paardrijden en overgewicht.

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 

EmptyWords
Berichten: 10487
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-01-17 19:09

Daar zit ik dan, in mijn overpeinzingen terwijl ik wacht tot mijn telefoon opgeladen is.

Het komt steeds vaker in het nieuws, op bokt, facebook en in tijdschriften. Overgewicht, en in dit geval, paardrijden en overgewicht. Ik kan me nog een nieuwsbericht herinneren van een meisje in Engeland die met overgewicht op haar veel te magere paard reed. Ook in engeland zijn er ruiters op hun gewicht aangesproken tijdens evenementen en wedstrijden.

Iedere keer als ik iemand met overgewicht zie rijden denk ik bij mezelf: arm dier, en wat zonde van die meid/jongen! Helaas moet ik het onder ogen zien.... ik hoor nu ook bij die groep. Ooit had ik voor mezelf een grens gelegd. Als ik boven de 100 kilo kom, stap ik niet meer op mijn paard. Ondertussen maakte ik plannen om niet verder aan te komen en weer af te vallen. Dat ging dan even goed, om daarna weer in het oude patroon te vallen. Langzaam schuif je de grens toch een beetje op. Die ene kilo, hij heeft er toch geen last van? Die ene kilo worden er 2, en 3 en ga zo maar door. In september had ik de pech dat het paard met een peesblessure te kampen kreeg. Dan maar positief denken, nu heb ik mooi de tijd om weer onder de 100 te komen, en verder! Ondertussen zijn we 4 maanden verder, paard voelt zich kiplekker en zou heel langzaam weer wat opgebouwd kunnen worden. Alleen is er bij mij nog geen kilo af! Tot nog toe houd ik me aan mijn afspraak. Niet op het paard totdat ik weer onder de 100 kilo zit. Paard houd ik zoet met wandelen, lange teugelen en af en toe, als ik moe ben, wat stappen aan de longe.

En nu? Heb ik een plan bedacht. Een plan om af te vallen. maar ik weet ondertussen... alleen kan ik het niet. Ik heb hulp nodig. Geen diëtiste, die verteld mij niks nieuws. maar mijn omgeving. Mijn ouders steunen mij ontzettend. 1 straat verderop woont ene goede vriendin die met me meedoet, en die me steunt en aanmoedigt. maar waarom niet nog meer steun zoeken? Ik wil niet die dikke ruiter zijn met dat arme paard. Ik wil weer mooi slank zijn en een mooi koppel vormen met mijn maatje.
mijn plan: eten opschrijven en calorieën tellen, da tis stap 1. Maar alleen eten is ook zoiets. Ik wil ook sterker en fitter worden. Hardlopen (en het liefst in het bos) doe ik al wel even. Mooi moment om doelen te stellen en daar meer routine in te zetten. Ik heb bedacht iedere week min. 15 km te gaan hardlopen, het liefst verdeeld in 3x. Door de weeks over straat, in het weekend met de hond het bos in.

In dit topic wil ik mijn struggles, voortgang en ontdekte tips delen. Voor degene met hetzelfde doel, voel je vrij om met me mee te doen. Zet je moeilijkheden hier neer, gooi je overpeinzingen eruit en vooral... al je overwinningen. Die eetbui kunnen weerstaan, toch in de kou naar buiten om extra te bewegen. Wat is een goede stok achter de deur voor je en hoe tackel je jouw gevoel als je geen zin hebt? hoe motiveer je jezelf?

Laten we elkaar helpen om niet meer die dikke ruiter te zijn!

even een voorbeeld van mezelf, als ik me toch bloot geef, kan ik het net zo goed meteen helemaal doen.

[ img ]
dit eas ik... 19 jaar, iets meer dan 60 kilo....omg!


[ img ]
en onze laatste keer rijden eind augustus.... hij lijkt ook echt geen last te hebben van mijn gewicht.... maar ja, misschien wil ik dat wel gewoon zo zien.


[ img ]
dit dus maar wat meer en serieuzer op gaan pakken.



zo... ik ben "uit de koelkast". wie helpt me en doet er mee?

Beauty is as beauty does [o]

[MWS] paardrijden en overgewicht.


EmptyWords
Berichten: 10487
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-01-17 19:25

het niks afvallen zit hem vooral in de verleidingen niet kunnen weerstaan en niemand vertellen van mijn plannen. Als er nu taart is en ik zeg dat ik dat niet wil, snappen mijn collega's waarom ik nee zeg. Daarbij kan ik nu ook heel hard roepen dat ze de taart ver weg moeten zetten.
En niet lekker in mijn vel zitten telt ook mee. Wat tegenslagen gehad financieel waar ik nog wat naweeen van heb zeg maar. en dan de feestdagen erbij... tel uit je winst.

Beauty is as beauty does [o]

[MWS] paardrijden en overgewicht.

EmptyWords
Berichten: 10487
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-01-17 19:38

die kleine doelen zijn een goede tip xLisaspelt. Dat heb ik inderdaad ook al gedaan. Mijn eerste grote doel is natuurlijk onder de 100, zodat ik mijn paard onder zadel weer op kan bouwen. maar mijn eerste kleine doel is onder de 110. dat is 2.8 kilo.

Beauty is as beauty does [o]

[MWS] paardrijden en overgewicht.

EmptyWords
Berichten: 10487
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-01-17 19:40

Laurapalmer schreef:
@liekec best rare opmerking hoor.ik kwam op je profiel en had twijfels bij je galop foto. Serieus??

@ts heel veel succes!!


geen rare opmerking, maar realiteit. want als ik mijn foto zie, en er naar kijk alsof het een vreemde is.... zou ik denken: arm paard, ze is te zwaar voor m

Beauty is as beauty does [o]

[MWS] paardrijden en overgewicht.

EmptyWords
Berichten: 10487
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-01-17 21:05

Ik drink alleen maar thee, water en soms een drupje ranja erdoorheen. Aan mn drinken zal het niet liggen.

Ben nu op stal en heb zo nog wat te doen, zal daarna weer uitgebreid reageren

Beauty is as beauty does [o]

[MWS] paardrijden en overgewicht.

EmptyWords
Berichten: 10487
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-01-17 23:13

@ tineke: jij bent ook goed bezig! en volgens mij wil jij nog meer kwijt dan ik wil.

@Ilaya, ik weet uit mijn omgeving dat aankomen net zo een strijd kan zijn als het afvallen. ik kan je er geen tips voor geven, helaas.

@MiniMeLona: ik heb je topic van Grump gezien, wat een dropje! Heb je weleens eens nagedacht ovet het tv programme nederland beweegt (oid)? daar zitten ook oefeningen bij die zittend uitgevoerd kunnen worden. Iedere beweging is meegenomen toch?

@stal Fiore: jij kunt het ook! Voor de mooie foto's! en als je dan je doel hebt behaalt, jezelf als cadeau een mooie shoot geven.

@Captain: jij ook succes! jij kunt het ook!

@memories: ik ontzeg mezelf inderdaad ook niet alles, dan houd ik het echt niet vol. Ik wil juist proberen mijn denkwijze en levensstijl aan te passen.

@janneke2: ik ga hier eens over nadenken, bedankt voor de tip. ik heb mijn maaltijden wel zo ingedeeld en verzadigend proberen te maken da tik niet of weinig behoefte heb aan tussendoortjes

@Purrrfection: dat op mezelf wonen was geen positieve bijdrage nee :')

@Jupinkle: gezellig! je kunt het!

@MiniMaxi: wandelen helpt zeker, alle beweging is beweging en dat moment zit je niet op de bank. en dat is positief

@Homiafortuna: dezelfde situatie dus. dat wel snel weer mogen rijden

@safina: als menner scheelt het natuurlijk... maar elke kilo die ze minder hoeven te trekken ;)

@carley: he! jij ook nog steeds op bokt! dat je er nog tijd voor hebt :P Volgens mij woon je me nu een beeeetje te ver veg om naartoe te rennen :') Jij wist mn coming out al. Ik kan niet wachten totdat ik eindelijk mijn les in ontvangst kan nemen! en het strand! jaaaaaaaa van het najaar gaan we echt!

@Eloya: nog meer die echt wel nadenken over wat je wel en niet met je paard doet! succes, ook jij kunt dit!

@TrIjNiE__: de hond is echt top met hardlopen, geeft net de boost om een extra lusje te maken.

@Stippie: heel goed! jij kunt het ook. Geef het ook aan bij je familie. dat je wilt afvallen en dat het je enorm zou helpen als ze met boodschappen en traktaties rekening met je zouden houden. niet die donut voor je neus en altijd appels of mandarijntjes in huis bijvoorbeeld.

@Renaatt92: met WW ben ik ooit eens 13 kilo afgevallen, deed het samen met mijn moeder en ging als een speer. geen idee wanneer en waarom het mis is gegaan. Heb er wel veel van geleerd. nu niet het geld om maandelijks die app te betalen. dus nu op eigen kracht. app werkt ook alleen als je de discipline hebt. en als ik de ww app kan invullen, kan ik ook calorieën tellen.

@Papilio: hopen doe je op de wc :') niks te hopen, gewoon doen! :')

@maliejane: zo begon ik ook..... en zie waar ik nu ben....

@blensink: dank je wel :)

@_MelisS: lekker meedoen dus! wij kunnen dit melis!

@Dancer: de avonden vind ik ook lastig, scheelt da tik na mn werk eet en dan naar het paard moet, daarna is het gewoon bedtijd

@jorika1986: kop op! je moet gewoon even zoeken wat voor jou helpt. misschien eens kijken naar dat tv programma, heel nederland beweegt (oid)? dat kan ook zittend waardoor je toch wat spieren aanspreekt die je anders niet gebruikt

leanR schreef:
Er zullen ongetwijfeld mensen geïnspireerd en gemotiveerd raken door je verhaal, en dat maakt het extra waardevol dat je dit deelt.

stiekem hoop ik inderdaad dat er meer om deze reden met me mee gaan doen. maar ook andersom. Er word vaak wel makkelijk gezegd : dan ga je toch gewoon op dieet, blijf gewoon van die taart en chips af... als het zo makkelijk zou zijn.....

@keeyzie: zoals ik al eerder zei, door de weeks ben ik druk zat, dan moet ik vooral zorgen voor de goede maaltijden. weekenden zijn lastiger

@streep: ww heb ik ook een tijd gedaan, heeft erg fgoed geholpen!

@Cemlys: gefeliciteerd met je zwangerschap! ook nu kun je natuurlijk al beginnen met eetgewoontes omgooien toch? snap dat je niet op dieet gaat hoor, maar niet dat chippie s'avonds en kijken naar ontbijt lunch en avondeten en of daar nog wat winst te halen valt? graag wel verantwoord en zonder jezelf of je kleine wonder daarmee in de weg te zitten ;)


zo, weer helemaal bij. Ook meteen uitgezweet. Ben naar stal gefietst (moet wel, heb geen auto) en daarna snel naar huis, lekker 5 km hardgelopen. donderdag ga ik weer hollen, en zaterdag heb ik met iemand afgesproken om het wat leuke paden in het bos te laten zien. Zondag heb ik een lunchfeestje, dus daar moet ik even kijken wat ik eet. Op zulke feestjes wil ik mezelf niet het genot van het eten ontzeggen, maar kan natuurlijk best gezondere keuzes maken, denk ik

Beauty is as beauty does [o]

[MWS] paardrijden en overgewicht.

EmptyWords
Berichten: 10487
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-01-17 23:14

omschakelen is zeker zwaar, maar als de gewnning er eenmaal is (hoop ik :') )

[ img ]

het rondje vandaag, mooi gelijkmatig tempo en hartslag

Beauty is as beauty does [o]

[MWS] paardrijden en overgewicht.

EmptyWords
Berichten: 10487
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-01-17 06:51

@MelanieB : Hoe het zo komt? Ik denk dat het vooral discipline is. Daar komt gewoonte ook nog eens om de hoek kijken. Vroegah kon ik alles eten, at dan ook nogal wat weg op een dag. Als je van puber naar volwassene gaar veranderd je lijf en ook de manier waarop je lijf met al dat eten omgaat. Ik stond nooit op de weegschaal dus het viel mij eigenlijk niet op. Dan komen er verschillende rot periodes voorbij waar eten een afleiding worden. Comfortfood Comfortfood Comfortfood. De gewoonte wordt uitgebreid. Als je niet lekker in je vel zit maken die kilo's ook niet meer uit.

En nu? Nu moet ik een andere manier zoeken om met tegenslagen om te gaan. Eten is niet de oplossing. Tevens de aangewende gewoontes omduwen en nieuwe routines maken.

Tijd voor discipline dus, want uiteindelijk komt het hele verhaal daarop neer

Beauty is as beauty does [o]

[MWS] paardrijden en overgewicht.

EmptyWords
Berichten: 10487
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-01-17 12:10

TurboTinker schreef:
Dapper ts.

Net als jij heb ik overgewicht. En om op mijn gezonde gewicht te komen wat ik mag wegen.zou er 50 kg afmoeten ( mag 60kg wegen met mijn gewichtm) echter weeg ik dr 110.

Omdat ik door de bomen het bos niet meer zie, ben ik maandag begonnen met shakes. Niet zo heel streng. 3x shakes. 8u 10.30 en 13u + halve komkommer. Savonds eet ik gewoon, maar laat ik de aardappel of rijst staan. En om 19.30 een klein schaaltje yoghurt met een halve banaan en een halve appel.
Resultaat na 2 dagen was al min 3kg. Hardstikke mooi. Eindelijk heb ik weer de motivatie.
En honger. Enorme honger. Ik denk alleen maar aan eten. Ik doe het niet. Ik neem niks. Maar eten gaat constant door mijn gedachten. Ik heb hier zin in en daar zin in. Ohh zo erg!

Ik heb geen sport motivatie. Ik heb mijn paard verkocht eind november. Weg beweeg motivatie. Ik heb een kleine van bijna 6 maand. En met haar en de hond doen we regelmatig een grote ronde. Maar dat is niet genoeg.

Het sportschool abbonement is er. Maar de motivatie niet. Ik zou dan samen met manlief kunnen. Samen trainen. Ik conditie en hij kracht. Dat was leuk! Voor de baby er was. Want je gaat ook geen oppas vragen voor een uurtje sporten ( wat denk je dat dat kost) dus komt het er niet van.

Dus aan de shakes. Dan val ik tenminste af.

Een normale vrouw mag 1400 calorieën per dag. Ik kom normaal niet eens aan 1000. En met shakes max aan 7 a 800. Je moet wat om af te vallen.
Dus probeer ik dit maar weer.

Want hoe ik zo dik kom?
Mijn ontbijt is 2 boterhammen met vlees of kaas. Lunch idem (af en toe eens zoet) en avond eten. 1 bord met groente vlees en aardappels of rijst.

Blijkbaar toch teveel want ik kan er al van aankomen door er naar te kijken. Doodongelukkig word ik er van.

Tot gister iemand zei. Als je te weinig eet, zit je lichaam in de spaarstand. Door nu te shaken, ga je nog verder in de reserves. Van kwaad tot erger dus. Maar ik durf niet meer te eten. Want dan kom ik ook aan. Hoe los je het dan op?
Ik zie geen andere manier.

Dus ik werk een stapje harder. Loop een x extra met de hond. Ben zuinig met eten. En ik shake. Wat moet je dan..


Oeii... dat klinkt ook niet goed hoor. Je moet je lijf echt gaan restten zodat je weer 'normaal ' kunt eten. Als je straks met de shaken op je normale gewicht zit en je gaat weer eten.... dat is echt niet goed hoor. Ben alleen bang dat dit net een stapje verder gaat dan wat we hier voor elkaar kunnen betekenen. Heb je jezelf al eens laten onderzoeken bij een huisarts?

Beauty is as beauty does [o]

[MWS] paardrijden en overgewicht.

EmptyWords
Berichten: 10487
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-01-17 13:09

Maar 5 van die toastjes zit bijna niks in. Dat is nou niet meteen een ramp. Nu gewoon weer een goede lunch en goed avondeten

Beauty is as beauty does [o]

[MWS] paardrijden en overgewicht.

EmptyWords
Berichten: 10487
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-01-17 16:38

Ik hoef ook geen 60 kilo meer te wegen. Ik wil iig naar de 75, dan heb ik n gezond bmi. Daarna kijk ik wel.

Beauty is as beauty does [o]

[MWS] paardrijden en overgewicht.

EmptyWords
Berichten: 10487
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-01-17 19:08

zo. ik heb een lekker currysoepje gemaakt (kip opbakken, snijbonen erbij, rijst koken en kippenbouillon, allemaal in 1 pan en klaar is klara, tuurlijk moeten er dan ook currykruiden bij, lijkt me logisch)

vandaag te weinig gegeten, niet omda tik honger heb, maar omdat mijn app dat zegt. dat beekend dat ik vanavond nog iets extra mag. Nog even bedenken wat ik in huis heb, en een gezonde keuze hierin maken. Zelfs nu ik ana het eten ben merk ik dat ik het lekker vind, maar diet "sterf van de honger". Lijkt me een goed teken. Wel heb ik knallende koppijn.... vermoed dat mijn lijf afkickt van de suiker.


wat een boel aanmeldingen, tips, tops en trucs weer! Misschien is het leuk eens met wat bokkers te meeten (die meedoen) en dan een before foto met zn allen maken, en dan af en toe weer te meeten zodat we in progress en eind foto's hebben. Kunnen we onder het genot van een bakkie thee, een schaal fruit en wat nootjes kletsen over ten, paarden, eten, paarden, en eten natuurlijk. even een ideetje

Beauty is as beauty does [o]

[MWS] paardrijden en overgewicht.

EmptyWords
Berichten: 10487
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-01-17 19:15



even de wijsheid van een 4 jarige.... hoewel ik me afvraag of ze het zelf bedacht heeft.... maar toch.... ze heeft gelijk!

Beauty is as beauty does [o]

[MWS] paardrijden en overgewicht.

EmptyWords
Berichten: 10487
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-01-17 19:53

maar dat is ook handig phormicola.ik ben wel benieuwd hoe jij tegen bmi, min aantal calorien per dag, max aantal calorien per dag etc aankijkt?

Beauty is as beauty does [o]

[MWS] paardrijden en overgewicht.

EmptyWords
Berichten: 10487
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-01-17 20:26

geen stok achter de deur? je hebt er zat! je bent sneller en wendbaarder als je wat afgevallen bent, je zit lekkerder in je vel als je gezond eet, meer energie en je gaat je steeds beter voelen.
hoe heb je "gefaald"? een koekje gepakt? foei toch.. en weer door. je hoeft niet meteen maar alles overboord te gooien omdat je toch voor ene verleiding gevallen bent. gewoon de draad weer oppakken

Beauty is as beauty does [o]

[MWS] paardrijden en overgewicht.

EmptyWords
Berichten: 10487
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-01-17 11:04


Beauty is as beauty does [o]

[MWS] paardrijden en overgewicht.

EmptyWords
Berichten: 10487
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-01-17 13:22

Hoe weet ik hoeveel calorieën ik nodig heb. Blijf nu tussen de 1600 en 1800. Ik weet dat ik niet iedere dag op die weegschaal moet gaan staan en ook dat ik na drie dagen al wonderen moet verwachten, maar iedere dag komt er een ons bij. Eet ik teveel? (Lijkt me stug) of juist veel te weinig? Hoe bepaal k dat?

Sochtends eet ik 500 gram magere kwark met wat cruesli, smiddahs een grote wrap met veel sla, kip of rundvleesreepjes, gekookt eitje en zuiverspread Light. Avondeten maak ik zelf zonder pakjes of zakjes, veel groenten, rijst of zoete aardappel en beetje vlees (ook niet iedere dag). Dan heb ik te weinig binnen zelfs, dat vul ik aan met iets....ligt aan de dag eigenlijk.

Beauty is as beauty does [o]

[MWS] paardrijden en overgewicht.

EmptyWords
Berichten: 10487
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-01-17 16:33

SchildklIer is in nov getest, net als een boel ander spul. Niets mis met mn bloedjes.

Vet zit netjes rond de 25% van mn voeding per dag, eet iets te veel proteïnen en iets te weinig koolhydraten. Ik heb se app van Samsung (s health)

Beauty is as beauty does [o]

[MWS] paardrijden en overgewicht.

EmptyWords
Berichten: 10487
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-01-17 20:54

Ik vind het wel echt erg weinig turbotinker

Beauty is as beauty does [o]

[MWS] paardrijden en overgewicht.

EmptyWords
Berichten: 10487
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-01-17 22:35

kun je de nachtdienst niet net zo inregelen met eten alsof het overdag is?

Beauty is as beauty does [o]

[MWS] paardrijden en overgewicht.

EmptyWords
Berichten: 10487
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-01-17 22:41

dag 4 van mijn ommezwaai is alweer voorbij. Nog geen honger momenten gehad. Ik voel me goed, al is het maar omdat het al 4 dagen goed gaat. Misschien ook wel omdat ik net in de kou weer 5 km heb hardgelopen en mijn gemiddelde per minuut lager lag dan eergisteren. Anyhow....het voelt goed.
Op het werk krijg ik veel steun. Mijn wraps zien er blijkbaar super lekker uit, want iedereen is jaloers op me. Moet wel zeggen dat ze ook wel erg lekker zijn.
Van het weekend ga ik kijken of ik ook nog wat andere lekkere lunchdingen kan vinden, gewoon om af te wisselen.
Als ik s'avonds mijn lunch voorbereid kan ik niet wachten tot het lunchtijd is, gewoon omdat ik dan die lekkere dingen eten kan, niet omdat ik sterf van de trek.

ik wéét dat ik eigenlijk niet iedere dag op de weegschaal moet gaan staan, dat maakt het echt niet beter. Hoewel ik ongeveer 1600 calorieën per dag binnenkrijg, suiker heb geminderd, meer probeer te bewegen (min 10.000 stappen per dag) en bewust bezig ben, zit er iedere dag 100 gram maar bij.... ik ga er nog maar even vanuit dat mijn lijf is staking is en het vocht vasthoud, geen afscheid kan nemen van de vetjes en nog bezig is met een gezellig afscheidsfeestje. Helaas voor mijn lijf ga ik deze reorganisatie toch vasthouden en zal een heel groot gedeelte van mijn vet ontslagen worden.

houd vast en houd vol..... ik ben benieuwd waar ik over 3 maanden, of een half jaar en over een jaar sta.

Beauty is as beauty does [o]

[MWS] paardrijden en overgewicht.

EmptyWords
Berichten: 10487
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-01-17 23:36

Rooster zoete aardappelen en gooi er wat aardappelkruiden of zout overheen

Beauty is as beauty does [o]

[MWS] paardrijden en overgewicht.

EmptyWords
Berichten: 10487
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-01-17 06:41

Dan zet ik mijn wrap toch even hier neer.
Eigenlijk kun je er alles opgooien wat je lekker vindt. Ik zou zeggen. ..lekker experimenteren.
Ik pak een grote wrap en smeer er eerst een lekkere dot zuiverspread bieslook Light op. Daarna flink veel sla. Ondertussen bak ik kipfilet of runderreepjes. Däar gooi ik lekkere kruiden overheen. Ook dat gaat op de wrap. Gekookt eitje erbij is ook lekker. Dan vouw ik m op als een envelopje. Eerst de onderkant naar binnen en dan de 2 zijkanten. Ik wikkel m in zilverfolie zodat de boel niet uit elkaar valt en klaar is klara. Heel eenvoudig en er lekker. Ik eet t zo langzaam mogelijk op, dan heb ik de rest van de middag genoeg gehad. Mijn pakketje is ongeveer 500 calorieën. Klinet veel.... maar 3x een maaltijd van 500 calorieën is nog steeds maar 1500 calorieën in totaal

Beauty is as beauty does [o]

[MWS] paardrijden en overgewicht.

EmptyWords
Berichten: 10487
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-01-17 07:08

Oehh oeh oeh! Natuurlijk vanochtend wel op de weegschaal gestaan. In vergelijking met gister 4 ons afgevallen. Vanaf maandag betekend dat in totaal 1 ons eraf *\%/* feestje is dus even afgelopen.

Vanavond eet ik bij buuf, hoef ik niet meer na te denken over mn eten.

Beauty is as beauty does [o]

[MWS] paardrijden en overgewicht.

EmptyWords
Berichten: 10487
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-01-17 07:26

phormicola schreef:
fohadie schreef:
Je bent heel goed bezig TS! Het zou best kunnen, dat je lijf nu een afscheidsfeestje aan het vieren is. En idd, wie weet hoe het over een maand,kwartaal,half jaar gaat!


Nog even een vraagje aan degene die het antwoord weet: Ik heb sinds vandaag ook my fitness pall. Het berekend hoeveel calorieen ik per dag mag (meer dan ik dacht!) en zoals vandaag heb ik 300 calorieen over (Zonder sporten, met sporten heb ik nog veel meer over.) Kan ik die 300 dan " opsparen" zodat ik van het weekend die 300 extra kan nemen of werkt het zo niet??



Ja dat kan. Dat noemen we vaak 'calorieën op de bank zetten' :))

Denk wel dat je moet uitkijken dat je niet se hele week maar 1000 calorieën eet en in het weekendocument compleet los gaat..... houdt de valkuilen in de gaten

Beauty is as beauty does [o]

[MWS] paardrijden en overgewicht.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: anne7, Froemel, HELder, Rox87 en 37 bezoekers