Gastric bypass

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pipo

Berichten: 8225
Geregistreerd: 25-03-11

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-23 18:36

Echt super meiden!!
Hee wat voorn operatie? Heb ik niet onthouden als je het gezegd heb. :o

Devil_ina

Berichten: 743
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: In een dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-23 19:15

Geeft niks haha

Ik heb een GBP gehad

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12731
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 20:55

Ik ben wel benieuwd, hoe gaat het met iedereen :D ?

fokfanaat

Berichten: 20210
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 20:59

Hier net mijn 3 jaars controle gehad, alles prima. Volgende week krijg ik mijn buikwandcorrectie, heb er echt zin in.

pipo

Berichten: 8225
Geregistreerd: 25-03-11

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-23 04:49

Spannend fokfanaat.

Hier ook goed. Bijna klaar met m'n opleiding als beveiliger. En aangenomen bij de gevangenis . ( maandag medische keuring) en binnenkort dus ook operatie om mijn buikbreuk te dichten. Dan kan ik weer van alles zonder pijn en ongemak <3

Jojoju

Berichten: 3791
Geregistreerd: 06-08-09
Woonplaats: Dordrecht

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-23 06:46

Gefeliciteerd pipo! Fijne berichten

Hier gaat het goed, alleen val ik heel langzaam af. Ben nu in de 113 beland, water drinken blijft een dingetje. Kom nu net aan de 1500 ml per dag inclusief koffie. Wel heb ik een hometrainer aangeschaft

Wendy_Komen

Berichten: 6296
Geregistreerd: 10-05-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-23 07:56

Klinkt allemaal goed dames! Spannend Fokfanaat! Als ik het geld over had zou ik het denk ik toch ook wel laten doen.

Hier nu anderhalf na de operatie, en de teller blijft stabiel op de -70 kilo staan. Dus ik ben hartstikke blij en tevreden!! Ik weeg nu 68 kilo, en was al blij als ik onder de 80 kilo zou komen. Dus de operatie is voor mij meer dan geslaagd!

fokfanaat

Berichten: 20210
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-23 08:00

tjee knap hoor! dat doe je goed. ik vond 40 kilo minder al zo'n wereld van verschil. moet je nagaan met 70

Wendy_Komen

Berichten: 6296
Geregistreerd: 10-05-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-23 08:23

Dank je wel! Is ook heel onwerkelijk :o
Als ik nu foto's terug zie, is het echt net of ik naar een andere persoon kijk _O-

Anoniem

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-23 08:32

Wow 70 kilo, bizar! :D

Hier 45 kilo eraf en al dik een half jaar stabiel. Heel fijn! De hele focus is van het eten af, zo blij mee :j
Tussen mijn oren zie ik mezelf nog niet altijd als normaal, laatst een paar nieuwe broeken gekocht, als ik die dan voor me houd klopt het gewoon niet en toch passen ze :')

fokfanaat

Berichten: 20210
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-23 09:44

dat vind ik ook nog steeds, die broekjes lijken zo klein

Jojoju

Berichten: 3791
Geregistreerd: 06-08-09
Woonplaats: Dordrecht

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-23 13:21

Goed van jullie zeg! Echt super

pipo

Berichten: 8225
Geregistreerd: 25-03-11

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-23 15:21

Dikke duim voor allemaal!!! Super hoor.

Zoe_97

Berichten: 9449
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-23 15:45

Gefeliciteerd allemaal! En succes met de komende operaties!

Mijn gastric bypass is nu bijna 3 maanden gelden gezet. Ik ben nu 23 ,6 kg kwijt. Zit nu op 92,1 kg. Zou graag onder de 80 gaan lieft richting 70. Maar dat zien we dan wel. Zit nu al een paar weken dat ik wat blijf hangen op dit gewicht. Maar mijn conditie is wel veel beter al :D

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12731
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-23 22:32

Relaxed schreef:
De hele focus is van het eten af, zo blij mee :j


Ik hoop heel erg dat de operatie en het traject mij dit ook gaan brengen. Naast de kilo's die er hopelijk af gaan natuurlijk.

Jojoju

Berichten: 3791
Geregistreerd: 06-08-09
Woonplaats: Dordrecht

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-23 10:16

Een vraag: vlak na het avondeten krijg ik vaak een enorme dorst. Herkennen jullie dit?

Match

Berichten: 433
Geregistreerd: 10-05-05

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-23 11:45

Hier 11 maanden verder en zit op -60 kilo.
Ik sta nog niet stil, maar zou dat wel graag willen, maar ik klaag niet hoor.

Sinds een maand voel ik mij echt heel goed en ben ik eindelijk blij met de operatie

pipo

Berichten: 8225
Geregistreerd: 25-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-23 19:56

Jojoju schreef:
Een vraag: vlak na het avondeten krijg ik vaak een enorme dorst. Herkennen jullie dit?


Ik krijg geen dorst van een maaltijd. Maar weet wel dat ik 99% van de tijd te vroeg iets ga drinken.
Het is ook haast onmogelijk om die 2 op je werk gescheiden te houd n. Je heb een half uur om je zooi naar binnen te werken. Dat lukt niet in bestaande schema's. Als je het kan, neem je tijd ervoor. Lukt t niet, maar er ook geen probleem van. Geeft het aan bij j leidinggevende en wacht af wat er uit komt.

Jojoju

Berichten: 3791
Geregistreerd: 06-08-09
Woonplaats: Dordrecht

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 20:19

30 minuten is dan ook wel krap ja om te drinken en te eten.

Ik ben thuis bij de kinderen en werk vanuit huis voor het bedrijf van mijn man. Genoeg rijd dus eigenlijk om te eten en te drinken, alleen is het zo vervelend om super dorst te hebben en ik mag nog niet drinken!

pipo

Berichten: 8225
Geregistreerd: 25-03-11

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 18:50

Ik drink ook vaak te vroeg voor en na de maaltijd. Kan niet anders.
Staat wel voor alle 2 de operaties, maar ga er eigenwijs van uit dat t vooral voor een gbp bedoeld is. Maag laat niets door zolang t niet helemaal gepureerd is. Niet goed te praten natuurlijk, maar je moet wat. Denk dat je ook beter voor de maaltijd kan drinken in plaats van erna. Al ben je dan wel sneller vol. Dus weer rekening mee houden

Zoe_97

Berichten: 9449
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 19:37

Hier adviseren juist de 3 dokters waarbij ik onder controle sta (chirurg, endocrinoloog en diëtiste) om half uur voor de maaltijd zeker niet te drinken. Erna kan prima als je dat verdraagt.

Wendy_Komen

Berichten: 6296
Geregistreerd: 10-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 20:41

Ik zal wel een flinke rebel zijn, maar ik drink heerlijk voor, tijdens, en na mijn eten O:)
Aan de andere kant, ik ben stabiel 70 kilo afgevallen O:) Dus durf die discussie wel aan te gaan :') :')

Hhilde

Berichten: 7436
Geregistreerd: 24-12-08
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 11:24

Ik kom even binnenvallen met een vraag… heb een deel van het topic gelezen, maar ben benieuwd naar het volgende.

Zelf heb ik veel overgewicht, kom met mijn BMI direct in aanmerking voor een operatie en overweeg het inmiddels. Mijn extreme overgewicht beperkt me deels lichamelijk, maar vooral mentaal enorm. Ook zou ik zoooo graag weer op een paard zitten, maar met alle reguliere afvalmethodes komt alles wat ik afval net zo hard weer terug. Over twee dingen twijfel ik, dat zijn de mogelijke complicaties en het huidoverschot. Zijn er mogelijkheden om het huidoverschot tot een minimum te beperken in jullie ogen? Ennn, de belangrijkste vraag… als jullie nu terugkijken op jullie operaties, zouden jullie het dan (ondanks eventuele nadelen) opnieuw doen?

Eleadoras
Berichten: 482
Geregistreerd: 27-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 12:04

Hhilde schreef:
Ik kom even binnenvallen met een vraag… heb een deel van het topic gelezen, maar ben benieuwd naar het volgende.

Zelf heb ik veel overgewicht, kom met mijn BMI direct in aanmerking voor een operatie en overweeg het inmiddels. Mijn extreme overgewicht beperkt me deels lichamelijk, maar vooral mentaal enorm. Ook zou ik zoooo graag weer op een paard zitten, maar met alle reguliere afvalmethodes komt alles wat ik afval net zo hard weer terug. Over twee dingen twijfel ik, dat zijn de mogelijke complicaties en het huidoverschot. Zijn er mogelijkheden om het huidoverschot tot een minimum te beperken in jullie ogen? Ennn, de belangrijkste vraag… als jullie nu terugkijken op jullie operaties, zouden jullie het dan (ondanks eventuele nadelen) opnieuw doen?


De beperking lichamelijk en mentaal herken ik nog zo. De operatie heeft me echt zoveel gebracht! Ik ben 48 kilo lichter, ik heb energie voor 10 en kan voor m'n gevoel de hele wereld aan. Ik heb wel het geluk dat er bijna geen nadelen zijn. Het enige is dat sommige dingen niet fijn vallen, bijv. dingen met heel veel suiker (maar bijv chocola kan ik weer wel goed aan) en dingen als brood/lastige stukken vlees enzo dan ben ik soms halverwege voor m'n gevoel al wel uitgegeten. Persoonlijk vind ik dat niet erg, want vol is vol en dat is prima. Betekent wel dat je soms eten moet laten staan/weggooien maarja het is niet anders. Maar ik ben wel heel dankbaar dat ik 'alles' kan eten. Wel vele malen minder dan voor de operatie, maar ik kan wel onwijs genieten van een paar chipjes of een koekje. Mentaal veranderd er ook gewoon een hoop.

Qua huidoverschot heb ik niet tot weinig. Mijn bovenarmen en bovenbenen flubberen wel wat, maar ik heb daar geen last van. Ik ben wel pas 28, dus misschien dat dat ook meehelpt. Ik ben nu in ruim een jaar die 48 kilo kwijt, waarbij het in het begin hard ging, maar daarna vrij stabiel met 1 kilo per week. Nu val ik nog steeds wel iets af maar dat is niet zozeer mijn doel meer want ik ben al heel blij. Ik denk dat het huidoverschot vooral komt als je heel veel heel snel afvalt. Ik had vrij snel het eten en drinken goed onder controle, inclusief ook minder gezond eten zo nu en dan.. dat maakt denk ik ook dat het niet zo hard is gegaan.

Mocht je meer willen weten je mag altijd pb'en :)

ElsbethG
Berichten: 55
Geregistreerd: 21-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 17:13

ik kom me hier ook even melden als dat mag...

ben 47 jaar en woog 110 kg bij 1.68m, veel te zwaar natuurlijk en heb naast fibromyalgie artrose in handen en voeten waardoor mijn leven aardig beperkt werd in bewegingsvrijheid.

uiteindelijk na een hoop lees- en praatwerk de stap gezet en 12 Mei 2023 een GBP gehad... na een pittige 1,5 week is het daarna gelukkig in stijgende lijn gegaan...

inmiddels na 2 maanden al weer lekker aan het werk en 3 x per week sporten bij de fysio met voornamelijk krachttraining. Het wandelen gaat me steeds beter af en zeker met een leuke podcast is dit goed te doen.

drinken vind ik nog best lastig, thee gaat goed (moet wel wat honing in anders misselijk) en suikervrije ranja ook. Het lastige vind ik met name de hoeveelheid per dag... dronk vaak toch snel een flesje achtereen weg en nu gaat dat uiteraard niet meer... word dit beter naar mate je langer po bent?

inmiddels ruim 12 kilo kwijt en dus uit de dubbele cijfers *\o/* !

gisteren voor het eerst weer eens paardgereden op het grote paard van een vriendin...
na 3 jaar niet gereden te hebben wel weer even zoeken qua balans maar net als fietsen verleer je het niet...

pijnvrij door het leven is mijn hoofddoel maar weer actief paardrijden en ooit misschien de sport weer is mijn 2e oh zo belangrijke reden...

ik ben heel benieuwd hoe het de komende maanden zal gaan..