paardrijden en overgewicht.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

MiniMaxi
Berichten: 1247
Geregistreerd: 09-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 21:00

Ik vind het super knap van je dat je dit op deze manier aanpakt. Ook gewoon stoer om foto's te plaatsen.

Zelf heb ik als doel om 10 kilo kwijt te raken. Door een jaar ziek te zijn geweest en niet te hebben gesport en wel gegeten zijn die er langzaam bijgekomen. Veel sporten naast het paardrijden kan ik nog steeds niet maar veel met de hond lopen scheelt ook al.
Ik lees graag met je mee en wellicht kan ook ik goede motivatie uit jouw topic halen!

Wees altijd wie je bent, want jij bent degene die jou als geen ander kent! ;)
[o]


MiniMaxi
Berichten: 1247
Geregistreerd: 09-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 12:17

Wow mensen wat gaan we hard met de reacties. Ik krijg niet alles bijgelezen.

Hier vanaf maandag ook de draad weer opgepakt waar de voor de december maand was blijven liggen.

Ik zag wat reacties van ik heb een koekje dag goede voornemens enzo, maar mensen let op. Afvallen is geen straf. Je mag best af en toe iets lekkers maar neem niet het hele pakje of zak. Je moet je er wel goed bij voelen anders kan je het niet volhouden.
Ikzelf eet zo goed als veganistisch met af en toe een uitzondering. Niet uit overtuiging maar omdat mijn darmen dierlijke producten slecht verteren en daardoor altijd heel opgeblazen ben. Ook de geraffineerde suikers zijn mijn vijand, val als een blok in slaap en krijg hoofdpijn.
Nu na de feestdagen ook weer even afkicken want tja, ik vind het allemaal wel lekker.
Zelf gebruiken de recepten van The Green Happiness, ik persoonlijk voel me daar echt onwijs goed en fit bij. Daarbij zijn de meeste gerechten echt lekker al pas ik wel eens wat aan naar eigen smaak of als ik dingen sowieso niet lekker vind. Het fijne vind ik dat er ook veel gezonde snacks bij zitten en je maakt alles zelf dus je weet wat je binnen krijgt. Soms voeg ik een stukje kip toe voor de extra eiwitten enzo.

Wees altijd wie je bent, want jij bent degene die jou als geen ander kent! ;)
[o]

MiniMaxi
Berichten: 1247
Geregistreerd: 09-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 13:03

JesdaJinn schreef:
Goed. Wij hebben, samen met mijn moeder het boek van Sonja Bakker besteld. Deel 1. Niet perse voor haar naam maar daar zouden super gezonde en lekkere recepten instaan.
Mijn buurvrouw is ook aan het afvallen met Sonja Bakker en is al 17 kg kwijt. Gewoon om te proberen.

Iemand die dat ook doet


Voorheen ook afgevallen met sonja bakker maar gezond is het een stuk minder. Veel eierkoeken, ontbijtkoek, sultana, gekleurde hagelslag op brood enz. Of te wel veel suiker....
Je krijgt met sonja bakker gemiddeld 1000 caloriƫn binnen. Ik zelf kon daar niet opleven en werd er dizzy van en enorme flauwtes. Maar ken ook zat mensen waarbij het wel goed werkt.
Overigens staan er wel hele lekkere recepten in. Ik gebruik het nog wel voor die recepten maar de dagprogramma's waren voor mij te zwaar.

Wees altijd wie je bent, want jij bent degene die jou als geen ander kent! ;)
[o]

MiniMaxi
Berichten: 1247
Geregistreerd: 09-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 13:04

Jupinkle schreef:
De reacties gaan heel snel! Krijg niet alles bijgelezen!

Mijn probleem is gewoon dat ik veel koeken en andere suikers eet. Als ik daar afblijf dan is er al 5 kg af denk ik. Ik drink geen frisdrank. Maar ik heb voor het avondeten en na het avondeten echt van die vreetbuien...

Nu ben ik wel echt een persoon die yoghurt echt niet lekker vind. Zelfs niet met iets bij van fruit ofzo. Groenten eet ik ook maar enkele graag.
Dus die gezonde dingen vind ik niet zo lekker, maar ja, soms moet iets nu eenmaal!


Ik heb het mezelf echt moeten leren eten. En soms zijn ze zo niet lekker maar in combie met andere groentes weer wel. Probeer het eens op die manier.

Wees altijd wie je bent, want jij bent degene die jou als geen ander kent! ;)
[o]

MiniMaxi
Berichten: 1247
Geregistreerd: 09-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 20:27

Emmaa_ schreef:
Ik eet vaak falafel in een wrap. Vult echt super goed en is ook nog eens mega lekker.


Die heb ik vanmiddag ook zo op. Beetje spinazie, falafel en wat overige rauwkost en wat rozijntjes. Heerlijk.

Wees altijd wie je bent, want jij bent degene die jou als geen ander kent! ;)
[o]

MiniMaxi
Berichten: 1247
Geregistreerd: 09-11-08

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 20:30

Ik merk wel dat ik de afgelopen dagen enorm veel vocht loslaat. Moest enorm veel plassen en merk ook aan mijn lijf dat die minder opgeblazen is.

Hoe werkt dat toch altijd als je je eetpatroon aanpast dat je gelijk meer vocht vasthoudt of loslaat??

Wees altijd wie je bent, want jij bent degene die jou als geen ander kent! ;)
[o]

MiniMaxi
Berichten: 1247
Geregistreerd: 09-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 23:13

Eloya schreef:
in een wrap zitten idd koolhydraten, maar ei houd ik niet van. zelf gemaakte kan ik wel een keer naar kijken! goede tip

ik zit vandaag plus minus aan de 1650 caloriƫn. al beter dan die amper eten dag van gister :P
ik eet alleen nog te weinig vezels

Hier nog tips voor havermout? om het lekkerder te maken of anders.
heb al gelezen over overnight dus dat ga ik zo vast in de koelkast zetten voor morgenvroeg


Overnigh met geraspte appel en een (gedroogde)vijg wordt het lekker zoet van.

Half baked uit de oven met banaan en overig fruit zoals blauwe bessen, frambozen, aardbeien.

Opwarmen met melk, banaan en een paar rozijntjes
Laatst bijgewerkt door MiniMaxi op 06-01-17 23:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Wees altijd wie je bent, want jij bent degene die jou als geen ander kent! ;)
[o]

MiniMaxi
Berichten: 1247
Geregistreerd: 09-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 00:49

Hier gaat het al de hele week goed. Gisteren bij de mieuwjaarsborrel wel 2 kleine chocolaatjes gepakt en een blokje kaas. Verder overal van af kunnen blijven. Echt heel trots op mezelf.

Voel me echt al fitter deze week. Puur omdat er minder suiker naar binnen is gegaan en meer groente en fruit (natuurlijke suikers)

Helaas lukt het mij niet om regelmatig te posten want jullie gaan zo snel. Maar ben nog steeds heel enthousiast over dit topic en vind het heel leuk alles te lezen. Iedereen is ook super goed bezig. Echt gaaf!

Qua wegen heb ik me voorgenomen dat 1x per maand te doen. Ik kan zelf niet zo goed omgaan met de schommelingen en als er dan niets af is of zelfs er weer wat bij is wil ik nog wel een het bijltje er bij neergooien. Over een maand genomen moet wel een dalende lijn zien lijkt mij.

Wees altijd wie je bent, want jij bent degene die jou als geen ander kent! ;)
[o]


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: karelien, Knuffeldier, Lanoca, Malle_meid, Mar_X, MerleSimone, Mutti, Thrive, U2andI, YandexBot en 183 bezoekers