paardrijden en overgewicht.

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Memories
Berichten: 2613
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 19:19

Wat ontzettend stoer en goed van je dat je er wat aan wil gaan doen! Zoveel fijner voor je paard en ook zoveel beter voor je eigen gezondheid. Ik vind het echt knap van je dat je die beslissing hebt gemaakt om even niet meer te rijden, kunnen heel wat mensen nog wat van leren.
Zet hem op! _/-\o_
Ook ik wil weer wat meer gaan afvallen. Ik ben niet meer op een gewicht dat mijn paard er last van heeft (heb ik helaas ooit wel mogen ondervinden, maar toen ook braaf van die rug afgebleven totdat ik heel wat lichter was) maar er mag echt nog wel wat af.

Je zegt dat je dus nog helemaal niks afgevallen bent eigenlijk... Waar zit voornamelijk je probleem denk je? Weet je niet waar je moet beginnen? Heb je last van eetbuien, geef je te makkelijk toe aan 'slecht' voedsel etc.?



Memories
Berichten: 2613
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 19:38

Lastig hoor! Wel goed dat je collega's het nu weten, moet het al een stukje makkelijker maken. Het slecht in je vel zitten herken ik ook heel erg :n Dat is echt funest voor het afvallen.
En verleidingen weerstaan is ook een drama :') Wat mij daar een beetje in geholpen heeft is om mezelf wel af en toe dat stukje taart of die gevulde koek oid toe te staan, het liefst op vaste momenten. Heeft mij veel rust gegeven omdat ik dan niet met dat mentale stukje van 'ik moet afvallen en nu mag ik niks ongezonds meer' zit wat me uiteindelijk opbreekt. Vind het ook veel makkelijker om dan iets af te slaan met de wetenschap dat je jezelf al hebt toegezegd over een paar dagen weer dat ene frietje te mogen. Punt is wel dat je er genoeg zelfcontrole voor moet hebben :=

Memories
Berichten: 2613
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Utrecht

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 00:24

Dagelijks op de weegschaal gaan staan is juist 'goed' zolang je er geen obsessie van maakt! Juist als je maar een wekelijks weegmoment hebt is de kans veel groter dat je net een keer een schommeldagje meepakt wat eigenlijk geen goed beeld geeft. Als je dagelijks op de weegschaal staat kun je ook juist een beter beeld krijgen van hoe je gewicht door de dagen heen schommelt of hoeveel invloed een bepaald voedingsmiddel heeft gehad.

Zet 'm op dames +:)+

Memories
Berichten: 2613
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Utrecht

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 00:30

Daar doelde ik juist op, met invloed bedoel ik niet alleen vet. Zou ook niet best wezen he als je na 1 taartpuntje het vet er gelijk aan ziet groeien :D

Memories
Berichten: 2613
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Utrecht

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 20:21

Lekker hoor al die wraps! Ik ben ook fan *\o/*
Wat ik zelf regelmatig doe is ipv van zo'n koolhydraatrijke standaard wrap, een paar eitjes te klutsen en te bakken om dat vervolgens als 'wrap' te gebruiken :j Ideale oplossing als je op een wat koolhydraatarmere manier toch van wraps wil genieten.

Memories
Berichten: 2613
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 23:18

Femek2902 schreef:
Na lang twijfelen meld ik me ook in dit topic.

Ik heb ook flink overgewicht, er mag zo'n 25 kg af voordat ik op een gezond gewicht zit.

Vorig jaar ben ik heel fanatiek begonnen met afvallen en dat ging toen behoorlijk goed, mede dankzij het super gave doel om in augustus samen met mijn pony op vakantie te gaan en over het strand te kunnen galopperen. Toen ben ik ongeveer 10 kg afgevallen. Maar door omstandigheden zit het er allemaal weer aan. Ik ben namelijk nogal een emotie eter. En door die omstandigheden is mijn doel ook weggevallen.. Want mijn pony is zeer ernstig hoefbevangen geweest en daardoor zijn we niet op vakantie geweest en is er nu ook geen geld meer om nog op vakantie te gaan.
Verder zit ik net onder de 20% grens bij mijn pony en zit hij tegenwoordig zo goed in zijn vel dat hij alle kanten op stuitert dus heb ik besloten om wel 1-2 keer in de week te gaan rijden. Hierbij galopperen we niet en zijn we of 20 minuten gericht aan het dressuren of gaan we op een rustige buitenrit waarbij we voornamelijk stappen en ik ook regelmatig stukken naast mijn pony loop in plaats van dat ik erop zit.

In een van mijn recente berichten is te lezen dat hij me ervan af heeft gepleurt, daarvan is de oorzaak ondertussen achterhaald en verholpen. Hij had erg last van zijn kiezen, die zijn nooit op de goede manier gevijld en die waren zeer gevoelig. Hij heeft me dus ook zeer terecht op de grond gelegd. En eigenlijk ben ik heel blij dat hij zo heerlijk duidelijk is :D

Hierdoor en door het slechte weer heeft hij eigenlijk de hele maand december stil gestaan, dus eigenlijk wil ik hem eerst weer aan de dubbele longe een beetje opbouwen en in februari weer beginnen met rijden. Dus voordat ik weer rij heb ik een mooie maand om een mooie start te maken!

Verder ben ik ook echt zo ontzettend verslaafd aan eten.. Ik ben nu 5 dagen echt gezond aan het eten en moet me de hele dag door eraan herinneren dat ik eigenlijk geen ongezonde dingen mag eten. De complete dag door denk ik aan eten, eten en nog eens eten. Ik word zo verschrikkelijk gek van mezelf.

Dus ik praat graag mee in dit topic! Ik wil namelijk echt het beste voor mijn pony en ondanks dat hij nu heel lekker loopt als ik op hem rij, zal het absoluut beter voor hem zijn als ik goed afval!!


Het emotie eten en eetverslaafd zijn is hier ook ontzettend bekend :\ Hele dagen aan niks anders denken dan wanneer je weer mag eten en wat, wanneer je jezelf weer iets mag gunnen... het houdt soms niet op. Dat blijft voor mij echt het allermoeilijkste aspect aan afvallen, dat je er echt mee moet leren leven.

Maar wat spreekt er een hoop liefde en verantwoording voor je pony uit je post zeg! Dat moet wel zo'n mooie motivatie zijn, dat komt helemaal goed :D

Memories
Berichten: 2613
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Utrecht

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 12:34

Wat een leuke loopschoenen hierboven :j

en barbar wat is de decathlon fantastisch he <3 het is dat die hier niet in de buurt zit anders ging ik er veel te vaak heen.

Achja voor iedereen werkt weer wat anders. Vind dit soort topics juist leuk om gedachten uit te wisselen, je hoort toch altijd wel weer iets waar je zelf niet aan gedacht hebt, wat je ermee doet moet je nog altijd zelf weten.
Voor mij werkt heel vet eten echt als een tierelier, als ik gemiddeld 60% van mijn dagelijkse kcal uit vet kan halen voel ik me op m'n best. Maar dat was in de tijd dat ik noodgedwongen thuiszat en heel veel tijd en geld overhad om lekker vers met veel vet, eiwit en groente te eten. Nu kan en lukt het niet meer zoals toen en daar baal ik zo van ;(

Memories
Berichten: 2613
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 12:49

Wat gaat iedereen goed zeg! Ik zie dat er al een hoop kilootjes afgevlogen zijn, zet hem op dames *\o/*

En ja met sporten is het allerbelangrijkste er tijd voor willen maken en een activiteit zoeken die je echt leuk vindt om te doen en zowel fysiek als geestelijk vol kan blijven houden. Makkelijker gezegd dan gedaan hoor :=
Ik heb na al dit tijd nog steeds geen zin om naar de fitness te gaan, het is en blijft een moeten voor mij maar ik doe het meestal wel, uiteindelijk. Maar ik mis echt die motivatie, ik doe het alleen omdat ik het mezelf verplicht stel. Al die mensen ook die zeggen dat ze energie krijgen van sporten... ik ben jaloers op jullie :') Ik ben altijd gewoon helemaal gesloopt en heb nergens meer zin in, behalve vreten :=
Buiten hardlopen vind ik ook veel leuker maar waarschijnlijk kan ik dat nooit meer fatsoenlijk doen, helaas.

Memories
Berichten: 2613
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 16:49

Eieren, kwark, kaas en vlees :D In een maaltijd verwerkt: bijvoorbeeld gebakken ei (eindeloze variaties op te bedenken), brood met als beleg kaas/gekookt ei/vleeswaar, of een salade samenstellen met voorgenoemde ingredienten.
Ik heb zelf veel moeite om voldoende eiwitten binnen te krijgen, omdat het toch voornamelijk uit dierlijke producten komt en dat is simpelweg te duur om genoeg van te eten voor mij. Ik gebruik als makkelijke oplossing daarom ook wel eens eiwitpoeder aangemaakt met water of als extra verrijking in de kwark/yoghurt.

Memories
Berichten: 2613
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Utrecht

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 10:46

Ik gebruik regelmatig eiwitpoeder! Vindt het echt heerlijk ook de smaak die het van zichzelf heeft, maar dat geldt niet voor iedereen := Heel makkelijke manier om aan extra eiwitten te komen.

Ik zou er wel voor langs de huisarts gaan om even te horen hoe en wat. Hart- en vaatziektes zijn imo behoorlijk serieus.

Memories
Berichten: 2613
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Utrecht

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 13:04

Super blubblabhoi, wat ga je hard! *\o/*

Leuk al die dalende hartslagen! Hopelijk ook een goede realisatie voor iedereen die het gezondere leven nog niet zo duidelijk op de weegschaal terug ziet, dat er ondertussen toch van alles verandert in je lichaam. :j

Memories
Berichten: 2613
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 20:27

Ik 'schrik' er bijna van als ik zie hoeveel jullie kunnen en mogen eten om op gewicht te blijven of zelfs af te vallen :o Mijn BMR alleen al zou rond de 1700 'moeten' zijn maar als ik dat elke dag tussen de 1700-1900 eet kom ik toch echt aan :=

Memories
Berichten: 2613
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 22:48

Emmaa_ schreef:
Memories schreef:
Ik 'schrik' er bijna van als ik zie hoeveel jullie kunnen en mogen eten om op gewicht te blijven of zelfs af te vallen :o Mijn BMR alleen al zou rond de 1700 'moeten' zijn maar als ik dat elke dag tussen de 1700-1900 eet kom ik toch echt aan :=

Weet je dat zeker? Dan gaat er namelijk of iets fout in de berekening of je eet meer dan 1700-1900.


Qua BMR moet ik afgaan op berekening van sites, maar die leveren me allemaal ongeveer hetzelfde gemiddelde van 1700 op.
Ik heb vorig jaar 5 maanden lang echt heel strak letterlijk alles wat ik at exact bijgehouden met MFP, alles op de gram af afgewogen, at nooit buiten de deur oid dus ik weet vrij zeker dat wat ik toen bijhield bijzonder goed zou moeten kloppen. Ik viel toen in lekker tempo af met ong. 1300 kcal per dag (geen schrikbarend hoog tempo maar ook geen halve kilo per week) en kon op gewicht blijven met rond de 1500 tot op een dag dat ik fanatiek 1,5 uur in de sportschool stond toch max een keer 1600. Hoe het kan? Ik weet het niet, schiet mij maar lek hoor wat dat betreft. Ben altijd ook wel een 'dikkerdje' geweest, 'dik geboren dik gebleven' zeg ik altijd zelf maar. Als kind altijd al te zwaar geweest terwijl mijn ouders echt heel strak erop zaten wat ik mocht hebben, en er kwam echt geen snoepje of chipje of flesje cola in huis hoor. Ik ben heel voorzichtig met termen als 'aanleg hebben om dik te worden' en dergelijke omdat je jezelf er zo makkelijk mee in een slachtofferrol propt, maar hoe ouder ik wordt hoe meer ik het idee heb dat ik gewoon heel unlucky ben wat metabolisme betreft. Er is voor zover ik weet lichamelijk niks mis met me wat dat betreft en nooit geweest ook, doktoren hebben nooit iets in bloedwaarden kunnen vinden :n Wat Homiafortuna zegt kan ik me dan juist ook weer heel goed in vinden, BMR is en blijft een droog getal en zegt voor mij veel te weinig over hoe het voor iedereen persoonlijk zit.
Maargoed dit was even mijn egopost wat BMR betreft, ik zag het zo vaak voorbij komen en had echt het idee dat ik niet de enige kon zijn... dus ik kon het even niet laten :o

Oef Tyrcanol dat is wel een heel laag BMR joh :oo Kan me zo goed voorstellen hoe 'weinig' je dan nog maar mag eten relatief gezien!

Memories
Berichten: 2613
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Utrecht

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 16:16

Sporten is absoluut niet nodig om af te vallen! Tuurlijk is het nodig als je ook gespierder/strakker wil worden en tuurlijk is het überhaupt een lichamelijk gezonde bezigheid om te sporten. Het kan de boel soms ook wel een beetje versnellen, maar als je verder ook gewoon op een andere manier actief bent... nee, dan is het echt geen vereiste.

Memories
Berichten: 2613
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Utrecht

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 12:15

Zo handig die receptjes die hier worden gedeeld! Geeft weer wat inspiratie :D

Avocado met ei uit de oven heb ik wel eens gehad! Vind het niet een bijzonder spectaculaire ding, vrij massief ook maar wel lekker als aanvulling bij sla oid.

Wel even een heeeeel dom vraagje ( :o ) aan de falafel-fans hier: hoe krijg je die dingen in godsnaam goed gebakken? Ik vind het best lekker om zelf te maken maar het bakken is altijd de stap die mislukt. De 2 kanten waar je op bakt branden bij mij altijd finaal aan en de 2 zijkantjes zijn dan eigenlijk nog niet eens gaar :') Ik probeer er wel meer 'ovaaltjes' dan echt balletjes van te maken maar dat helpt vrij weinig. Is er een pro-tip die ik mis? Of kun je die dingen op een makkelijkere manier klaarmaken :')


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Covergirl_, Dido2316, GrapeshotBot, Gwenvd, tiwi1969, YandexBot en 49 bezoekers