paardrijden en overgewicht.

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

x__danii
Berichten: 198
Geregistreerd: 23-02-10
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 12:41

Allereerst, super dat je er zo open over bent en dat je wat aan je gewicht wilt veranderen!

Laat ik zelf ook maar 'uit de koelkast komen' dan :') .

Ik kamp zelf ook al jaren met heel wat extra kilo's (lees, zeker 20) door heel wat emotioneel geslinger, blessureleed en een gebrek aan discipline. Ik heb altijd geroepen: 'ik wil de 95 kilo niet passeren' en die kwam toch akelig dichtbij. Beiden hebben we al vaker geprobeerd minder te snacken, gezonder te eten en meer te bewegen, maar ik heb echt de discipline van een goudvis en veel sporten kan ik niet uitoefenen door een chronische blessure. Half november de knoop doorgehakt met mijn vriend, er moest echt iets gaan gebeuren.

We zijn gestart met Cambridge Weight Plan. Begin december hebben we ons intakegesprek gehad bij onze consulente en dat was een heel fijn gesprek waarbij zowel gehuild als gelachen is. Onze keuze is gevallen op het CWP 800 dieët, aangezien we het CWP 500 dieët niet zagen zitten met ons werk (ik werk in een groothandel achter de kassa en op de kaasafdeling; op beide afdelingen loop / sta ik heel de dag en sjouw ik zware dingen. Bij de kassa is het lekker warm, maar op de kaasafdeling is het 7 graden, dat vreet energie) en de wekelijkse beweging (ik fiets per week 60 tot 70km en ik ben 2x in de week op stal).

We zijn 1 januari begonnen omdat eerder voor ons niet haalbaar was met de drukte en lange werkdagen in de decembermaand.

Ons dieët bestaat per dag uit 3 maaltijden van het CWP en 's avonds een lichte maaltijd. Verder moeten we 2 tot 2,5 liter drinken (water, thee of zwarte koffie). We zijn nu 3 dagen onderweg en ik moet zeggen; de shakes en soepen smaken best oké. Het programma is echt superduidelijk en ik kan m'n consulente altijd bellen of appen met vragen. Ik moet wel heel erg wennen aan het vele drinken (blijf naar de wc rennen :') ) en de kleine porties. Lag van de week futloos, rillend van de kou en met een knorrende buik in bed, maar gisteravond zat ik goed vol en toen moest ik nog een shake nuttigen.

Aanstaande dinsdag hebben we ons weegmoment, ben erg benieuwd! Hopelijk voelen we ons over een aantal maanden weer goed en gezond en durf ik weer met een gerust hart op m'n vierbenige vriend te stappen /3 !

Djimmie <3


x__danii
Berichten: 198
Geregistreerd: 23-02-10
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 11:34

Hoi!

Ik heb me een hele tijd geleden gemeld in dit topic (m'n post staat op pagina 5), maar door drukte op werk en een rottijd privé (o.a. bijrijdpaard moeten laten inslapen) helemaal vergeten om hier regelmatig wat te posten.

Ik ben inmiddels klaar met afvallen; van 92.5 naar 72.4, zo trots *\o/* .

1 januari gestart en 9 mei gestopt aangezien ik mijn streefgewicht had behaald. Ik ben voor iemand van 1.65m nog steeds iets van 10.0 te zwaar, maar het is goed zo. Ik heb momenteel geen loshangend vel (iets waar ik toch wel bang voor was) en dat wil ik graag zo houden.

Ik hoop dat jullie het allemaal voor elkaar gaan krijgen, ik voel me door het afvallen zoveel beter! Veel energieker, vrolijker en gezonder! Daarbij durf ik weer met een gerust hart op een paard te stappen en kan ik weer winkelen bij 'normale' winkels, dat doet een mens goed!

Voor:
[ img ]

Na:
[ img ]

Djimmie <3

x__danii
Berichten: 198
Geregistreerd: 23-02-10
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 11:45

Bedankt!! Dat stralen hoor ik van meer mensen, dus dat zal wel zo zijn, haha *D!

Djimmie <3

x__danii
Berichten: 198
Geregistreerd: 23-02-10
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 16:24

Ook jullie bedankt :o !!

Prinero; misschien is het, aangezien het niet wil lukken, tijd om de duimschroeven iets aan te draaien en strenger op je eten te letten? Dus ook de pure chocolade laten staan, niet meer uit eten gaan e.d. en misschien in de sportschool wat harder trainen? Je lichaam went op den duur aan steeds dezelfde inspanning, dus om af te vallen zal je je trainingsschema steeds een stapje omhoog moeten doen.

Ik ben afgevallen met behulp 't van Cambridge Weight Plan en heb mezelf strikt aan het programma gehouden; het is namelijk zo onwijs zonde van het geld als met zo'n duidelijk dieet faalt. Ik had van mezelf weinig tot geen discipline; ik ging ook vaak uit eten (bijna elke 2 weken, liefst all-you-can-eat sushi) en chocolade was m'n grootste vriend. Ik besef nu eigenlijk pas wat dat allemaal met je lichaam doet.

Van 1 januari t/m 9 mei heb niks slechts op en eerlijk gezegd miste ik het ook helemaal niet. Dit duurde wel even hoor, de eerste 2 a 3 weken waren het ergst. Suiker eten doet naar suiker verlangen, dus als je ervan af blijft wordt het makkelijker. Ik merk nu ik gestopt ben met diëten en het eerste stukje chocola op heb, dat ik meer chocola wil. Zo stom. Ik haal het dus maar niet in huis want anders kan ik straks opnieuw beginnen.

Verder qua tips; probeer van alles de volkoren variant te eten, vult veel beter en je kan er langer op vooruit. Eet rustig, het liefst van een klein bord en schep je eten op in de keuken. Zo voorkom je dat je 2x opschept en door rustig te eten en van een kleiner bord te eten schijn je eerder vol te zitten. Eet niet op de bank voor de TV, maar ga aan tafel zitten en neem even de tijd, zo ben je veel bewuster met je eten bezig en is het niet hap-snap-weg.

Fruit is om in te bijten, dus laat smoothies lekker staan. Door ergens in te bijten en erop te kauwen zit je sneller vol en daarnaast kan je er langer van genieten. Scheelt een heleboel fruitsuikers!

Hoop dat je er wat aan hebt en je doel gaat behalen!! Succes!!

Djimmie <3

x__danii
Berichten: 198
Geregistreerd: 23-02-10
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 20:53

Prinero; misschien is bootcampen of trainen met een personal trainer iets waar je baat bij hebt?

Purny; ik vind citroen erg lekker! Niet teveel schijfjes, geeft een behoorlijke sterke smaak af. Komkommer is ook een goeie, lekker fris! Zeker met het warme weer.

Sinaasappel met blauwe bessen vond ik lekker, maar vooral de bessen moeten lang trekken voor een goede smaak. Verder is een roodfruitmix ook lekker en ik hoor veel over gember, maar dat heb ik zelf nooit geprobeerd.

Je kan ook nog kruiden toevoegen; zoals munt of basilicum. Op google staan heel veel ideetjes :).

Tip; neem diepvriesfruit! Water wordt er lekker koud door en het is vaak goedkoper als vers fruit!

Djimmie <3

x__danii
Berichten: 198
Geregistreerd: 23-02-10
Woonplaats: Delft

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 21:12

Wauw! Die staat je heel mooi!

Djimmie <3


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot, genja, Gompernikkel, hagelslag, marija81, SentiBot en 42 bezoekers