paardrijden en overgewicht.

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
keeyzie
Berichten: 5714
Geregistreerd: 28-03-05
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 21:43

Respect!! En ik wil je heel graag steunen. Knap van je dat je dit zo op bokt durft te zetten, maar ik denk ook een goede stok achter de deur.

Precies 2 jaar geleden ben ik in ruim een half jaar van de 85 naar de 70 kilo gegaan.
Niet alleen voor mezelf maar vooral voor mijn Fjord toen, geen idee of hij last van me had maar dat idee had ik wel.

Een jaar lang heb ik dit gewicht kunnen volhouden. Daarna langzaam weer wat slordiger geworden. Inmiddels zit ik weer op de 75, vanaf 1 januari ben ik weer begonnen met op mijn voeding letten. Ik heb een nieuw jong paard en wil in ieder geval niet dat ik er niets aan heb gedaan om het voor hem zo comfortabel mogelijk te maken. Mijn streven is nu 68 kilo, dan heb ik daarna net wat speling.

Ik wens je heel veel succes. Zo te zien ben je in ieder geval al goed bezig met bewegen. En een tip die ik je kan geven is afleiding. Nu in de winter wat lastig. Maar probeer juist op momenten dat je wilt gaan eten te gaan hardopen of iets met je paard te gaan doen. Bij mij is dit voornamelijk na het avondeten



keeyzie
Berichten: 5714
Geregistreerd: 28-03-05
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 21:46

Wat trouwens ook goed helpt is op zondag bepalen wat je de rest van de week eet. Dat in huis halen waardoor je ook veel minder in de verleiding komt. Neem dingen die je lekker vind maar wel gezond zijn. Na een paar weken echt clean eten zul je merken dag je vrolijker wordt en veel meer energie krijgt.

Veel mensen zeggen dat de laatste kilo's het zwaarst zijn. Ik vind dat juist de eerste, maar als die er eenmaal af zijn krijg je motivatie om door te gaan. You go girl!

[ img ]
83 kg

[ img ]
71 kg
Laatst bijgewerkt door keeyzie op 03-01-17 21:53, in het totaal 1 keer bewerkt

keeyzie
Berichten: 5714
Geregistreerd: 28-03-05
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 11:12

TurboTinker je naam doet je nu wel eer aan haha
Celiien: Ook als je uit eten gaat kun je prima gezond eten hoor, vraag bijvoorbeeld over ze het sausje bij de vlees weg willen laten, dat scheelt al enorm veel. En een lekkere frisse salade hebben ze ook vaak :j Oh en gefeliciteerd *\o/* dan mag je zeker uit eten :D

keeyzie
Berichten: 5714
Geregistreerd: 28-03-05
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 12:01

Kelly_AV: Wat goed! *\o/* Soms werkt het juist om je lichaam even te laten "schrikken" met wat meer KCAL.

Dames ik kom me hier ook weer melden, na een dipje ga ik er weer hard tegenaan.
Zat nu op 76 en daar schrok ik wel van, ik wil weer eigenlijk weer terug naar de 70.
Mijn paard is eigenlijk mijn grootste motivatie :D

Gisterenavond heerlijke salade met kip gemaakt:
[ img ]

Nu een heerlijke salade met ei:
[ img ]

en vanavond een roerbak vol met groente en een beetje kip geen noodles o.i.d.

Ik heb inderdaad ook enorm moeite met de avonden maar zorg dat ik gewoon iets te doen heb en dus niet te veel denk aan eten :(:)
Laatst bijgewerkt door keeyzie op 23-11-17 12:15, in het totaal 1 keer bewerkt

keeyzie
Berichten: 5714
Geregistreerd: 28-03-05
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 12:12

MariekeTV schreef:
Hier even een dipje...

Zijn er meer mensen die 's morgens gewoon brood eten en dan voor de lunch ook?
Voel me door alle hypes bijna een misdadiger.
Ik heb gewoon echt niet genoeg aan bijv een bakje magere kwark (250gr) met fruit (200gr) dan heb ik best snel weer honger.


Probeer je kwark eens te vervangen door havervlokken of brinta. Dat vult veeeeel meer door de vezels.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Dee_Es, Heez, HELder en 30 bezoekers