spul te zijn, Dus heb gister een pot meegenomen

TurboTinker
Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 22:43

Jester_ schreef:
Ik ga morgen die kwarttaart maken die ik liet zien. Dan doe ik het denk ik in muffinvormpjes, lekker makkelijk! :D

Wij vrijdag! Ben benieuwd!

TurboTinker
Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 22:45

Ik ben ook wel benieuwd naar pompoen. Valt dat onder gezonde groenten?

TurboTinker
Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 09:30

Ik heb gister de kwarktaart uit t topic gemaakt. Vond hem erg zuur, dus heb er wat zoetstof aan toegevoegd. Taart was prima te eten.
Ipv een shake nam ik 100ml yoghurt met een halve banaan
En vanmorgen nog steeds afgevallen. Wel 2 ons! Dus vandaag ook begonnen met yoghurt. Weg met de shakes!

TurboTinker
Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 14:50

Wauw
Dat zie je er inderdaad niet aan af..maar.
moet zeggen dat ik op de ene foto ook slanker ben dan op de andere.

[ img ]
[ img ]

TurboTinker
Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 08:55

Ook hier een gelijke stand met gister.
Heb wel rijst gegeten. Dus denk dat ik daarom niet afgevallen ben
Helaas. Motivatie proberen vast te houden en morgen hopelijk weer wat er af

TurboTinker
Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 11:00

Camebrigde is echt een heel pittig dieet. Knap dat je dat zo lang hebt volgehouden.

Mijn dagen zijn als volgt momenteel
.

Ontbijt met een 150gr.kwark of yoghurt plus een halve appel.
Middag had ik gister een wrap met roomkaas kipfilet en veel sla. Vandaag maaltijdsalade.
Gister avond wortels en 2 hamburgers als vlees. Vanavond wokgroenten.
En daarna 100gram yoghurt of kwark met een halve appel. Iig geen enkele shake meer en dat is ook fijn. Heb ok uiteindelijk 1 week volgehouden.

Vanmorgen op de weegschaal -0.4 dus dat gaat goed. Zit nu 107. En begon 3 maandagen terug op 112.6. Dus dat gaat echt lekker. Dik 5.5kg eraf nu. En dat door niet meer te nemen dan nodig..geen tussendoortjes. En anders houden bij een cracker bijv.

En dat vind ik lastig! Want ik heb dus wel die bodemdrang. Bord moet leeg en pakje die je open maakt ook. Dus ik ben trots op mezelf dat ik nu in de 3e week zit en het kan weerstaan.
Al is de drang naar vreten echt heel groot.

Als straks de 10kg eraf zijn gaan we uit eten. En dan ga ik ook echt 1 avond los en mag ik eten wat ik lekker vind. En dan weer streng tot de volgende 10kg

TurboTinker
Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 12:10

Al het eten is ook lekker :( lastig lastig.

Snap het best. Moet mezelf ook echt in toom houden.

En ik wil zoooooooo graag vreten!!

TurboTinker
Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 12:20

_KellyAV schreef:
[ [url=m/txu3eA.jpg]Afbeelding[/url] ]

Net heerlijke banaan ei pannekoekjes gemaakt :D

Turbotinker: ik snap je vreet-drang om het zo maar even te noemen. Maar zoals meerdere zeggen bedenk waarom jij dit wil. Denk aan die ene broek die je nu niet over je kont krijgt of die frustratie in het pashokje.
Beeld je ook het gevoel in wat je krijgt als je een aantal kilo kwijt bent.
Niet opgeven, je kan het!




Thanks!

Heb je een recept van die pannenkoekjes? Zijn die khd armer dan gewone?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _chou, MariskadeJ, Plonspony, SannevZ en 157 bezoekers