paardrijden en overgewicht.

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Vala
Berichten: 6728
Geregistreerd: 31-05-05
Woonplaats: Werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 16:39

Respect voor dit topic en alle openheid. Ook ik ben te zwaar, ik ben 1.68 en weeg 85 kg. Voor een goede BMI moet er 14 kg zeker af. Voor mijn paard wellicht ook. Ik rij alleen nog maar wat recreatief, ik stap 2 a 3x per week een half uurtje langs de weg, mijn paard is al ouder en mankeert van alles en hier zijn wel beide tevreden mee. Toen ik hem kocht was ik toch ook al zo'n 75 kg.
Tot mijn 25e alles kunnen en moeten eten want ik was te mager. Toen ik begon aan te komen was ik blij, eindelijk kwam er vorm in! Maar langzaam ging het dus de verkeerde kant op.
Veel geprobeerd, en vooral veel verkeerde dingen geprobeerd. Voor mij in ieder geval nooit geen shaken meer, ben doodziek geweest na een Modifast kuur. Ik ben nu 45 en het word steeds lastiger. Sporten is moeilijk, ik heb fibromyalgie dus veel pijn en een zwaar geblesseerde knie. De knie gaat wrs gerepareerd worden op korte termijn. Ik probeer wel te fietsen maar dan wel elektrisch want opeen gewone fiets kan ik niet fietsen.
3 jaar geleden door goed op te letten en heel gezond te eten in 3 maanden wel 7 kg afgevallen dus ik kan het wel.
Maar door tegenslag en pijnlijk lichaam toch weer alle eraan gevreten plus 8 kilo erbij. En ik voelde me zoveel beter bij die 75 kg, echt zonde.
Dus ik wilde met het nieuwe jaar weer een nieuwe poging doen. En wat wil het geval, ik krijg buikgriep op 30 december. En een venijnige ook. Ik voel me gelukkig alweer iets beter maar kan nog steeds weinig eten. Het begin is dus al voor me gemaakt dit keer! Wat ga ik doen? Gewoon weer gezond eten, opletten wat ik eet en proberen Hoe beperkt dan ook te bewegen. Ik heb een fitbit horloge gekocht zodat ik meer inzicht krijg in hoeveel ik beweeg.
Voor iedereen die de strijd weer aangaat: WE KUNNEN HET!!!


Vala
Berichten: 6728
Geregistreerd: 31-05-05
Woonplaats: Werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 09:47

Ik las net over Skyr, ik vind dat zo zuur, daar trekken mijn hersenvliezen gewoon van samen :o

Vala
Berichten: 6728
Geregistreerd: 31-05-05
Woonplaats: Werkendam

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 08:36

Wauw Borderjay, wat zie je er prachtig uit! Knap gedaan!

Vala
Berichten: 6728
Geregistreerd: 31-05-05
Woonplaats: Werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 18:29

Ik vind dit echt zo'n fijn topic, heb al veel goede tips gelezen. Bij mij is het huidige dieet helaas nog steeds de buikgriep die ik al sinds 30 december heb. Voel me wel al weer een stuk beter maar mijn darmen protesteren nog tegen eten, kan nog heel weinig eten op dit moment. Wel 4,5 kg eraf hierdoor dus het is, hoe gek het ook klinkt, een soort van goede start om door te zetten als ik weer helemaal beter ben.

Vala
Berichten: 6728
Geregistreerd: 31-05-05
Woonplaats: Werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 09:09

Wat zijn jullie goed bezig zeg! Echt top!
Ik heb aan het begin van het topic gereageerd en verder meegelezen. Ik wil ook afvallen en was het jaar begonnen met een motiverende buikgriep en een fitbit horloge :D
Toen de buikgriep over was heb ik een week het gezonde eten volgehouden en toen ben ik helaas weer in al mijn oude valkuilen gestapt. Er was weer tegenslag en dan lukt het me gewoon niet meer. Ik heb knieklachten na een skiongeval 2 jaar geleden en sinds december heb ik veel pijn. Ben al door de MRI geweest en ik krijg 30 januari de uitslag. Ik hoop dat er iets uitkomt wat verholpen kan worden.
Ik vind het zo stom van mezelf dat ik me zo uit het veld laat slaan hierdoor. Terwijl het juist voor die knie zo belangrijks dat die 10 kilo eraf gaan. Voel me echt een loser. ...

Vala
Berichten: 6728
Geregistreerd: 31-05-05
Woonplaats: Werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 13:55

Niemand een opbeurend woordje voor mij?... :o

Ik heb diverse malen geprobeerd af te vallen met shakes maar dat heeft nog nooit of in ieder geval niet langer durend gewerkt. Ik heb toen eens zo'n 5 dagen plan geprobeerd van Modifast en toen ben ik gigantisch onderuit gegaan op mijn werk.
Ik heb 2 collega's die veel afgevallen zijn met Camebridge maar ik durf dat echt niet.
Ik deed weleens ipv lunch een shake, de smaak citroenkwarktaart van....merk weet ik niet meer. Is wel een erg lekkere shake.

Vala
Berichten: 6728
Geregistreerd: 31-05-05
Woonplaats: Werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 13:10

Ik ben dan vandaag toch ook maar weer met opnieuw begonnen. Vanochtend 87 kilo schoon aan de haak. BMI 30.8.
Voor een goede BMI moet ik onder de 70 kg komen maar mijn eerste streven is 75 kg. Daar zou ik al heel gelukkig mee zijn.
Ik heb mijn BMR berekend, 1578 in ruststofwisseling. Wat moet ik dan aanhouden om verantwoord af te vallen? Ben bang dat ik te weinig ga eten en het op de lange termijn dan niet gaat lukken.
Ik heb veel lichamelijke klachten waardoor ik niet ineens keihard kan gaan sporten, heb de afgelopen 2 jaar buiten wat fietsen ook eigenlijk niks gedaan.Maar deze winter heb ik nog maar weinig gefietst. Ben vanochtend goed begonnen, op de fiets naar mijn paard. Is 12 km in totaal. Niet veel maar een begin.
Op mijn paard rij ik 2 a 3x per week een buitenrit dus dat voegt qua beweging ook niet veel toe.
Wat zijn jullie allemaal goed bezig, ik hoop dat ik de motivatie dit keer ook kan houden!

Vala
Berichten: 6728
Geregistreerd: 31-05-05
Woonplaats: Werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 13:16

Een vriendin van mij had een fles mondwater op het aanrecht als ze wilde afvallen, als ze dan honger kreeg spoelde ze haar mond daarmee, daarna was er niks meer lekker. Vond ik ook een briljant idee!

Vala
Berichten: 6728
Geregistreerd: 31-05-05
Woonplaats: Werkendam

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 18:24

Ik heb mezelf op 1500 tot 1600 calorieën gezet. Ik vul wat ik eet in op de eetmeter app. Is wel een eyeopener.

Vala
Berichten: 6728
Geregistreerd: 31-05-05
Woonplaats: Werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 07:15

Zojuist gewogen nadat ik vorige week dinsdag begonnen ben met calorieën tellen en meer bewegen. Ik maak gezondere keuzes, eet speltbrood ipv gewoon brood maar eet dus wel gewoon normaal. Iedere dag hou ik wat ruimte voor bijvoorbeeld 1 blokje pure chocolade bij de thee. Zaterdag de verjaardag van mijn man gevierd en ik heb me wel erg ingehouden maar toch wel een klein stukje taart gepakt en 2 bitterballen. Ik fiets nu iedere dag en met behulp van mijn fitbithorloge kijk ik of ik voldoende beweeg. En dat heeft niks met echt sporten te maken, gewoon dus fietsen en wandelen.
En het resultaat is 1,3 kilo eraf! Van 87 naar 85,7! Ik ben helemaal blij! *\o/* Ik verwacht niet dat het zo snel blijft gaan maar het is een leuk begin.

Vala
Berichten: 6728
Geregistreerd: 31-05-05
Woonplaats: Werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 07:48

O jee, das niet fijn TurboTinker...ik heb ook weinig geslapen, krijg vandaag de bloeduitslagen van mijn paard die ineens in een paar weken tijd enorm afgevallen is, maak me erg zorgen om hem...Normaal eet ik bij stress de koelkast en de voorraadkast leeg, ben een echte emotie eter maar gelukkig kan ik dat tot nu toe nog beheersen!

Vala
Berichten: 6728
Geregistreerd: 31-05-05
Woonplaats: Werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 13:00

Sterkte met je hond Eloya, hopelijk valt het mee.
Ik ben vanochtend van mijn paard geknetterd. Ik dacht ik ga een stukje stappen met hem onder het zadel, niet te ver ivm dat hij zo afgevallen is. Sjok sjok over de weg. Ik dacht ik probeer een klein galop want wie weet is het wel 1 van de laatste keren dat ik erop zit. Lekker depressief en negatief gedacht. Gaat hij er toch van tussen en begint te bokken! Bij de 6e bok lag ik dus in de berm! Gelukkig had ik hem nog vast! Dus ik denk dat het misschien wel meevalt met hem en het iets teveel tussen mijn oren zit :D
Of hij heeft gevoeld dat ik 1,5 kilo lichter ben en hij heeft gedacht nu kan ik haar er eens afknikkeren :+

Vala
Berichten: 6728
Geregistreerd: 31-05-05
Woonplaats: Werkendam

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 15:55

Hoe gaat het met je hond Eloya?
Hier gelukkig goede bloeduitslagen voor mijn paard! Osteo ook geweest vandaag en die hoefde allen het gebruikelijke halfjaarlijkse onderhoud te doen. Hij gaat nu meer voer krijgen om wat aan te komen. Allemaal positief dus. Het komt wrs Door de combinatie tijd van het jaar en dat hijzelf weer een jaartje ouder is. En oudere paarden gaan steeds minder goed voedingsstoffen opnemen. Dus vol goede moed verder. Ik heb een boel spierpijn van mijn lancering gisteren maar ach komt goed!
Ik neem er nog een glaasje water op!

Vala
Berichten: 6728
Geregistreerd: 31-05-05
Woonplaats: Werkendam

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 19:13

Ach gos, hij ziet er zielig uit!

Vala
Berichten: 6728
Geregistreerd: 31-05-05
Woonplaats: Werkendam

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 15:27

Goed bezig allemaal.
Ik weeg deze week niet, heb vorige week met de pet ernaar gegooid door stress dus ik doe nu weer mijn best en hoop volgemde week weer wat afgevallen te zijn. De getallen op de weegschaal worden een obsessie anders...

Vala
Berichten: 6728
Geregistreerd: 31-05-05
Woonplaats: Werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 10:21

Ik heb me aan het begin van dit topic ook gemeld, maar het afvallen lukte toen voor geen meter en ik ben doorgegroeid naar de 90 kg. Vond mezelf vrij kansloos.
In juli heb ik te maken gekregen met een burnout, angststoornis en daardoor ook een depressie. Daar slik ik medicijnen voor en ben onder behandeling van deGGZ. In 2 maanden tijd viel ik 12 kilo af, schommel nu zo rond de 77 78 kilo.
Afgelopen zondag voor het eerst weer even op mijn paard gezeten. De rijlaarzen die ik wijder had laten maken nu te wijd dus. Ik zat ook heel anders in mijn zadel, had na 20 minuten zere zitbeenknobbels. Ik heb natuurlijk het geleidelijke proces van afvallen niet meegemaakt, het vloog er letterlijk af.
Kon in het begin niet wennen aan dit nieuwe lijf. Door de depressie geen zin om kleren te kopen etc.
Nu begin ik het een beetje als een soort van bijkomend voordeel te zien. Ik heb nog een erg lange weg te gaan.
Maar liever woog ik nog die 90 kilo en was alles nog normaal.....


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Frummel01, GaitMonster, IASCrawler, Jacquelinee_ en 54 bezoekers