Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
_Marjon_
Berichten: 10656
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-23 15:43

Zo'n slaapknuffel / white noise ding lijken me erg handig.

@ Freekieee, al zo'n 2.5 week last. Jeetje. Hoop voor je dat het toch niet lang meer gaat duren hoor.
Ook 4 juni uitgerekend toch? Ik ben benieuwd wie van ons er uiteindelijk eerst gaat :P.


Vanmiddag weer bij de verloskundige geweest. Stond binnen 10 minuten weer buiten geloof ik.
Even snel de routine controle maar geen bijzonderheden. Alles nog rustig dus nu weer een afspraak voor volgende week. Ga er ook gewoon vanuit dat ik er dan ben :))

Mama van Gwen 7-2-15 & Abby 14-6-23


Lisette1987
Berichten: 1508
Geregistreerd: 13-10-06
Woonplaats: beekbergen!!

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-23 16:55

Marjon fijn dat alles goed was!
Freekie heerlijk knuffelen met de hond! Stiekem mis ik de pup ook nog wel, die had nog het formaat dat hij echt in je armen/nek kon kruipen. Dat willen Lizzy en Qira ook wel maar als die met te veel gewicht tegen m’n buik drukken is niet fijn

Verder nog geen baby’s lees is..

Ik ben vandaag een dagje dierenpark Amersfoort geweest met een vriendin, lekker spelen met de camera, we zeiden al, volgende keer met baby??

0 ShindaXAcilliano = Iylux!
0 IyluxXBergquell = Iylena!

linda2008
Berichten: 4248
Geregistreerd: 30-03-08

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-23 19:36

Sky, ja heb ik ook geprobeerd. Bij mijn handen werkt het soms wel, soms niet. Bij mijn enkels verplaatst het probleem dan naar mijn knieën dus word voor mij niet comfortabeler :n

Ik weet niet meer wie de tip gaf over Rennie met sinaasappel smaak, maar dat is voor mij wel een goeie tip geweest :j bedankt nog :D

Charlotte446
Berichten: 638
Geregistreerd: 01-04-16
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-23 19:40

Wat fijn Gnome! Hoe is de rest van de dag gegaan?

Mriek, ik heb een muziekmobiel, bladvergroter, extra waskussen, wagenspanner en melkpoederdoosjes gehaald. Ook even voor een box gekeken maar ik ben er nog niet helemaal uit welke ik wil kopen. Hebben jullie daar nog tips voor? Vanwege onze hond wil ik graag een box. Super lief dier maar toch fijn als ik even de post haal of naar het toilet ga dat ze niet bij elkaar kunnen komen.

Vervelend dat het zo blijft rommelen Freekie. Ik blijf het volgens mij zeggen maar hoop voor je dat het snel doorzet. Ik moet nog 10 weken, ben de laatste van het topic. Haha jij was lekker emotioneel vandaag :+ Ik heb dat soms ook hoor, zeker als het om (mijn) dieren gaat.

Ik heb er weleens aan gedacht Sky_As, die van Stox, maar ze zijn zo lekker prijzig :')

Mooi dat alles goed was bij je afspraak Marjon!

linda, vervelend dat het zich verplaatst naar je knieën. Ik heb veel baat bij mijn Niagara Equissage apparaten. Beetje prijzig qua aanschaf, maar misschien is er iemand in je omgeving met zo'n apparaat? Het is in eerste instantie voor paarden.

Gnome
Berichten: 8431
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-05-23 21:21

@marjon fijn dat alles goed was. Voor die controles ben je inderdaad langer onderweg dan aanwezig maarja niet gaan is ook geen optie.

Via pb een knuffel doorgestuurd gekregen met een hartslag en muziekjes. Gelijk besteld. Zag bij Wehkamp dat de pampers luiers en doekjes die wij gebruiken met 50% korting zijn dus die gelijk meebesteld. Wellicht ook nog handig voor anderen hier.

@charlotte het is echt super goed gegaan. Hij heeft constant 3 uur geslapen tussen de voedingen en lag steeds met 45 minuten weer lekker te slapen. Om 8 uur is ie in bad geweest, daarna nog een flesje gehad en toen was ie klaarwakker. Heb 'm gewoon ingebakerd weggelegd met die White noise aan en hij slaapt als een roos inmiddels. Niks huilen of speentje. Echt zó blij mee. Hoop dat ie vannacht ook z'n rust kan vinden.

Ik ben nog even aan het kolven en dan ga ik er ook gauw in.

Wij hebben gewoon een box van marktplaats gehaald. Simpel model maar kan in hoogte versteld worden.
[ img ]

Marlis
Berichten: 7242
Geregistreerd: 28-08-06
Woonplaats: Vlaardingen

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-23 21:23

Fijn dat het vandaag goed gaat. Duimen voor een goede nacht.

Charlotte446
Berichten: 638
Geregistreerd: 01-04-16
Woonplaats: Randstad

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-23 08:19

Super om te horen Gnome! Jij kan diegene met de tip vast helemaal platzoenen :P

MissAnnemijn
Berichten: 2371
Geregistreerd: 16-11-08
Woonplaats: København

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-23 08:42

Even niet bijgelezen maar gisteren is onze dochter geboren! Uiteindelijk toch spontaan begonnen, alles is gelukkig goed gegaan <3 We gaan straks lekker naar huis.

<3 Geef mij maar Amsterdam <3

Ballard_L
Berichten: 2482
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Kollumerzwaag

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-23 08:49

MissAnnemijn schreef:
Even niet bijgelezen maar gisteren is onze dochter geboren! Uiteindelijk toch spontaan begonnen, alles is gelukkig goed gegaan <3 We gaan straks lekker naar huis.


Gefeliciteerd! Wat fijn dat ze toch gekomen is uit haarzelf :) geniet van jullie dochter!

Roadie - @welshcobroadie
B+11 (PR 223) L1+11 (PR 202,5) L2+11 (PR 203,5)M1+11 (PR 199) M2+11 (PR 194,5) Z1+4 (PR 215,5)

Marlis
Berichten: 7242
Geregistreerd: 28-08-06
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-23 09:09

MissAnnemijn schreef:
Even niet bijgelezen maar gisteren is onze dochter geboren! Uiteindelijk toch spontaan begonnen, alles is gelukkig goed gegaan <3 We gaan straks lekker naar huis.

Gefeliciteerd en fijn lekker naar huis

KSHancox
Berichten: 1236
Geregistreerd: 02-06-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-23 09:11

Van harte gefeliciteerd <3 <3 <3

linda2008
Berichten: 4248
Geregistreerd: 30-03-08

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-23 09:28

Gefeliciteerd! <3

Lisewiesje
Berichten: 367
Geregistreerd: 09-08-09
Woonplaats: Ergens in Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-23 09:32

MissAnnemijn schreef:
Even niet bijgelezen maar gisteren is onze dochter geboren! Uiteindelijk toch spontaan begonnen, alles is gelukkig goed gegaan <3 We gaan straks lekker naar huis.


Gefeliciteerd!! Lekker genieten samen.

Gnome
Berichten: 8431
Geregistreerd: 01-10-05

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-05-23 10:05

Van harte Annemijn!!

_Marjon_
Berichten: 10656
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-23 10:32

Gefeliciteerd met jullie dochter Annemijn!

Mama van Gwen 7-2-15 & Abby 14-6-23

Marlis
Berichten: 7242
Geregistreerd: 28-08-06
Woonplaats: Vlaardingen

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-23 10:54

Hier weer ctg en echo gehad. Alles goed. Baby nog in stuit.

Sky_As
Berichten: 4662
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-23 10:57

gefeliciteerd <3

https://www.mbcfotografie.nl
Memory by Cindy, paardenfotografie, dierenfotografie, portret- en zwangerschapsfotografie
Volg op Instagram Barrie_de_pony
https://www.instagram.com/barrie_de_pony/?hl=nl

JitskeJeldau
Berichten: 238
Geregistreerd: 29-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-23 11:42

Gefeliciteerd MissAnnemijn! De tijd van genieten is aangebroken! <3

Fijn Gnome! Dat de white noise zo goed werkt!

Wij hebben vanochtend de kraamhulp voor het laatst uitgezwaaid. Toch een vreemde gedachte dat we het nu zonder backup moeten doen. Aan de andere kant ook wel lekker dat we nu niet om een bepaalde tijd uit bed moeten zijn.
Mijn kraamtranen kwamen gisteren even om de hoek kijken. Ik had ze niet meer verwacht op dag 9, maar Oliver had meer voeding nodig dan om de 3 uur en mijn borstvoeding is nog niet 100% op gang, dus we zaten met een huilende hongerige baby en ik voelde me een slechte moeder. Ik zat er zo doorheen dat mijn man mijn moeder heeft geappt of ze even langs kon komen om ff te kletsen.
Ik heb vervolgens een goede 2uur geslapen voor de volgende voeding en toen hadden we weer een heel zoet jochie. Het wisselt soms zo.

A stranger is just a friend you haven't met yet!

Gnome
Berichten: 8431
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-05-23 11:47

Marlis schreef:
Hier weer ctg en echo gehad. Alles goed. Baby nog in stuit.


Fijn! Nog geen datum?

Gnome
Berichten: 8431
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-05-23 11:48

JitskeJeldau schreef:
Gefeliciteerd MissAnnemijn! De tijd van genieten is aangebroken! <3

Fijn Gnome! Dat de white noise zo goed werkt!

Wij hebben vanochtend de kraamhulp voor het laatst uitgezwaaid. Toch een vreemde gedachte dat we het nu zonder backup moeten doen. Aan de andere kant ook wel lekker dat we nu niet om een bepaalde tijd uit bed moeten zijn.
Mijn kraamtranen kwamen gisteren even om de hoek kijken. Ik had ze niet meer verwacht op dag 9, maar Oliver had meer voeding nodig dan om de 3 uur en mijn borstvoeding is nog niet 100% op gang, dus we zaten met een huilende hongerige baby en ik voelde me een slechte moeder. Ik zat er zo doorheen dat mijn man mijn moeder heeft geappt of ze even langs kon komen om ff te kletsen.
Ik heb vervolgens een goede 2uur geslapen voor de volgende voeding en toen hadden we weer een heel zoet jochie. Het wisselt soms zo.


Herken je gevoel zo goed. Dat had ik de eerste nacht in het ziekenhuis ook en toen ben ik direct naar kv gegaan :') inmiddels allemaal goed gekomen met bv maar het voelt inderdaad zo naar als je je kindje niet genoeg melk kunt geven.

Komt vast goed allemaal samen :)


Kiwipitje
Berichten: 10537
Geregistreerd: 18-02-05

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-23 11:58

Herkenbaar hoor ladies! Als ie een keertje wat eerder komt denk ik ook dat ie te weinig uit de borst heeft gehad terwijl dat met flesje ook voorkomt. Maar laat binnenkort wel nog een keer lactatiekundige meekijken. Ik wil graag van het tepelhoedje af en soms drinkt onze jongen heel onrustig (kaakklem om de tepel en dan kronkelen) en dat doet gewoon ronduit pijn.

Gnome
Berichten: 8431
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-05-23 13:12

Kiwipitje schreef:
Herkenbaar hoor ladies! Als ie een keertje wat eerder komt denk ik ook dat ie te weinig uit de borst heeft gehad terwijl dat met flesje ook voorkomt. Maar laat binnenkort wel nog een keer lactatiekundige meekijken. Ik wil graag van het tepelhoedje af en soms drinkt onze jongen heel onrustig (kaakklem om de tepel en dan kronkelen) en dat doet gewoon ronduit pijn.


Klopt met de fles is het soms 200cc,dan weer 60.. Wisselt ook enorm. Klinkt pijnlijk ja!

HappyBuddha
Berichten: 4783
Geregistreerd: 07-06-09
Woonplaats: Goor

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-23 14:17

Gefeliciteerd Annemijn! <3


Ik ben er momenteel echt even allemaal goed zat van… Was gisteren iets minder benauwd maar vandaag is het in alle hevigheid terug. En de pijn in m’n bovenrug wordt alleen maar erger. Had vanmorgen een afspraak bij de gynaecoloog, hij heeft even wat gevoeld en kwam tot de conclusie dat het niet van de spieren kwam. Maar uiteindelijk kwam het er wel op neer dat ik maar wat vaker een warme kruik tegen m’n rug moet houden en meer kan ik er niet tegen doen.
T valt me nu echt even tegen omdat de eerste helft mijn zwangerschap bijna echt zorgeloos was en het nu altijd wat is. Ik kan echt niks met deze benauwdheid en pijn, terwijl ik juist graag jong zwanger wilde worden zodat ik nog lekker fit zou zijn.
En het zit me gewoon ook niet lekker, ik kom uit een familie waar veel mensen long- of hartproblemen hebben. Aan de ene kant moet ik misschien maar gewoon vertrouwen hebben in degene die ervoor geleerd hebben, aan de andere kant heeft niemand röntgen ogen en snap ik niet zo goed dat ze geen verder onderzoek doen…

Nou dat was m’n ego post weer, t is helaas niet anders en ik ga proberen die laatste weken toch maar zo veel mogelijk te genieten :)

Love is our resistance

Ballard_L
Berichten: 2482
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Kollumerzwaag

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-23 16:18

Poeh ik snap dat je er goed klaar mee bent. Zo zijn die laatste weken echt geen pretje. Heb je wel het idee dat je serieus genomen word met de klachten die je hebt?

Hier gaat alles zijn gangetje en daar ben ik heel dankbaar voor, zeker als ik hier lees dat het ook anders kan zijn! Vandaag 35 weken. Ik ben vandaag naar het tuincentrum geweest om planten voor de border te halen, die nog gepland, beetje met kuikens gespeeld en wat klusjes afgewerkt van mijn lijstje. Het voelt wel steeds meer als wachten totdat het komt, al kan dat nog best een tijdje duren. Dat blijft maar raar…

Roadie - @welshcobroadie
B+11 (PR 223) L1+11 (PR 202,5) L2+11 (PR 203,5)M1+11 (PR 199) M2+11 (PR 194,5) Z1+4 (PR 215,5)

Freekieee
Berichten: 1755
Geregistreerd: 19-09-13
Woonplaats: Borculo

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-23 16:24

Wel een fijne kraamhulp gehad Jitske?

Ben heel benieuwd hoelang ik borstvoeding ga volhouden. Maar sta er ook zo in als het mij te veel wordt dat het gewoon flesvoeding wordt.

Gnome, fijn dat het goed gaat weer !

Happybuddha, pff wat vervelend zeg. Klinkt alsof de gynaecoloog ook makkelijk praat zo. Als het je niet lekker zit gewoon door gaan en dat je verder onderzoek wilt! Ook omdat het in je familie speelt. Jou lijf gewoon aandringen.

Ballard, fijn dat het goed gaat! Gek idee hè. Kan al over 2 weken maar kan ook nog 5/6 weken duren..


Hier vannacht weer een rot nacht. Begon weer heel erg te rommelen. Hoopte dat het doorzette maar op een gegeven moment bleef het weer hangen. Vervelende buikpijn waar ik dan niet van kan slapen. Vanmorgen in bed gebleven en poging tot slapen en wat liggen. Vanmiddag zou ik met vriendinnen even ergens drankje doen. Maar die zijn toch maar naar mijn huis gekomen. Had te veel last om ergens gezellig te kunnen zitten met dit lijf nu….

Zondag 40 weken. Niet verwacht dat ik er nu nog zo bij zou lopen…..
morgen naar de verloskundige. Ik hoop dat we iets kunnen doen.. we gaan t zien

Goedenmiddaghhh


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: bellizdej, DDD3, HELder, noordje, Roosch, xColorCross en 45 bezoekers