Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
marley93

Berichten: 6034
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 14:38

Wat vervelend Muronia. Hopelijk kan de HA iets voor je betekenen. Het is wel heel demotiverend dat je zo lekker bezig bent en dat vervolgens al die medicatie het weer tegenwerkt.
Desondanks is het natuurlijk wel top dat je je gezondere levensstijl vasthoud! Vind ik echt knap.

Netjes, Gribaldi! :j

Hier gisteren weer 400g eraf, dat viel me alles mee na zaterdag. Mijn streven is om er per week minimaal 250g af te krijgen. Dat lijkt me realistisch voor iemand die een zittend beroep heeft, vooral is aangekomen door enorm veel te snacken door de week (hier gingen er rustig 3, 4 zakken chips doorheen in een week), en pas het wandelen weer heeft opgepakt. :')

CCCCC

Berichten: 5152
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 14:48

Muronia schreef:
Ik word een beetje moedeloos. In september ben ik begonnen met bewuster eten en drinken en proberen af te vallen. Gestopt met mijn enegiedrink-verslaving. Eind december was er 3,5 kg vanaf. Niet veel, maar toch, de goede kant op. Inmiddels is daar weer 2 kg bij, terwijl ik elke dag aan het sporten (rijden) ben en niks heb veranderd. Ik drink veel water, hou me aan mijn eetmomenten. Eind december mijn prikpil weer gehad en die vertrouw ik niet helemaal. Ook sinds eind december weer omeprazol naast mijn dagelijkse pijnstillers (diclofenac en paracetamol). Ik hou erg veel vocht vast, dat voel ik ook overal en ik heb steeds buikpijn/opgezette buik en mijn vermoeden is dat omeprazol daarmee te maken heeft. Ik heb vanmorgen de huisarts gebeld en een afspraak gemaakt voor vrijdag. Ik mag wel 20 kilo kwijt maar op deze manier kom ik daar nooit.


Het zou misschien te maken kunnen hebben met je prikpil? Ik heb namelijk sinds maart '21 een nieuwe spiraal en sinds die tijd zijn er ook zo 8 kg aangevlogen maar eraf ho maar..

_Marjolein
Berichten: 1388
Geregistreerd: 09-02-07
Woonplaats: Schoonrewoerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 08:52

Mooie resultaten weer deze week, wat is iedereen goed bezig! Super om te lezen dat als de kilo’s niet meewerken er toch word doorgepakt! :D

Ik vind deze week pittig.. Niet qua eten dat gaat opzich prima, maar heb weinig energie en wat licht in m’n hoofd.. Even doorbijten!

MarlindeRooz schreef:
Zo storend dat ik geen honger heb, toch wat eet en dan opeens wil ik blijven eten. Alsof ik een soort van slapend honger monster wakker gemaakt heb. _O-

Bizar is dat, ik heb dat ook.. Vooral in het weekend eet ik vaak pas later op de dag, en als ik dan wat gegeten heb komt in een keer een giga honger gevoel..

xingridx, wat balen dat jullie dochter positief getest! Wel verstandig dat je dan niet naar de sportschool gaat ondanks je officieel wel zou mogen!

XxLiEsJuHhxX :(:) Hopelijk niet meer te veel last van je glijder op de trap

MyrtheJ

Berichten: 3972
Geregistreerd: 16-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 09:22

Deze week -0,5! Sinds start in januari is het nu -1 kilo :-) en inmiddels bijna 9 kilo in totaal kwijt. Op naar de bikini body :-)

xingridx
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 11572
Geregistreerd: 05-03-03
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 09:23

Nou inmiddels is iedereen positief getest hier thuis, we hopen nu alleen dat onze jongste dochter óók snel die positieve test heeft zodat de quarantaine niet meer zo lang duurt :))

Maar wel een kilo eraf deze week *\o/*

MyrtheJ

Berichten: 3972
Geregistreerd: 16-07-05

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 09:26

Beterschap voor iedereen Ingrid!

xingridx
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 11572
Geregistreerd: 05-03-03
Woonplaats: Nieuwegein

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 09:31

Thanks, gelukkig milde klachten. Dochter heeft twee dagen hoge koorts gehad en vliegt nu tegen de muren op. Ze heeft wel binnen twee dagen zowel mij als m’n man besmet, zaterdag werd zij ziek en maandag kreeg ik al klachten. Razend tempo!

Maar we gaan straks maar even een afgelegen stuk opzoeken buiten zodat iedereen z’n energie even kwijt kan :=

MoniekJ

Berichten: 3592
Geregistreerd: 30-05-06
Woonplaats: In my own wonderland

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 11:45

Beterschap voor jullie allemaal Ingrid!

Hier is er ook weer 3kg af sinds begin januari en in totaal 14 kg eraf :)

Cheytjuh

Berichten: 4023
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Rijssen

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 11:52

Goed bezig allemaal!

Hier in mijn hormonenweek dus ineens weer 4kg zwaarder :P Ik denk dat ik me maar gewoon 1x per maand weer ga wegen, merk om mijn ribbenkast dat ik een stuk slanker weer ben, maar buik helemaal opgezet door de hormonen dus jippie.

Dag 1 van de workoutchallenge begonnen, nu volhouden. Straks met de honden lekker een grote wandeling maken en vanavond weer meelopen een uur in de fakkeltocht.

We gaan gewoon doorrrrrrr :P

Amandavd
Berichten: 12105
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 11:58

Beterschap voor jullie Ingrid!

Er waren hier mensen die ervaring hadden met de lazy fitgirl methode toch?

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6036
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 12:03

Ingrid beterschap ook!!

Hier gaat het ook niet zo lekker deze week. Ik kan nog steeds amper zitten en lopen gaat na een tijdje ook flink zeer doen. Ik zit dus telkes zo lang het kan en dan meer op mijn bovenbenen dan mijn billen zelf en ga tussendoor wat dingetjes in huis doen of de dieren verzorgen maar meer dan dat zit er op t moment niet in :( Daardoor ook slecht slapen, erg moe, veel hoofdpijn en dus maak ik mij er te snel te makkelijk vanaf met koken of heb ik gewoon echt veel cravings voor slechte dingen :(

Wel weer positief, drinken lukt beter en beter :D
Ik had het hier ook ergens gelezen dat als je weer meer gaat drinken het lichaam ook weer meer het gevoel van dorst gaat aangeven, dat is bij mij compleet het geval ook :D

Volgende week beter alhoewel dat mijn hormoon week word :') .

Soepblik
Berichten: 1152
Geregistreerd: 26-01-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 12:25

Hier op de weegschaal nog steeds niet echt iets eraf, maar ik zie en voel het wel dat het allemaal wat strakker is. Ik heb wel echt een half jaar stilgezeten en sport nu fanatiek, dus wellicht dat in het begin die spieropbouw even hard gaat? Ik ben van nature al best gespierd, dus tja.

Ik hou alles echt goed bij. Tel micro's en macro's en drink voldoende.

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 12:35

Beterschap Ingrid!

Balen dat je je nog steeds niet lekker voelt Lies! Hopelijk voel je je snel beter.

Lekker bezig soepblik!

Aight
Berichten: 3189
Geregistreerd: 01-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 12:47

Soepblik schreef:
Hier op de weegschaal nog steeds niet echt iets eraf, maar ik zie en voel het wel dat het allemaal wat strakker is. Ik heb wel echt een half jaar stilgezeten en sport nu fanatiek, dus wellicht dat in het begin die spieropbouw even hard gaat? Ik ben van nature al best gespierd, dus tja.

Ik hou alles echt goed bij. Tel micro's en macro's en drink voldoende.


welke micro's tel je? Heb je bijv ook een doel dan qua vezels/natrium? Of wat moet ik me erbij voorstellen?

Ik merk dat ik het zelf al lastig genoeg vind om mijn macro's in te plannen. Schiet nu vaak wat hoger uit in vet en wat lager in eiwit & khd :o Daar zou ik wel een betere balans in willen vinden

theadora99

Berichten: 3632
Geregistreerd: 26-05-11

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 16:57

Ik krijg van heel veel mensen te horen dat ik lijk afgevallen, dat mijn gezicht dunner lijkt en mijn benen. Zelf merk ik het aan mijn chaps (die zitten losser) en aan mijn broek die afzakt, maar de weegschaal doet niet echt mee. Het zal ook niet meehelpen dat het de eerste keer menstruatie is in 2,5 jaar deze week, meestal ben je dan ook wat zwaarder toch?

Estribo

Berichten: 1813
Geregistreerd: 26-03-06
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 12:00

theadora99 schreef:
Ik krijg van heel veel mensen te horen dat ik lijk afgevallen, dat mijn gezicht dunner lijkt en mijn benen. Zelf merk ik het aan mijn chaps (die zitten losser) en aan mijn broek die afzakt, maar de weegschaal doet niet echt mee. Het zal ook niet meehelpen dat het de eerste keer menstruatie is in 2,5 jaar deze week, meestal ben je dan ook wat zwaarder toch?


Meestal houd je dan wat meer vocht vast inderdaad. Ik zou niet te veel op het getal op de weegschaal focussen en vooral al trots zijn op alle veranderingen die je al wel merkt :)

lotthje

Berichten: 1214
Geregistreerd: 06-05-17
Woonplaats: Holten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 23:55

Voor mij vanochtend het tweede (of ja eigenlijke 3e) weegmoment, ik kom van 87,5 en was vanochtend 86,3. Gaat langzaam aan de goeie kant op! -1,2kg. Blij mee!

Lisewiesje

Berichten: 368
Geregistreerd: 09-08-09
Woonplaats: Ergens in Overijssel

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 00:10

Hier probeer ik suiker sterk te verminderen als in beschuitjes met hagelslag ruilen voor cracker met kaas en komkommer. Yoghurt met fruit en muesli eten.

Ik merk dat ik heel slecht ben in varatie aan te brengen in mijn maaltijden, en dat wat ik gezond eet mij dan gaat tegen staan. Ook genoeg drinken is een puntje. Vind naar de wc gaan echt irritant en zonde van mijn tijd. Moet ook altijd als het niet uit komt of geen wc in de buurt is.

Heb wel een structuur in mijn dag dankzij mijn zoontje, ga altijd rond half 12 naar de paarden. Ervoor drink ik dus weinig, geen wc bij de paarden. Probeer nu van 13.00 tot 18.00 goed veel te drinken en daarna te minderen omdat ik snachts niet teveel naar de wc wil.

Ikga volgende week weer op de weegschaal zit nu 3 weken in een vakantie huisje gezien we vloerverwarming in huis krijgen.

Faringo
Berichten: 8211
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Voorne Putten

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 09:01

Ik mocht ook weer op de weegschaal...zelfde gewicht als vorige week. Niet erg, weet dat ik goed bezig qua voeding en beweging. 4x sporten deze week (periode ma t/m zo) en wil misschien nog wat wandelen ook het weekend.

bamisalami
Berichten: 609
Geregistreerd: 25-08-14

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 09:55

Mooie resultaten weer!
Deze week niet gewogen, hormonenweek.... Maar wel gezond gegeten en ondanks onwijze krampen toch gesport. Volgende week vrijdag weer wegen.

_Marjolein
Berichten: 1388
Geregistreerd: 09-02-07
Woonplaats: Schoonrewoerd

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 10:09

Hier een -0,1.. Beetje balen, maar inmiddels toch op -3 kilo vanaf 2 januari!

Renee1991

Berichten: 5979
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-22 10:35

Wat balen Muronia.. Je hebt vandaag de afspraak bij de HA staan, toch? Ben benieuwd.

Hier een beetje een dip deze week.. Op zich redelijk gelijk gebleven in gewicht, maar nu even bewust niet op de weegschaal gaan staan. Zit even niet zo lekker in m'n vel door het hele gedoe rondom the Voice, haalt weer een hoop herinneringen op. Gelukkig voel ik niet de drang om te gaan eten, maar ik voel ook niet echt de keiharde motivatie om goed mijn best te doen.
Dus volgende week hopelijk weer wat optimistischer gestemd. In ieder geval vanavond wel weer een uurtje krachttraining.

xingridx
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 11572
Geregistreerd: 05-03-03
Woonplaats: Nieuwegein

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 11:35

:(:) Renee1991.

-3 vanaf 2 januari is supergoed _Marjolein!

Hier ondanks minimale beweging deze week toch goed resultaat! Moet nog 2,5 kilo tot het eerste doel, fijn! En de kleine successen blijven zien, gisteren maar naar bed gegaan ondanks dat we enorm trek hadden in iets lekkers. In het weekend wel ergens een glas wijn met iets lekkers. Wilden we vanavond doen maar mijn man voelt zich nu niet lekker dus wellicht schuiven we die door naar morgen. Even avondje gezellig samen met een spelletje oid erbij na alle stress en frustratie van het proberen te werken tussen alle quarantaine perikelen door.

Ga voor volgende week maar weer de sportschool reserveren, ik mag maandag/dinsdag eindelijk weer naar buiten *\o/* Maar om dan meteen in een zaaltje met anderen te gaan spinnen vind ik toch een ding ofzo. Liever nog even wat extra tijd inbouwen, dat pakken we volgende week wel weer op.

DideH
Berichten: 6998
Geregistreerd: 21-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 11:41

Renee1991 schreef:
Wat balen Muronia.. Je hebt vandaag de afspraak bij de HA staan, toch? Ben benieuwd.

Hier een beetje een dip deze week.. Op zich redelijk gelijk gebleven in gewicht, maar nu even bewust niet op de weegschaal gaan staan. Zit even niet zo lekker in m'n vel door het hele gedoe rondom the Voice, haalt weer een hoop herinneringen op. Gelukkig voel ik niet de drang om te gaan eten, maar ik voel ook niet echt de keiharde motivatie om goed mijn best te doen.
Dus volgende week hopelijk weer wat optimistischer gestemd. In ieder geval vanavond wel weer een uurtje krachttraining.


Virtuele knuffel voor jou Renee!
Slechte herinneringen die bovenkomen zijn chips, maar je gaat van ze winnen!

Mooie resultaten Marjolein! Mag je trots op zijn!

Anderen ook goed bezig!

Ik ben niet aan het wegen, maar merk wel verschil in mijn gezicht, dus er gaat iets goed!

Muronia

Berichten: 19546
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 11:42

Lief dat jullie erom gedacht hebben. Ik ben vanmorgen naar de huisarts geweest. Omeprazol mag ik laten staan voorlopig.
Ik heb een verwijzing gekregen voor een GLI-traject. Dat is een gecombineerde leefstijlinterventie. Een combinatie van diëtist en fysiotherapie, gericht op gezonde voeding, gezonde eetgewoontes en gezond bewegen. Het is een groeps-iets waarbij je een persoonlijke coach hebt die ook helpt bij het bewegen (is een sportschool bij), maar ook groepsgesprekken enz. Het duurt volgens mij 2 jaar en is bedoeld om blijvend gezond te worden. Valt onder de basis verzekering voor zover ik het begreep. Het kan hier in het dorp, dus dat is wel fijn. Nu is het afwachten wanneer er een nieuwe groep begint. Ik heb vanmorgen meteen bloed laten prikken op cholesterol, suiker en schildklier om even wat dingen uit te sluiten.

Ik ben hier helemaal onbekend mee, misschien kennen jullie dit? Ik hoor er graag over. Ik hoop dat dit iets voor me is en dat het gaat helpen.