paardrijden en overgewicht.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Melanie_B
Berichten: 4091
Geregistreerd: 20-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 01:10

Allereerst, knap dat je jezelf zo bloot durft te geven en in het openbaar je ''probleem'' vertelt.

Wat ik mij dan altijd af vraag (en dan niet specifiek gericht aan TS, maar in het algemeen) WAAR gaat het mis? Hoe kan het dat je het toestaat om het zo ver te laten komen? Want ja, ieder pondje komt écht door het mondje! (en dan laten we nu allen ziektes/medicaties problemen maar even achterwegen)

Hoe kan het dat je geen discipline kunt opbrengen om NEE te zeggen tegen dat koekje, stukje taart, zakje chips, wijntje. Waarom eet (snack) je terwijl je eigenlijk weet te dik te zijn? Of misschien in sommige gevallen..MOET je afvallen voor je gezondheid, je lichaam, je hobby's, misschien wel om die leuke vader/moeder te worden voor je kind(eren).
Wat maakt het dat je tóch die lekkernij niet kunt afstaan? Probeer jezelf eens op een moeilijk moment af te vragen waarom je het zou op eten, of je echt die behoefte hebt, of je echt honger hebt (nee, vaak is het trek).

Ikzelf ben niet te dik, ook niet dun, maar gewoon de doorsnee maat 38. Kan goed op letten op wat ik eet en hoeveel ik beweeg maar weet ook in mijn achterhoofd dat ik dit ook moet blijven doen omdat ik wel de aanleg heb om dik(ker) te kunnen worden. Maar ik laat dit niet gebeuren! Gezelligheid zit niet in het eten, evenals voor sommige het roken.

Het gehele jaar let ik op met wat ik eet/drink. Dat houdt in voor mij dat ik gemiddeld 2x per week aardappels/rijst eet en de rest alleen groente en vlees. Evenals brood, dit probeer ik zoveel mogelijk te vervangen door yoghurt met fruit of crackers. Geen moeite mee en een goede winst voor je afvalproces. Frisdrank heb ik niet eens in huis, groot fan van thee, water en slimpie limonade. Koekjes, chips heb ik ook niet eens in huis tenzij ik bezoek verwacht. Ik zorg dat er ook geen verleidingen zijn.
En ja, tuurlijk neem ik heus wel eens een gebakje, koekje of pizza, maar compenseer dit met andere dagen. Waar ik wel altijd moeite mee heb gehad is de drank. Als ik ging stappen met de vriendinnen hoorde daar drank bij. De zaterdag avond was dan ook mijn ''vrije avond'' en mocht ik s'avonds lekker snoepen en drinken van mijzelf. Maar doordat ik de rest van de week keurig opletten was dit totaal geen probleem.

Ook ''beloon'' ik mezelf altijd in december, vanaf ongeveer sinterklaas tot 2 januari mag ik ook snoepen van mijzelf. Betekend niet dat ik elke dag snoep (dit is ook geen gewenning bij mij) maar als ik af en toe de behoefte had aan een chocolaatje of wat dan ook, dan kon dat. Evenals met kerst, dan brunchen we altijd luxe en gourmetten we... Dan ga ik ook genieten en let ik totaal niet op. :D

Daarnaast is beweging ook zó ontzettend belangrijk! Ik rij dan mijn paard, probeer zomerdag veel te fietsen naar stal ipv met de auto te gaan (1,5 uur fietsen) en was voorheen altijd lid van de sportschool waar ik zeker 3x per week te vinden was.

Dunzell (Carthino Z x Marlon x Athlet x Capitol) M1+6drs, verkocht
Rockstar (Roman lifestyle x Farmer) B+2 dressuur
Iebienna W (Ravel x Johnson) B+9 dressuur
Jessy (v.Sir Donnerhall) M1+2



Melanie_B
Berichten: 4091
Geregistreerd: 20-11-05

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 03:34

Nirvana, mag ik vragen waarom dat niet zou lukken?

Dunzell (Carthino Z x Marlon x Athlet x Capitol) M1+6drs, verkocht
Rockstar (Roman lifestyle x Farmer) B+2 dressuur
Iebienna W (Ravel x Johnson) B+9 dressuur
Jessy (v.Sir Donnerhall) M1+2

Melanie_B
Berichten: 4091
Geregistreerd: 20-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 20:56

Stal_Fiore schreef:
Vanochtend hard getraind.

Wordt ik vanmiddag verrast met een high tea... dag goed voornemen.


Kijk, en hierdoor gaat het bij de meeste hier mis. HOEZO dag goed voornemen. Eten en gezelligheid moet je niet associëren met elkaar! Je kunt ook gezellig mee gaan en je inderdaad alleen aan de thee houden. Nu Snap ik in dit geval, bij een verassing, dat daf misschien niet helemaal zo gepast is maar leg het dan uit en probeer in iedergeval minder te snoepen dan wat je normaal gedaan had.

Wilskracht en discipline is wat hier in het topic erg gemist wordt. En dat is zo jammer. Tuurlijk is het moeilijk, maar wees even streng voor jezelf!

Dunzell (Carthino Z x Marlon x Athlet x Capitol) M1+6drs, verkocht
Rockstar (Roman lifestyle x Farmer) B+2 dressuur
Iebienna W (Ravel x Johnson) B+9 dressuur
Jessy (v.Sir Donnerhall) M1+2


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: -Namiro-, aniek_joefy, Azhari, chocky84, collendoorn, Dnies90, ElineGC, Facebook, GoogleAdsense, Jacquelinee_, lizard, R0SE, RianneH, san4nie, shannen6, Spike2019, stijntilla, VivianHesen en 166 bezoekers