paardrijden en overgewicht.

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
fohadie
Berichten: 4259
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 10:54

Wow, jij opend het topic waar ik op zat te wachten! Ook ik wil niet meer op een paard stappen omdat ik mezelf te dik vind, al weeg ik nog geen 100kg. Ik weeg 88kg, en nee, het zit me niet in de weg, ik heb een goeie conditie, maar vind mezelf nu al te zwaar om te laten dragen. Daarom heb ik besloten minstens 10kg af te vallen. Liefst meer, maar eerst die 10kg maar eens vol te houden.

Ik werk in een kantine en ruik en zie de hele dag het eten. Ik heb dan ook altijd trek. Vooral als het erg rustig is en ik niet veel te doen heb ga ik snaaien. Ook werk ik minstens 2 avonden in de week en vind ik de avondmaaltijden niet te eten dus pak ik vaak iets ongezonds of maak een broodje. (Ook niet altijd gezond.)

Ook ik was totmijn 25e op een stabiel gewicht, maar na je 25e verandert je spijsvertering oid (Heb er niet veel verstand van) en daardoor zou je sneller aankomen/minder makkelijk afvallen. Vooral vrouwen van boven de 30 schijnen er last van te hebben..

Ik weet precies wat goed voor me is en wat niet, maar soms gun ik mezelf geen tijd om daar bij stil te zijn, en ben ik alleen bezig om die knorrende maag stil te krijgen tijdens werk en dan pak ik wat voorhanden is. Ook kan ik de verleiding moeilijk weerstaan en probeer ik zo wienig mogelijk in huis te halen. Maar dan heb ik een lieve verloofde die even vergeten was dat ik geen slechte tussendoortjes meer wil en heeft iets lekkers gehaald.

Mensen vinden mij niet dik, of zijn eraan gewend geraakt dat ik, ik ben en snappen er niets van als ik ineens geen stukje taart oid wil. Meestal smokkel ik en eet 2 hapjes en gooi het daarna weg als niemand het ziet. Heel erg ja..

Daarom hoop ik dat we elkaar in dit topic kunnen ondersteunen/motiveren en dat het iedereen ook echt gaat lukken!



fohadie
Berichten: 4259
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 10:58

Misschien om het doel te bekrachtiggen een lijstje met gewicht nu en streefgewicht en misschien elke week erbij zetten hoeveel je afgevallen/aangekomen bent? Erg confronterend maar juist daaruit kun je motivatie pakken en elkaar ondersteunen! Een foto heb ik niet van mezelf op de laptop dus die kan ik niet plaatsen, maar de keiharde cijfers wel!

- Fohadie 88kg* streefgewicht: 78kg

* = Ik ben voor de kerst begonnen met afvallen en heb me na de kerst niet gewogen. Voor de kerst woog ik 86,5 en ik vermoed dat ik aangekomen ben. Ik weeg me elke donderdag (Behalve met de feestdagen) vandaar dat ik het nu op 88kg heb gezet maar kan dus meer of minder zijn, dat weet ik donderdag.

fohadie
Berichten: 4259
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 20:15

Goed bezig MelisS! Ik hoop dat ik het ook zo blijf denken..

Ben een beetje teleurgesteld. Weegdag vandaag en weegschaal gaf iets hoger aan dan ik verwacht had. Nu kan ik mezelf wijsmaken dat het spieren zijn die zwaarder wegen omdat ik de laatste weken meer aan het bewegen ben, en vanaf maandag aan de buikspierchallenge mee doe, maar waarom zijn de cm dan precies hetzelfde gebleven? Of heb ik spieren op andere plaatsen gekregen die zwaarder wegen? (Had wel net buikspieroefeningen gedaan toen ik ging wegen en meten, misschien waren ze wat opgezet?)

Aan de andere kant: Ik kan het ook positief proberen te zien: Ik heb me in december nu niet echt bepaald ingehouden qua eten en drinken en ben toch nog steeds 8 ons kwijt van toen ik begon met mijn nieuwe ik...

fohadie
Berichten: 4259
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 21:12

Ik vind het echt ongezond weinig wat je eet Turbotinker! Dat kan toch niet goed zijn voor je lijf? En die shakes lijken voor nu leuk, maar als je er mee stopt kom je meestal dubbel zo hard weer aan.

Ik weet dat je het best kan wegen als je net bent opgestaan s'ochtends. maar ik denk dan: Paardrijden doe ik meestal s'avonds, dus wil ik weten hoeveel ik s' avonds weeg. Ik weeg me wel altijd op een vast tijdsstip en een vaste dag in de week.

fohadie
Berichten: 4259
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 22:50

Je bent heel goed bezig TS! Het zou best kunnen, dat je lijf nu een afscheidsfeestje aan het vieren is. En idd, wie weet hoe het over een maand,kwartaal,half jaar gaat!


Nog even een vraagje aan degene die het antwoord weet: Ik heb sinds vandaag ook my fitness pall. Het berekend hoeveel calorieen ik per dag mag (meer dan ik dacht!) en zoals vandaag heb ik 300 calorieen over (Zonder sporten, met sporten heb ik nog veel meer over.) Kan ik die 300 dan " opsparen" zodat ik van het weekend die 300 extra kan nemen of werkt het zo niet??

fohadie
Berichten: 4259
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 09:56

EmptyWords schreef:
phormicola schreef:


Ja dat kan. Dat noemen we vaak 'calorieën op de bank zetten' :))

Denk wel dat je moet uitkijken dat je niet se hele week maar 1000 calorieën eet en in het weekendocument compleet los gaat..... houdt de valkuilen in de gaten


Dank voor je antwoord phormicola, en idd EmtyWords Dat was ook niet de bedoeling om elk weekend los te gaan. Maar zoals nu heb ik van het weekend een paar feestjes en ben ik er nu nog niet aan toe om meteen maar van de alcohol en snacks af te blijven. (Wel minder dan normaal proberen.) Dus dan is het handig als ik calorieen van de bank kan halen haha. En dan volgende week en ook dat weekend dan weer " gewoon" zonder erge uitspattingen.

En Goed bezig EmtyWords, toch wat eraf! En die wrap klinkt erg lekker!

fohadie
Berichten: 4259
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 10:21

Ahh Succes EmptyWords. Mijn motto voor 2017: You can do it! (En jij dus ook.)

fohadie
Berichten: 4259
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 23:10

Jee, wat gaan jullie snel! Even een paar daagjes weg geweest en het topic is 16 paginas verder! Ik heb heel slecht gegeten engedronken tijdens het weekend, toch meer dan gepland. Maar toen kwam ik vanochtend op het werk en vrieg een collega die me al 3 weken niet had gezien of ik soms afgevallen was? *\o/* dat maakte mijn dag weer goed. Vandaag wel goed opgelet en zelfs de biertjes en bittergarnituur kunnen laten staan na een sportwedstrijd van mijn vriend waar ik ging kijken. *\o/* kleine overwinning opmezelf!

Nu even bijlezen..

fohadie
Berichten: 4259
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 16:49

Ik heb dan toch een vraagje over myfitnesspall. Als ik een bepaald iets intype, laat ik als voorbeeld verse sperziebonen nemen, dan staat er een heel lijstje waar ik uit kan kiezen en qua calorieen scheelt het soms best veel! Ik kijk dan naar 100 gram en vergelijk dat met de andere 100gram in het lijstje. Hou weet ik nu welke ik moet kiezen? Want bij bijna alles wat ik eet moet ik uit verschillende kiezen en dat kan zo een aantal honderd calorieen per dag schelen. Of kiezen jullie standaart de bovenste in de lijst?

fohadie
Berichten: 4259
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 17:52

Josien_ schreef:
fohadie schreef:
Ik heb dan toch een vraagje over myfitnesspall. Als ik een bepaald iets intype, laat ik als voorbeeld verse sperziebonen nemen, dan staat er een heel lijstje waar ik uit kan kiezen en qua calorieen scheelt het soms best veel! Ik kijk dan naar 100 gram en vergelijk dat met de andere 100gram in het lijstje. Hou weet ik nu welke ik moet kiezen? Want bij bijna alles wat ik eet moet ik uit verschillende kiezen en dat kan zo een aantal honderd calorieen per dag schelen. Of kiezen jullie standaart de bovenste in de lijst?


Dat komt omdat het vaak per merk en soms per soort staat aangegeven.
Dus vers, diepvries en blik. Maar dan ook nog de verschillende merken. Dat hebben mensen ingevoerd.
Als iets een streepjescode heeft dan scan ik het met de app.

Maar bij mij klopt het ook niet helemaal want ik weeg niet af en vul soms maaltijden als geheel in en niet per ingrediënt.



Bedankt voor de antwoorden iedereen. Helaas kan ikgeen streepjescode scannen aangezien ik mfp op de laptop gebruik. Heb geen ding om te scannen en een middeleeuwse telefoon.

fohadie
Berichten: 4259
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 09:16

We zouden geen lijstjes meer doen. :+

Vanavond zelfgemaakte Nasi van mijn lief. Ik doe de hele dag rustig aan qua ontbijt en lunch dan mag dat best vind ik.

Trouwens, voor degene die steeds hongergevoel hebben: Ik eet na mijn lunch een stevige appel. Dat vult meteen en zorgt ervoor dat ik langer vol blijf zitten van mijn lunch. Dan hou ik het zonder tussendoortjes vol tot het avondeten. Misschien het proberen waard?

fohadie
Berichten: 4259
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 22:13

Goed gedaan Jester!

Ik ben ruim 1 kg kwijt na 1 week. Ik wil ook niet te snel afvallen, ben bang dat het er dan nog veel sneller weer aankomt en ik ben ook niet super/mega streng voor mezelf. Dan houd ik het wat langer vol hoop ik. (Is de bedoeling dat dit een way of life blijft.)

Qua centimeters wilt het nog niet helemaal ondanks (Of misschien juist?) de oefeningen. Al debnk ik eerder dat het komt omdat ik mijn periode nu heb en dan ben ik altijd opgeblazen.

Maar het begin is er! *\o/*

fohadie
Berichten: 4259
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 22:16

Butterfly schreef:
Weten jullie wat ik stiekem wel een beetje hoop? Dat dit een topic blijft waar iedereen ook op elkaar blijft reageren.
Ik lees wel eens mee in afvaltopics, soms post ik er ook in, maar uiteindelijk verzanden al die topics in mensen die alleen maar eetlijstjes plaatsen en wordt er bijna niet meer op elkaar gereageerd ;(


Dat hoop ik juist ook. Daarom is er nu ook dankzij TS afgesproken om geen lijstjes meer te doen, maar lekkere recepten mag wel. Het is toch de bedoeling elkaar te bljen steunen/motiveren.

Goed bezig Celiien!!

fohadie
Berichten: 4259
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 08:32

EmptyWords schreef:
Aargh! Nu zegt de weegschaal 112.9..... ik ben begonnen op 112.8! Wtf. ...Hoe dan! Ik eet 1600 -1800 calorieën. Ik blijf binnen mijn macro's. Ik beweeg genoeg, neem de gezonde keuzes..... Hoe dan? De ene slagroomtruffel? Dat geloof ik nooit



Oww, wat balen! Maar het kan heel goed zijn dat er morgen ineens veel meer af is, kop op! En ben je al naar het toilet geweest voor een grote boodschap? Het klinkt gek als ik veel mensen mag geloven, maar ik ben s'avonds juist lichter dan smorgens. Althans, als ik me om 20.00u weeg ben ik altijd lichter dan dat ik me smogens uit bed weeg. Misschien werkt het bij jou ook zo?

of je houd even wat vocht vast, maandelijkse periode die eraan komt? het kan zoveel reden hebben en nee, geloof ook niet dat het die ene truffel was.

Zet hem op TS, morgen heb je vast een betere dag!

fohadie
Berichten: 4259
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 16:04

Ik heb een nieuwe stok achter de deur: Ik had nieuwe schoenen nodig en zag in dezelfde winkel een leuke broek hangen voor maar 15,00! (In de sale) Alleen een te kleine maat. Ik heb hem wel gepast en hij ging met veel moeite dicht. Ik geef mezelf max.1maand dan zal ie vast passen!

fohadie
Berichten: 4259
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 10:53

Hier ook iemand die dol op fruit is en een rare weegschaal heeft. Het lijtk wel alsof alle digitale weegschalen niet 100% betrouwbaar zijn. Ik heb van meerdere merken een gehad en allemaal geven ze op 3 verschillende plaatsen heel andere getallen aan. Echt vaag...

fohadie
Berichten: 4259
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 11:01

Cemlys schreef:
Staat je weegschaal wel mooi recht en stabiel?

Die bij mn verloskundige gaf bv ook iets minder gewicht als ik wat meer naar rechts leunde haha.

Oeh fruit, Ik heb deze zomer kg's aardbeien, meloenen, appels,bananen, mango's,... gegeten, daarna kwamen de mandarijnen, en toen kwam mn diabetes (zwangerschap), :') dus ik ben wel drastisch moeten minderen, naar 2stuks fruit per dag ipv 3 (wat aanbevolen is voor een volwassene per dag), vaak doe ik ook wel ontdooide kersen/rood fruit/mango door de kwark. Heerlijk.

Voor de mensen die het niet lekker vinden, pureren en dan door kwark of yohurt lukt ook niet? Het bevat natuurlijk veel goede voedingsvezels (en vitamines)



Nou nee, want mijn huis is niet recht en ikzelf kan ook niet 100% rechtstaan. :+

fohadie
Berichten: 4259
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 15:47

Bumblehorse schreef:
Ook ik zou hier graag mee willen kletsen.

Ik ben in 6 jaar tijd 40 kg aangekomen. En weeg nu ook iets over de 100kg. Momenteel ook niet aan het rijden en vollop de levenststijl proberen aan het aanpassen.
Het is bij mij doorgedrongen toen we op het werk eind december een gala gelegenheid hadden en ik sochtends wakker werd en niets had om aan te doen. Ben toen helemaal ingestort en heb de hele ochtend gehuild.
Heb me uiteindelijk toen ook ziek gemeld.

Mijn paardje is in december aangekomen in Engeland en wou toen het rijden oppakken, dus les gevraagd en toen werd er wel wat gezegd over mijn gewicht, en ben blij dat hij dat toen gedaan heeft. Toen direct baterijen gaan kopen voor de weegschaal en daar was de confrontatie.

Deze twee momenten hebben echt geholpen om men ogen te openen.

Ben ondertussen ook al 2.5kg kwijt en wil echt doorgaan.
Ik ga vanaf volgende maand ook weer bij mijn dietiste, extra controle kan nooit kwaad.

Iedereen hier steek ik graag een hart onder de riem en samen gaan we er voor!


Ach, wat naar om te lezen, dst stukje over het galafeest. Maar gelukig is er al iets af, dus je bent op de goede weg!


Ikheb mijn best gedaan, maar net dan toch gezwicht voor een gebakje. Geluukig ben ik maar 1x per jaar jarig. :Y)

fohadie
Berichten: 4259
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 23:44

Bedankt voor de felicitaties en goed bezig dames!

ik ben deze week niet echt goed bezig, ben benieuwd wat de weegschaal morgen (Donderdag is weegdag) gaat zeggen..

En aquafietsen, hoe moet ik me dat voor me zien? Spinning in het zwembad? Op een hometrainer in het zwembad? Klinkt wel erg leuk!

fohadie
Berichten: 4259
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 10:42

Eloya schreef:
@Fohadie, hopelijk is de weegschaal lief voor je

aquafietsen is idd een soort verlengde spin fiets die met zuignappen aan de bodem vast zit en dan idd spinnen in het water, je zit ongeveer vanaf je navel of je taile in het water en dan spinning



Dat klinkt echt leuk! Ga eens kijken of dat in Haarlem of omgeving ook gegeven wordt.

En idd *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* Voor de afvallers!

fohadie
Berichten: 4259
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 22:28

Welkom aan alle nieuwe

@TS: Balen dat je zo blijft schommelen. maar aan de andere kant ook heel nomaal en dat weet je. Je kunt best elke dag wegen, maar misschien kan je eens opschrijven elke dag hoeveel je dan weegt, en dat je dan na een week wel bent afgevallen? Daarom weeg ik me maar 1x per week, anders word ik er echt niet vrolijk van..

@Meliss: Wat goed dat je van de lekkere dingen bij je ouders af kan blijven! Zo sterk ben ik nog niet helemaal.

@Blubblabhoi: Ziet er goed en leuk uit, dat belonings rijtje. Hoop voor je dat je snel Disney kan boeken. Ikzelf heb ook de 80kg grens wanneer ik weer opzoek wil naar een bijrijdpaard.

@Ylvi: heel herkenbaar, hier ook de motivatie erg zoek maar heb mezelf een virituele schop onder mijn hol gegeven en ga vanaf morgen weer vol goede moed verder. Dan kan jij ook!

@Melanietje: Ik heb na mijn werk ook vaak geen zin meer om te sporten. Ik ga altijd op de fiets naar mijn werk en ik probeer nu soms een omweg te maken, dat ik een half uur langer onderweg ben. Of heel soms als ik echt zin heb sta ik sóchtens een uur eerder op om te wandelen. (Komt zelden voor, ik ben geen ochtendmens maar een nachtdier.) Ook heb ik een Wii thuis waarop ik oefeningen doe zoals half uur steppen enzo. Je verbrand niet super veel, maar hey, alle beetjes helpen, toch?

Dat avondsnacken is zooooo herkenbaar. Ik kan het redelijk goed volhouden, had het slechter verwacht..

@

fohadie
Berichten: 4259
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 22:49

Dan kan je vanaf het station een omweg nemen, of de andere tips die ik gaf. :+

fohadie
Berichten: 4259
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 08:44

_Melanietje_ schreef:
fohadie schreef:
Dan kan je vanaf het station een omweg nemen, of de andere tips die ik gaf. :+


@ fohadie en femek2902: ik ga zeker jullie tips proberen!



Goed bezig!

fohadie
Berichten: 4259
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 21:50

Weegschaal was niet lief, bijna 1kg erbij.. Maar het lijkt er op dat de batterijen leeg zijn want er staat ook regelmatig " low" in het scherm. Argh! das een k*tsmoes!! Ja, het staat wel in het scherm, maar ik heb er van deze week een beetje een potje van gemaakt dus zo heel raar is de 1kg niet. Maar wel Balen met een hoofdletter B want ook de centimeters blijven hetzelfde.

Ik had me gister al viritueel een schop onder mijn hol gegeven, dat doe ik nu figuurlijk nog maar een keer. Heb vandaag wel extra gesport en heb komende week geen feestjes dus kom ook minder in de verleiding. Ook ga ik mogen extra wandelen. En vandaag toch goed bezig: Ik ben alleen thuis en normaal bestel ik dan een pizza want daar houdt mijn verloofde niet van dus kan ik ongeneerd snaaien van de pizza. Nu heb ik een lekkere salade gemaakt met een klein biefstukje en een ieniemienie bruin pistoletje. Toch beter dan pizza!

fohadie
Berichten: 4259
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 22:07

Eloya schreef:
Hier echt een min week, alleen slechte dingen in huis, en ik ontbijt amper want zit niet lekker in mn vel
Vanmiddag in amsterdam geweest, snel snel haast haast, frietje gehaald waar ik bij thuiskomst weer spijt van had en zit gewoon in de knoop argh

Gelukkig is weegschaal nog redelijk lief, maar toch, ik wil op een gezonde manier afvallen, niet omdat ik amper eet en als ik eet slechte dingen.

Sorry alleen frustratie, gisteren wezen badmintonnen en die dag ervoor aquafietsten. wel weer heelijk om bezig te zijn met sport.

Maar hier lees ik mensen goed bezig, mensen die afvallen of anderen die de motivatie vinden om bezig te gaan! toppers zijn jullie allemaal!


Zullen we elkaar de hand schudden? :(:) En ik geef jouw ook een klein figuurlijk schopje in de hoop dat het bij je helpt. Samen lukt het vast!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot, Herfstblad, Mo_86, Roihi, Tooske en 70 bezoekers