paardrijden en overgewicht.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
_MelisS
Berichten: 2979
Geregistreerd: 05-08-05
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 22:27

Wat onwijs knap van je dat je dit zo allemaal neerzet! +:)+

Ik doe zeker met je mee,
Loop de laatste jaren ook met overgewicht en het wordt zo langzamerhand eens tijd dat ik mezelf een schop onder mn kont geef en er eens wat aan ga doen.
Heb wel vaker pogingen gedaan maar verder dan 5 kilo kwam ik eigenlijk niet, dan verviel ik weer in mijn oude patroon..

Ik hou ook helemaal niet van sporten, voor mn plezier een stuk gaan lopen daar zie ik het nut niet zo van :+ Maar goed, ik zal toch moeten gaan bewegen als ik wil dat er wat af gaat.
Hou wel onwijs van zwemmen, en bedacht net van de week dat ik dat maar weer eens moet op gaan pakken.

Follow our journey on instagram;
@_melssy_ ♡

Mip♡


_MelisS
Berichten: 2979
Geregistreerd: 05-08-05
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 17:19

Inderdaad heel fijn om al die verhalen te lezen, haal je echt een hoop motivatie uit, tenminste ik wel!

Zou eigenlijk gaan zwemmen vandaag, maar het waait hier behoorlijk hard :') Heb altijd heel snel last van mijn oren dus toch maar niet gaan zwemmen.
Inplaats daarvan bijna ander half uur weggeweest op de fiets!

En nu even opwarmen met een kop thee, man het was koud :')
Maar wel voldaan nu, ben blij dat ik toch even geweest ben!

Follow our journey on instagram;
@_melssy_ ♡

Mip♡


_MelisS
Berichten: 2979
Geregistreerd: 05-08-05
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 17:20

Ianrowan2009 schreef:
Wat stoer om dit aan te gaan!! Echt super, alle complimenten hier zijn ook hart verwarmend om zo te lezen! <3
je bent hierin echt niet de enige hoor! Gelukkig hebben we bokt voor dit soort aanmoedigingen *\o/*
Alleen wil ik je toch wel het advies meegeven de periode van 19 jaar en iets meer dan 60kg. te accepteren dat die tijd is geweest.
Je bent nu 28 en je lichaam veranderd met jou leeftijd mee. ( ik kan af te toe ook wel janken als ik naar mijn maatje 34/36 op foto's terug kijken toen ik 18/19 jaar was )

Maar aan motivatie geen gebrek zo te zien :j
Heel veel succes en zet m op he!!! *\%/* *\%/* *\%/*



Inderdaad zeker waar, zit ook vaak naar foto's te kijken van vroeger en dan denk ik jeetje, wat is er in die tussentijd gebeurt :=
Maar net wat je zegt, zoals vroeger zal ik er niet meer uit zien, ookal verlies ik wel gewicht.
Dat is inderdaad een acceptatie puntje!

Follow our journey on instagram;
@_melssy_ ♡

Mip♡

_MelisS
Berichten: 2979
Geregistreerd: 05-08-05
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 22:14

Ik deed savonds ook vaak slechte dingen eten, want inderdaad als je chipjes eet, blijft het nooit bij 1 handje :=
Werd zn gewoonte, bah!
Gister avond niets genomen en nu ook niet echt behoefte om wat te pakken.
Heb het wel steeds onwijs koud, dus ga zo lekker even warm douchen.

Follow our journey on instagram;
@_melssy_ ♡

Mip♡

_MelisS
Berichten: 2979
Geregistreerd: 05-08-05
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 15:27

Nu had ik via die site uitgerekend dat mij bmr 1670 is,
En via een andere website kwam ik uit dat als ik 1 tot 3 uur per week sport 2089 kcal mag hebben.
Staat als je dan af wilt vallen je ongeveer 500 kcal moet schrappen..
Dus dan kom ik uit op 1893 kcal.
Klopt het dan een beetje? haha

Follow our journey on instagram;
@_melssy_ ♡

Mip♡

_MelisS
Berichten: 2979
Geregistreerd: 05-08-05
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 20:57

Jolienn schreef:
Hoi :wave: Ik steek mijn hoofd hier ook even om de hoek. Vandaag foto's gemaakt op mijn bijrijdpaardje en die waren nogal confronterend. Ben al langere tijd bezig met eten en bewegen maar het wil nog niet erg lukken. Samen sporten gaat best goed, maar nu al 2x sportmaatje gestopt en alleen blijf ik niet volhouden. Eten hier thuis is lastig want vriendlief mag flink bijkomen en die combinatie is best lastig. Ik ben altijd erg jaloers als hij met een zak nootjes oid zit. Werkt voor mij dan ook niet om een appel oid te pakken.

Hoop dat ik het nu kan gaan zien als gunst voor mezelf in plaats van als straf. Heb voor komende weken een rooster gemaakt voor het sporten en wil nog een schema gaan maken voor eten. Vind fruit best lekker maar vaak geen zin om het klaar te maken en grijp dan naar iets makkelijks.

Ik wil om te beginnen 15 kilo kwijt. Dan zit ik weer op mijn gewicht van 5 jaar geleden. Nog steeds te veel voor mijn lengte maar toen voelde ik me gewoon prettig. Daarna wil ik er nog wel 5 of 10 af, maar eerst maar eens daar zien te geraken! :)


Dat heb ik hier ook ja,
Mijn vriend is ook heel dun, mogen ook zeker wat kilo's aan. Hij eet ook echt alles en komt amper een gram aan.
Net ook zit hij aan de pizza, en men wat ruikt dat dan lekker := maar goed, ik zat braaf aan mn wrap en neem straks nog een bakje rauwkost.
Moet wel zeggen, ondanks dat ik soms best trek heb in iets slechts, ik ben wel onwijs gemotiveerd om het niet te doen. Net als dat ik nu ook al iedere x bezig ben met oh die dag ga ik zwemmen, en die dag ga ik een stuk fietsen of een lang stuk wandelen.
Dat had ik hiervoor dus helemaal niet, toen paste ik wel mijn eten aan maar de rest niet.

Ik zei van de week al, dit keer kies ik er eens voor om door te zetten inplaats van iedere keer zo snel op te geven en weer terug te vallen in het oude patroon!

Follow our journey on instagram;
@_melssy_ ♡

Mip♡

_MelisS
Berichten: 2979
Geregistreerd: 05-08-05
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 22:18

Ik weeg inderdaad ook smorgens als ik opsta!

Inderdaad wel heel weinig!

Follow our journey on instagram;
@_melssy_ ♡

Mip♡

_MelisS
Berichten: 2979
Geregistreerd: 05-08-05
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 11:08

Wauw borderjay knap hoor!

Goed bezig elain! :D
En die wrap klinkt inderdaad heel goed!
Ik had gister avond ook een wrap, beetje kruidenkaas erop, flink wat sla en gewoon plakjes kipfilet. Ook super lekker!




Ik stond de afgelopen dagen vast in mn gewicht, vanmorgen toch een kilo eraf! *\o/* *\o/*

Follow our journey on instagram;
@_melssy_ ♡

Mip♡

_MelisS
Berichten: 2979
Geregistreerd: 05-08-05
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 11:22

Oef moeilijk!
Heb je niet een bakje rauwkost ofzo mee?
Dat als ze beginnen te ritselen dat je op een wortel knabbelt of wat dan ook?

Misschien lijdt het wat af, succes!
Je kan het!!

Follow our journey on instagram;
@_melssy_ ♡

Mip♡

_MelisS
Berichten: 2979
Geregistreerd: 05-08-05
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 23:48

Havermout en al die dingen vind ik niet lekker..
Wraps maak ik ook, heerlijk! Kan inderdaad van alles in, vullen heel goed!


Klinkt heel stom maar ik snakte net gewoon naar een glas cola := drink het eigenlijk super weinig..
Net even 2 slokjes genomen, en de boel weer weggezet. Hielp wel haha, nu weer lekker 'gezond ' aan een kop thee! :P

Follow our journey on instagram;
@_melssy_ ♡

Mip♡

_MelisS
Berichten: 2979
Geregistreerd: 05-08-05
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 16:34

Tigra_ schreef:
callum schreef:
Dat vind ik het risico van calorieën tellen. Mensen vergeten dan vaak te kijken wat ze in hun lichaam stoppen. Light bevat ook weinig calorieën maar is heel slecht voor je. Probeer dus de balans te vinden. En echt ook op te letten wat je eet qua voedingsstoffen. En vetten zijn nodig voor celvernieuwing oa


Ik denk juist dat calorieën tellen of gewoon bijhouden je inzicht geeft wat er naar binnen gaat sommige mensen denken bijna niets te eten en drinken en toch aan te komen waarschijnlijk maak je dan toch ergens verkeerde keuzes en het is goed om inzicht te krijgen wat je naar binnen werkt.
Naast dat ben ik er van overtuigd dat je meer succes boekt als je het met kleine stapjes doet en vanuit daar kan je dan weer gaan kijken naar hoe het nog gezonder en beter kan, kijken wat je koopt en zo gaan eten dat je alles binnen krijgt wat je nodig hebt. Je kan niet alles in een keer goed gaan doen. Gaande weg wordt men wijzer en bewuster van de keuze die ze maken.


Hier ben ik het inderdaad wel mee eens!
Ik at voorheen ook gewoon wat ik lekker vond en keek nooit naar wat erin zat op de verpakkingen.
Nu ben ik dus ook calorieen aan het tellen en zoals vamorgen verbaasde me het eigenlijk hoeveel kcal er in een snelle jelle kruidkoek zit. Om maar even een voorbeeld te geven.
Dus wat dat betreft ik let echt al beter op, maar inderdaad je kan niet alles in 1 x goed doen.

Follow our journey on instagram;
@_melssy_ ♡

Mip♡

_MelisS
Berichten: 2979
Geregistreerd: 05-08-05
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 16:56

EmptyWords schreef:
Ik kies ook voor de gezonde keuzes hoor DC. Daar voel ik me fijn bij. Afvallen moet en wil ik zeker, maar wel op een manier die voor mij goed voelt. Gezonde en bewuste keuzes dus. Hoezel ik nu wel roomboter op brood heb, maar dan is omdat ik dat erg lekker vind en ik alleen in t weekend mn brood eet. Dan mag dat van mij.

Weegschaal gaf 111.9 aan.... das al -0.9. Zonder hongergevoel l. En ik heb gisteravond onwijs genoten van n verse gevulde koek. Als t zo doorgaat de eerste paar weken ben ik blij, totdat ik onder de 100 zit, dan mag t ook we iets rustiger gaan evt.


Super goed!! +:)+

Tango1979 schreef:
Afvallen is persoonlijk: als ik veel koolhydraten eet heb ik de hele dag honger. Terwijl als ik meer vet en eiwit eet ik veel voldane ben. Uiteindelijk gaat t toch om de hoeveelheid cal, waar je die uit haalt maakt voor afvallen niet uit. Voor je gezondheid natuurlijk wel hè. Je kan best afvallen op patat en frikadellen maar dat zal bepaald niet goed zijn voor je lijf.

Mijn doel is dus gezonde vetten eiwitten en koolhydraten eten. Voor mij werkt de verhouding 30/35 koolhydraten 30/35 eiwit en de rest vet heel goed om voldaan te blijven. En dat vind ik uiteindelijk het belangrijkste: een levensstijl ontwikkelen die ik vol kan houden ipv een dieet waar ik me op lange termijn toch niet aan kan houden


Vooral dat laatste ja!

xLisaSpelt schreef:
Vandaag de eerste dag detox. Geen honger gevoel, maar wel een beetje futloos. Straks bij de lunch even een kop boulion erbij.

( Ik detox met bitterzout en 2 dagen alleen groente voor de gene die het interesseert)

Goed idee die eierwrap! Ga ik zeker eens proberen :)

Dat lijkt me best pittig! Succes!!

Follow our journey on instagram;
@_melssy_ ♡

Mip♡

_MelisS
Berichten: 2979
Geregistreerd: 05-08-05
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 19:31

Mijn avond eten, met een klein beetje rijst!


[ img ]

Follow our journey on instagram;
@_melssy_ ♡

Mip♡

_MelisS
Berichten: 2979
Geregistreerd: 05-08-05
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 18:12

Jester_ schreef:
Goeed bezig allemaal! Leuk om te zien dat iedereen zo gemotiveerd is :j

Ik ben net pas uit bed en had met mezelf afgesproken nu niet te wegen omdat dat toch niet klopt (ben dan wel net wakker maar toch anders dan normaal) maar was toch 0,4 minder dus jeej!


Is inderdaad leuk om te lezen, blijf je zelf ook gemotiveerd van vind ik! :D
Top!! :D

Anoniem schreef:
Wij eten ook frietje vanavond.
Ik neem dan vaak wat chilisaus ipv mayo.
En bv een frikadel zonder iets.
Of zon heel klein Vietnamees loempiaatje erbij.
Hebben wel bijna 1,5 uur stevig gewandeld in heuvelachtig bos met paard en hond.
Heb vanochtend vetarme Griekse yoghurt op en tussen de middag twee volkoren boterhammen met smeerkaas (sambal)


Ahg, af en toe moet dat ook best kunnen toch!

Wdj schreef:
Ik heb net voor morgen klaar gemaakt:
Ontbijt: smoothie met kokosmelk, peer, komkommer en kiwi
Tussendoor: wrap van 2 eieren, gevuld met sla, tomaat en tonijn
Lunch: salade met sla, komkommer, tomaat en sperziebonen
Tussendoor om 15 uur: kiwi en/of banaan, óf handje noten
Avondeten: spruitjes met pastinaak puree en stukje varkenshaas.


Klinkt goed! Heerlijk een hoop groente!



Niet slecht elain! Netjes inderdaad.
Weegschaal zal over een paar dagen wel weer lief zijn! Je kan het!!



Ik ben vandaag op kraamvisite geweest, 2 glazen water gedronken inplaats van cola, maar toch wel een beschuit met muisjes genomen. Hoort er toch wel een beetje bij!
:D

Follow our journey on instagram;
@_melssy_ ♡

Mip♡

_MelisS
Berichten: 2979
Geregistreerd: 05-08-05
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 18:30

EmptyWords schreef:
Anoniem schreef:
Nou dat is t ook wel vind ik.
Je moet jezelf ook niet alles ontzeggen.
wat ook wel werkt is van iets minder nemen, als dat kan.
Dus een handje chipjes (en geen halve zak) als je écht die craving hebt...
1 blokje chocola, niet de reep...

dat is de clue denk ik... maar ja, meestal... als je er eenmaal aan begint


Dat heb ik ook ja, zolang ik nu niets in huis haal en geen gekke dingen eet gaat het prima.
Ook in de winkel kan ik makkelijk die paden inlopen en niets kopen.
Maar ik 1maal begin sla ik vaak weer zo door := Mijn zelf beheersing is nog niet goed, komt wel weet ik zeker. Maar moet even langer bezig zijn doorvoor. haha :P

Voorheen aten wij iedere vrijdag patat. Dat hebben we voorlopig ook maar even laten gaan. Vind dat zo iets echt wel moet kunnen, maar niet meer iedere week!

Follow our journey on instagram;
@_melssy_ ♡

Mip♡

_MelisS
Berichten: 2979
Geregistreerd: 05-08-05
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 20:17

Ik gok inderdaad ook rond de 1900.. Misschien nog niet eens!

Ik ben dat ook gaan doen met die beloningen!
Eens kijken of dat inderdaad ook net een kleine motivatie meer is!

Ben ook fan van de Decathlon, heb mijn rijbroeken daar altijd vandaan en zijn echt super!
Gaaf dat je naar Canada gaat Emmaa !!

Follow our journey on instagram;
@_melssy_ ♡

Mip♡

_MelisS
Berichten: 2979
Geregistreerd: 05-08-05
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 23:48

SteffiiY schreef:
Klinkt goed Lisa :D

Doen we anders met de vaste mensen hier elke maandag een tussenstandje?


Is wel een idee ja!



Tussendoortjes vergeet ik vaak, van de week een keer een banaan gepakt, en daarstraks had ik een appel en een paar ongezouten nootjes!
En ik drink de hele dag water en thee, merk ook wel dat dat een vol gevoel geeft.

Follow our journey on instagram;
@_melssy_ ♡

Mip♡

_MelisS
Berichten: 2979
Geregistreerd: 05-08-05
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 12:37

Josien_ schreef:
Misschien is dit interessant over wraps? http://fitbeauty.nl/welke-wraps-zijn-het-gezondst/


Inderdaad interessant!
Deze heb ik inderdaad ook! :D

Welkom allemaal en succes, jullie kunnen het! :D

En super goed van alle mensen die weer wat kwijt zijn! +:)+ +:)+


Bij mij was er niets af.. Weet dat mn voeding goed is, maar ben ongesteld dus blijf een beetje hangen denk ik.
Van de week maar een paar dagen niet wegen en dan zal het wel weer goed zijn daarna!
Mn eerste kilo is er overigens nog steeds af! :D

Follow our journey on instagram;
@_melssy_ ♡

Mip♡

_MelisS
Berichten: 2979
Geregistreerd: 05-08-05
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 14:03

Ik heb ook geen geld voor een sportschool abonnement of voor een trainer.
Ben wel lid geweest van een sportschool, en eerst ging ik ook goed totdat ik ontstoken scheenbenen kreeg.

Nu maar fietsen en zwemmen. Dan zijn tenminste ook dingen die ik leuk vind.
:P

Follow our journey on instagram;
@_melssy_ ♡

Mip♡

_MelisS
Berichten: 2979
Geregistreerd: 05-08-05
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 14:09

Zwemmen is ook duur ja!

Ik moet ook alleen zwemmen, ging vroeger altijd met mijn moeder maar sinds die ziek is geworden gaat dat niet meer helaas..

Follow our journey on instagram;
@_melssy_ ♡

Mip♡

_MelisS
Berichten: 2979
Geregistreerd: 05-08-05
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 14:18

Hier is het ondertussen 4,20 #)
Ook net even opgezocht :=

Follow our journey on instagram;
@_melssy_ ♡

Mip♡

_MelisS
Berichten: 2979
Geregistreerd: 05-08-05
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 15:23

Jester_ schreef:
Hier vandaag toch weer op de weegschaal gestaan haha. Maar na 1 week nu toch -2.4! Ik wil de eerste 5 kilo eigg kwijt met een kilo per week, en de anderen met een halve kilo.

Nog 17 te gaan :D


Wat ga jij hard joh!
Lekker!! :D

Follow our journey on instagram;
@_melssy_ ♡

Mip♡

_MelisS
Berichten: 2979
Geregistreerd: 05-08-05
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 15:47

Jester_ schreef:
_MelisS schreef:

Wat ga jij hard joh!
Lekker!! :D


Dat moet ook, anders is er niks aan :')


Klopt, ik sta nu even stil.. Is inderdaad niets aan :')

Follow our journey on instagram;
@_melssy_ ♡

Mip♡

_MelisS
Berichten: 2979
Geregistreerd: 05-08-05
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 21:09

Ik ga die app ook maar eens downloaden inderdaad, lijkt me een stuk handiger!


Vandaag beetje slapjes al de hele dag, dus even extra voor mezelf gezorgd, heb lekker mijn haar laten knippen! :D


Was op visite geweest en als drinken nam ik een glas water, zegt ze oh ben je het weer eens aan het proberen... Lekker motiverend -O-
Maar goed, trek me er niets van aan. Over een paar weken zullen ze het wel zien dat het dit keer wel gaat lukken!

Follow our journey on instagram;
@_melssy_ ♡

Mip♡

_MelisS
Berichten: 2979
Geregistreerd: 05-08-05
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 22:45

Ik heb ook net MFP gedownload, calorieën komen wel overeen met wat ik van de week uitgerekend had via een andere site.
Dus daar morgen eens mee beginnen!

Follow our journey on instagram;
@_melssy_ ♡

Mip♡


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amparo, Bo_Y, Celebi, daiswees, Domi_94, Googlebot, IASCrawler, jojoleinee, ManonGrr, Silkaay, Sure_lee en 145 bezoekers