Zou jij Bloed/Beenmerg donor willen worden?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Siggy
Berichten: 1730
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: de Eifel in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 18:04

Ik geef wel bloed, elke 6 weken ongeveer een zak plasma (nu even een jaartje niet ivm het zetten van een tattoo), dat vind ik geen moeite en heb je zelf lichamelijk ook totaal geen last van.
Hier staan regelmatig oproepen in de plaatselijke krant om je op te geven voor onderzoek of je geschikt bent als donor voor beenmergtransplantatie voor een bepaald persoon uit de omgeving. Ik heb mezelf daar nog nooit voor opgegeven, maar er schijnt wel aardig wat respons te zijn op die 'advertenties'
Misschien een idee voor je vriendin, hier zijn het vaak voorpagina verhalen met foto (tja, je wordt dus wel aardig in de kijker gezet, maar als je daardoor een donor kunt vinden...)

Who can say
where the road goes
where the day flows
- only time


Siggy
Berichten: 1730
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: de Eifel in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 21:02

@ Yessy, plasma geven merk je lichamelijk weinig van, je moet alleen zorgen dat je voldoende drinkt de dagen erna. Het plasma wordt uit je bloed gecentrifugeerd en je bloed stroomt daarna weer terug je ader in. Plasma geven mag daarom ook veel vaker, om de 5 weken meen ik. Aangezien ik een hele goede tetanus enting heb (ben door sanquin ook nog eens extra gevaccineerd) ivm mijn werk als dierenartsassistente, gebruiken ze mijn plasma o.a. om nieuwe tetanus vaccins te maken of zoiets.

Who can say
where the road goes
where the day flows
- only time

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Lonneke, BeFunny, Domi_94, YvonneV en 42 bezoekers