paardrijden en overgewicht.

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 

blubblabhoi
Berichten: 521
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 10:25

Ik klets graag mee!

Ik heb mijzelf ook als doel gesteld dit jaar om af te vallen, zodat ik eindelijk na 4 jaar weer op een paard kan stappen (ben nu 21 en ook +100kg).

Ik weet niet of je het gebruikt, maar MyFitnessPal is een hele handige app. Misschien kunnen we vrienden worden op de app zodat we elkaar kunnen motiveren? :)


blubblabhoi
Berichten: 521
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Friesland

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 10:28

Wauw Tango wat goed en wat knap!

blubblabhoi
Berichten: 521
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Friesland

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 12:51

Wooow wat gaan jullie snel! Heb in het begin wat gepost en toen even weg geweest.

Vanochtend en weegschaal en ik schrok me rot! De eerste 5 dagen was ik al 1,9kg kwijt en maarliefst 14(!) cm's bij m'n heupen en m'n buik. Maar vanochtend, dit had ik niet verwacht.. Ben ik deze week 5,6 kg afgevallen (!!!). *\%/*

Snap werkelijk waar niet waarom het zo snel gaat. Ben nu sinds 2 januari 7,5 kg kwijt en 18 cm rond buik en heupen. Ik ben van 105,6 kg naar 98,1 kg gegaan.

Nog iets extra's wat ik heel gaaf vind: voor kerst heb ik een Fitbit horloge gekocht. Ik schrok er van, mijn hartslag in rust was 80 of erboven. Mijn hartslag in rust, is nu na 13 dagen gezakt naar 65 bpm. Kortom, binnen in je lichaam gebeuren ook dingen die je vanaf buitenaf niet ziet. Dus vooral doorgaan met een gezonde levensstijl, want het heeft veel meer voordelen dan gewichtsverlies! :D

blubblabhoi
Berichten: 521
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Friesland

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 13:12

Jaa het gaat echt heel hard! Had ik niet verwacht. Heb wel vaker afvalpogingen gedaan (in m'n 21 jaar misschien wel 8 serieuze pogingen), maar dit heb ik nog nooit mee gemaakt. Daarbij gaat het me ook super makkelijk af dit keer, dat is nog het leukste :o

Zelf heb ik het liever niet zo hard, mijn doel is 1kg per week, dus daar zit ik ruim over.
Ben erg bang dat ik op het eind met los vel blijf zitten.

blubblabhoi
Berichten: 521
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Friesland

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 19:57

Goed bezig iedereen die is afgevallen! *\o/*

En enigszins met schaamte kom ik weer in dit topic haha.. Vorige week melde ik nog blij dat ik in 1 week 5,5 kg was afgevallen, maar toch vertrouwde ik m'n weegschaal niet helemaal. Dus: maandag opnieuw gewogen en ja hoor, ben uiteindelijk maar 1,5 kg afgevallen, 3,5 kg in totaal :)

Opzich vind ik dat niet erg, het is maar goed dat het wat langzamer gaat maar goh dat was toch wel leuk 7,5 kg in 1,5 week :')

Verder, net als iemand een paar pagina's terug een soort 'afvalkalender' gemaakt. Gewoon een papiertje met 6x5 hokjes waarin ik die kilo's die ik voorbij ben kan afstrepen. Nu wil ik bij elke 6 kg mezelf een 'beloning' geven, en dan geen eten. Wat zouden jullie doen? Zo ziet mijn lijstje er denk ik uit:

6 kg: ?
12 kg: nieuwe sport outfit
18 kg: nieuwe bikini
24 kg: strippenkaart western lessen
30 kg: weekend Disneyland Parijs :o

Overigens weeg ik 81 kg als ik 24 kg kwijt ben, is dit een fair gewicht om weer te gaan paardrijden? Ik ben 1.69 cm ongeveer. Misschien echt een mooi doel als ik 79,9 kg weeg :) Als ik 30 kg ben afgevallen stel ik mezelf wel een nieuw doel, eerst die 75 kg maar eens bereiken! *D

blubblabhoi
Berichten: 521
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Friesland

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 20:24

Ik heb helaas geen eigen paard :=

Wel een grote wens om na m'n opleiding en een aantal jaar werken m'n eerste eigen paard te kopen :)

blubblabhoi
Berichten: 521
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Friesland

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 14:35

Aaah ik kijk er zo naar uit om morgen te wegen! Ik heb zo-wo elke dag gewogen en ik had de hele week hetzelfde gewicht. Mag ik van mezelf absoluut niet doen omdat ik daar nog wel eens depri van kan worden. Toch ben ik heel erg trots op mezelf, heb deze 19 dagen nog niet 1x gecheat en heb me altijd aan m'n kcal max gehouden. Merk dat m'n buik als een stuk minder opgeblazen is dus ik hoop stiekum dat er morgen toch wat van af is :)

blubblabhoi
Berichten: 521
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 14:51

mystery1980 schreef:
of er nu wat af is of niet, ik vind 19 dagen niet cheaten superknap!

Dankjewel! :D

Hou van de positiviteit en de steun in dit topic :+:

blubblabhoi
Berichten: 521
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Friesland

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 07:25

Grrrr sta nu een week stil terwijl ik niks 'fout' heb gedaan |(

blubblabhoi
Berichten: 521
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Friesland

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 10:18

Eindelijk na 10 dagen stilstaan 0,4 kg eraf *\o/*

Aanhouder wint! Gek genoeg nadat ik dit weekend twee keer taart en een keer patat heb gehad :o

blubblabhoi
Berichten: 521
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 09:35

Jeeej m'n riem kan weer een gaatje strakker! *\o/*

Gister wezen sporten, hoop nu toch echt dat de weegschaal morgen naar beneden is gegaan ipv nog steeds stilstaat :D

blubblabhoi
Berichten: 521
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Friesland

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 11:38

Thank god sta ik niet een tweede week stil. -1,1 kg in vergelijking met vorige week/twee weken terug.
Aan de eene kant jammer, voor m'n gevoel gaat het vrij langzaam in vergelijking met andere afvalpogingen, maar positief blijven: er af is er af, en hopelijk kom ik nooit weer zo ver :)

Ben nu 101 kg rond, hoop volgende week onder de 100 te zitten *\o/*

blubblabhoi
Berichten: 521
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Friesland

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 17:41

Wat goed Jester!

blubblabhoi
Berichten: 521
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 16:21

Gister heb ik me ingeschreven bij de sportschool! Gelijk met een vriendin al 3 afspraken gemaakt, morgen, vrijdag en zondag. Kom maar op *\o/*

Zondag moet ik zeker, weet namelijk zeker dat ik zondagavond pannenkoek eet :9

@Jester, hoe komt het dat je zo veel al bent afgevallen? Wat is je geheim? <<)
Heb je een max. aan calorieën of sport je veel?

blubblabhoi
Berichten: 521
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Friesland

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 13:34

Mooie foto Jester!

Goed bezig iedereen!! We kunnen het! *\o/*

Vanochtend stiekum tussendoor gewogen, gelukkig geen stilstand waar ik bang voor was.
Sinds zaterdag -0,6 kg, wat de teller doet staan op -5,2 kg :D

Nog 800 gram voor m'n eerste beloning en nog 500 gram en ik ben uit de 100!
Zometeen de sportschool opzoeken :9

blubblabhoi
Berichten: 521
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Friesland

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 08:02

Oké ik kon mezelf niet inhouden. Gister dus twee uur gesport (3/4 kracht, 1/4 cardio). Dus ik dacht, ik ben zo goed bezig geweest gister, ik ben vast onder de 100 kg. Nee hoor, 0,5 kg aangekomen! :oo

Dat lijkt me niet al spieren toch? Is er een andere verklaarbare reden voor? :o

blubblabhoi
Berichten: 521
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Friesland

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 09:16

Hier ook weer een week op hetzelfde -O-

But we keep going *\o/*

blubblabhoi
Berichten: 521
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Friesland

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 21:36

Jaaaa ik wil ook meedoen met een lijstje :)
Post niet heel vaak maar lees elke dag trouw mee.

Moet ik iemand nu pb sturen of het in het topic vermelden? :)

blubblabhoi
Berichten: 521
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 10:45

Wat vind TS hiervan? :)

Edit: ik ben wel bang dat als de mensen die een 'lijstje' willen (waaronder ik ook trouwens) een groepsapp openen dat dit topic misschien minder actief wordt, en dat zou ook zonde zijn :o

Misschien is het dan wel beter het lijstje rond te laten gaan via pb als er veel mensen bezwaar hebben?

blubblabhoi
Berichten: 521
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 10:38

Monster_tos schreef:
Gaat hier heel langzaam maar gestaag door, ben echt eeuwen (2 weken :') ) rond de 101 blijven hangen, soms er onder, soms er boven. Maar sinds vrijdag zit er weer schot in, toen 100.3 en vandaag 100. Bijna uit de dubbele cijfers *\o/* *\o/*
En hoewel het qua gewicht niet super hard gaat, gaat mn vet percentage wel vlot na beneden. Ben in totaal 6.5% vet kwijt, dat betekend 9.59 kilo aan puur vet afgevallen sinds 2 December.

Daarnaast had ik het idee dat mijn kettinkje anders zat, het hangertje hing niet waar hij normaal hangt. Heel gek gevoel! En toevallig had ik begin December mijn nek omtrek gemeten voor een chocker die mijn zusje zou maken, dus mn nek weer eens gemeten, en ja hoor mn nek is 1.5 cm dunner :D

Nu wel spijt dat ik verder niks gemeten heb met het meetlint... Terwijl ik wel wist dat een meetlint vaak betrouwbaarder is dan de weegschaal (mits je altijd op het zelfde punt meet natuurlijk), maar had er geen zin in ;(


We gaan echt gelijk op! Heb ook 2 weken stilgestaan op 101 kg, maar was gisterochtend 99,6 kg! *\%/*

Totaal 6 kg kwijt :) en daarbij zit m'n broek sinds vandaag ook 3 gaatjes strakker, overwinningsmoment :)
Verder sinds gister een airfryer in huis. Iemand nog goede recepten? Ik eet voornamelijk koolhydraatarm :j

blubblabhoi
Berichten: 521
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Friesland

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 16:14

Heee hier ook een Heerenveen-er! :)

Ben weer terug van weggeweest. Even een mindere week gehad met veel feestjes en lekkers, maar heb de schade en meer gelukkig ingehaald :D

Sta nu op -6,6 kg :D

Merk wel dat er meer 'foute' gedachtes binnen sneaken dus moet streng blijven voor mezelf!

Voor de rest, iedereen: super goed bezig en zo door blijven gaan *\o/*

blubblabhoi
Berichten: 521
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Friesland

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 12:55

Wat is iedereen hier nog goed bezig! Super!!

Ik ben even afwezig maar ben nog steeds op de goede tour. Zit nu op -6,6 kg. (M'n laatste bericht volgens mij ook..)

Baal wel dat ik qua kg's veel stil sta. Wijt het maar aan het feit dat ik 3-4 keer per week aan krachttraining doe. Kan het namelijk van de buitenkant wel zien :)
Dit weekend een shirt in L gekocht ipv XL!

blubblabhoi
Berichten: 521
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 21:23

Ik hang ondertussen al 1 maand te schommelen tussen de 98 kg en 100 kg. Ik heb besloten eens wat meer te eten, misschien helpt dat. Sinds 3/4x in de week aan krachttraining doe (2 maanden) ben ik nog maar 3 kg afgevallen. Daarvoor 4 in 1 maand.

Denk dat ik te weinig eet. Verhoog m'n kcal nu van 1.200-1.400 naar 1.700, eens kijken of dat verschil gaat uitmaken. :)

blubblabhoi
Berichten: 521
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Friesland

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 20:17

Hier even een kleine update. Echt waar, iedereen die op een 'dood'punt zit, ga eens wat méér eten.
Ik dacht ook lange tijd dat ik genoeg at. Totdat ik dus zoals te lezen in m'n vorige post, al 2 maanden over 3 kg deed. Ik heb nu m'n calorieën opgeschroefd van 1.200-1.400 naar 1.700-1.800 en ik ben in een week nu 2 kg kwijt! :oo

Kan wel zeggen dat dit experiment wel geslaagd is. Nu zo door gaan en kijken of dit blijvend verschil blijft uitmaken. :)

blubblabhoi
Berichten: 521
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 12:20

Jester_ schreef:
Ik zit in de 77, dat was mijn doel voor deze week! *\o/* het gaat hier langzaam maar het gaat! Nog 3,5 dan zit ik onder de 75 dat was mijn doel, dan ben ik 17 kilo kwijt. Ik ga denk ik tot de 72 door nog, of 71 dan ben ik 20 kilo lichter :D


Wauw Jester wat ontzettend knap!!

Ik weet dat we niet aan lijstjes doen, maar ik ben wel heel erg benieuwd wat je zoal eet op een dag? :)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: IASCrawler, iiSunshine, Maanon_, Mars, purny en 35 bezoekers