Voorbereiding maag-darmonderzoek niet gelukt

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BillyJ

Berichten: 1371
Geregistreerd: 02-10-16
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 22:48

Ik heb Colofort gekregen. Ook niet het aller lekkerste en ook 2x 1liter als ik het mij nog herinner? Maar je mag/kan deze wel mengen met andere vloeistoffen.
Pilletjes worden vaak niet aangeraden omdat je voldoende vloeistoffen moet binnen krijgen en veel mensen eigenlijk vaak niet genoeg drinken. (Zo werd mij verteld) met de drankjes loop je hier niet zo fel tegenaan omdat je hier dus zowieso al bij drinkt.
Verder idd zoals hierboven druivensuiker, bouillon, thee met suiker of bvb waterijs zelfs.
Als je suiker hoog genoeg blijft krijg je mss minder het flauwe gevoel.

Ik heb ook ontzettend snel honger altijd en kan mij dan ook enorm verrot voelen, tot idd ook overgeven, misselijkheid en flauw/beroerd voelen en zelfs echt tot bijna aan toe flauw vallen (moet dan echt op de grond gaan zitten).
Bovenstaande tips hebben mij er doorheen geholpen, maar het is vooral dat hongergevoel dat mij ook partten speelden. Gedurende de dag heb ik een beetje gebufferd in de zin dat ik in de namiddag een extra maaltijdshake had genomen (deed ik 1e x niet en toen was ik beroerder)
En ik heb dus tot vrij laat nog een lichte maaltijd gegeten en dan zo snel mogelijk die meuk erin en slapen van zodra het kamperen op de wc weer klaar was :Y) in de ochtend nog een grote kop bouillon, glas amandelmelk (geen idee of dat mocht) en tabletje druivensuiker. Voor het buitenkomen had ik een bakje proteineyoghurt klaar.

Earth

Berichten: 7903
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Voorbereiding maag-darmonderzoek niet gelukt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-21 14:18

Ik heb er overigens ranja bij ingegooid en ijsklontjes inderdaad. Maar het ging me nog niet eens zozeer om de Moviprep hoor, maar meer om het feit dat mijn lijf amper overeind blijft als ik 'leeg' ben.
Ik hoopte dat ik vandaag wat fitter was, maar ik heb nog steeds erg weinig energie, bijna niks eigenlijk :=

Billy ik heb de dag ervoor ook iets gesmokkeld hoor, iets meer gegeten dan was toegestaan. Wel enkel wat ik mocht eten overigens.

Earth

Berichten: 7903
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-22 18:09

Nog even een update. Ik heb gisteren contact gehad met de verpleegkundige, over hoe nu verder. Ik heb gevraagd of er een fotografisch onderzoek gedaan kan worden, maar dat heeft in mijn geval niet zoveel zin. En ik heb aangegeven dat ik het nu niet aandurf om nogmaals leeg te gaan. Dus we gaan enkel het maagonderzoek doen.

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Voorbereiding maag-darmonderzoek niet gelukt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 08:54

Ik ben ook bekend met Moviprep (ofwel zweetwater zoals mn vriend t noemt). Wat ik dus echt niet wegkrijg is t mengen met siroop en dan koud drinken. Voor sommige mensen werkt dat wonderen, bij mij slaat juist mn maag meteen op slot.

Ik krijg t het beste weg als juist de kou er vanaf is. Ik mik over het algemeen inderdaad ook een paar zakjes bij elkaar en drink er extra water bij.

Jammer dat t niet gaat lukken Earth. Hoop dat ze zo wel achter de oorzaak van je klachten komen.