paardrijden en overgewicht.

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Janneke2
Berichten: 22651
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 19:49

Ik ben ooit anders gaan eten en tamelijk moeiteloos afgevallen.

Een aantal dingen hielpen - een daarvan is: "nuchter bewegen".

....dat is niet alleen 'gebruik je gezonde verstand, ga niet uit het niets 10 kilometer hollen', maar vooral: telkens voor je gaat eten (...3 x per dag, ik doe niet aan tussendoortjes...) even bewegen.
Achtergrond: doorgaans zit er "suiker" (glycogeen is het technisch correcte woord) genoeg in je spieren, alleen is het niet voor iedereen / voor ieder lichaam een gewoonte om dit glycogeen te gebruiken. Hoe meer je jezelf hieraan went, hoe minder je hongergevoel, dat helpt bij afvallen.
(En spieren opbouwen helpt ook bij afvallen.)

[o]

Je suis Charlie - comme tout le monde.

(...en BAH wat is dit onderschrift actueel. )


Janneke2
Berichten: 22651
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 11:19

The_Cat schreef:
Knap van je dat je dit topic geopend hebt! Ik hoop alvast mee dat je het gaat lukken. Mijn coach zegt om altijd naar de verpakking te kijken en zoveel mogelijk toegevoegde suikers te vermijden. Dan zit je al goed.

:j
Prima tip!!
....om de chaos compleet te maken: suiker kan wel 10 verschillende namen hebben.
De beruchtste is "glucose fructosestroop" - alles met dat erin gewoon laten liggen in het schap!
(Net als de light producten!)

[o]

Je suis Charlie - comme tout le monde.

(...en BAH wat is dit onderschrift actueel. )


Janneke2
Berichten: 22651
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 11:25

[***] schreef:
Ik neem s'avonds vaak thee of tegenwoordig ook wel chai latte, vult ook. Mijn moeilijke momenten zijn vaak juist overdag, vooral voor etenstijd

....als het even kan: ga juist op die moeilijke momenten bewegen!
(Er zit doorgaans "suiker", glycogeen, genoeg in je spieren, maar je moet je lichaam echt trainen om dat weer te gaan gebruiken!)

[o]

Je suis Charlie - comme tout le monde.

(...en BAH wat is dit onderschrift actueel. )

Janneke2
Berichten: 22651
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 12:13

TurboTinker schreef:
Dapper ts.

Net als jij heb ik overgewicht. En om op mijn gezonde gewicht te komen wat ik mag wegen.zou er 50 kg afmoeten ( mag 60kg wegen met mijn gewichtm) echter weeg ik dr 110.

Omdat ik door de bomen het bos niet meer zie, ben ik maandag begonnen met shakes. Niet zo heel streng. 3x shakes. 8u 10.30 en 13u + halve komkommer. Savonds eet ik gewoon, maar laat ik de aardappel of rijst staan. En om 19.30 een klein schaaltje yoghurt met een halve banaan en een halve appel.
Resultaat na 2 dagen was al min 3kg. Hardstikke mooi. Eindelijk heb ik weer de motivatie.

Fijn dat je afvalt, en balen dat je zo 'door de bomen het bos niet meer ziet' :(:)
Citaat:
En honger. Enorme honger. Ik denk alleen maar aan eten. Ik doe het niet. Ik neem niks. Maar eten gaat constant door mijn gedachten. Ik heb hier zin in en daar zin in. Ohh zo erg!

Bah...!
Zwaar hoor!
....ik ben meer van 'ga eten op een manier die je vol kunt houden', want dit is geen doen.
Citaat:
Ik heb geen sport motivatie. Ik heb mijn paard verkocht eind november. Weg beweeg motivatie. Ik heb een kleine van bijna 6 maand. En met haar en de hond doen we regelmatig een grote ronde. Maar dat is niet genoeg.

Het sportschool abbonement is er. Maar de motivatie niet. Ik zou dan samen met manlief kunnen. Samen trainen. Ik conditie en hij kracht. Dat was leuk! Voor de baby er was. Want je gaat ook geen oppas vragen voor een uurtje sporten ( wat denk je dat dat kost) dus komt het er niet van.

Koop een paar halters - of geef je kleine 'vliegles'.
Thuis en muziekje opzetten en 5 minuten even wat oefeningen doen "kost niets".
En: goed bewegen levert een prettig gevoel op.


Citaat:
Een normale vrouw mag 1400 calorieën per dag. Ik kom normaal niet eens aan 1000. En met shakes max aan 7 a 800. Je moet wat om af te vallen.
Dus probeer ik dit maar weer.

Niets hiervan!!
Ten eerste ben jij moeder: dat is werk.
Je basis metabolisme kost al gauw 2000 calorieen- al is het een verouderde maat.

Citaat:
Mijn ontbijt is 2 boterhammen met vlees of kaas. Lunch idem (af en toe eens zoet) en avond eten. 1 bord met groente vlees en aardappels of rijst.

Blijkbaar toch teveel want ik kan er al van aankomen door er naar te kijken. Doodongelukkig word ik er van.

....koolhydraten blijven kort in je bloed, dus na 100 calorieën koolhydraten heb je snel weer honger.
Verzadiging krijg je van (plantaardige) eiwitten en gezond vet.

Er zijn topics over koolhydraten arm eten, gezond eten etc.
Of vraag het direct aan diëtist.
Laatst bijgewerkt door Janneke2 op 04-01-17 12:19, in het totaal 1 keer bewerkt

[o]

Je suis Charlie - comme tout le monde.

(...en BAH wat is dit onderschrift actueel. )

Janneke2
Berichten: 22651
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 17:57

[***] schreef:
Ik neem s'avonds vaak thee of tegenwoordig ook wel chai latte, vult ook. Mijn moeilijke momenten zijn vaak juist overdag, vooral voor etenstijd
Citaat:
....als het even kan: ga juist op die moeilijke momenten bewegen!
(Er zit doorgaans "suiker", glycogeen, genoeg in je spieren, maar je moet je lichaam echt trainen om dat weer te gaan gebruiken!)

Citaat:
Ik beweeg genoeg op een dag en heb ook andere dingen te doen zoals een gezin runnen
Ik ben degene die kookt dus om dan te gaan bewegen?

Ik geloof grif dat je het hartstikke druk hebt.
Als oma Janneke met de kleinkinderen uit de auto stapt, wordt er eerst even gedanst en gelachen- en dan gekookt.
Mij scheelt het met snaaien.

(Zonder kleintjes kom ik per fiets vanaf stal de keuken in.)

[o]

Je suis Charlie - comme tout le monde.

(...en BAH wat is dit onderschrift actueel. )

Janneke2
Berichten: 22651
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 12:36

Ja hoor, koolhydratenarm, eiwitrijk en vega kan erg goed.
Ik ben niet zo heel creatief met bonen en peulvruchten, maar er is veel plantaardig eiwit- en ik houd mijn oren open voor alle ontwikkelingen mbt groenten uit zee.
(De spirulina van appie heyn heeft 40% eiwit, dat geldt voor veel zeegroenten...)

[o]

Je suis Charlie - comme tout le monde.

(...en BAH wat is dit onderschrift actueel. )

Janneke2
Berichten: 22651
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 21:39

Pompoen kun je makkelijk met van alles en nog wat combineren en je kunt er makkelijk soep van maken.
Wereldtip: de schil is gewoon eetbaar.

Om de soep niet te flauw te laten worden kleed ik m aan met tenminste 5 van de volgende extra's:
curcuma, mosterd, zwarte peper, kaneel, zwarte peper, knoflook, komijn, sambal, boerenkool, oregano, tomaat, brandnetel, koriander.

[o]

Je suis Charlie - comme tout le monde.

(...en BAH wat is dit onderschrift actueel. )


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Lalidan, LV19952, marija81, SentiBot, YandexBot en 50 bezoekers