paardrijden en overgewicht.

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Spekkie01
Berichten: 663
Geregistreerd: 07-11-08
Woonplaats: In de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 10:24

Ik doe ook mee. Ook hier begint zachtjes de grens te verschuiven. Nog geen sprake van ernstig overgewicht, maar ben het laatste jaar zeker 5 kilo aangekomen en het jaar daarvoor ook.

Ik ben groot en daardoor lijkt het niet zo dramatisch, maar merk wel dat ik minder in mijn vel zit daardoor, het is niet echt leuk als je niet meer in je spijkerbroek past.

Mijn motivatie is mijn jonge merrie, ik wil haar niet belasten met teveel kilo's. Het roer moet om. Op naar de sportschool en gezond eten en minder snaaien, maar makkelijk gaat het niet worden.

Sinds ik chronisch ziek thuis zit, is de motivatie om weer heel gezond te leven in de schoenen gezakt, beter wordt ik er namelijk toch niet van.

Hopelijk helpt een beetje wederzijdse motivatie om het dit keer wel aan te pakken.

My horse is like whipped cream on a pie, sweet and irresistible


Spekkie01
Berichten: 663
Geregistreerd: 07-11-08
Woonplaats: In de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 09:28

Ik ben vanmorgen goed begonnen met 2 crackers. Eentje met een plakje kaas en eentje met een plakje kipfilet.

Ik heb een brood in de broodbakmachine zitten voor vanmiddag, dat vult beter en voor vanavond heb ik wokgroenten met een beetje rijst op het programma staan. Voor tussendoor heb ik appels en rauwe worteltjes liggen.

Ik probeer nu op vaste tijden te eten, dat is mijn grootste valkuil samen met suiker. Ik sla geregeld het ontbijt over en eet dan teveel bij de lunch, meer dan als ik het ontbijt er bij optel. Ook ben ik een enorme suikerjunk. Mijn thee drink ik al zonder, maar koffie vind ik echt vies zonder.

Verder ben ik dol op alles wat niet goed voor je is en bij vooekeur in wat grotere hoeveelheden. Nu is het probleem nog niet zo groot, nog gezond bmi enzo, maar als ik zo blijf doorgaan komt het uiteindelijk echt niet goed.

My horse is like whipped cream on a pie, sweet and irresistible

Spekkie01
Berichten: 663
Geregistreerd: 07-11-08
Woonplaats: In de polder

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 09:30

Ik ga zo naar de sportschool. Heb net voor het eerst in maanden op de weegschaal gestaan en kreeg zowat een rolberoerte. Ik wist wel dat ik aangekomen was, maar stiekem 4 kilo meer dan ik dacht.

Nu moet het dus echt gaan gebeuren, die weegschaal was een niet zo fijne confrontatie met mezelf.

Nog 2 dagen van visite en uit eten helaas, dus maandag pakken we het dieetplan streng op. Pfffftttt ik zie er behoorlijk tegen op.

My horse is like whipped cream on a pie, sweet and irresistible

Spekkie01
Berichten: 663
Geregistreerd: 07-11-08
Woonplaats: In de polder

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 07:29

Ik heb me opgegeven voor een personal trainingsproject op de sportschool voor 12 weken in een klein groepje van 4 personen. Ik hoop dat dat mijn stok achter de deur is.

Ik mag 1418 calorieën eten en moet vooral eiwitrijk eten. Wel balen als je geen yoghurt, kwark of andere melkproducten lust.

Gisteren naar de applejack geweest en op de terugweg mac gegeten.ik heb gewoon een klein menu gegeten met een lekkere burger en water eebij en heb het gezien als avondeten. Dus s'avonds gewoon brood. Beviel prima eigenlijk, zat goed met de calorieën en ik hoefde toch geen nee te zeggen.

Normaal vrat ik de halve mac leeg, maar nu was ik gewoon verzadigd, dus ik ga duidelijk normaal door het verzadigde gevoel heen met eten.

My horse is like whipped cream on a pie, sweet and irresistible

Spekkie01
Berichten: 663
Geregistreerd: 07-11-08
Woonplaats: In de polder

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 20:14

Vanmorgen weer naar de sportschool geweest en ik heb zowaar mijn moeder besmet, die wil ook 10 kilo kwijt voor de bruiloft van mijn zusje.

Ik weeg maar 1x per week op de speciale weegschaal van de sportschool. Ik hoef maar 7 kilo te verliezen, dus dat gaat niet zo snel en ik raak gefrustreerd van stilstaan.

Ik moet eiwitrijk eten en 1418 calorieën per dag. De calorieën moet ik mijn best voor doen, nu ik gezond eet moet ik een tussendoortje eten om er aan te komen, maar die eiwitten is lastig. Ik lust echt geen kwark yoghurt vla of iets wat er op lijkt en ern ei zonder eigeel is het ook net niet. Na ja, wordt even puzzelen.

Ik merk wel dat ik sneller verzadigd ben. Ik was een volpropper en nu ik bewuster er mee bezig ben eet ik dus niet meer door mijn verzadigingsgevoel heen. Ik moet zeggen dat ik toch echt lekker eet, eigenlijk lekkerder dan toen ik at wat gemakkelijk en veel was.

My horse is like whipped cream on a pie, sweet and irresistible

Spekkie01
Berichten: 663
Geregistreerd: 07-11-08
Woonplaats: In de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 12:19

Gisteren uit eten geweest. Maar braaf water met citroen erbij en geen toetje, dus de schade is hopelijk beperkt gebleven.

Vandaag weer even pas op de plaats, net mijn 2 broodjes naar binnen gewerkt met kaas en eentje met rosbief en ei. Best verwennerij en qua calorieën prima te doen. Vanavond bloemkool, 1 aardappel en 2 tartaartjes en dan hou ik nog ruimte over voor een tussendoortje.

Vandaag een sportschool rustdag, maar morgen moet ik er weer aan geloven.

My horse is like whipped cream on a pie, sweet and irresistible

Spekkie01
Berichten: 663
Geregistreerd: 07-11-08
Woonplaats: In de polder

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 22:14

Ik zit met mijn reet in centerparcs, normaal is dat een groot vreetfestijn. Ik probeer er om te denken en dat lukt min of meer, maar gok dat het niet positief uitpakt op mijn weegschaal zondag.

Vakantie en uitjes zijn voor mij echt de moeilijke momenten. Ik heb wel heel veel gelopen, maar ben bang dat dat niet helemaal compenseert.

My horse is like whipped cream on a pie, sweet and irresistible

Spekkie01
Berichten: 663
Geregistreerd: 07-11-08
Woonplaats: In de polder

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 14:16

Hmmm als ik een meter af zou trekken van mijn 1.86 zou ik 86 mogen wegen.....alsjeblieft niet zeg ;( .

Ik streef naar 75 en moet van 82 afkomen. Laatste weging was met sportkleding aan 78.4. Het gaat langzaam, maar gemiddeld toch wel zo'n 400 gram per week. De ene week wat erbij en de volgende week weer een kilo eraf. De tendens is nog wel naar beneden.

Ik bekeek mijn trouwfoto's van de week. Man wat was ik toch slank 10 jaar terug. Toen woog ik 66 kilo. Bizar weinig als ik nu terugkijk.

My horse is like whipped cream on a pie, sweet and irresistible


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Lonneke, BeFunny, Domi_94, YvonneV en 42 bezoekers