Zwanger, uitgerekend najaar & winter 2024

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

horsii

Re: Zwanger, uitgerekend najaar & winter 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 21:11

Hier niet zo beeldje laten maken vorige x

In een appgroep waarin ik zit maakt de doppler alleen maar onzeker.
Hier bewust dus niet aangeschaft en ook op mijn werk de doppler niet gebruikt.

Ben benieuwd of en wanneer ik de baby ga voelen. Dochter nooit gevoeld, waarvoor dus wekelijks controle echo vanaf 22 weken.

Afrika's Pé Pé & Afrika's Kyra

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 21:14

Vorige keer had ik het geld niet voor zo’n beeldje vanwege het kopen van een huis. Ik voelde me toen wel echt prachtig. Mijn bedoeling is dus om het dit keer wel te doen!

Ik had ook een Doppler, batterij is nu leeg dus nog niet gebruikt haha. Maar het heeft me nooit onzeker gemaakt. Altijd het hartje kunnen vinden en uiteindelijk voelde je leven dus gebruikte ik hem niet meer.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 21:22

Gefeliciteerd Sannens!
Hier maar 1x gehad dat ik onzeker werd van Doppler. Ik kon het hartje bij m'n vorige zwangerschap makkelijker vinden dan bij deze, maar op die ene keer na alsnog vrij snel gehoord/gevonden. Ik vond het wel een hele fijne geruststelling.
Kleine man in m'n buik had net hikjes en daarna was hij lekker veel aan het bewegen. <3

Alana. ♡

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 21:27

xLeoniee schreef:
Ik wil ook graag een beeldje laten maken! Dan wel met de borsten bedekt. Vind het toch een gek idee om dat "naakt" op het dressoir te hebben staan maar dat is een persoonlijke keuze natuurlijk! Ik heb al een afspraak gepland begin oktober :D

Waar ga jij het laten maken? Ik had het idee dat wij niet ver van elkaar vandaan wonen. Even in je profiel gespiekt en dat blijkt te kloppen. :o
Ik twijfel ook een beetje om mezelf naakt op schaal in de woonkamer te zetten. Denk dat vriend het niks vindt.

Zira1994 schreef:
Oh gadsie wat vervelend San4nie. Naar de tandarts gaan is normaal al niet leuk, maar op deze manier is het helemaal vreselijk.

Ja, hoop nu er op tijd bij te zijn, is denk ik verstandig. Ben ook altijd bang dat er niks is en ik voor niks daar kom. Maar goed, zal het uitleggen morgen.

Gefeliciteerd sannens!

Gezocht: trust inno sense bustrens 13,5cm. Stuur gerust een pb als je iets hebt!

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 21:38

Gefeliciteerd Sannens!

Ik heb hier ook een doppler, vorige zwangerschap ook wel gebruikt ivm onzekerheid van de miskraam ervoor. Kon gelukkig altijd hartje vinden en vond het een fijne toevoeging. Deze zwangerschap niet gebruikt, niet echt behoefte aan gehad.

Zo’n beeldje is wel gaaf maar hier niet mijn ding. Ik voel mezelf meer een aangespoelde walrus vanaf het moment dat mijn buik wat wordt (zit echt tussen mijn oren hoor) en vind foto’s hebben daarvan wel prima maar verder hoeft het van mijn niet zo.

Zira1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-24 21:47

Gefeliciteerd Sannens! Y)(^)

Wat schattig Joanieke dat je de hik van de kleine kon voelen ! <3

Wat jammer dat je geen trots gevoel hebt bij je buik. Ik vraag me ook af hoor hoe blij ik straks nog ben met die dikke buik haha.

Moet zeggen dat ik die beeldjes ook nog wel aardig prijzig vind .. :o

https://www.euroclix.nl/index?SRef=NKCjJB75SHB4D5g6

But remember boy, you hold a heart in your hands that is never before given away.

Marlou91

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 21:55

Ik vind zo’n beeldje ook heel mooi! Denk dat ik binnenkort ook een afspraak ga maken. Het liefst wil ik er eentje van brons, maar die zijn meteen kneiterduur.

Vandaag opnieuw controle bij de gynaecoloog en die adviseerde voor de zekerheid een suikertest. Ivm vrij veel vruchtwater (zat nog wel net binnen de marge). Ik voel me de laatste dagen ook echt weer een walvis en dat ik al dagen verstopt zit helpt ook niet echt mee.

Lastig van je kies san4nie. Hopelijk kan de tandarts het verhelpen zonder al te veel triggers om te moeten kokhalzen/overgeven.

~

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 22:08

Nee ik heb geen trots gevoel bij mijn buik en denk erbij vooral aan het verstopte, opgeblazen, onhandige ervan haha. Ben wel blij met het resultaat maar zie zwangerschap meer als iets wat nou eenmaal moet voor een ukkie }> heeft ook niet geholpen dat ik vorige zwangerschap tot het einde heel weinig buik had om “trots” op te zijn, pas de laatste paar weken was duidelijk zichtbaar dat ik zwanger was en daarvoor was ik vooral net niet/goh die is wel wat aangekomen he idee wat niet echt hielp. Op mijn werk snapten collega’s die ik niet regelmatig sprak ook niet waarom ik ineens een paar maanden weg was. Maar wat ik zei ben wel blij met het resultaat, een kleine spruit <3

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 22:17

Gefeliciteerd Sannens!
Hier geen dopler, ik voel de baby al een paar weken.
Die beeldjes zien er leuk uit, het is alleen niet echt mijn ding. M’n buik/borsten waren altijd al mijn onzekerheidszone. Ik zou later wel zo’n gips afdruk willen van de baby voetjes bijvoorbeeld.
Kunnen jullie goed omgaan met de hitte? Ik ging voor de zwangerschap al niet zo lekker op warm weer, maar ik was vandaag gewoon doorkookt (een slecht werkende airco op kantoor + zwarte auto in de zon werken ook voor geen kont mee).

“People who are brutally honest generally enjoy the brutality more than the honesty." - Richard Needham

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 22:37

Dank jullie wel! Ik was alweer vergeten dat hier ook altijd een cadeautje stond haha.

Ik kan de warmte nu prima handelen nog, maar ik ben ook nog niet zo ver zwanger als veel anderen hier natuurlijk.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 22:49

Hier is weinig overgebleven van mijn energieke gevoel nu de warmte door komt. Ik kan er echt absoluut niet tegen, ook zonder zwanger te zijn. :')
Ben ook vrij gevoelig voor zonnesteken en ik drink vrij slecht, dus daar moet ik wel even op letten deze week...

Ik vind die beeldjes heel leuk, maar ik ben ook vrij onzeker over m'n borsten en buik en nu ik weer wat aankom al helemaal, dus ga ik ook niet aan beginnen.. Zo'n gipsafdruk van voetjes vind ik wel heeeel leuk, alleen bij m'n zoontje niet gedaan/was eigen poging mislukt. Ik wil eigenlijk een keer een doek maken waar hij dan overheen loopt met gekleurde voetjes.. <3
Ik vind zwanger zijn ook helemaal niet leuk, dus zo'n beeldje voelt dan ook een beetje gek ofso. Heb liever de bevalling en het eindproduct. :')

Alana. ♡

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 23:51

Wat grappig dat verschil. Laat mij maar zwanger zijn ipv de bevalling }:0

Sweetgirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 00:10

Ik kon hem moeilijk vinden. Maar kan dat dan ook komen door de placenta die vooraan ligt?

Rust Zacht Anouk, 2 Januari 2012
Rust Zacht Natasja, 22 April 2014
Rust Zacht Roxy, 30 Juli 2015

Pieneappel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 00:15

Ik vind zo’n beeldje ook wel heel mooi. Nog even bedenken of ik het ook daadwerkelijk laat maken. Zou in ieder geval wel m’n borsten bedekt hebben dan..

Warmte niet zo’n last van. Ben blij dat het eindelijk mooi weer, droog en wat warmer is. Had van de week al wel vocht in mn benen/enkels. hopelijk verdere zwangerschap niet al te veel last van gaan krijgen..

Ik zie juist wel op tegen de bevalling maar vind het zwanger zijn tot nu toe helemaal niet zo vervelend haha

Hebben jullie ook al intake kraamzorg gepland/gehad?
Bij ons komt morgen de kraamzorg voor de intake

~ ~

[o]

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 07:40

Oh wat vroeg! Hier nog niks gehoord van de kraamzorg, weet ook niet of het nu telefonisch gaat of dat ze weer komen (zelfde kraamzorg). Besef me nu wel ineens dat ik nog de hulpmiddelen (bedverhogers enz) moet reserveren.. :=
Ik vind de bevalling zwaar, maar ik was zo klaar met zwanger zijn dat ik er met zoveel plezier in ging (en ik was zooo blij dat t uiteindelijk toch nog spontaan was begonnen met 41+3, zoontje met 41+4 geboren). Ik riep rond week 38 al dat hij mocht komen omdat ik er klaar mee was lichamelijk, dus was vrij afzien die laatste maand.. :o

Alana. ♡

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 07:42

Domi_94 schreef:
Gefeliciteerd Sannens!
Hier geen dopler, ik voel de baby al een paar weken.
Die beeldjes zien er leuk uit, het is alleen niet echt mijn ding. M’n buik/borsten waren altijd al mijn onzekerheidszone. Ik zou later wel zo’n gips afdruk willen van de baby voetjes bijvoorbeeld.
Kunnen jullie goed omgaan met de hitte? Ik ging voor de zwangerschap al niet zo lekker op warm weer, maar ik was vandaag gewoon doorkookt (een slecht werkende airco op kantoor + zwarte auto in de zon werken ook voor geen kont mee).

Zo'n gipsafdruk (handje en voetje) cadeau gekregen van een vriendin bij kraambezoek van mijn eerste kindje en dat is wel super tof! Aanrader! Ik kijk er nu nog vaak naar, wat een mini handjes en voetjes had hij <3

Zo'n buikbeeldje is ook wel heel mooi zeg. Weet ook niet goed of ik het 'durf', voel me ook meer categorie walvis :')

Voor de borstvoeding-dames: hebben jullie weleens zo'n moedermerksieraad laten maken? Zoiets vind ik super mooi en symbolisch! In mijn geval niet echt gepast gezien ik kunstvoeding heb gegeven haha.

Kraamzorg moet hier ook al direct bij begin zwangerschap vastgelegd worden, alles zit zo vol...

Meer pyrografie zien? : https://www.facebook.com/de-Vuurboom-10 ... _todo_tour

"Op jou wachten? Geen sprake van. Ik heb altijd al voor je uit moeten lopen om je de weg te wijzen." - Nachtogen

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 07:50

Ik vond juist de periode na de bevalling verschrikkelijk... De zwangerschap ging mij goed af, voelde mij fysiek nog erg goed. Bevalling is geen pretje maar vond ik eigenlijk ook wel prima gaan, lang leven de ruggenprik. Maar de periode daarna... alsof je door een vrachtwagen bent aangereden :7 . Alles doet pijn, je kan nauwelijks naar het toilet, mijn hele gezicht zat vol bloeduitstortingen door het harde persen (had geen persweeën), had geen idee wat ik nou eigenlijk met mijn baby moest doen en alles maakte mij onzeker, je zit nog vol hormonen en je wordt maar een beetje geleefd :o ... Als er ook 1 ding is wat ik nu anders ga doen is lekker in onze eigen bubbel zitten na de bevalling, en niet meer zo snel iedereen uitnodigen op kraamvisite.

Hier nog geen afspraak voor de kraamzorg, dat komt later denk ik. Bij mijn zoontje kwamen ze ook pas ergens rond de 30 weken. Wel al kraamzorg geregeld, direct na een positieve test (werd hier aangeraden).

Zo'n beeldje lijkt mij ook wel wat, vind het alleen wel wat prijzig... Maar omdat ik denk dat dit mijn laatste zwangerschap is (altijd 2 kindjes gewild, maar zeg nooit nooit), en mij ook goed voel, lijkt het mij wel wat.

Ik lees ook iets over een gipsafdruk... Dat ken ik niet, ga daar eens even naar kijken!

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 08:02

Solleke_Noah schreef:
..
Voor de borstvoeding-dames: hebben jullie weleens zo'n moedermerksieraad laten maken? Zoiets vind ik super mooi en symbolisch! In mijn geval niet echt gepast gezien ik kunstvoeding heb gegeven haha.

Kraamzorg moet hier ook al direct bij begin zwangerschap vastgelegd worden, alles zit zo vol...

Ja ik heb een bedeltje laten maken. Ik raad so-lilly af. Mocht je willen weten waarom, je vindt genoeg op Google en een pb is ook welkom. :)

Kraamzorg is allang geregeld verder hoor! Alleen de intake nog niks over gehoord. Hoop dat iedereen inmiddels al de kraamzorg verder rond heeft wbt aanmelden.. :=

Alana. ♡

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 08:09

Haha ok oef! Ik vreesde al, als je er nu nog aan moet beginnen :D

Ondanks de (spoed)keizersnede vond ik de kraamweek heel fijn eigenlijk. Eerst in onze bubbel in het ziekenhuis en daarna thuis. Wij hebben ook veel kraambezoek gehad maar vond dat wel heel gezellig. Mijn familie/vrienden waren gelukkig nooit opdringerig en bleven altijd maar max een klein uurtje.

Jammer dat je bedeltje mislukt is (of dat haal ik er toch uit?) Op internet zie ik zo een mooie voorbeelden.

Zal eens kijken of ik een foto vind van de gipsafdrukjes!

edit: met geboortekaartje in het midden (en afdrukjes van de katten hun pootjes erbij :') )

[ img ]

Meer pyrografie zien? : https://www.facebook.com/de-Vuurboom-10 ... _todo_tour

"Op jou wachten? Geen sprake van. Ik heb altijd al voor je uit moeten lopen om je de weg te wijzen." - Nachtogen

Inwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 08:58

Zo’n beeldje nooit laten maken. Ik zou dat nooit neerzetten, vrienden van ons hebben het wel staan en ziet er verder prachtig uit. Omdat heel veel dingen bij de eerste niet konden door corona doe ik het nu ook niet, omdat ik het dan oneerlijk vind naar de oudste. Gaat nergens over natuurlijk, maar dat zit tussen mijn oren.

Moedermelk sieraad heb ik over nagedacht en daarom ook nog steeds een zakje melk in de vriezer liggen, maar ik vond ze niet altijd even goed te vinden met echt goud ipv verguld bijvoorbeeld. Ook las ik toch wel vaak dat ze kwetsbaar zijn. Ik heb nu van de oudste een ketting met een bedeltje, een ring van de tweede en een armband met een bedeltje voor mijn man en dan alle 3 met een geboortesteen.

[ img ]

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 09:19

Kraamzorg zit hier bij de verloskundigepraktijk aangesloten en beviel vorige keer goed, dus nu weer dezelfde praktijk. Wel andere kraamzorger zelf, vorige keer hadden we een duo maar die zijn beide gestopt, dus ben benieuwd wie we nu krijgen. Vond dat zo een bijzondere week, zo in de watten gelegd ook. Hel brak hier pas los de week na kraamzorg weg was maar die eerste week was heel fijn en bijzonder

Geef mij hier ook maar bevallen en de baby. Zwangerschap en herstel na bevallen is ook niet mijn favoriete ding. Ik was de vorige keer na de bevalling slechter dan in mijn zwangerschap qua wat ik kon (ik heb tot het eind heel veel gedaan en gewandeld, en daarna was mijn bekkenbodem natuurlijk even kapot dus langer dan een half uur lopen ging niet. Wat was ik daar gefrustreerd over). En inderdaad die hormoonschommelingen daarna, pfff dat was ik even niet meer gewend. Nu weet ik wel wat meer wat me te wachten staat en dat die 6 weken ook "maar" 6 weken zijn en het heel snel ook weer verbeteren kan.

Ik heb een moedermelk sieraad laten maken, bij ela sieraden. Heel tevreden over en heel mooi subtiel geworden. Vind ik wel een aanrader! Ik heb deze: https://www.ela-sieraad.nl/product/moed ... elkhanger/

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 10:22

Eskimo schreef:
Ik vond juist de periode na de bevalling verschrikkelijk... De zwangerschap ging mij goed af, voelde mij fysiek nog erg goed. Bevalling is geen pretje maar vond ik eigenlijk ook wel prima gaan, lang leven de ruggenprik. Maar de periode daarna... alsof je door een vrachtwagen bent aangereden :7 . Alles doet pijn, je kan nauwelijks naar het toilet,

Dit had ik kunnen schrijven.

Zwanger zijn? Prima. Natuurlijk zijn die laatste loodjes zwaar, en voornamelijk omdat ik ziekenhuis in, ziekenhuis uit ging vanwege bloedverlies bij de voor weeën. Dat maakte me onzeker, maar daarna zette het goed door. De ruggenprik was uiteindelijk goud bij mijn bevalling waar niks ging zoals het moest, behalve dat persen dan. Dat was zo gepiept.

Maar die periode erna. Niet kunnen zitten, niet kunnen liggen, de stuwing (voor niks dus want borstvoeding liep voor geen meter). De trap oplopen met baby kon ik ruim een maand niet, ik ging anders boven van m’n stokje. Mijn baby in bad doen hield ik niet vol, dan viel ik ook flauw.
Daar kijk ik echt wel tegenop, en dan had ik nog wel een makkelijke baby die alles volgens het boekje deed en prima sliep.

We gaan veel hulp vragen met mijn oudste, en bijvoorbeeld genoeg verschoon spul beneden neerzetten om alles makkelijker te maken.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 10:26

Wat vervelend dat vele een lang herstel hadden.

Voor degene met een eerste kindje, het kan ook anders hoor.
Hier een bevalling met veel complicaties, pomp verlossing en dus ook hechtingen en ok ivm placenta. Maar nadat de ruggenprik van de ok was uitgewerkt was ik direct fit, nooit pijn gehad ook geen last van de hechtingen en geen last met plassen oid.
Enkel snel duizelig door veel bloedverlies dus zou nu toch wel voor een bloedtransfusie gaan.

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 10:38

horsii schreef:
Wat vervelend dat vele een lang herstel hadden.

Voor degene met een eerste kindje, het kan ook anders hoor.
Hier een bevalling met veel complicaties, pomp verlossing en dus ook hechtingen en ok ivm placenta. Maar nadat de ruggenprik van de ok was uitgewerkt was ik direct fit, nooit pijn gehad ook geen last van de hechtingen en geen last met plassen oid.
Enkel snel duizelig door veel bloedverlies dus zou nu toch wel voor een bloedtransfusie gaan.

Zeker waar. Ieder lichaam is anders en reageert overal anders op. Ik heb ook hoop dat ik het dit keer anders mag ervaren!

Mijn grootste tip is: zorg ervoor dat je partner genoeg vrij neemt om je te ondersteunen. Mijn partner was goud waard in die eerste weken en dat haalde veel stress en druk bij mij weg.

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 11:18

Ik had ook heel veel bloedverlies bij de bevalling dus kon de eerste dag niet uit bed overeind komen dan ging ik plat. De dag erna was dat gelukkig weer een stuk beter. Ik had ook heel erg veel hechtingen (baby kwam volgas binnen 4 uur van gebroken vliezen tot geboren, was geen houden aan) maar daar heb ik dan weer geen enkele last van gehad, ook niet met plassen of ontlasting. Het was vooral mijn bekkenbodem die zich afvroeg wat the F is er gebeurt en daar heb ik de eerste drie weken vooral last van gehad. Dat vond ik ook heel erg moeilijk, want de pijn van teveel doen daarvan kwam pas uren later. Dat verbeterde wel heel erg snel, met 4 weken begon ik weer met rustig paardrijden, wat buitenritjes, en met 6 weken was mijn lijf wel weer aardig op de rit fysiek gezien. Mentaal duurde het ruim een jaar voordat ik me weer wat mezelf voelde }:0 maar dat was ook doordat we een moeilijke eerste paar maanden hebben gehad.

Hulp in de eerste weken/maanden is wel echt fantastisch fijn! Mijn man had een week vrij, de kraamweek, en daarna was hij weer 6 dagen per week werken. Ook mijn familie woonde niet in de buurt, ik heb er gevoelsmatig alleen voor gestaan en dat was erg pittig. Nu zal dat gelukkig anders zijn bij deze kleine.

Nu lijk ik trouwens bizar paardrijden verslaafd uit mijn berichten maar dat valt echt wel mee O:)