paardrijden en overgewicht.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34570
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 16:45

Moedig van je om dit topic te openen, ik wil je ook graag steunen en mee doen met afvallen. Ik ben nu een maand geleden precies om dezelfde reden als jij gestart met afvallen. Vond het teveel worden voor ons paard. Hield mezelf steeds voor dat het zwangerschapskilo's waren die er niet af wilden, maar ja iedere avond met een wijntje en chips op de bank doen natuurlijk geen goed voor je gewicht. Als ik begin aan chips kan ik ook niet gewoon een handje nemen, ongemerkt gaat toch een groot deel van de zak leeg. Er zijn in de jaren dus stukje bij beetje wat kilo'tjes bij gekomen en toen ik echt richting de 90 kg ging vond ik het te gortig worden.

Ben een maand geleden van de ene op de andere dag gestopt met chips eten en wijn drinken door het gewoon niet meer in huis te halen. Nu neem ik in de avond een glaasje light frisdrank zonder iets erbij (gewoon water vind ik niet lekker en thee/koffie drink ik overdag al voldoende). Verder ben ik tussen de middag van 3 naar 2 boterhammen gegaan, en schep ik minder avondeten op. Suikervrij eet ik al bijna 20 jaar, omdat ik geraffineerde suiker niet goed verdraag. Daar valt dus geen winst meer mee te behalen. Ben ondertussen wel al 3 kilo kwijt. Ben niet extra gaan sporten, maar let op dat ik dagelijks voldoende beweeg, als ik bijvoorbeeld niet heb paard gereden ga ik een half uur fietsen op flink tempo, of een langer blokje om met de hond. Ik moet zeggen dat het mij erg mee valt en dat ik nu denk, was ik er maar veel eerder mee begonnen.


SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34570
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 17:17

Dat is idd wel een goede Ianrowan2009, ik heb ook ooit 62 kg gewogen rond mijn 20e (was toen wel aan de lichte kant) maar dat komt nooit meer terug. Ik zou al blij zijn als ik onder de 80 kg kom, en weer richting de 75 kg ga. Maar ik heb geen streefgewicht. Elke kilo eraf is mooi meegenomen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34570
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 10:08

Als alternatief voor Griekse Yoghurt is Skyr ook nog een goed alternatief. Ik vind de kwark van de Aldi echt vies, maar dat is persoonlijk. Je kan ook optimel nemen, maar dan heb je zoetstoffen en dat wil niet iedereen.

Recepten lees ik graag mee maar ik ben echt niet creatief als het op recepten aan komt. En wat ook lastig is, ik heb 2 huisgenoten die heel moeilijk zijn met eten :+ apart voor mezelf koken doe ik niet dat vind ik veel te lastig.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34570
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 10:45

Als je koolhydraten toe gaat voegen is het denk ik wel aan te raden dat het koolhydraten met een lage glycemische index zijn of niet phormicola? Ik merk zelf wel dat volkoren brood bijvoorbeeld veel beter vult als tarwebrood.

Voor de mensen die die term glycemische index niet kennen: http://www.voedingscentrum.nl/encyclope ... index.aspx

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34570
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 10:55

Ik vind het wel lekker, maar ja ik eet ook gewoon yoghurt met niks er in. Vinden veel mensen ook zuur.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34570
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 13:57

Wat bedoel je precies met junk? Koekjes/chocola ed?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34570
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 17:37

Hangt er vanaf wat voor brood je erbij neemt. Maar ik heb altijd wel begrepen dat je beter een gekookt dan een gebakken ei kan nemen.

Ik had een hele discussie met mijn moeder over zoetstof. Dat is ook zoiets wat heel omstreden is. Je kan er van alles over vinden op internet en de meningen lopen heel erg uiteen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34570
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 19:00

Vind pure stevia echt niet lekker. Heb het ook wel gebruikt bij bakken, maar de smaak is anders dan wanneer ik sucralose of agavesiroop gebruik. Gebruik sowieso al jaren alternatieven voor suiker omdat ik sacharose/glucose/dextrose slecht verdraag.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34570
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 23:06

Ik moet echt wel goed ontbijten hoor. Anders kom ik de ochtend niet door. Ik eet 2 volkoren boterhammen of volkoren brinta. En groene thee met citroen erbij. Frisdrank neem ik altijd light. Keus genoeg. Holy Soda vind ik erg lekker bijvoorbeeld, niet teveel prik. Of Crystal Clear.

Jullie worden trouwens bedankt met de wraps :+ heb slaapdienst en heb nu ongelooflijke trek gekregen terwijl ik nog een uur moet voordat ik mijn mandje in mag. Dag na een slaapdienst heb ik altijd ongelooflijke trek in foute dingen, door slaaptekort. Ik slaap altijd erg slecht als ik niet thuis maar op mijn werk slaap. Misschien morgen toch maar een eierwrap maken als ik thuis ben. Heb nog eieren genoeg. Dan maak je roerei zeker?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34570
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 08:28

Eet je dan warme banaan...brrrr...vind banaan heel lekker, zo uit de schil :j anders, neu..havermout wil ik wel eens proberen. Banaan heb ik een keer door de brinta gedaan, vond dat heel vies :') bananenbrood vond ik ook niet lekker. Heb een keer bananenmuffins met amandelmeel gemaakt. Die vond ik dan wel weer lekker.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34570
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 17:26

Darkchrystal: dat is ook mijn valkuil, snaaien in de avond en dan een wijntje (of 2, 3) er bij.

Koolhydraat arm zou mij ook slecht af gaan. Ben echt zo verzot op pasta. Probeer wel zoveel mogelijk volkoren koolhydraten te nuttigen, en heb er altijd veel groente bij als ik pasta kook.

Suzanne: oooo die zalm :9 ben ook gek op avocado. Heb je een recept? En wat voor sojasaus gebruik je?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34570
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 11:31

Snap er niks van vanmorgen op de weegschaal halve kilo er bij. Niet gezondigd. Dan had ik het nog kunnen begrijpen. Zou het dan toch door onregelmatig werken kunnen komen? Heb ook voor het eerst weer slaapdienst gehad sinds ik begonnen ben met afvallen. De dag erna altijd de hele dag door trek. Heb gewoon op tijd gegeten. Maar wel extra boterham moeten nemen in de middag. Dat is alleen geen halve kilo natuurlijk.

Josien je kan het!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34570
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 12:13

Acht uur slaap lukt me echt niet als ik slaapdienst heb. Slaap altijd heel beroerd, en nooit lang aan 1 stuk want word meerdere keren per nacht wakker. Het is gelukkig maar 2 keer per maand. Iedere dag wegen doe ik niet, ik weeg eens per week. Maak me er ook niet druk om hoor, vond het alleen opvallend. Hou mezelf maar in mijn achterhoofd dat er in totaal al 2 kg af is in 1 maand (met die halve kilo mee gerekend), wat gewoon supernetjes is.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34570
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 14:25

Las iets over lijstjes bijhouden en wekelijks wegen, ik weet niet of meer dat willen maar ik vind dat helemaal niks. Ik hou liever voor mezelf wat ik weeg, en ben niet van schema's en lijstjes.

Ook niet van de sportschool trouwens, ik heb een app op mijn telefoon die mijn calorie verbruik dagelijks bijhoudt (zit standaard op LG) en probeer elke dag op de 100% (liefst er boven natuurlijk) uit te komen. Dat kan zijn dmv lopen, fietsen, paardrijden etc. Zo houd ik in de gaten of ik voldoende beweeg. Sportschool is trouwens uberhaupt lastig, ivm onregelmatig werk. Vaste dag en tijd afspreken gaat me nooit lukken. En alles binnen doen vind ik niks aan, ik ben liever buiten bezig en deel mijn tijd het liefste zelf in.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34570
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 10:45

Je hebt ook ice tea zero van lipton, moet je wel van perzik houden. Is zonder prik, maar je hebt vast ook een light variant met prik als je dat lekkerder vindt.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34570
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 18:23

Fijn dat jij dat ook aangeeft EmptyWords. Al die lijstjes zijn de reden dat ik even afgehaakt was. Ik vond dit juist zo fijn, gewoon laagdrempelig elkaar motiveren.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34570
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 09:39

Hier wil ik er graag 10 kg af, maar elke kilo minder is meegenomen. Heb iig de laatste dagen ruim over de 100% van mijn bewegingsdoel gehaald, gisteren zelfs 140% en dan zijn de stappen die ik op het werk gezet heb niet eens meegeteld, want ik had mijn mobiel niet in mijn zak daar. Heb zeker als ik dagdienst heb behoorlijk fysiek werk, loop wat af in dat grote gebouw.

Gisteren een slechte maaltijd gegeten, pannenkoeken met spek. Wel volkoren beslag gemaakt. Het was erg lekker, maar vandaag maar weer iets met veel groenten.

bontejames: het is jou niet aan te zien hoor. Ik weeg ongeveer hetzelfde met 2 cm minder aan lengte, maar ik zie er echt niet zo strak uit te paard :+ tellen de jaren denk ik ook wel mee, want dat zijn er 21 meer :=

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34570
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 16:31

Monster_tos: ik geef je zo op die foto ook zeker geen 90+ kg hoor. Gefeliciteerd met je verjaardag!

Ik heb niet zoveel foto's waar ik zelf op sta, ga niet zo graag op de foto :+

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34570
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 16:45

cam: gewoon weer lekker thuis op de weegschaal gaan :j hopelijk komen er geen gekke dingen uit het bloedonderzoek.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34570
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 16:53

Bij mij zit het helaas allemaal rond mijn buik. Ik vind het daarmee vooral lastig om broeken te vinden die fijn zitten, meeste zakt af en dat is niet flatteus. Tegenwoordig is bijna alles heupmodel, en als je een wat hogere taille vind heb je gelijk een oma broek te pakken.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34570
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 17:05

Ik kan ze hier in de winkels niet vinden Josien. Of ze zitten lekker en lopen dan enorm uit waardoor ze alsnog afzakken. Google trouwens even op de shaping jeans van H&M, kocht daar normaal nooit broeken vanwege de pasvorm daar (als je normaal maat 40 hebt moet je daar maat 44 of 46 kopen, althans dat was vroeger zo) maar die shaping jeans zijn dus wel fijn? En is de maatvoering een beetje normaal? Of vallen die heel klein?

Ik kocht eerder slim fit bij M&S maar ja, die zijn failliet helaas.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34570
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 17:16

Vind Miss Etam erg uitlopen. Asos is alleen online toch? Ik wil wel kunnen passen, zeker broeken.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34570
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 17:19

Ik ga couscous salade met falafel eten. Moet alleen eten, dus heb maar een maaltijdsalade gehaald. Kom er serieus net pas achter dat falafel geen vlees is :')

Ga ik toch eens bij H&M kijken Josien, dank je voor de tip!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34570
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 10:15

Celiien top zeg!

EmptyWords o das balen -O-

Hier wel weer blij, na vorige week 1 kg er af. Gaat goed zo. Gisteren wel zin in een snack, heb ongebrande noten gehad. Voordeel is dat het in tegenstelling tot chips wel vult, maar je er niet van door blijft eten. Dus na 3 kleine handjes had ik genoeg. Had namelijk gisteren dressuurles, dat is altijd heel intensief en dan heb ik echt wel een beetje trek als ik thuis kom.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34570
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 11:48

Eens per week, in de ochtend op nuchtere maag.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DotBot, iiSunshine, mariska_emke, Rox87 en 128 bezoekers